Tafel van Elf, oftewel Twee voor Twaalf bijeenkomst
Moderator: ghulst
@Noppy , was maar een grapje , niet boos worden hé
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Contacteer:
Klopt en dat kan/mag hier ook, ...nóg....JoeBaR schreef:op andere bospaden en dergelijke plaatsen lijkt het me toch niet zo n probleem
Het probleem zijn de anarchisten die te hard met te luide fietsen sturen. Daar heb je echt maar een páár van nodig en de rest wordt er mee
gea(s)ocieerd. Dat is volkomen begrijpelijk.
De vijand van de noppenrijders is de noppenrijder zelf. Daar kan alleen vanuit de eigen groep inhoudelijk wat aan veranderd worden. De overheid kan logischerwijze alleen verbieden.
Lees op dit forum echter eens bijvoorbeeld een topic over een boswachter die een stopteken geeft.... Lekker stoer met de zandspuit over het ruiterpad er omheen.
Of over de kanten van een eendekooi eraf rijden, of over noppendienders...
´Júllie´ zijn de enige belanghebbenden dat de anarchisten zich sociaal gedragen. De rest van de wereld vindt een verbod voor allemaal wel zo goed.
Je hebt gelijk dat ik als uitzondering vind dat de bona fide rijders hier moeten kunnen rondsturen. Zelfs ik vind echter dat ze op HEEL dun ijs staan want als ze hier niet meer mogen rijden is dat niet míjn probleem doch de anarchisten zijn dat wel en een verbod voor alle noppenrijder lost míjn probleem op
peter
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Vind je jezelf eigenlijk ook een anarchist (heb moeten opzoeken wat het betekent) of ben jij een uitzonderlijke noppenrijder zoals er maar één op de hele wereld bestaat en dus ver boven alles en iedereen uitstijgt?Huertecilla schreef:Klopt en dat kan/mag hier ook, ...nóg....JoeBaR schreef:op andere bospaden en dergelijke plaatsen lijkt het me toch niet zo n probleem
Het probleem zijn de anarchisten die te hard met te luide fietsen sturen. Daar heb je echt maar een páár van nodig en de rest wordt er mee
gea(s)ocieerd. Dat is volkomen begrijpelijk.
De vijand van de noppenrijders is de noppenrijder zelf. Daar kan alleen vanuit de eigen groep inhoudelijk wat aan veranderd worden. De overheid kan logischerwijze alleen verbieden.
Lees op dit forum echter eens bijvoorbeeld een topic over een boswachter die een stopteken geeft.... Lekker stoer met de zandspuit over het ruiterpad er omheen.
Of over de kanten van een eendekooi eraf rijden, of over noppendienders...
´Júllie´ zijn de enige belanghebbenden dat de anarchisten zich sociaal gedragen. De rest van de wereld vindt een verbod voor allemaal wel zo goed.
Je hebt gelijk dat ik als uitzondering vind dat de bona fide rijders hier moeten kunnen rondsturen. Zelfs ik vind echter dat ze op HEEL dun ijs staan want als ze hier niet meer mogen rijden is dat niet míjn probleem doch de anarchisten zijn dat wel en een verbod voor alle noppenrijder lost míjn probleem op
peter
Mooi onderschrift heb je! Vandmiddag mag ik zelf weer, helaas aangedreven door de beentjes en natuurlijk zo hard mogelijk (hier in Denemarken zijn nog veel mooie bossen om rond te crossen, en zelfs hier mag het eigenlijk niet )
-
- Contacteer:
Ik ben realist.Sanne schreef:Vind je jezelf eigenlijk ook een anarchist (heb moeten opzoeken wat het betekent) of ben jij een uitzonderlijke noppenrijder zoals er maar één op de hele wereld bestaat en dus ver boven alles en iedereen uitstijgt?
Verder is de TRF wat dit betreft al decennia voorbeeldig bezig en het is hooguit illustratief voor de boscosserij in NL dat die het voor het grootste deel nog steeds niet begrijpt of niet begrijpen wil.
Het is in júllie belang dat de anarchisten geïdentificeerd worden
Hier begint hetzelfde te spelen: het is in het belang van de bona fide noppenrijders (en ruiters) dat de asos (te motorfiets en paard) aangepakt worden opdat de samenleving motorfietsen (en paarden) in de natuur kan dulden.
peter
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
Allemaal leuk en aardig, maar om ons uit de bossen te weren is het sterkste argument van de tegenpartij.
Schade aan flora en fauna.
