schouderproblemen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Fox-kid
Contacteer:

In september een val gemaakt, hard op schouder (in duikvlucht) terecht gekomen. Dag er na kon ik niets meer met de hele arm. Het herstel ging langzaam maar zeker, onder begeleiding van Fysio (kun je tegenwoordig zonder doorverwijzing huisarts terecht). Nu behoorlijk veel functies terug, echter blijven bepaalde bewegingen behoorlijk pijnlijk.

Dus toch maar eens naar de huisarts. Hele verhaal uitgelegd en vooral aangegeven dat ik dus graag wil rijden. Hij voor de zekerheid toch maar foto's laten maken. Hij verwachte daar niets van en schreef sportfysio voor. Actieve aanpak. Joepie ik mag rijden.

Nu blijkt er dus tch wat te zien op die foto's en dus doorverwijzing naar de orthopeed. Niet dat er iets gebroken is, maar schouder hngt af en er is sprake van een post traumatische impressie (hij zou wel cross-traumatische impressie bedoelen)

3 dingen voor jullie:

1: Advies: ga, ook al denk je dat er niets gebroken is of weet ik wat, toch meteen naar de huisarts en laat foto's maken. Beter nog, met de crossbroek onderaan de kont naar de Eerste hulp. Ben je dezelfde dag nog aan de beurt. Scheelt in mijn geval dus 7 maand. erg jammer natuurlijk

2: hebben jullie ervaring met dergelijke vervolgtrajecten? Wat staat me te wachten. Arts had het over wellicht MRI scan en dan verder kijken.

Moet dus zelf een orthopeed zoeken. Woon in omgeving Zutphen. Wat jullie? gewoon in zutphen bij het ziekenhuis poli melden of zijn er adresjes waar je vooral wel of juist niet moet zijn?

Geen ervaring gelukkig!

Bedankt.

ps, heb afgelopen weekend met m'n nieuwe 530 gereden, offroad. Was erg benieuw of het rijden wel ging. Gelukkig gaat rijden wel aardig. Pijnlijke bewegingen worden niet echt aangesproken als ik een stuur vast houd. Bovendien worden de meeste schokken door de ellebogen geabsorbeerd. Niks meer aan doen zou je zeggen! (helaas is pijn daar net iets te erg voor...)
Laatst gewijzigd door Fox-kid op di mei 06, 2008 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Dr_Bean
Contacteer:

Ik ben in december vorig jaar gevallen bij de enduro Bernheze (de voorwaardse flip geprobeerd, succesvol uitgevoerd): daarbij mijn knie verdraaid.

Meteen die zaterdag bij de EHBO in het ziekenhuis langsgeweest. Heel serieus behandeld: Direkt een Röntgen foto gemaakt, niks gebroken en vervolgens vanwege de zwelling eerst een week wachten met een kniekousje en rustig doen.
Toen een Orthopeed gezien, die dacht dat er niks afgescheurd was, dus rustig herstellen... ging ook al wel beter. Terugkomen na 5 weken.

na 5 weken was het wel beter, maar duidelijk niet over: Orthopeed ook niet te vreden => MRI scan aangevraagd (maand wachten)

MRI scan liet niks zien (alleen ouder letsel van 12 jaar geleden). Omdat ik er toch last van hield was toen de enige optie: kijkoperatie. Echter: met 6 weken voor de Tuareg Rally had ik daar geen zin in, dus laten gaan.

Nu heb ik er nog steeds last van.. er is duidelijk iets niet helemaal goed, maar volgende rally is al weer in aantocht, dus operatie wil ik nu niet.

Probleem is: Motorrijden gaat er prima mee! bij rechte belasting geen enkel probleem (MTB ook prima...), allen zwemmen, bochtjes lopen en andere zijdelingse belastingen gaat niet goed...

Als er wat minder zaken op de planning staan, ga ik opnieuw aan de bel trekken.
(wat is wijsheid?)
Noppy

Ik ben laatst in oktober in Spanje preciesop een steen / kei gevallen. Nét langs de protector. Blauwe plek op dijbeen, leek aanvankelijk niets ergs.

3 Maanden later toch maar eens foto's laten maken, niets te zien.

Deel van het kapsel plus aanhechtingen op heupkop lijkt verdwenen te zijn, of ergens naartoe afgegleden. Pijn is er nog altijd, maar ik kan rennen (15 km), skaten, motorrijden en vrijen.

Ik laat het maar zo!
:toost:
Marc Otten

dr Norel is een arts in het ziekenhuis in Nijmegen. Dr Norel behandelt veel sporters. Als ik me niet vergis is Mark Wassink ook door dr Norel geholpen aan zijn knieblessure.
Hoe je bij dr Norel onder behandeling kan komen weet ik niet.
ktm300mxc
ktm640

Na een jaar pijn aan mijn schouder ook maar eens foto's laten maken in het lokale ziekenhuis (3 maanden wachttijd): versleten kraakbeen en advies om te stoppen met zwaar trainen.
Ben dus gestopt met krachttraining en rijd nu op een wat lichtere motor.... ook een nieuwe 530! kennelijk de juiste keus voor mensen met slechte schouders want t bevalt mij ook prima :D
Fox-kid
Contacteer:

Dr Norel is vlgs mij meer van de knieën toch?
Dr_Bean
Contacteer:

Marc Otten schreef:dr Norel is een arts in het ziekenhuis in Nijmegen. Dr Norel behandelt veel sporters. Als ik me niet vergis is Mark Wassink ook door dr Norel geholpen aan zijn knieblessure.
Hoe je bij dr Norel onder behandeling kan komen weet ik niet.
goeie tip Marc, nu gaat me ineens een belletje rammelen: ik ben bij die man geweest voor mijn gebroken wervel.... ik wist niet dat ie ook knieen deed. De afdeling daar hangt vol met motorcrossplaaten :) :D :o

Ik ga er eens naar vragen!
brommer

in Amersfoort heb je mediferia
Hier heb je als het om rug nek of knieklachten gaat binnen een week een afspraak met de orthopeed,neuroloog, Manueel therapeut en ze hebben 2 MRI's en echografie. Je bent 1 dag binnen en je doorloopt alles wat nodig is.
Wordt door vrijwel alle verzekeraars vergoed (zilverkruis is een van de hoofdsponsors) Je moet wel een verwijsbrief hebben van de huisarts die je door verwist naar een orthopeed of dergelijke.
google maar ff op mediferia.

