bibmousse

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bosje

Vraag, Bibmousse is binnen, maar het gat van het ventiel, gewoon dichtplakken met ducktape?
Allways replace the cheapest parts first :P
ktm_gs300

ja :D
Honda crf 250
Erik V

Neen, het is beter dat er af en toe wat water naar binnen sijpelt, dan blijft je mousse vochtig, het kan wel wat troep veroorzaken, maar de levensduur wordt langer. Een te droge band verpulvert, zeker in de zomer.
brommer

ok..........
brommer die die dingen dicht heeft gemaakt omdat er anders troep in komt.....
weer wat geleerdt.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Klx300R

wat je ook kan doen is er een ventiel inproppen van een tubeless band, zo heb je nog alle luxe om je band op zen plaats te blazen indien nodig
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Bosje

Klx300R schreef:wat je ook kan doen is er een ventiel inproppen van een tubeless band, zo heb je nog alle luxe om je band op zen plaats te blazen indien nodig
Bedankt voor de tips, maar ik heb er niks aan. Krijg dat ellendige ding er niet omheen :evil: :evil: :evil:
Klx300R

1ste keer is altijd het leukste :p dan spant het allemaal wat :)

goed insmeren met bibmousse gel en dan in je buitenband leggen,bandentrekker uit je wiel, eventueel je velglint vervangen door een reep stevige ducktape. ventiel op zen plaats steken en dan de buitenband met bibbmousse erin een kant over de velg duwen.
wiel neerleggen en dan bibmousse en buitenband samen op de velg drukken, nu hangt er nog 1 zijde enkel de hiel buiten de velg, deze opleggen zoals een normale buitenband.
wat oefening baart kunst :)
wel bandenmaten respecterenbuitenband te groot floept die van de velg,buitenband te klein,staat die te hard en ga je vloeken voor hem op en af te krijgen, ook rekening houden dat maat van merk tot merk kan verschillen. indien je buitenband te groot is kan je altijd een dikke binnenband opensnijden en om je bibmousse leggen.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Rolando
Contacteer:

Klinkt wel gemakkelijk :lol:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
STTEVE
Contacteer:

Ik gebruik sinds een tijdje een hele dunne holle bib-mousse, die je met een compressor omlegt. Werkt perfekt
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Houten Klaas

STTEVE schreef:Ik gebruik sinds een tijdje een hele dunne holle bib-mousse, die je met een compressor omlegt. Werkt perfekt
Idd allroaders houden van een avontuurtje, bandje meer of minder plakken vinden zij niet erg.
STTEVE
Contacteer:

Nou nee, ik heb zo'n worst in de schuur (koop ik een 2e hands band, zit ie er gewoon in) , maar als ik er naar kijk zakt de moed me al in de schoenen... Bovendien heb ik heel veel vrienden
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
brommer

hebben jullie alleen achter bibmousse? of ook voor?
ende achter bibmouse is dat een desert of een "zachte" rally/cross net zoals de voorkant?
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
mech

Het is beter om de binnenkant van de band in te smeren met mouse gel en de mouse droog te laten. Je krijgt dan geen gel op de hiel van de band en dan blijft die strakker zitten.
Voor het opleggen de hiel insmeren met een sopje van water en afwasmiddel dat glijdt makkelijk en droogt daarna vetvrij op.
Als je de band en mouse erop hebt en de laatste stuk van de hiel erin wil steken met bandenijzer kan je het beste tegenover waar de hiel er nog uit is een bandijzer tussen de hiel en de velg steken en dan band naar binnen drukken dan heb je iets meer ruimte voor het laatste stukje.
Bosje

Woensdagavond 2,5 aan het kloten geweest en vanavond lag hij er in 15 minuten op :?: snap er niks van maar boeit ooknie :P Hij zit erop, dus iig geen lekke achterband. Hopen dat voor hard blijft anders heb ik een slechte dag volgende week zaterdag!
Sjokske

Ik kom wel kijken of tie heel blijft 8)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
adje

Bosje schreef:vanavond lag hij er in 15 minuten op :?: Hopen dat voor hard blijft anders heb ik een slechte dag volgende week zaterdag!
Een binnenband wisselen van een voorwiel is zo gebeurd.
Mocht die kapot gaan volgende week dan kom maar even langs mij.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie