4 uurs enduro Valkenswaard
Moderator: ghulst
#143, alletwee op een TTR.
Geen Honda meerjohanb schreef:startnummer 96 , we rijden met een yamaha 426 en een husaberg .
Johan

Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/

Verslag 4 uurs van valkenswaard
Zo, vandaag eerste “echte” wedstrijd gereden
en was zeker de moeite waard *D
Anderhalve maand geleden zag ik op het noppenforum dat er een 4 uurs race gehouden zou worden op het circuit van valkenswaard. Leek mij wel wat en een lid van noppenforum (Huskie) zocht nog een mederijder dus gezegd dat ik wel wilde :Y
Mn KTM lag nog helemaal uit elkaar, maar als ik niet op tijd klaar was mocht ik zijn huskie wel lenen :b Niet nodig geweest, vandaag heerlijk gereden op de KTM.
Vanmorgen ging mijn wekker om 6.00 maar geerte had haar wekker al om 5.45 gezet om de oven met broodjes aan te zetten :b Wat mij betreft helemaal gek, en ook gezegd, maar ja
Ik vond t best :Y
Half 7 weggereden in de landcruiser van Geerte (wat een verademing in verhouding met dat trage hok van mij :X )
Stipt acht uur voor de poort en 5 minuten later was huskie er ook (met zn KTM 200Exc tweetakt
)
Toen meteen sleutelen :X mijn voorvorkkering was gaan lekken dus dmv met stukkie tape de bagger er tussen uit te halen (voorwiel eruit en dan met de hand de poot indrukken (de tape tussen de keerring) en dan ronddraaien). Werkte mooi wel
(thanx aan huskie voor de hulp)!
Op naar de pitbox

Keuren, proefronde rijden, baan was mooi, stukken asfalt van het circuit zaten er ook bij (icm natheid en bagger, nie echt goed voor t zelfvertrouwen
) Later bleek dat (in ieder geval sommigen) er flink gegast kan worden :Y

Huskie deed de eerste le mans start.

Hierna was ik aan de beurt *D
Baan was leuk en lekker afwisselend. Wel grote verschillen in snelheden, er waren enkele toppers aanwezig (Henk Knuiman, Mirjam vd Pol, en heb gehoord dat frans verhoeven er ook was, maar die heb ik niet gezien).

Eerste sessie van een half uur ging zonder problemen (voor ons beide), Huskie kwam daarna terug van zn laatste sessie van de eerste 2 rijuren, dus ik had de “eer” om te finishen, alleen mocht het niet zover komen. Per half uur rijd je 3 ronden, echter halverwege de 2e ronde lekke band :j Lag een flinke steen en daar tegenaangekomen, lek
Gelukkig anderhalf uur pauze en nog meer geluk dat huskie een extra binnenband bij zich had want ik had 2x een scheur van 1,5 cm

Vrij vlot binnenband gewisseld en lekker een drie kwartier nog kunnen hangen/ouwehoeren.
Toen was het mijn beurt voor de Le Mans start. Zo goed als achteraan want kwalificering sessie 1 was de startpositie van sessie 2. Door mijn pech natuurlijk 2 rondes laten liggen, vandaar beroerde klassering.
BANG, startschot, rennen naar de motor, startte redelijk vlot maar toch grootste gedeelte van het veld voor me. Reed rechts op de baan, maar bij de eerst bocht was het juist rechts een chaos, dus haaks om naar links. Niet erg handig :X Iemand reed bij mij achterin en ging over de kop, ik kon gewoon doorrijden :X8-)
Die eerste ronde is het natuurlijk overal druk, 150 man start tegelijk, maar op een of andere manier pikte ik de juiste sporen of had mazzel en reed de eerste bochten iedere keer een man of 5 á 10 voorbij.

Op deze manier de race uitgereden. Een na laatste ronde getwijfeld om vervroegd af te stappen, maar dan moest Huskie ipv de laatste 3 nog 4 ronden rijden en hij zou waarschijnlijk net zo moe zijn als ik. Dus laatste ronde ook gedaan, maar kalm aan want had geen zin om keihard op mn muil te gaan. Is goed te merken dat ik eigelijk wat aan mn conditie moet doen want aan het eind maak ik heel veel kleine foutjes, puur door vermoeidheid.
Maarrrrrrr, al met al dus een topdag, met slechts enkele druppels regen dus absoluut geen reden tot klagen!
Complimenten voor de organisatie, alles was tot in de puntjes geregeld :b
Tot volgend jaar?
Zo, vandaag eerste “echte” wedstrijd gereden

Anderhalve maand geleden zag ik op het noppenforum dat er een 4 uurs race gehouden zou worden op het circuit van valkenswaard. Leek mij wel wat en een lid van noppenforum (Huskie) zocht nog een mederijder dus gezegd dat ik wel wilde :Y
Mn KTM lag nog helemaal uit elkaar, maar als ik niet op tijd klaar was mocht ik zijn huskie wel lenen :b Niet nodig geweest, vandaag heerlijk gereden op de KTM.
Vanmorgen ging mijn wekker om 6.00 maar geerte had haar wekker al om 5.45 gezet om de oven met broodjes aan te zetten :b Wat mij betreft helemaal gek, en ook gezegd, maar ja

Half 7 weggereden in de landcruiser van Geerte (wat een verademing in verhouding met dat trage hok van mij :X )
Stipt acht uur voor de poort en 5 minuten later was huskie er ook (met zn KTM 200Exc tweetakt

Toen meteen sleutelen :X mijn voorvorkkering was gaan lekken dus dmv met stukkie tape de bagger er tussen uit te halen (voorwiel eruit en dan met de hand de poot indrukken (de tape tussen de keerring) en dan ronddraaien). Werkte mooi wel

Op naar de pitbox

Keuren, proefronde rijden, baan was mooi, stukken asfalt van het circuit zaten er ook bij (icm natheid en bagger, nie echt goed voor t zelfvertrouwen

Huskie deed de eerste le mans start.

Hierna was ik aan de beurt *D
Baan was leuk en lekker afwisselend. Wel grote verschillen in snelheden, er waren enkele toppers aanwezig (Henk Knuiman, Mirjam vd Pol, en heb gehoord dat frans verhoeven er ook was, maar die heb ik niet gezien).

Eerste sessie van een half uur ging zonder problemen (voor ons beide), Huskie kwam daarna terug van zn laatste sessie van de eerste 2 rijuren, dus ik had de “eer” om te finishen, alleen mocht het niet zover komen. Per half uur rijd je 3 ronden, echter halverwege de 2e ronde lekke band :j Lag een flinke steen en daar tegenaangekomen, lek

Gelukkig anderhalf uur pauze en nog meer geluk dat huskie een extra binnenband bij zich had want ik had 2x een scheur van 1,5 cm

Vrij vlot binnenband gewisseld en lekker een drie kwartier nog kunnen hangen/ouwehoeren.
Toen was het mijn beurt voor de Le Mans start. Zo goed als achteraan want kwalificering sessie 1 was de startpositie van sessie 2. Door mijn pech natuurlijk 2 rondes laten liggen, vandaar beroerde klassering.
BANG, startschot, rennen naar de motor, startte redelijk vlot maar toch grootste gedeelte van het veld voor me. Reed rechts op de baan, maar bij de eerst bocht was het juist rechts een chaos, dus haaks om naar links. Niet erg handig :X Iemand reed bij mij achterin en ging over de kop, ik kon gewoon doorrijden :X8-)
Die eerste ronde is het natuurlijk overal druk, 150 man start tegelijk, maar op een of andere manier pikte ik de juiste sporen of had mazzel en reed de eerste bochten iedere keer een man of 5 á 10 voorbij.

Op deze manier de race uitgereden. Een na laatste ronde getwijfeld om vervroegd af te stappen, maar dan moest Huskie ipv de laatste 3 nog 4 ronden rijden en hij zou waarschijnlijk net zo moe zijn als ik. Dus laatste ronde ook gedaan, maar kalm aan want had geen zin om keihard op mn muil te gaan. Is goed te merken dat ik eigelijk wat aan mn conditie moet doen want aan het eind maak ik heel veel kleine foutjes, puur door vermoeidheid.
Maarrrrrrr, al met al dus een topdag, met slechts enkele druppels regen dus absoluut geen reden tot klagen!
Complimenten voor de organisatie, alles was tot in de puntjes geregeld :b
Tot volgend jaar?
Allways replace the cheapest parts first 

Fris gedoucht, haartjes gewassen, zit ik met een pijnlijk dijbeen achter de laptop. Bosje en ik, we hebben onze huid duur verkocht in een veld van louter enduro profs, internationaal gelouterde crossers en ex-prof crossers en Stteve. Met afgetrainde lichamen en bierbuiken, en alles daar tussen in reed rond met slechts een gasstand nml vol open
Wat een heerlijk evenement. Wat minder was, twee harde afstapjes gehad, overmoed, en een onschuldig glijdertje, maar wat heb ik genoten.
Wat me opviel was het niveau. Iedereen wist hoe het moest. Weinig hobbyisten gezien. Als je nagaat dat de snelste de 1e manche 16 ronde reed, een hele grote groep 14, 13 en 12 ronde zegt dat wel iets over de gemiddelde snelheid die iedereen wist te rijden. En dat ondanks de eerste ronde waarbij het vaak tot grote opstoppingen kwam op cruciale nauwe doorgangen. En die le Mans start... Geweldig
Foto's zullen nog wel volgen.
Ik zag foto's...zie vorige bericht

Wat een heerlijk evenement. Wat minder was, twee harde afstapjes gehad, overmoed, en een onschuldig glijdertje, maar wat heb ik genoten.
Wat me opviel was het niveau. Iedereen wist hoe het moest. Weinig hobbyisten gezien. Als je nagaat dat de snelste de 1e manche 16 ronde reed, een hele grote groep 14, 13 en 12 ronde zegt dat wel iets over de gemiddelde snelheid die iedereen wist te rijden. En dat ondanks de eerste ronde waarbij het vaak tot grote opstoppingen kwam op cruciale nauwe doorgangen. En die le Mans start... Geweldig

Foto's zullen nog wel volgen.

Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Idd een mooie wedstrijd, en er waren er bij die goed doorreden!
Ik heb Bosje nog zien rijden, en heb nog geholpen het opkomend verkeer af te remmen toen iemand met een TTR (???) hard gevallen was!
Als ik nou eens niet zo druk ben met school in mei kan ik ook eens meedoen
Ik heb Bosje nog zien rijden, en heb nog geholpen het opkomend verkeer af te remmen toen iemand met een TTR (???) hard gevallen was!

Honda crf 250
Leuk verslag van een altijd mooie wedstrijd.
Jullie zullen wel goed slapen vannacht
@bosje , wat betekenen al die X - Y en B tekentjes in je post
Jullie zullen wel goed slapen vannacht

Rekluse Z-Start "don't get left behind"

http://www.enduro.nl/diversen/2008boemerang.pdfkenny schreef:Weet iemand de uitslagen staan?
mvg
Kenny

Honda crf 250
heb ff in word het verslag geschreven en dat zijn codes die bij een ander forum blijkbaar wel werkenadje schreef:Leuk verslag van een altijd mooie wedstrijd.
Jullie zullen wel goed slapen vannacht![]()

bedankt voor de eer, maar als je die crash bij de start bedoelde (2e race), die heb ik juist veroorzaaktktm_gs300 schreef:Idd een mooie wedstrijd, en er waren er bij die goed doorreden!