Schade aan flora en fauna.
persoonlijk denk ik dat de klagende wandelaar geen onderscheid maakt tussen welwillende rijders of aso's.
Voor die gasten is elke motorrrijder in het bos irritant en maken ze ALTIJD teveel lawaai".
Daarmee wil ik niet generaliseren, maar dat soort roggenbrood-volk heeft een mening en die veranderd niemand van ons.
Pest is alleen dat ze de wet ook nog meehebben!
Voor die gasten is elke motorrrijder in het bos irritant en maken ze ALTIJD teveel lawaai".
Daarmee wil ik niet generaliseren, maar dat soort roggenbrood-volk heeft een mening en die veranderd niemand van ons.
Pest is alleen dat ze de wet ook nog meehebben!
-
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik dat ze dit ook helemaal niet hoéven en dat ze groot gelijk hebben dat ze een algeheel verbod willen als er asos rijden. Hún probleem niet dat de bona fide rijders dan ook niet meer mogen rijden.klomp schreef:persoonlijk denk ik dat de klagende wandelaar geen onderscheid maakt tussen welwillende rijders of aso's.
Laat de bona fide rijders maar achter die asos aan gaan als zij geduld willen worden.
Het probleem is echt de noppenrijders zelf. Al meer dan 30 jaar is dit glashelder en nu het net zich gesloten hééft is ontkennen niet meer mogelijk, maar in de meeste gevallen ook te laat voor ´overleg´.
Een TRF is in NL/België nooit kunnen ontstaan door dezelfde mentaliteit die de bedreiging van de hobby is.
peter
-
*moppeld wat, zucht en kijkt in de spiegel, ziet grijs haar en besluit maar niet te reageren*
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
heel knap die zelfbeheersingzappa.suzuki schreef:*moppeld wat, zucht en kijkt in de spiegel, ziet grijs haar en besluit maar niet te reageren*
-
- Contacteer:
Een goede klant van me gaat 2x perjaar naar noord Spanje ofroad rijden.
Soms met z'n 2-en en soms met meer. Dat doet hij al jaren.
Motoren met enduro dempers, en komt alleen maar vriendelijke mensen tegen. Als ze een keer op prive' terrein komen (niet overal staan hekken) wordt er geen geweer getrokken maar behulpzaam gereageerd???? Jaahaa dat kan ook.
Het zijn niet de "vreemden" maar de lokale helden die met toeters en luide uitlaatbellen door stad en land trekken, en er wordt in de dorpen niet op of rond gekeken.
Het is duidelijk dat je tijdens het jacht seizoen niet in de buurt moet komen maar goed..
Motoren met enduro dempers, en komt alleen maar vriendelijke mensen tegen. Als ze een keer op prive' terrein komen (niet overal staan hekken) wordt er geen geweer getrokken maar behulpzaam gereageerd???? Jaahaa dat kan ook.
Het zijn niet de "vreemden" maar de lokale helden die met toeters en luide uitlaatbellen door stad en land trekken, en er wordt in de dorpen niet op of rond gekeken.
Het is duidelijk dat je tijdens het jacht seizoen niet in de buurt moet komen maar goed..
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Vorige maand in midden Frankrijk wezen rijden met een paar man.schildertje schreef:Een goede klant van me gaat 2x perjaar naar noord Spanje ofroad rijden.
Precies hetzelfde verhaal daar.
Over de Fransen daar niks dan lof!!
Het paradijs bestaat nog!
Ook in Spanje komt de trammelant dus uit dezelfde koker:schildertje schreef:Een goede klant van me gaat 2x perjaar naar noord Spanje ofroad rijden.
iemand met z'n zakken vol geld en bijna doorgedraaid die een mooi stukje platteland voor zichzelf heeft gekocht, en nu eigenlijk niemand meer wil zien of horen.
-
- Contacteer:
De mogelijke tolerantie is een kwestie van dichtheid. Van bevolkingsdichtheid en motordichtheid.schildertje schreef:Het zijn niet de "vreemden" maar de lokale helden die met toeters en luide uitlaatbellen door stad en land trekken, en er wordt in de dorpen niet op of rond gekeken.
In de communidad de madrid is al enige jaren de wet van de Montes ingegeaan en die sluit vrijwel alle onverharde wegen onder stringente beperkingen af.
In Valencia is een vergelijkbare wet afgelopen mei van kracht geworden.
Hier in Andalucia hebben de ´sepronas´ een gerichte opdracht om motorrijders aan de regels te houden.