Schouder is erg komplex, bij onze sport onstaan vaak lichte scheurtjes in de schouder kop of het kraakbeen randje dat in de kom zit scheurt.(dit ivm harde landingen op het gewricht)
goede diagnostiek is belangrijk maar veel belangrijker goede begeleiding.
domweg oefeningen doen heeft weinig zin, ze moeten wel specifiek zijn.
Meestal worden de grote spiergroepen getraint, maar daar heb je niks aan als de kleine stabiliserende spieren hun werk niet doen.
na trauma zijn deze als eerste die zeggen , we stoppen ermee, de grote nemen de boel dan over.
Als je naar een fysio gaat ga dan naar eentje die ook een manueel therapeut in dienst heeft of is.Spiercontrolle doet het nooit goed als de gewrichten niet geoptimaliseerdt zijn.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Fox-kid
Contacteer:

Bedankt voor jullie reacties...

Goeie tip van Brommer ook (hoop ik). Mijn doorverwijzing ligt al in de fax van Medifaria. Klinkt allemaal goed daar. Nu eerst afwachten of de verzekeraar wil vergoeden. Dei check doen zij. We wachten even af.
Wortel
Contacteer:

hum... bij mij doen mijn beide knieen en beide schouders pijn, ik lijk wel een oud wijf..... als ik een koe was geweest zou de hele veestapel waarschijnlijk afgemaakt worden...

zou leeftijd dan toch een rol gaan spelen? hum... mopperdemopper...

Ik negeer het maar.... over 3 weken Valkenswaard en dan vakantie tot de 10-uren cross en de enduro's.. tussendoor maar wat rondjes rond het dorp rennen... dan komt het wel goed... of niet... hum...
brommer

Dacht dat ze alleen rug nek en knie deden, maar de site is verander
er staat nu gewrichts en nek en rug kalchten.
goed om te weten.

Laat me ff weten of ze je schouder idd ook accepteren.
pb maar
pruus
Contacteer:

met de rechter schouder kloot ik al bijna 2 jaar. Diverse cortisonenspuiten ten spijt. Linker schouder vanaf begin dit jaar hangende.
Ach ja, ben al oud en stel je voor je gaat als nieuw de kist in... :oops:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Fox-kid
Contacteer:

brommer schreef:Dacht dat ze alleen rug nek en knie deden, maar de site is verander
er staat nu gewrichts en nek en rug kalchten.
goed om te weten.

Laat me ff weten of ze je schouder idd ook accepteren.
Schouder accepteren ze ook. Ik heb telefonisch aangegeven wat mijn klachten zijn.
brommer

dan ben je in goede handen.
Goed om te weten dat schouder ook accepteren
pb maar
Fox-kid
Contacteer:

nog even afwachten of zorgverzekeraar akkoord is. (formaliteitje hoop ik)
Mario2t
Contacteer:

Twee jaar geleden mijn schouder gebroken en het AC-gewricht ontwricht.
Heel eerlijk...een gebrken schouder doet niet echt pijn, maar het ontwrichte gewrichtje dus wel!!

Nu twee jaar later is het schouderblad 100%, maar er blijft ruimte zitten op het gewrichtje. Enige oplossing is het verstevigen met spieren d.m.v. oefeningen.

Ik kreeg destijds van de ehbo te horen dat er alleen iets gekneusd was, maar ik luisterde iets beter naar mijn lichaam en heb de huisartsenpost gebeld.

Na vermelding ..valpartij...crossbaan....crossmotor... kon ik gelijk terecht. Gelukkig maar, want achteraf was het schouderblad op drie plekken gebroken dus en dankzij de snelle reactie van de alerte ( en godsgruwelijk lekkere) dienstdoende vrouwelijke arts ben ik weer 95%!
speedphreax

Mario2t schreef: dankzij de snelle reactie van de alerte ( en godsgruwelijk lekkere) dienstdoende vrouwelijke arts ben ik weer 95%!
Goh... wat masturberen met een vers gebroken schouder al niet doet he?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Mario2t
Contacteer:

Was wel heeeeel blij dat links gebroken was.. :D
Bert Duursma
Contacteer:

Fox-kid schreef:Dr Norel is vlgs mij meer van de knieën toch?

Ik ben in 2005 in de Alto Turia rally over de kop geslagen en heb daarbij mijn schouder geblesseerd. Na vele medische dwalingen bleek uiteindelijk dat er twee pezen (uiteinde vd spier) afgescheurd waren in de schouder. De orthopeet in Apeldoorn meende dat niet niet goed te repararen was. Via via kwam ik bij Dr van Norel terecht. Hij gaf aan dat het een fluitje van een cent zou zijn. Dat was het uiteindelijk ook, hij heeft werkelijk perfect werk geleverd en alle functies zijn weer terug. Ook is de operatie en het herstel daarna volledig pijnloos verlopen.
Dr van Norel werkt in het Canisius zieknhuis in Nijmegen. Aanrader!!!
Plaats reactie