Pfff ik ben weer in staat te bewegen ...
Samen met Wim uit Vaals heb ik ook meegereden, en waar iedereen zich vooral focust op het rijden van de meeste rondjes besloten wij andere prioriteiten te stellen:
We waren als EERSTE bij de keuring
We waren als EERSTE in de pitbox
We reden als EERSTE de verkenningsronde
We hadden de ZWAARSTE motoren (qua gewicht)
We hebben de MINSTE bezine verbruikt
Het was een mooi evenement. We dachten eerst ieder een half uur te kunnen rijden, maar dat werd uiteindelijk ieder een rondje (van ong een kwartier) en geen supersnelle wissel maar op het gemakkie. Elke ronde zorgde ik ervoor dat ik niet teveel in de weg reed en wie voorbij wilde kreeg de ruimte.
Halverweg elke ronde had ik moeite met het inknijpen van de koppeling en op het laatst kon ik het stuur ook niet meer goed vasthouden, maar dat komt door mijn gebrek aan voorbereiding; ik heb nog nooit op een crossbaan gereden, en van boekhouden kweek je geen spieren...
Wim is in elke manche een keer gevallen, en beide keren brak zijn koppelings hendel. de tweede keer kreeg hij de motor over zich heen, plus nog 3 andere jongens die niet meer tijdig konen stoppen. Hij heeft de 2e manche dus geen volledige ronde gereden, en liep mank, dus hij vond het wel mooi voor de rest. Ik ben gelukkig nergens gevallen, maar reed van vermoeidheid wel een keer naast de baan.
Die leMans start is helemaal geweldig, Wims motor startte niet dus hij liep al een behoorlijke achterstand op. Bij mij startte de motor wel, en toen haalde ik zelfs mensen in die in de eerste bocht waren gevallen of van wie de motor was afgeslagen. En als je die hele meute die baan over ziet gaan, waanzinnig!!
Het was geweldig om mee te rijden, en uiteindelijk bij de eerste 144 geeindigd...
Hier passeer ik 2 tegenstander buitenom

#134 is een HL500
Samen met Wim uit Vaals heb ik ook meegereden, en waar iedereen zich vooral focust op het rijden van de meeste rondjes besloten wij andere prioriteiten te stellen:
We waren als EERSTE bij de keuring
We waren als EERSTE in de pitbox
We reden als EERSTE de verkenningsronde
We hadden de ZWAARSTE motoren (qua gewicht)
We hebben de MINSTE bezine verbruikt
Het was een mooi evenement. We dachten eerst ieder een half uur te kunnen rijden, maar dat werd uiteindelijk ieder een rondje (van ong een kwartier) en geen supersnelle wissel maar op het gemakkie. Elke ronde zorgde ik ervoor dat ik niet teveel in de weg reed en wie voorbij wilde kreeg de ruimte.
Halverweg elke ronde had ik moeite met het inknijpen van de koppeling en op het laatst kon ik het stuur ook niet meer goed vasthouden, maar dat komt door mijn gebrek aan voorbereiding; ik heb nog nooit op een crossbaan gereden, en van boekhouden kweek je geen spieren...
Wim is in elke manche een keer gevallen, en beide keren brak zijn koppelings hendel. de tweede keer kreeg hij de motor over zich heen, plus nog 3 andere jongens die niet meer tijdig konen stoppen. Hij heeft de 2e manche dus geen volledige ronde gereden, en liep mank, dus hij vond het wel mooi voor de rest. Ik ben gelukkig nergens gevallen, maar reed van vermoeidheid wel een keer naast de baan.
Die leMans start is helemaal geweldig, Wims motor startte niet dus hij liep al een behoorlijke achterstand op. Bij mij startte de motor wel, en toen haalde ik zelfs mensen in die in de eerste bocht waren gevallen of van wie de motor was afgeslagen. En als je die hele meute die baan over ziet gaan, waanzinnig!!
Het was geweldig om mee te rijden, en uiteindelijk bij de eerste 144 geeindigd...
Hier passeer ik 2 tegenstander buitenom
#134 is een HL500
Nee ik bedoelde niet de crash bij de start, maar juist achteraan op het hoogste gedeelte langs de baan.Bosje schreef:bedankt voor de eer, maar als je die crash bij de start bedoelde (2e race), die heb ik juist veroorzaaktktm_gs300 schreef:Idd een mooie wedstrijd, en er waren er bij die goed doorreden!
Als ik nou eens niet zo druk ben met school in mei kan ik ook eens meedoen![]()
Voor iedereen die gereden heeft: respect!
Honda crf 250
Dat was Wim, denk ik. hij heeft zijn rondje in de 2e manche niet afgemaakt, hij viel, motor over zich heen en toen nog 3 andere jongens die niet meer konden stoppen. Hij liep een beetje moeilijk, stuur krom, hendel afgebroken.ktm_gs300 schreef: ...Nee ik bedoelde niet de crash bij de start, maar juist achteraan op het hoogste gedeelte langs de baan.
-
Zal wel een omgebouwde XT500 zijn want HL's hebben geen kenteken.STTEVE schreef:#134 is een HL500
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Dat weet je nooit. Elk jaar komen er toch weer motoren door de keuring heen, waarvan niet alles klopt.speedphreax schreef:Zal wel een omgebouwde XT500 zijn want HL's hebben geen kenteken.STTEVE schreef:#134 is een HL500
Ik zit een beetje terug te denken aan gisteren en wat ik helemaal te gek vond was die heuvel die we omhoog en weer af moesten en weer op en af. Heerlijk. Door de walletjes kon je echt jezelf omhoog schieten, bocht uit gas erop en omhoog.
Ik denk dat ik meer crossbloed in me heb, dan vooraf gedacht.
Ik moet dit meer gaan doen, alleen om de durf in het springen te krijgen, moet ik wel een circuit zoeken met niet te gekke tafels. 6 meter om te beginnen en dan langzaam opbouwen.
Bij de verkennings ronde sprong ik per ongeluk van een bult af, ik dacht dat het een tafeljump was
Man wat schrok ik. Gelukkig landde ik hem keurig, 

Ik denk dat ik meer crossbloed in me heb, dan vooraf gedacht.
Ik moet dit meer gaan doen, alleen om de durf in het springen te krijgen, moet ik wel een circuit zoeken met niet te gekke tafels. 6 meter om te beginnen en dan langzaam opbouwen.
Bij de verkennings ronde sprong ik per ongeluk van een bult af, ik dacht dat het een tafeljump was

Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Was dat de bult richting start/finish? Meteen daarna heb je wel een tafel namelijk. Ik heb me daar ook een keer in vergist.huskie schreef: Bij de verkennings ronde sprong ik per ongeluk van een bult af, ik dacht dat het een tafeljump wasMan wat schrok ik. Gelukkig landde ik hem keurig,
Honda crf 250
Nee, juist de eerst bult nadat je de pits uitreed. Ik reed achter huskie (was de verkenningsronde) en zag hem gaan. Dacht dat ik in de verkenninsronde mn wedstrijdmaat al kwijt zou zijnktm_gs300 schreef:Was dat de bult richting start/finish? Meteen daarna heb je wel een tafel namelijk. Ik heb me daar ook een keer in vergist.huskie schreef: Bij de verkennings ronde sprong ik per ongeluk van een bult af, ik dacht dat het een tafeljump wasMan wat schrok ik. Gelukkig landde ik hem keurig,

Ik vond het stuk nadat je de pits uitkwam en laatste stuk voor de ingang pits ook het leukst (eigenlijk het circuit dus). Verder viel me de ondergrond in positieve zin op hoe goed deze bleef (had trouwens niet veel moeten regenen, dan wordt t volgens mij 1 grote glibberpartij).
Alle foto's worden trouwens nu ge-upload, met n anderhalf uur online (origineel, dus "hoge" resolutie, zonder te kijken naar kwaliteit, dus mislukte foto's zitten er ook tussen

hoi allemaal
ondanks wat kleine accefietjes was het een heel geslaagte rit wat ons betreft , ook al behaalde we niet de plaatsen die we wilden , LOL hebben we iniedergeval gehad
ook dit jaar weer een beetje motorpech , mijn ketting geleider raakte los en knel tussen het voortandwiel , gelukkig lag er nog 1 in de verkoop bij Eddy Lemmens z`n tent .
ook erg leuk om weer eens wat noppenforummers te treffen
ondanks wat kleine accefietjes was het een heel geslaagte rit wat ons betreft , ook al behaalde we niet de plaatsen die we wilden , LOL hebben we iniedergeval gehad

ook dit jaar weer een beetje motorpech , mijn ketting geleider raakte los en knel tussen het voortandwiel , gelukkig lag er nog 1 in de verkoop bij Eddy Lemmens z`n tent .
ook erg leuk om weer eens wat noppenforummers te treffen

Niet teveel van voorstellen, ben geen topfotograafktm_gs300 schreef:WOW 390MB![]()
Ben benieuwd

@Huskie: jij staat er een aantal keren best aardig op!
Ik vond ook nog een mooie foto van mezelf op enduro.nl

Bosje schreef: Hee ik zie mezelf....ergens middenin

In het midden ... onder die partytent??
Meer plaatjes op http://stteve.smugmug.com/gallery/50222 ... 4191_dL2AK