iemand ervaring mee? startmotor naar de haaien?

Moderator: ghulst
oei, heb hem al uit elkaar.han schreef:Hallo,pas op als je de startmotor uit elkaar haalt.
De tekens op de startmotor (gedrukte lijnen) zijn vaak weg.
Als je het huis tov de koolborstels niet goed hebt staan draait de startmotor de verkeerde kant op of heeft te weinig kracht.
Goed aantekenen voordat je hem uitelkaar haalt.
Een nieuwe kost 400 euro!!!!!
Wat is het bouwjaar van de WR?
heb de hele middag rond gebeld, wanneer ik de zin: gelijkstroom startmotor laat vallen, haken ze af
vriend van mij heeft een wr250f (nieuw gekocht, overjaars) en hij heeft er zelfs last van ... volgens mij is dit typisch iets yamaha ...mx jake schreef:als je startmotor het soms laat afweten, is je startkoppeling aan vervanging toe, vermoed ik
dat verhaal van even op de kickstarter, gaat er bij mij niet in
een yamaha heeft een auto decompressie systeem op de nokkenas
en moet makkelijk rond gaan met de startmotor
Sanne schreef:De startmotor is er in 2003 voor het eerst opgezet door Yamaha dit was ook de eerst 450 van Yamaha. De mijne van 2003 heeft vanaf het begin alleen maar problemen gegeven. Daarom heb ik anderhalf jaar geleden de startmotor niet nog eens gereviseerd en alleen nog maar de kickstarter gebruikt. De motor trap je heel gemakkelijk aan. En als de tijd van drie seconden verschil geen verandering brengen laat ik die 400 euro lekker in mijn zak.
Ik heb nog een zetje borsteltjes liggen kosten samen 26 euro de liefhebber mag ze voor de helft overnemen.
Met mijn 2006 model nog geen problemen gehad
Hai pHino,pHino schreef:arnaud; hoor je bij jou ok net heeeeeeeel even de motor een zoem maken? dan is het namelijk omdat de zuiger juist op het dodepunt staat,waardoor de startmotor het niet rond krijgt ...
daar hebben die yamaha's wel redelijk veel last van hoor ...
even met je kickstarter de motor een beetje rond draaien, en dan kan je terug starten
(als we het over hetzelfde hebben)
pHino schreef:ik ga zodadelijk mijn nieuwe starter ophalen.
maar is er niemand die een idee heeft, wrm dat de vorige verbrand is?
niet dat ik men nieuwe, 400€ dure, startmotor installeer, en dat hij volgende week weer kapot is ...
kan het miss zijn dat hij met de motor is blijven mee draaien? of dat het relais aangetrokken is gebleven? ....
Relais is het niet want dat heb ik gehad op Havelte, de starter knop is onder de gaskabel gekomen en heeft een minuut of 10 meegedraaid vermoet ik en dat heeft totaal geen schade veroorzaakt.pHino schreef:ik ga zodadelijk mijn nieuwe starter ophalen.
maar is er niemand die een idee heeft, wrm dat de vorige verbrand is?
niet dat ik men nieuwe, 400€ dure, startmotor installeer, en dat hij volgende week weer kapot is ...
kan het miss zijn dat hij met de motor is blijven mee draaien? of dat het relais aangetrokken is gebleven? ....