Continental TKC80 Banden

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Heeft er iemand ervaring met de TKC 80 Continental band?
En als een 150-80-17 zal passen in de achter brug?

Andre
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Prima banden voor op de weg en licht onverharde paden.

In de blubber of zand presteren ze niet zo heel goed maar daarvoor zijn ze ook niet echt gemaakt.

Geen idee of een 150 achterband past, maar meten is weten toch? 150 staat voor 150mm dus 15cm breed.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bij noppen banden word dan de ronding van de band genomen voor het meten, de noppen tellen dan niet mee, weet niet of deze band op die manier word gemeten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

knijp je een 150/80-17 niet teveel samen op de standaard velg, waardoor deze te rond gaat staan?

Lijkt me typisch een maat voor een fiets als een 11xx/1200GS of een Varadero, en die hebben een flink bredere achtervelg....
petertje
Berichten: 241
Lid geworden op: di mei 20, 2008 18:36

Hij gaat er wel tussen.Ik heb vroeger eens een DR gehad met supermotard wielen 160 breed.Maar op een standaard velg is dat inderdaad niet te doen.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb m'n Kenda K760 [ noppenband] even op gemeten, op de band staat 130/80-17 maar gemeten van de breeds uitstaande noppen komt dat op
145mm breed.. Hou ik nog links zo'n 15mm over en rechts 20mm..

Zou dus kunnen als de TKC gemeten word als een wegband, als ie gemeten word als een noppen band kan je in de problemen komen, vooral als je ketting nieuw is of niet met orginele tandwiel verhouding rijd.. Maar dan is er nog de breete van de velg..

Als de band voor een bredere velg bedoeld is trek je de wangen meer naar binnen en kan ie nog wat boller gaan staan..

Als het past staat het wel bruud 8) maar let op, hij zou je uitlaat kunnen raken bij ver inveren,
Tijdens de laasten BIG meeting waaren er een paar met zelfbouw uitlaten, die na de all road rit wel wat slijp sporen van de a-band rijker waren aan de binnenkant van de uitlaat :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

zappa.suzuki schreef:Tijdens de laasten BIG meeting waaren er een paar met zelfbouw uitlaten, die na de all road rit wel wat slijp sporen van de a-band rijker waren aan de binnenkant van de uitlaat :wink:
:wink: Klopt, je verkijkt je er snel op hoe ver de Big in kan veren. Daarna een busje geplaatst tussen de ophanging en de demper
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Hmm de band ziet er wel naar uit voor de gravel, althans die indruk heb ik. En inderdaad had ik overwogen een breder velg. Zal niet de moeite nemen hem op het std velg te plaatsen. Ben op zoek naar een band voor op de gravel (lateriet/bauxiet) wegen. Zal ook de Metzeler Karoo en Karoo (T) vergelijken. Heb er nu een Sahara 140/80-17 opzitten.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Andre, zou ook eens naar deze band kijken, de Mefo stonemaster..
De naam zegt het al.. goed grip off en on road en slijtvast :wink:

http://www.africanqueens.nl/pagina/banden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Ben de website aan het bekijken.
We (samen met enkele vrienden op DRZ400, XR650/600) zijn we een rit aan het voorbereiden naar het oosten (150KM - Moengo) en dan zuiden (50 Km Laterietweg naar Patamacca) waarna over lateriet wegen naar het westen (150 Km via Carolina) op de Afobakkaweg terug naar Paramaribo gereden zal worden. Vanwege de natuur zullen we inbouwen dat we op 2 plekken overnachten.
En hopen dat te kunnen realiseren voor de regentijd anders is het gewoon geen doen in de blubber in het tropenbos.
Ik hou jullie op de hoogte.
Andre
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

kijk dat is nou een leuk voor uitzicht!!
ik raad je de mefo stonemaster aan, superband...........

greetz sander
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik heb een Mi Anakee 150/70-17 erop gehad en dat past en gaat nog net fatsoenlijk op de velg, reed op de straat super en is slijtvast.
voor "off road" is de mefo (140/70-17? of 140/80-17)fantastisch, lekker smeren op asfalt en grip zat off road ook in blubber. heb met relatief veel asfalt en veel vegen op rotsachtige ondergrond er maar liefst 3000km mee gedaan.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik zit zelf te twijfelen tussen die stonemaster van mefo, en de tkc80.
ben er nog niet helemaal uit welke het gaat worden, want we hebben hier thuis een zeer grote tkc80 fan rond lopen, die de stonemaster niet geschikt vind voor ook mee op de weg te komen, aangezien deze dan veel sneller op zou zijn als de tkc80.

broodje aap of waar?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb een gratis Stonemaster gekregen die de OER heeft gedaan + er naar toe en terug [ 2000km asfalt] die is halverwege :wink:
Maar 800S kan je meer vertellen :wink:

[let maar niet op de km-stand van Futurist, die heeft volgens mij een nog slechtere inpuls controle over z'n rechter pols dan ik en is gek op wheelies :P en ik mag elke 6000km een nieuwe weg achterband gaan halen waar de meeste 10.000km+ mee doen :wink: ]
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op ma jun 30, 2008 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

nou 800S ik ben benieuwd naar jou verhaal :lol: 8)
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Vergeet wel niet dat de twee banden waartussen je twijfelt zeer verschillende eigenschappen hebben. de mefo's doen het bijzonder goed in hard en modder terrein en de tkc doet het in welke terrein omstandigheden matig terwijl hij op de weg ok is. de mefo heeft op de weg een rijgedrag waar je op zijn minst aan moet "wennen "
laat zich dan lekker door de bochten smeren.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

dat ze zeer verschillende eigenschappen hebben had ik op internet al gevonden op een site die ik van zappa heb gekregen,
maar ik ben eigenlijk niet van plan echt lange afstanden te rijden op de weg, het is meer om een beetje mee te spelen he :)

edit:
van wheelies willen we wel bewijs zien op joetoep :lol:
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

spelen doe je op het speelplein ehh blubber pad dus de mefo's kiezen.
ik denk dat er op de site van de oer dadelijk wat foto's staan met oa een wheeliende dr big
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie