De stickers op mijn tank zijn losgekomem.
Ik wil deze terug lijmen maar heb dit zelfde probleem bij mijn vorige motos gehad en die kwamen nadat ik ze gelijmd had na een tijdje opnieuw los.
Ik heb het al geprobeerd met contactlijm en zelfs met tek7 na alles goed te ontvetten maar het had geen zin.
Waarschijnlijk toch niet de juiste lijm. Iemand een beter idee?
Welke lijm voor loskomende stickers
Moderator: ghulst
-
Ik heb net een paar weken geleden ook een tanksticker vastgeplakt met bisonkit. Ben benieuwd of het blijft zitten maar als ik jou zo hoor dan wel.JoeBaR schreef:bizonkit , en de ondergrond goed droog en vetvrij maken ,ik doe dat met thinner (verfverdunner)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
@ speedphreax heb je je mail niet gelezen ?
P.S. gaat niet over lijm
P.S. gaat niet over lijm
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
Zal het proberen met bizonkit. Met pattex kwamen stickers terug los.
Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor de reacties.
-
Dat is wel makkelijk, als ze los komen zonder afbijt of wat dan ook. Ik moet altijd heel veel moeite doen om ze los te krijgen.
Geen reclame maken hé Klaas
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
-
ik zeg niks
Siliconenkit (blank) werkt ook heel goed. En als je het met lijm doet sticker na het lijmen warm maken met de fohn.Freestyler schreef:De stickers op mijn tank zijn losgekomem.
Ik wil deze terug lijmen maar heb dit zelfde probleem bij mijn vorige motos gehad en die kwamen nadat ik ze gelijmd had na een tijdje opnieuw los.
Ik heb het al geprobeerd met contactlijm en zelfs met tek7 na alles goed te ontvetten maar het had geen zin.
Waarschijnlijk toch niet de juiste lijm. Iemand een beter idee?
Was ik maar Rijker en iets knapper ??
-
de stickers laten los door de benzine dampen in de tank
ook andere lijm soorten zullen dit doen, dus dat is geen oplossing
beste methode is volgens mij het loszittende deel goed stof- en zandvrij te maken; probeer zoveel mogelijk de oorspronkelijke lijm met rust te laten
daarna met een strijkijzer/fohn de sticker warm maken, om zo te zorgen dat de nog aanwezige lijm zijn werk kan doen
husqvarna (andere merken ook?) doet het beter: die heeft aan de tank een apart plastic waar de stickers op zitten; komt op die manier dus niet rechtstreeks in contact met de tank
beste methode is volgens mij het loszittende deel goed stof- en zandvrij te maken; probeer zoveel mogelijk de oorspronkelijke lijm met rust te laten
daarna met een strijkijzer/fohn de sticker warm maken, om zo te zorgen dat de nog aanwezige lijm zijn werk kan doen
husqvarna (andere merken ook?) doet het beter: die heeft aan de tank een apart plastic waar de stickers op zitten; komt op die manier dus niet rechtstreeks in contact met de tank
Dat laatste geldt ook voor Husaberg, maar deze stickers komen ook al los door het afspuiten waarschijnlijk...j. buikema schreef:de stickers laten los door de benzine dampen in de tank
Ik weet ook geen oplossing hiervoor, want de randen zijn doorzichtig, dus bisonkit ga je dan toch zien?
-
Geprobeerd met bisonkit en houdt nu toch al een paar crossen.