Hallo,
Ik heb juist mijn TDM 850 verkocht omdat ik dat toch een cilinder te veel vond. De eencilinders blijven mij trekken, hoewel 't rijden van de TDM mij goed beviel. Ik zoek daarom nu een zware eencilinder, die daarbij nog meer allround kwaliteiten heeft. Al zoekende ben ik gaan denken aan een DR 800 en daarbij ben ik ook op deze uiterst informatieve site gekomen. Ik ben me nu aan 't rondkijken voor een DR 800, maar zou graag wat willen zien en horen van bezitters van deze motor. Nou zag ik de aankondiging van de sleuteldag, maar laat ik dan net verhinderd zijn.
Zijn er misschien bezitters in de buurt van Alkmaar waar ik wat van kan horen/zien over de sterke/zwakke punten van deze fiets.
Vast bedankt voor de reacties.
Wijnand v.d. Hoek
voorstellen en vraagje
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
He Wijnand, je zoekt het zelfde als ik een kleine 3 jaar terug deed, BIG leek me de beste keuze, en vind dat nog steeds.Wijnand schreef:Hallo,
Ik heb juist mijn TDM 850 verkocht omdat ik dat toch een cilinder te veel vond. De eencilinders blijven mij trekken, hoewel 't rijden van de TDM mij goed beviel. Ik zoek daarom nu een zware eencilinder, die daarbij nog meer allround kwaliteiten heeft. Al zoekende ben ik gaan denken aan een DR 800 en daarbij ben ik ook op deze uiterst informatieve site gekomen. Ik ben me nu aan 't rondkijken voor een DR 800, maar zou graag wat willen zien en horen van bezitters van deze motor. Nou zag ik de aankondiging van de sleuteldag, maar laat ik dan net verhinderd zijn.
Zijn er misschien bezitters in de buurt van Alkmaar waar ik wat van kan horen/zien over de sterke/zwakke punten van deze fiets.
Vast bedankt voor de reacties.
Wijnand v.d. Hoek
Rijd erg goed op de weg, woon/werk en lange afstanden en staat z'n mannetje in het terrein [met goed banden].
Tijdens off road ritten steken we de 2 pitters naar de kroon [mits niet te nieuw] en op een dijk/fille/stad is ie ook niet bij te houden

Let niet op mijn sleutel verhalen want ik beul ze een beetje af, zou eigenlijk een buikschuifer en en een toermotor en een crosser en een super motard moeten hebben maar vind 4 in 1 leuker

Sterke punten, doet alles, zwakke punt, tikkie zwaar off road..
Mocht er niemand in de buurt zitten kan je hier nabij Utreg langs komen om eens te ruiken en te rijden..
ben je verkocht

Greetz Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
heya wijnand,
ja, voor die keus stond ik ook.
sterke punten;
>in eerste instantie comfortabel op de weg en daarnaast leuk om off the road te gaan.
inderdaad zwaar, vergeleken met 450 en 600cc motoren, maar daardoor meer wegligging en niet zo nerveus.
een echte tourmotor, en wij moeten toch eerst behoorlijk wat km afleggen willen we kunnen spelen in de blub/zand/bos.
redelijk simpel in onderhoud, bij intensief off road gebruik uiteraard frequenter......
zwakke punten:
>plastic body (bij vallen snelle beschadiging) valbeugel!
>uitlaat (zeggen ze)
heb je al off road ervaring?
wat is je doel met motor?
greetz sander (bergen)
ja, voor die keus stond ik ook.

>in eerste instantie comfortabel op de weg en daarnaast leuk om off the road te gaan.
inderdaad zwaar, vergeleken met 450 en 600cc motoren, maar daardoor meer wegligging en niet zo nerveus.
een echte tourmotor, en wij moeten toch eerst behoorlijk wat km afleggen willen we kunnen spelen in de blub/zand/bos.
redelijk simpel in onderhoud, bij intensief off road gebruik uiteraard frequenter......

