Transwallonierit erg pittig

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Solex
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jun 09, 2008 23:48

Eigenlijk naar aanleiding van een proces verbaal dat we opliepen in november 2008, schreven we in voor de Enclaverit van Ad Ketelaars. Onder druk van anderen bekroop ons een beetje een schuldgevoel dat we elke zaterdag als ex-motorcrossers de Brabantse knippenpaden onveilig maken. Maar roadbookrijden was toch niets voor ons! :sleeping: Daar kwamen we wel even van terug. Omdat we altijd "cross"ingesteld waren, ging er een wereld voor ons open. Rijden en navigeren tegelijk is mooi om te doen. De Enclaverit reden we niet uit. Grotendeels door een gebrek aan roadbookervaring, deels ook doordat we teveel met het terrein bezig waren. Het lag er pittig bij.
Dan de Transwallonierit. We waren er op gebrand om deze wel tot een goed einde te brengen. Wat een prachtrit, maar wat een enorm zware stukken. We kwamen werkelijk gesloopt aan. Enkele "oude" endurorotten deden ook dik 8 uur over 200 kilometer.
Dat was dus een troost. Een erg afwisselende rit. Verantwoord uitgezet, zelfs omwonenden hielpen ons op de moeilijke stukken. Jammer dat we enkele (te laat ingeschreven) clubleden thuis moesten laten. Ad houdt een strikt beperkt deelnemersaantal aan. Het zal wel ergens goed voor zijn, zullen we maar denken, maar je stelt op deze manier wel veel geinteresseerden teleur. Over enkele weken gaan we in Zuid-Frankrijk (Lozere) een driedaagse roadbookrit rijden.Schijnt ook een erg mooie te zijn
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Solex schreef:Eigenlijk naar aanleiding van een proces verbaal dat we opliepen in november 2008
November 2008 :?: :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Solex
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jun 09, 2008 23:48

Dat is de datum van de volgende prent, als we zo blijven rijden als we in het verleden hebben gedaan. In de tijd dat ik met jou crosste, kreeg je dit soort prenten niet. Toen bestonden er alleen nog bidprentjes.
Laatst gewijzigd door Solex op di jun 10, 2008 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Hoor ik hier een soort schuldbekentenis, iemand tot 'inkeer' gekomen?

Ad, ga ook een keer met ons mee joh!
:toost:
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

zijn jUllie dit??

Afbeelding

zo ja, bedankt voor het helpen, zo nee ... nou ja dan toch bedankt
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Solex = L.B. ? mister Twin air ? meen ik op de foto te herkennen ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Noppy schreef:
Ad, ga ook een keer met ons mee joh!
Waar wil je dan naar toe Frank ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Lijkt me leuk de Transwallonië nog eens te rijden; ik heb hem gemist. We kunnen zo nog het roadbook huren van Ad (denk ik).

Kunnen we meteen die Rekluses eens met elkaar vergelijken :evil:
:toost:
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Als Ad roadbook ritten gaat rijden vreet ik mijn ico's op.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Noppy schreef:
Kunnen we meteen die Rekluses eens met elkaar vergelijken
Heb je de Rekluse er bij jou al uitgehaald Frank ?
Je had toch een oplossing voor jouw probleem gekregen vanuit Amerika ?
Ze hebben daar tegenwoordig een oplossing voor die vibratie van de stalen platen tegen te gaan want dat is wat jij hoort bij jouw motor.
Maar ik denk dat dat alleen voor de Rekluse z-Start Pro gemaakt is.

Zoals Klaas al aangeeft , roadbook rijden is niet voor mij weggelegd.
Dat ga ik misschien wel weer eens doen als ik wat ouder wordt en het allemaal wat rustiger aan wil gaan doen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Misschien kan ik wel binnen een coulanceregeling upgraden? Hij deed dat vibreren namelijk vanaf het prille begin...
adje schreef:
Noppy schreef:
Kunnen we meteen die Rekluses eens met elkaar vergelijken
Heb je de Rekluse er bij jou al uitgehaald Frank ?
Je had toch een oplossing voor jouw probleem gekregen vanuit Amerika ?
Ze hebben daar tegenwoordig een oplossing voor die vibratie van de stalen platen tegen te gaan want dat is wat jij hoort bij jouw motor.
Maar ik denk dat dat alleen voor de Rekluse z-Start Pro gemaakt is.

Zoals Klaas al aangeeft , roadbook rijden is niet voor mij weggelegd.
Dat ga ik misschien wel weer eens doen als ik wat ouder wordt en het allemaal wat rustiger aan wil gaan doen.
:toost:
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Och ja, ieder zijn meug. Voor degenen die willen motorcrossen hebben ze de knmv en mon (NL)offroadritten uitgevonden en voor de wat avontuurlijke rijders hebben ze o.a. de roadbookritten uitgevonden. Als jullie nog eens willen rijden, geef ik ze weleens af aan Adje (kan ik lopend naartoe). Maar het is niet aan te raden om die rit binnenkort te rijden, gezien het aantal uitgebrande koppelingen. Het is zeer nat geweest in Midden-Belgie, de afgelopen weken. En Steve, als je de man op de foto wilt bedanken, leg dan eens contact met www.twinair.com :wink:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Solex
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jun 09, 2008 23:48

Toch denk ik nog wel eens aan enkele jaren terug, dat we met Ad Ketelaars als gids er dagenlang op uit trokken. Van het ene gebied naar het andere, zonder de harde weg te raken. Onnavolgbaar!
Alles was perfect, de snelheid, de lunchpauzes, de veiligheid (D-systeem) en de afwisselende routes. Geen ellenlange koffie en lunchpauzes, Rijen!
Er zijn maar weinig echte goede gidsen. Ik kan ook prachtige stukken aan elkaar rijden en dat een ochtend volhouden, maar als het op improviseren aankomt.....Jammer dat hij het niet meer wil doen. Jos van Vugt vind ik overigens ook goed. Wel grote groepen, das dan wat minder. Ik hoorde laatst dat Adje ook bijna wekelijks met genodigden rijdt. Willen we ook wel! Ik vernam dat het wel grote groepen zijn, maar misschien is er een uitzondering mogelijk voor een groepje van 3.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Solex schreef: Ik hoorde laatst dat Adje ook bijna wekelijks met genodigden rijdt. Willen we ook wel! Ik vernam dat het wel grote groepen zijn, maar misschien is er een uitzondering mogelijk voor een groepje van 3.
Dat heb je dan wel verkeerd vernomen Leo want ik nodig nooit meer dan 2 mensen tegelijk uit om met ons groepje mee te rijden. ( is een enkele keer voorgekomen dat er meer dan 2 gastrijders waren.)
Wij rijden ook niet met zo'n grote groepen maar als iedereen van ons vaste cluppie ineens wil rijden dan komt het wel eens voor dat de groep ineens te groot wordt en dan splitsen we ons in twee groepen.
De laatste weken heb ik zelfs gastrijders afgezegd omdat we al een paar weken achterelkaar op politie en/of boswachters stuiten.
Als het weer wat rustiger wordt met de controles hier in de buurt dan zal ik wel een keertje contact met je opnemen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Solex
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jun 09, 2008 23:48

Een goede bekende is vorig jaar op uitnodiging op dit forum met jou meegeweest. Overigens niets dan lof. Bos in bos uit, kruip door sluip door, knippenpaden en dat 100 kilometer achter elkaar :woow: . Hij had alleen het gevoel dat je niet veel vrienden zou maken onder andere bosbezoekers :schieten: . Het ging er best wel heftig aan toe. Maar ja, vrienden hoeven we niet te maken. Als we maar niet teveel vijanden maken....
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Wie was die goede bekende dan :?:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Solex
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jun 09, 2008 23:48

Stephane P. :wink:
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

@Solex , je hebt PB :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Afgelopen weekend weer 3 dagen in noord frankrijk gereden met denise als gids. Helemaal goed!! Aanrader.
Wat een prachtige klimmen heb je daar :)
smurf.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

TTT schreef:Afgelopen weekend weer 3 dagen in noord frankrijk gereden met denise als gids. Helemaal goed!! Aanrader.
Wat een prachtige klimmen heb je daar :)
Misschien toch ook weer eens doen na de vakantie Ad(je) ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

waar noordfrankrijk is dat?
aan de kust of meer bij Appie wagenaar franse ardennen?

iemand foto's hiervan?
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Sjokske schreef:
TTT schreef:Afgelopen weekend weer 3 dagen in noord frankrijk gereden met denise als gids. Helemaal goed!! Aanrader.
Wat een prachtige klimmen heb je daar :)
Misschien toch ook weer eens doen na de vakantie Ad(je) ?
Ik zal Jos deze week eens bellen om wat af te spreken.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie