Ik zoek een 300 mm remschijf voor het voorwiel van mijn adventure 640 ...
de binnen diameter is 125 mm
wie heeft er nog iets liggen
gezocht ..... ktm remschijf
Moderator: ghulst
-
Heb je je oude al in de bankschroef gezet om hem recht te buigen?
Of heb je er een echte knik in zitten?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Nee, ik heb het nog niet geprobeerd .... doe ik nog wel hoor, een echte knik zit er niet in en hij kan nog ronddraaien (met een beetje aanlopen) dus misschien valt het wel mee.
Inmiddels bij Sommer een schijf gevonden voor 90 euro
Inmiddels bij Sommer een schijf gevonden voor 90 euro
-
Dan toch wel eerst eventjes verwarmen die schijf heh............. collega had ooit in de italiaanse alpen dat zijn caravan hem voorbij kwam, trekhaak krom, hij naar garage, komt U morgen maar terug. Laterin NL bij de dealer schade aan de auto laten herstellen, zeg meneer wat is er met uw trekhaak gebeurd, is die verbogen geweest? Dan is er maar 1 manier om hem weer terug te krijgen en dat is hem loieheet te maken, nadeel dat het metaal dan over zijn trekstrekte heen gaat, U heeft mazzel dat U de caravan op terugweg niet verloren bent.....zappa.suzuki schreef:Heb je je oude al in de bankschroef gezet om hem recht te buigen?
You're free to do as we tell you!
-
Staal kan je prima buigen, ook een remschijf die krom is door het vergeten van een slot l
Loei heet stoken hoeft niet maar een remschijf kan wel wat hitte hebben..
Aangezien Martijn noppen rijd maakt het niet veel uit of er wat rem kracht verloren gaat, op asfalt of offroad zal z'n v-rem toch eerder blokkeren dan dat de rem z'n maximum remkracht bereikt.
Loei heet stoken hoeft niet maar een remschijf kan wel wat hitte hebben..
Aangezien Martijn noppen rijd maakt het niet veel uit of er wat rem kracht verloren gaat, op asfalt of offroad zal z'n v-rem toch eerder blokkeren dan dat de rem z'n maximum remkracht bereikt.
-
Het enige waar ik een verbogen remschijf voor zou gebruiken is om het als een frisbee zo ver weg mogelijk te werpen........sorry, aan mijn remmen moet je niet komen. Overigens kun je prima met een schijf waar een slag in zit rijden, het maakt alleen lawaai, je blokken slijten sneller en het zal ook wat afremmen, althans dat had ik op mijn ATB, waar je die dingen zo van verbuigt.....
You're free to do as we tell you!
-
Zou idd ook niet op een duc gaan zitten met verbogen schijfen
Die van een ATB buig ik gewoon recht met de hand [is me geleerd op cursus fabrikant ]
op m'n weg wielen heb ik ze ook liever nieuw maar op een noppen wiel.. Die hebben toch al een stuk minder grip op de weg
Die van een ATB buig ik gewoon recht met de hand [is me geleerd op cursus fabrikant ]
op m'n weg wielen heb ik ze ook liever nieuw maar op een noppen wiel.. Die hebben toch al een stuk minder grip op de weg
Kan wel nieuwe leveren!!!