Hoor ik net in het nieuws dat motoren straks kilometerheffing moeten gaan betalen, uiteraard tegen alle beloftes en afspraken in.
Straks dus met het endurootje een middag crossen op een cirquit, hoe meer rondjes ik dan rijd, hoe meer ik ene Wouter Bos en ene Camiel Eurlings ga spekken. Hmmm
Wellicht bieden ze er ook iets voor en kunnen we voortaan de rondetijden bij de belastingdienst opvragen.
Blijft interessant dat Den Haag....
Kilometerheffing
Moderator: ghulst
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
De nieuwe melkkoe, de motor, tja waarom niet?
-
- Contacteer:
Daar begrijpt niemand wat van anders dan dat kilometerheffing dus geen maatregel is files terug te dringen maar een ordinaire belasting.Fox-kid schreef:Hoor ik net in het nieuws dat motoren straks kilometerheffing moeten gaan betalen, uiteraard tegen alle beloftes en afspraken in.
Heel europa stimuleert motorrijden als deeloplossing voor verkeersdrukte (en vervuiling) doch in het drukste land van europa krijgt men het weer niet mee.
Héél raar.
peter
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
Camiel is van het CDA... zegt genoeg
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Klopt ook tot voor kort. Om een belofte te kunnen breken heb je er eerst één nodig. Dat was deze dus....Joop schreef:Volgens mij wordt door overleg van KNMV met de overheid de kilometer heffing voor motoren juist niet ingevoerd.
-
- Contacteer:
Leugenaars zijn het die politici ohh nee, dat heet van standpunt veranderen .......tja sorry mijn fout ben maar een eenvoudige belasting betaler die er om vraagt om belazert te worden
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Toen ze vertelden dat ze duizenden banen wouden creeën dacht ik nog, dat redden ze nooit. Waar haal je bijvoorbeeld al die starthekken dan vandaan. En wie moet ze allemaal schuiven. Gelukkig hebben ze ook hier geen woord gehouden, anders hadden we allemaal op dit forum een onbeheerd crossterrein in de buurt.
stel je voor
stel je voor
Haha , die is goedFox-kid schreef:Toen ze vertelden dat ze duizenden banen wouden creeën dacht ik nog, dat redden ze nooit. Waar haal je bijvoorbeeld al die starthekken dan vandaan.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Contacteer:
Ik krijg net een Clubblad en de bus en daarin staat een paginagrote advertentie van Aprilia met onder een scooter; de italiaanse bijdrage tegen het fileprobleem.
Inderdaad; in Italië en Spanje worden scooters en lichte motorfietsen gezien als een deeloplossing voor verkeersstagnering. Er zijn in de
binnensteden ook parkeervakken voor.
In NL is de verkeerstagnering blijkbaar geen prioriteit en belastingopbrengst wel. Wel knap bedacht: de file als inkomstenbron.
peter
Inderdaad; in Italië en Spanje worden scooters en lichte motorfietsen gezien als een deeloplossing voor verkeersstagnering. Er zijn in de
binnensteden ook parkeervakken voor.
In NL is de verkeerstagnering blijkbaar geen prioriteit en belastingopbrengst wel. Wel knap bedacht: de file als inkomstenbron.
peter
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
ik vraag me af hoe ze dat doen willen!!??
er is geen zicht op hoeveel kilometer er met een noppenmotor
wordt gereden.
er staat nergens iets geregistreerd, zoals bv bij apk.
dus als ik zeg dat ik dit jaar maar 500km heb gereden, wie spreekt mij dan tegen??
het kunnen er voor het zelfde geld 5000 zijn..
dus ik zeg: word niet wat!!!!!!!!!
wie heeft er niet zo'n fietscomputtertje op de motor zitten.
zo in ene is de batterij leeg.
tja, hoeveel km stond er ook al weer op???
DUS: word niet wat!!!
groet'n Marco
er is geen zicht op hoeveel kilometer er met een noppenmotor
wordt gereden.
er staat nergens iets geregistreerd, zoals bv bij apk.
dus als ik zeg dat ik dit jaar maar 500km heb gereden, wie spreekt mij dan tegen??
het kunnen er voor het zelfde geld 5000 zijn..
dus ik zeg: word niet wat!!!!!!!!!
wie heeft er niet zo'n fietscomputtertje op de motor zitten.
zo in ene is de batterij leeg.
tja, hoeveel km stond er ook al weer op???
DUS: word niet wat!!!
groet'n Marco
KNMVsite:
Geen kilometerheffing voor motoren!
Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat laat in een reactie op berichtgeving van RTL Nieuws weten dat hij niet van plan is een kilometerheffing voor motorrijders in te voeren, zoals hij ook eerder in de Tweede Kamer heeft verklaard. Deze mededeling is te lezen op de site van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. RTL berichtte vrijdag 20 juni dat er mogelijk toch een kilometerheffing voor motorrijders in het verschiet zou liggen.
De KNMV liet in de desbetreffende nieuwsuitzending desgevraagd al weten dat men het laatste nieuws over deze kilometerheffing voor motoren in twijfel trok, omdat er door de minister in februari een toezegging was gedaan dat dit niet zou gebeuren.
<< Terug Printversie 23-06-2008 14:38:40
en op verkeerenwaterstaat.nl:
Geen kilometerheffing voor motorrijders
Nieuwsbericht | 20-06-2008
Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat laat in een reactie op berichtgeving van RTL Nieuws weten dat hij niet van plan is een kilometerheffing voor motorrijders in te voeren, zoals hij ook eerder in de Tweede Kamer heeft verklaard. RTL berichtte vrijdagavond dat er mogelijk toch een kilometerheffing voor motorrijders in het verschiet zou liggen.
Geen kilometerheffing voor motoren!
Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat laat in een reactie op berichtgeving van RTL Nieuws weten dat hij niet van plan is een kilometerheffing voor motorrijders in te voeren, zoals hij ook eerder in de Tweede Kamer heeft verklaard. Deze mededeling is te lezen op de site van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. RTL berichtte vrijdag 20 juni dat er mogelijk toch een kilometerheffing voor motorrijders in het verschiet zou liggen.
De KNMV liet in de desbetreffende nieuwsuitzending desgevraagd al weten dat men het laatste nieuws over deze kilometerheffing voor motoren in twijfel trok, omdat er door de minister in februari een toezegging was gedaan dat dit niet zou gebeuren.
<< Terug Printversie 23-06-2008 14:38:40
en op verkeerenwaterstaat.nl:
Geen kilometerheffing voor motorrijders
Nieuwsbericht | 20-06-2008
Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat laat in een reactie op berichtgeving van RTL Nieuws weten dat hij niet van plan is een kilometerheffing voor motorrijders in te voeren, zoals hij ook eerder in de Tweede Kamer heeft verklaard. RTL berichtte vrijdagavond dat er mogelijk toch een kilometerheffing voor motorrijders in het verschiet zou liggen.
In de politiek is nooit iets definitief ...JoeBaR schreef:dus die idioterie is nu definitief van de baan? ...
nu alle andere idioterie nog
-
- Contacteer:
Ah Nu begrijp ik het.henkzelf schreef:Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat laat in een reactie op berichtgeving van RTL Nieuws weten dat hij niet van plan is een kilometerheffing voor motorrijders in te voeren, zoals hij ook eerder in de Tweede Kamer heeft verklaard. RTL berichtte vrijdagavond dat er mogelijk toch een kilometerheffing voor motorrijders in het verschiet zou liggen.
Er wordt door geregiseerde ´lekkage´ via de pers een proefbalon opgelaten om de publieke opinie te toetsen.
Uiteindelijk is het maatschappelijk draagvlak de bepalende factor op iets politiek haalbaar is of niet.
peter
www.huertecilla.net
-
Zelfde laken een pak, als de automoblist wordt gepakt, dan de motorrijder ook maar is zijn denkwijze. Goliath tegen Klein duimpje. Die heffing komt vanzelf. Alleen technisch gezien is het wat lastiger.
Een motorfiets wordt lastig gedecteerd door een lus.
Een motorfiets wordt lastig gedecteerd door een lus.