De 4-seizoenen rit in Merindades was afgelopen jaar gekortwiekt vanwege ´erosie door motorfietsen´.
Zowel in Moto Verde als in Trial Magazine staan élk nummer scherpe artikelen over deze problematiek. Er is hier realiteitszin over dat ´het´ niet allemaal meer kan, dat de noppenrijders dit én zelf bewerkstelligd hebben én niet willen snappen. Dat ze de gastvrijheid die ze nóg ontvangen moeten koesteren en niet overknetteren.
Zoals ik elders al schreef is men hier in verschillende deelstaten met een ´TRF´ begonnen, doch zijn de verschillen in wetgeving/omstandigheden en onderlinge afstand een probleem mbt de lobby.
Doordat de noppenrijders wel degelijk een aantal kanten eraf rijden hebben de ecologistas onweerlegbare argumenten naar de overheid en die kan dus niet anders dan optreden.
In onze vallei rijdt de burgemeester fanatiek quad doch de olijfboeren en geitenhouders vormen zijn bestaansrecht en klachten over erosie en verstoring leiden dus tot bestuurlijke maatregelen.
Zo rijdt er hier een zoon van een belangrijke investeerder met een quad met geheel open uitlaat. Deze man kan niet persoonlijk aangesproken worden door de Guardia Municipal doch er kunnen wel zones afgesloten worden en dan kan hij wél door de Civiles aangehouden worden.
Het vervelende is dat een erg populaire en mooie zone nu verboden terrein is voor ook zijn maten....
Enneh, maakt het uit wíe de boel ´laat´ afsluiten? De veroorzakers zijn de noppenrijders zelf, díe dragen de argumenten voor afsluiting aan en zíj zijn ook de enigen die het kunnen voorkomen
hc
www.huertecilla.net
de hooligans maken veel stuk , wordt voetbal verboden?
de hang jonmgeren maken veel kapot, worden de buurthuizen gesloten?
de scooter rijders door de stad veroorzaken veel overlast, worden de steden scootervrij gemaakt?
de noppenrijder veroozaakt over last, worden de bossen/paden gesloten?
het zit hem in het niet lineair rechtsbeeld.
daar ligt een groot probleem.
iedere keer maar roepen dat het onze eigen schuld is ...........................
Ik ga wat nuttigs doen
de hang jonmgeren maken veel kapot, worden de buurthuizen gesloten?
de scooter rijders door de stad veroorzaken veel overlast, worden de steden scootervrij gemaakt?
de noppenrijder veroozaakt over last, worden de bossen/paden gesloten?
iedere keer maar roepen dat het onze eigen schuld is ...........................
Ik ga wat nuttigs doen
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
-
- Contacteer:
Verschillende clubs zijn van internationale deelname geschorts, publiek van bepaalde nationaliteiten is bij de grens toegang tot landen geweigerd ja.brommer schreef:de hooligans maken veel stuk , wordt voetbal verboden?
Ja, er zijn heel veel buurthuizen door klachten van omwonenden verdwenen.de hang jonmgeren maken veel kapot, worden de buurthuizen gesloten?
Dat schrijf ik jade scooter rijders door de stad veroorzaken veel overlast, worden de steden scootervrij gemaakt?Enig idee hoe streng de politecontrole op het opvoeren, papieren etc. is?
Correct. Geen overlast, geen afsluiting; wel overlast, wel afsluiting = historisch gegeven.de noppenrijder veroozaakt over last, worden de bossen/paden gesloten?
Daarbij is overlast een perceptie en het ontbreken van een TRF in NL heeft dat 25 jaar geleden laten ontsporen. Nú is die preceptie een gegeven.
nee? alleen voor wie dat niet wíl zien.
peter
www.huertecilla.net
voetbal: daarmee pakken ze bepaalde groep aan, niet alle suporters.
bij ons noppenrijders worden alle bestreft en niet een soort.
buurthuizen: mijn inziens worden het er niet minder. maar stel dat het wel zo is. De trent is dat er alternatieven geboden worden aan hanjongeren.
Er wordt veel geld uitgeven om ze maar op het rechte spoor te krijgen en dat terwijl uit onderzoek blijk dat het niet /weinig helpt.
toch blijven er alternatieven in de vorm van begeid werk zoeken begelide vacantie's om tot inkeer te komen etc..
kortom: alternatieven.
bij noppenrijders ?? niet
Het bos wordt beperkt en de circuits worden beperkt?
dit is het laaste wat ik ga schrijven. dit mooie forum wordt overladen door dit soort berichten op het moment zelfs 3 topics met dezelfde boodschap.
herhalen ..... afijn daar heb ik reeds mijn mening over gegeven.
buurthuizen: mijn inziens worden het er niet minder. maar stel dat het wel zo is. De trent is dat er alternatieven geboden worden aan hanjongeren.
