Ik zie op sommige enduro's mensen met een kleine kentekenplaat rijden, niet met de normale grote plaat maar het lijkt wel een bromfietsplaatje.
Ik snap dat het niet helemaal legaal is, maar ik neem aan met enduro's en offroad ritten word daar volgens mij niet echt op gelet.
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal voor mogelijkheden zijn om zo'n klein plaatje te maken. En waar het van gemaakt wordt.
kentekenplaat
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik heb bij wpm zo'n klein plaatje laten maken, echter alleen voor het buitenland.
Bij Nederlandse enduro's en offroad-ritten wordt daar nou juist wel scherp op gelet. Je zult dus 9,5 van de 10 keer niet mogen starten.wr450f'05 schreef:Ik zie op sommige enduro's mensen met een kleine kentekenplaat rijden, niet met de normale grote plaat maar het lijkt wel een bromfietsplaatje.
Ik snap dat het niet helemaal legaal is, maar ik neem aan met enduro's en offroad ritten word daar volgens mij niet echt op gelet.
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal voor mogelijkheden zijn om zo'n klein plaatje te maken. En waar het van gemaakt wordt.
Misschien heb je wildrijders gezien met een klein plaatje?
De nederlandse keurmeesters zijn erg pietluttig. Dat is tenmindste mijn indruk na enkele weinige starts bij de daginschrijvingen. Misschien dat vaste rijders deze indruk niet hebben omdat die keurknapen hun gezicht kennen; ik ben er een beetje op afgeknapt. Bij events in het nabije buitenland wordt gekeken naar het geluid ( natuurlijk!), verzekering en techniesche toestand. Wil zeggen remmen, wiellagers, misschien nog of de steps wegklappen. Ik heb inmiddels aan verschillende ritten en een enduro deelgenomen in D, B en F met een geel gespoten achterspatbord en het kenteken er met stift op geschreven. Gewoon omdat ik het zat ben om steeds nieuwe platen aan te vragen. Na honderd meter kan toch niemand meer een plaat lezen...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Nou Pruus, ik heb nooit gemerkt dat de keurmeesters verwschil maken tussen een professional zoals ik of een offroad rijder zoals jij
Rijden ze in Belgie niet vaak met die grote hesjes met nummer? Het is toch wel handig als de marshalls (en op de openbare weg de politie) rijders kunnen herkennen als ze zich misdragen (jij niet hoor).
Rijden ze in Belgie niet vaak met die grote hesjes met nummer? Het is toch wel handig als de marshalls (en op de openbare weg de politie) rijders kunnen herkennen als ze zich misdragen (jij niet hoor).
Henk, supercool dat je nou echt voor de sport kunt gaan, toch!? Denk erover om volgend jaar 50+ te gaan rijden. Maar zie een beetje op tegen het steeds weer klaar maken van de motor. Helaas ben ik niet zo'n goede rijder maar hou wel van uitdagingen Bilstain is echt niet goed voor al die aanbouwdelen zoals verlichting, claxon en kentekenplaten.
Sleutelen kost nou eenmaal tijd en daar heb ik stelselmatig te weinig van; moet immers al die gepensioneerden erdoorslepen....
Koester overigens geen wrok ( als dat al zo mocht zijn overgekomen), maar het verschil met 't buitenland is evident.
Als ik ergens aan mee wil doen zal ik me uiteraard aan de spelregels houden, spreekt vanzelf.
Sleutelen kost nou eenmaal tijd en daar heb ik stelselmatig te weinig van; moet immers al die gepensioneerden erdoorslepen....
Koester overigens geen wrok ( als dat al zo mocht zijn overgekomen), maar het verschil met 't buitenland is evident.
Als ik ergens aan mee wil doen zal ik me uiteraard aan de spelregels houden, spreekt vanzelf.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
De planning was inderdaad voor het buitenland, voor in Nederland heb ik een gewone plaat.
Ik was gewoon benieuwd hoe mensen zo'n ding maken en of het werd gedoogd bij ritten.
Op dat laatste heb ik nu voldoende antwoord.
Ik was gewoon benieuwd hoe mensen zo'n ding maken en of het werd gedoogd bij ritten.
Op dat laatste heb ik nu voldoende antwoord.
CRF450X '08