Uehh, Huskie toch. Vorig jaar had met name de MX wereld de mond vol over die enduro jongens ("we" gingen toen niet naar de MXON) en nu begint de trial wereld ook al?
Het Enduro Trophy Team werd vorig jaar in Chili 4e. Datzelfde team gaat nu naar Griekenland (iets goedkoper). Ook dit jaar gaat er weer geen Junior team. Motivatie niet bekend maar ik denk zo: te weinig snelle mannen onder de 23.
Ervaring opdoen? Ja, maar dat kan ook in de EK's (al zijn die dit jaar ook niet naast de deur (Sicilie, Portugal, Letland).
Ervaring opdoen in de WK's Enduro? Kan niet wegens zeer beperkte toelating.
Dus ervaring opdoen in Belgie en Frankrijk want in die terreinomstandigheden laten de meeste Nederlanders het bij de enduro liggen. (Ze gaan 's zomers liever crossen in Nederland).
Over motivatie gesproken.
Verder mag je aannemen dat het afvaardigen dat het wel of niet afvaardigen (mede) een centenkwestie is. En dat vind ik nou raar. Juist de toppers hebben de meeste sponsoren.
Ga dan met ze in discussie (of ze ook afgevaardigd willen worden als niet alles betaald wordt).
Overigens zegt dit niets over de trial. Ik ken het nivo niet, weet ook niet waar het evenement is en dus ook niet wat de kosten zijn.