Een tijdje geleden werden wij attent gemaakt op een spray die volgens zeggen zou helpen tegen opgepompte armen. Onder trial en enduro rijders komt dit fenomeen regelmatig voor. Na verloop van tijd gaan je onderarmen volledig verkrampen, soms zo erg dat je nauwelijks nog de handen van het stuur kunt halen. Bas heeft hier ook met regelmaat last van. Regelmatig bezoeken van de sportschool helpt, maar helaas niet altijd.
Dus toen deze spray onder onze aandacht kwam meteen in de telefoon geklommen. Wij willen dit wel testen! Nu dat was geen probleem en aldus geschiede. We hebben de spray tijdens een aantal wedstrijden bij verschillende rijders gebruikt zodra er verkramping van de armen begon te komen. Het helpt echt! Uiteraard bestaan er geen wondermiddelen, maar deze spray op basis van onder andere Arnica en Eucalyptus olie geeft wel degelijk verlichting van de kramp. Volgens de importeur werkt de spray ook preventief en is ook effectief bij allerlei andere spierpijnen. Gezien de ingrediënten twijfelen wij daar niet aan.
De spray is te verkrijgen via de betere motorcross dealers. Een flesje kost € 9,95. Meer informatie: www.kroonimport.com of Wim Kroon Import: 0485 45 39 11; info@kroonimport.com .
Houdt de goede kant onder,
Het BB trialteam
bron http://www.motorblaadje.nl
Moto 911 Pain Reliever Spray
Moderator: ghulst
-
Ik hoop niet dat het drukknopje zwaar gaat want anders krijg je nog meer kramp
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
nee ik niet,ik stop voor die tijd maar de mensen van motorblaadje heb ik vrij hoog staan,als het niets is schrijven ze er niet over
Met zo'n busje wil je natuurlijk niet gezien worden op het rennerskwartier.
Lekker discreet in de laadruimte van de bus aanbrengen zou ik zeggen, of stiekem tussen de auto en je aanhangertje, voorovergebukt in je kofferbak.
Misschein kan die sticker er af of is het over te schenken in een flacon van zonnecreme?
Toch maar harder trainen voor mij!
Lekker discreet in de laadruimte van de bus aanbrengen zou ik zeggen, of stiekem tussen de auto en je aanhangertje, voorovergebukt in je kofferbak.
Misschein kan die sticker er af of is het over te schenken in een flacon van zonnecreme?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Wat velen niet weten: je onderarmen trainen, met behulp van gewichten, is slecht voor je spieren !
Trainen dmv de motor is de beste oplossing, als je ze dan toch per se wil trainen, omdat je spieren je wel zullen vertellen wanneer je genoeg getraind hebt (Dat zijn die krampen).
Met gewichten echter, zullen je spieren zich laten trainen tot jij ermee ophoud.
Wat je dan doet, is gewoon het volume van je onderarmen vergroten, om zo meer kracht te bekomen en het rijden langer te kunnen volhouden.
MAAR !
Rond je spieren ziet een soort vlies, dat flexibel is.
Als je krampen krijgt, is dat een teken dat je onderarm-spieren te groot in volume zijn geworden voor dat vlies.
Dat vlies kan stukgaan...
Sportdoktors RADEN daarom intensief trainen van de armen AF voor sporters als motorcrossers, enduro-rijders, trial, mtb, ...
Trainen dmv de motor is de beste oplossing, als je ze dan toch per se wil trainen, omdat je spieren je wel zullen vertellen wanneer je genoeg getraind hebt (Dat zijn die krampen).
Met gewichten echter, zullen je spieren zich laten trainen tot jij ermee ophoud.
Wat je dan doet, is gewoon het volume van je onderarmen vergroten, om zo meer kracht te bekomen en het rijden langer te kunnen volhouden.
MAAR !
Rond je spieren ziet een soort vlies, dat flexibel is.
Als je krampen krijgt, is dat een teken dat je onderarm-spieren te groot in volume zijn geworden voor dat vlies.
Dat vlies kan stukgaan...
Sportdoktors RADEN daarom intensief trainen van de armen AF voor sporters als motorcrossers, enduro-rijders, trial, mtb, ...
Zijn al diverse crossers geweest die de onderarm vliezen hebben laten opereren door bovenstaande problemen.
Natuurlijk is dat drastisch.
Ricky Johnson vroeger had de beste theorie.
"De spieren die je nodig hebt om te crossen, train je met crossen."
Ricky Johnson vroeger had de beste theorie.
"De spieren die je nodig hebt om te crossen, train je met crossen."
Alsof je met een flacon zonnecreme minder voor lul loopt?Fox-kid schreef:Met zo'n busje wil je natuurlijk niet gezien worden op het rennerskwartier.
Maar ik ben het verder wel met je eens.
Voor je het weet loop je rond met een make-up koffer vol commerciële tellsell flesjes.
Ken nog wel een ander soort handenarbeid om de polsen los te maken
(maar als je het de verkeerde kant uit doet krijg je het weer in je rug).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Sjokske schreef:Ken nog wel een ander soort handenarbeid om de polsen los te maken
Je hebt gelijk. Flacon scheerschuim o.i.d. is stoerderklomp schreef:Alsof je met een flacon zonnecreme minder voor lul loopt?Fox-kid schreef:Met zo'n busje wil je natuurlijk niet gezien worden op het rennerskwartier.
Maar ik ben het verder wel met je eens.
Voor je het weet loop je rond met een make-up koffer vol commerciële tellsell flesjes.