Er wordt veel geld uitgeven om ze maar op het rechte spoor te krijgen en dat terwijl uit onderzoek blijk dat het niet /weinig helpt.
toch blijven er alternatieven in de vorm van begeid werk zoeken begelide vacantie's om tot inkeer te komen etc..
dit is het laaste wat ik ga schrijven. dit mooie forum wordt overladen door dit soort berichten op het moment zelfs 3 topics met dezelfde boodschap.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
brommer schreef:voetbal: daarmee pakken ze bepaalde groep aan, niet alle suporters.
Ik vind het ook niet eerlijk, maar ik ben inderdaad bang dat wij buiten ons eigen wereldje weinig vrienden hebben. Dus moeten we het inderdaad zelf oplossen.brommer schreef:voetbal: daarmee pakken ze bepaalde groep aan, niet alle suporters.
Probleem is alleen dat de 'rotte appels' lastig bereikbaar zijn: ik neem tenminste aan dat iedereen die dit forum leest wel bekend is met de problematiek.
Behalve de grote cross/enduro dealers zie ik nauwelijks andere belanghebbenden. En bij die dealers past het waarschijnlijk ook niet lekker in het verkooppraatje.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Het is nu het zelfde als het altijd is geweest. Het is mooi weer iedereen wil naar buiten en dan willen ze geen brommers in het bos.
De natuurgebieden met de bekende groene bordjes die worden alleen maar groter en ze worden steeds fanatiker met van die bordjes neerzetten. En of je nu met je motor, paard of fiets daar aankomt kan je omdraaien en het liefst ook nog kinderen en honden aan een kort lijntje.
Als iedereen nu gewoon even zijn gemak houdt wat de meeste ook doen en bijvoorbeeld op zondag morgen naar de crossbaan gaat ipv het bos(daar is het nu toch te stoffig) dan kan je toch rijden en waait het allemaal weer over. In september als iedereen weer aan het werk moet na de vakanties dan kan je weer overal rijden. Tot volgend jaar maart april als het weer mooi weer wordt en dan begint het weer van voor af aan. Is nu zo en zo was het 30 jaar terug ook als ik de mannen van de oude stempel moet geloven.
De natuurgebieden met de bekende groene bordjes die worden alleen maar groter en ze worden steeds fanatiker met van die bordjes neerzetten. En of je nu met je motor, paard of fiets daar aankomt kan je omdraaien en het liefst ook nog kinderen en honden aan een kort lijntje.
Als iedereen nu gewoon even zijn gemak houdt wat de meeste ook doen en bijvoorbeeld op zondag morgen naar de crossbaan gaat ipv het bos(daar is het nu toch te stoffig) dan kan je toch rijden en waait het allemaal weer over. In september als iedereen weer aan het werk moet na de vakanties dan kan je weer overal rijden. Tot volgend jaar maart april als het weer mooi weer wordt en dan begint het weer van voor af aan. Is nu zo en zo was het 30 jaar terug ook als ik de mannen van de oude stempel moet geloven.
Vraagje: Wat doet de KNMV voor ons op dit gebied? De offroad rijders brengen jaarlijks zo'n 100.000 Euro (eigen grove schatting) in het laatje van 'de bond'. Met de enduro rijders en crossers erbij een veelvoud daarvan. Maar laten ze zich horen als onze belangen verdedigd moeten worden?
Maurice
-
- Contacteer:
Op de Tafel van Elf meeting lieten ze zich goed horen. Ze waren met twee afgevaardigden. Ze lieten zich vooral uit voor ruimere openingstijden van de circuits en ze vertelden over offroadritten en endurowedstrijden, die in een grote behoefte voorzien. Ze hadden een heldere kijk op de zaken. "In eerste instantie breiden gemeenten uit richting buitengebied en dan beginnen ze te "piepen", dat motorcrosscircuits teveel overlast veroorzaken", werd o.a. gezegd.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Juist. Helemaal mee eens.mech schreef:Het is nu het zelfde als het altijd is geweest. Het is mooi weer iedereen wil naar buiten en dan willen ze geen brommers in het bos.
...
(Zaterdag naar MC Hapert.)