>uitlaat (zeggen ze)

greetz sander (bergen)
Bedankt voor deze reacties. Ik heb inmiddels een DR op 't oog. In principe zal ik vnl. op de weg rijden, maar 't heeft mij altijd leuk geleken om ook eens off the road te rijden, en met deze motor moet 't kunnen. Alleen de berijder zou nog de beperkende factor kunnen zijn
In een ver verleden kort een SP370 gehad, maar daarmee amper van de weg geweest. Ik heb er dus geen ervaring mee. Ik zie dat er hier all- en off road ritten worden georganiseerd, dus de kans is er en het voornemen ook.

In een ver verleden kort een SP370 gehad, maar daarmee amper van de weg geweest. Ik heb er dus geen ervaring mee. Ik zie dat er hier all- en off road ritten worden georganiseerd, dus de kans is er en het voornemen ook.

... en de bandenWijnand schreef:Alleen de berijder zou nog de beperkende factor kunnen zijn

-
Ach Comokat, je deed het best netjes ondanks je sahara's in de NL prut, zelf je val was netjes met relatief weinig schade aan je zelf en BIG

Welkom,
Als je een motor zoekt waar alles goed mee mogelijk is voor niet veel geld is de dr jouw motor. Het blijft uiteraard compromien sluiten.
Voor op de weg is hij in vergelijking met een weg motor niet de snelste, maar door zijn gewicht wel heel stabiel te rijden. Van de weg af is hij een tikkeltje zwaar maar met oefening kom je heel makkelijk mee op de allroad en zelfs op de offroad ritten. Het heel verdeelde koppel vermogen is ideaal om offroad mee te rijden; ikzelf rij tussen de 3 en 5 duizend toeren gemiddeld; omdat meer toeren nergens voor nodig is en alleen maar extra wiel spin geeft.
Daarnaast is hij ook erg sleutel vriendelijk; alles is makkelijk te onderhouden en te begrijpen; een beetje extra onderhoud door offroad is daarom niet zo'n probleem.
Qua uitlaat? Sja de standaard uitlaat is niet bijzonder; en als hij niet goed is onderhouden gaat dat best roesten; maar een nieuwe laser demper is hier op het forum 150 euro dus niet echt een probleem vind ik.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de vering niet heel bijzonder is waardoor; wat bij offroad rijden een beperkende factor kan zijn. Daarnaast is de dr big niet zo veel gevoerd in nederland als zijn concurenten waardoor onderdelen ook niet overal te verkrijgen zijn; waardoor ik mijn onderdelen altijd uit duitsland bestel. Wat overigens wel een goede oplossing is, alleen kost het je 5 dagen voordat je je onderdelen in huis hebt.
Succes met je keuze
Als je een motor zoekt waar alles goed mee mogelijk is voor niet veel geld is de dr jouw motor. Het blijft uiteraard compromien sluiten.
Voor op de weg is hij in vergelijking met een weg motor niet de snelste, maar door zijn gewicht wel heel stabiel te rijden. Van de weg af is hij een tikkeltje zwaar maar met oefening kom je heel makkelijk mee op de allroad en zelfs op de offroad ritten. Het heel verdeelde koppel vermogen is ideaal om offroad mee te rijden; ikzelf rij tussen de 3 en 5 duizend toeren gemiddeld; omdat meer toeren nergens voor nodig is en alleen maar extra wiel spin geeft.
Daarnaast is hij ook erg sleutel vriendelijk; alles is makkelijk te onderhouden en te begrijpen; een beetje extra onderhoud door offroad is daarom niet zo'n probleem.
Hier ben ik het niet echt mee eens. Inderdaad een valbeugel is een must; maar zodra die erop zit kan er weinig stuk mee gaan. Ik heb met 50kmpu een schuiver gemaakt en de motorfiets had geen optische schade; alle kappen waren dus onbeschadigd. De valbeugel had een krasje; en het rekje op de achterkant een krasje maar zelfs die waren alleen te zien als je de motor op zijn kop hield.800S schreef:heya wijnand,
zwakke punten:
>uitlaat (zeggen ze)
Qua uitlaat? Sja de standaard uitlaat is niet bijzonder; en als hij niet goed is onderhouden gaat dat best roesten; maar een nieuwe laser demper is hier op het forum 150 euro dus niet echt een probleem vind ik.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de vering niet heel bijzonder is waardoor; wat bij offroad rijden een beperkende factor kan zijn. Daarnaast is de dr big niet zo veel gevoerd in nederland als zijn concurenten waardoor onderdelen ook niet overal te verkrijgen zijn; waardoor ik mijn onderdelen altijd uit duitsland bestel. Wat overigens wel een goede oplossing is, alleen kost het je 5 dagen voordat je je onderdelen in huis hebt.
Succes met je keuze

Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Dat is dan ook meteen een punt waarmee ik het met Shifty eens ben ...zappa.suzuki schreef:.....zelf je val was netjes met relatief weinig schade aan je zelf en BIG![]()
.. als je een valbeugel gemonteerd hebt (en in mijn ogen is een DR echt kaal zonder) gebeurd/t er niet echt veel met je plastic enzo.
Ben zelf met iets van 5km/u langzamer dan shifty op m'n plaat gegaan en de enige schade die ik heb kunnen ontdekken is de gebroken koppelingshendel.
Tevens ... een fiets waarop een beginner zo lekker kan meekomen moet gewoon een goeie fiets zijn

-
Je vergeet je spiegel.. en dat je een natuurtalent bent 

oja das waar ook die spiegel
..... maar ik had voor 5,- een vervanger
eigenlijk wil ik nog van die wegklapspiegels die (volgens mij) Shifty had/heeft.
Ik? natuurtalent? ..... 'k denk eerder een blindganger met een beetje mazzel

eigenlijk wil ik nog van die wegklapspiegels die (volgens mij) Shifty had/heeft.
Ik? natuurtalent? ..... 'k denk eerder een blindganger met een beetje mazzel

-
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 765b63abce
moet er ook maar een paar bestelen, die van mij zijn allemaal door gerot
raakte gister de heg bij mij thuis en 1 spiegel ligt op de grond
vraag me alleen af hoe stabiel die spiegels zijn, met de orgineel zie nog goed met 160+, imitatie trillen dan als een gek..
moet er ook maar een paar bestelen, die van mij zijn allemaal door gerot

raakte gister de heg bij mij thuis en 1 spiegel ligt op de grond

vraag me alleen af hoe stabiel die spiegels zijn, met de orgineel zie nog goed met 160+, imitatie trillen dan als een gek..
Thanks Zappa .... die staan meteen op m'n lijstje voor 29 Augustus
(of ik ben het zat en koop ze eerder)

-
29 Augustus ben je jarig?CamoKat schreef:Thanks Zappa .... die staan meteen op m'n lijstje voor 29 Augustus![]()
Yep .... 'k vrees allen dat we het wat later vieren ..
.. of alles moet mee zitten tijdens het verherverbouwen (waarschijnlijk not)
.. of alles moet mee zitten tijdens het verherverbouwen (waarschijnlijk not)

- de antrapper
Hoi Wijnand,
Ik kom van een XR 600, (leuk in het zand, op de weg teveel crossmotor) via een Kawa KLR 650(niet leuk in het zand en vreselijk trillen) aan de Big.
Deze rijd prima op asfalt , is erg trillings arm, een ritje door het zand gaat ook prima(en je kunt erheen rijden op de motor) het onderhoud is simpel en best wel goedkoop, en vooral de aanschafprijs voor zo'n alles kunner is heel vriendelijk. En je hebt wel een unieke motor,de grootste 1 cylinder en ik gok dat er geen honderd in Nerderland rondrijden.
Hans D
Ik kom van een XR 600, (leuk in het zand, op de weg teveel crossmotor) via een Kawa KLR 650(niet leuk in het zand en vreselijk trillen) aan de Big.
Deze rijd prima op asfalt , is erg trillings arm, een ritje door het zand gaat ook prima(en je kunt erheen rijden op de motor) het onderhoud is simpel en best wel goedkoop, en vooral de aanschafprijs voor zo'n alles kunner is heel vriendelijk. En je hebt wel een unieke motor,de grootste 1 cylinder en ik gok dat er geen honderd in Nerderland rondrijden.
Hans D

Big Bigger Tiger en weer Big