Hallo,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een BETAALBARE tripmaster voor m'n GS
Nu gebruik ik nu een fietscompjoeter, maar dat bevalt niet 100%
Om die op "0" te zetten moet je je hand van het stuur halen en 3 seconden een knop indrukken, en dat is dus altijd net in een bocht.
Optie is een externe reset schakelaar te maken, maar dan zit je nog met het 3 seconde verhaal.
Nu heb ik het idee om een tripmaster van een AT te misbruiken,
Ik zoek echter nog een Bedradingschema van zo'n beestje om te zien hoe deze aangestuurd wordt.
Het zou kunnen dat het snelheidssignaal uit de KM teller komt, en dat is niet aan te passen.
Ik heb tenminste geen losse sensor gevonden op een AT zoals je bij bv een fietscomp of ico gebruikt.
Iemand die een schema heeft/weet te vinden?
Volgend probleem wordt de tripmaster gebruikt te vinden, nieuw willen ze er meer dan 600 euro voor hebben!!
(koop je bijna twee ICO's of IMO's voor)
Africa Twin Tripmaster en schema
Moderator: ghulst
http://www.universal.nl/users/Africa_twin/0000000N.HTM
misschien hier even informeren ?
misschien hier even informeren ?
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Thanx,
Ik heb inmiddels ook wat verder ziten zoeken en ben op
http://www.transalp.de/technik/pd-techn ... master.php
terecht gekomen,
Hier staat de info die ik nodig heb, het signaal komt inderdaad uit de tacho, maar kan gesimuleerd worden.
Nu nog een AT in het wild tegenkomen om de maten van de tripmaster op te meten, en een manier zoeken op dat ding 12 pulsen per omwenteling aan te bieden
Ik heb inmiddels ook wat verder ziten zoeken en ben op
http://www.transalp.de/technik/pd-techn ... master.php
terecht gekomen,
Hier staat de info die ik nodig heb, het signaal komt inderdaad uit de tacho, maar kan gesimuleerd worden.
Nu nog een AT in het wild tegenkomen om de maten van de tripmaster op te meten, en een manier zoeken op dat ding 12 pulsen per omwenteling aan te bieden
Greetz
Henry
Henry
optie is misschien aan een tripmeter van die nieuwe KTM's te komen, groot display, met afstandbediening op t stuur.....heb geen idee wat dat kost, maar een belletje kan geen kwaad denk ik
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: di feb 11, 2003 20:16
- Locatie: Zaandam
Hoi Henry,
Ik heb een tripmaster van een Twin te koop voor 125 Eurootjes, er zit alleen een scheurtje in één van de rubberen knopafdekkingen.
Op Ebay in Duitsland worden er ook regelmatig aangeboden http://www.ebay.de tik in het zoekvenster africa twin of xrv.
Denk er wel aan dat er nog ca. 30 Euro bijkomt voor bank- en verzendkosten.
Alleen denk ik niet dat je erg blij wordt met een AT tripmaster, de enige functies die je daarop hebt zijn: klokje, stopwatch, twee optellende dagtellers (niet instelbaar, alleen op nul te zetten) en een (wel instelbare) AFtellende dagteller.
Om e.e.a. in te stellen cq op nul te zetten moet je óók de knop enkele seconden ingedrukt houden en er zit ook geen afstandbediening op.
Verder kun je met enige huisvlijt nog een snelheidsfunctie activeren, die gaf wat problemen in de 'mijlenstand' daarom heeft Honda die niet standaard geactiveerd.
Als je interesse hebt wil ik ook wel voor je achter het schema aan (staat niet in het werkplaatsboek maar is wel te vinden)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
JerOEN
Ik heb een tripmaster van een Twin te koop voor 125 Eurootjes, er zit alleen een scheurtje in één van de rubberen knopafdekkingen.
Op Ebay in Duitsland worden er ook regelmatig aangeboden http://www.ebay.de tik in het zoekvenster africa twin of xrv.
Denk er wel aan dat er nog ca. 30 Euro bijkomt voor bank- en verzendkosten.
Alleen denk ik niet dat je erg blij wordt met een AT tripmaster, de enige functies die je daarop hebt zijn: klokje, stopwatch, twee optellende dagtellers (niet instelbaar, alleen op nul te zetten) en een (wel instelbare) AFtellende dagteller.
Om e.e.a. in te stellen cq op nul te zetten moet je óók de knop enkele seconden ingedrukt houden en er zit ook geen afstandbediening op.
Verder kun je met enige huisvlijt nog een snelheidsfunctie activeren, die gaf wat problemen in de 'mijlenstand' daarom heeft Honda die niet standaard geactiveerd.
Als je interesse hebt wil ik ook wel voor je achter het schema aan (staat niet in het werkplaatsboek maar is wel te vinden)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
JerOEN
ATIC#1007 / TCN#397
Shi..... dat wist ik nietOm e.e.a. in te stellen cq op nul te zetten moet je óók de knop enkele seconden ingedrukt houden en er zit ook geen afstandbediening op.
Dan ga eerst een sigma fietscompjoeter opofferen, open slopen, externe knop aan maken die automagiesch een 3 seconde puls geeft als je de knop indrukt.
Greetz
Henry
Henry
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Ik wil je niks aanpraten, maar is een Trailtech Endurance niks voor jouw ?
Ik heb er nog een stuk of 7 in voorraad.
Freek www.mototacho.com
Ik heb er nog een stuk of 7 in voorraad.
Freek www.mototacho.com
Hoi Freek, goede suggestie.Ik wil je niks aanpraten, maar is een Trailtech Endurance niks voor jouw ?
Ik had er al eens naar gekeken, maar ook deze heeft geen externe reset knop. (of heb niet goed gekeken)
Dan moet ik hem openmaken, solderen en zo. Beetje zonde van een nieuwe. Hij is wel interessant geprijsd, net zo duur als een tweedehand AT tripmaster, waar ik ook aan moet solderen en dan nog wat verzinnen voor de pulsen.
Ben bang dat de waterdichtheid een probleem wordt als ik hem open ga maken en draden naar buiten ga voeren (over de garantie nog maar niet gesproken...)
Ik ga eerst eens xperimenteren met een Elcheapo fietscomputer.
Of kan je die Trailtech makkelijk openmaken? (geschroefd)
Greetz
Henry
Henry
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Ik heb ze zelf eerlijk gezegd nooit open gehad.
Om te resetten moet je 2 ,naast elkaar gelegen, knopjes 2 sec vasthouden.
sommigen plakken voor een roadbookrit een plat stukje hout (bijv van een ijsje) met 2 druppels siliconenkit op deze 2 knoppen zodat er 1 grote knop ontstaat.
Om te resetten moet je 2 ,naast elkaar gelegen, knopjes 2 sec vasthouden.
sommigen plakken voor een roadbookrit een plat stukje hout (bijv van een ijsje) met 2 druppels siliconenkit op deze 2 knoppen zodat er 1 grote knop ontstaat.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Om te resetten moet je 2 ,naast elkaar gelegen, knopjes 2 sec vasthouden.
Mmm, 2 knopen maakt het er niet eenvoudiger op om een afstand bediening te maken.
Dan blijf ik denk voorlopig bij plan fietscompjouter,
Jammer, zat vanavond al te meten waar ik die Trailtech kwijt kon
Zit hij dicht geschroeft Freek? (zie je schroefjes aan de achterkant?)
(ben niet zo moeilijk hoor, alleen erg kieskeurig....)
Greetz
Henry
Henry
Ik wil je ook niets aanpraten, maar rijdt al jaren met een fietscomputertje van het merk Cateye, type TOMO XC, model CC-ST200 (prijs hier rond de 20€). In tegenstelling tot de meeste fietscomputertjes (oa Sigma) kan je hiermee de tripmeter wel onmiddellijk op nul zetten dmv indrukken van de 2 knopjes tegelijk. Gaat heel vlot eens je dit gewoon bent. Heb het eens geprobeerd met een plaatje om van die 2 knoppen er 1 te maken, maar voor mij was dat zeker niet beter.henry schreef:Hallo,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een BETAALBARE tripmaster voor m'n GS
Nu gebruik ik nu een fietscompjoeter, maar dat bevalt niet 100%
Om die op "0" te zetten moet je je hand van het stuur halen en 3 seconden een knop indrukken, en dat is dus altijd net in een bocht.
Wel opletten dat er geen zand op de knoppen komt, want dan blijven ze soms haperen. Ik plak gewoon een stukje doorschijnende plakband over de 2 knopjes.
Heb nog een vraag aan jou, henry: hoe doe je dat juist, zelf zo'n afstandbediening maken en aansluiten op een fietscomputertje? Ben zelf niet zo sterk in elektronika, maar wacht al jaren op een fietscomputer met groot scherm en afstandbediening.
Die nieuwe KTM-computer is geen optie: op 0 zetten duurt ook 2a3 sec. dacht ik.
Heb wel een kapotte IMO met een goede afstandbediening (3draadjes). Kan ik die misschien aansluiten op mijn Cateye ?
Henry,
Zelf gebruik ik een Sigma BC800 en heb een draad gesoldeerd in de reset knop.
Met een water dicht schakelaartje gemonteerd in mijn electrische behuizing van de XR lichtschakelaar, kan ik rijdend met de handen aan het stuur de trip meter op nul zetten. Ik doe dat zo'n 4 seconden voor de bocht. Werkt perfect. Je kunt zelfs nog LED verlichting laten aanrukken uit duitsland voor de nacht ritten. Heb ik ook en werkt feiloos. http://lovik.tripod.com/Sigma.html
Zelf gebruik ik een Sigma BC800 en heb een draad gesoldeerd in de reset knop.
Met een water dicht schakelaartje gemonteerd in mijn electrische behuizing van de XR lichtschakelaar, kan ik rijdend met de handen aan het stuur de trip meter op nul zetten. Ik doe dat zo'n 4 seconden voor de bocht. Werkt perfect. Je kunt zelfs nog LED verlichting laten aanrukken uit duitsland voor de nacht ritten. Heb ik ook en werkt feiloos. http://lovik.tripod.com/Sigma.html
Mooi te horen dat het kan, ben er nog steeds niet aan toe gekomen.Jan... schreef:Henry,
Zelf gebruik ik een Sigma BC800 en heb een draad gesoldeerd in de reset knop.
Met een water dicht schakelaartje gemonteerd in mijn electrische behuizing van de XR lichtschakelaar, kan ik rijdend met de handen aan het stuur de trip meter op nul zetten. Ik doe dat zo'n 4 seconden voor de bocht. Werkt perfect. Je kunt zelfs nog LED verlichting laten aanrukken uit duitsland voor de nacht ritten. Heb ik ook en werkt feiloos. http://lovik.tripod.com/Sigma.html
Wil er alleen als extra een timertje tussen hangen (onderdelen al in huis) zodat je de knop maar even in hoeft te drukken.
Greetz
Henry
Henry