shit, net na een tijd eindelijk weer een radiateurdop gevonden, dus ik effe flink wezen knallen.
ondertussen even gestopt om m'n koelvloeistofpijl te controleren(radiateur was er af geweest)en dat was dus foute boel.
ik naar huis gegaan, ik was gelukkig heel dicht bij, oliedop eraf en de koelvloeistof spoot bijna m'n blok uit.
er is dus duidelijk iets niet goed.
nou is dat ding van '89 en was ik toch al van plan om hem weg te doen, maar is hij het nog waardt om hem te repareren?
in het gunstigste geval gok ik op een lekke koppakking, maar het gutst et wel erg hard uit.
heeft iemand ook zulke ervaringen, zijn er misschien speciale punten waar ik op moet letten?
wat gaat een reparatie kosten?
en is ie dat nog waard?
BTW, ik rij nooit meer op vrijdag 13e
510TE lekke koppakking?!
Moderator: ghulst
'k weet niet of het altijd zo rustig is hier, misschien zijn ze nog bezig met afspuiten van hun motor? Hoewel, met dit weer wordt je toch niet vuil, hmpf?BSX schreef:zou het de kering van m'n waterpomp kunnen zijn?
dat zou een hoop werk en vooral geld schelen.
is het trouwens altijd zo rustig hier op het forum?
ivm je vloestof-probleem: ik vrees dat je inderdaad een wel erg groot lek hebt ergens tussen olie-en koelsysteem. Waar dat lek zit zal je moeten zoeken. Keerring van de waterpomp natuurlijk eerst nakijken, die moet er toch af als je de cilinderkop wil verwijderen. Hopelijk heb je niet te veel collateral damage opgelopen, want koelwater smeert niet best, zoals je ongetwijfelt wel weet. Als je alles zelf doet zullen de kosten (van nieuwe dichtingen ed) wel meevallen. Heb wel eens iets gelijkaardigs gehad met 'n TE610, maar toen bleek de cilinderbus niet meer vast in de cilinderwand te zitten. Koppakking lekte dan natuurlijk ook voortdurend.
Check dan ook je big-end, die geeft het bij die Husky's nogal snel op, zeker bij slechte smering.
Enfin, werk voor de boeg !
Bart M
kop is er af, cilinder en zuiger+ veren zijn super.
koppakking ziet er uit alsof er koelvloeistof langs geblazen is. dus nieuwe pakking.
dan moet ik zeker ook de bouten vervangen?
ik heb nadat ik merkte dat ik lekkage had nog zo'n 1km "rustig" gereden
koppakking ziet er uit alsof er koelvloeistof langs geblazen is. dus nieuwe pakking.
dan moet ik zeker ook de bouten vervangen?
ik heb nadat ik merkte dat ik lekkage had nog zo'n 1km "rustig" gereden
Welke bouten bedoel je Ik heb nog nooit bouten vervangen van cilinderkopdeksel, cilinderkop of cilinder zelf. Zie niet goed in waarom je dat zou doenbsx 2 schreef:dan moet ik zeker ook de bouten vervangen?
Wat ik wel zou doen, is de moeren kruiselings terug vastdraaien met een momentsleutel: da's wel erg belangrijk
huskie: ik zocht naar koelvloeistof, ik verwachte wel een beetje sluge maar niet zoveel.
en volgens mij moet je officieel altijd je kopbouten mee vervangen, dit zijn in dit geval tapeinden met moeren. deze tapeinden zijn verjongt en bij de eerste keer aanspannen rek je ze zoveel op dat ze niet meer helemaal terug rekken.
als je ze vervolgens weer op spanning zet rekken ze niet meer zoveel, daardoor kunnen of je moeren los lopen of je bouten breken.
maar ik heb wel vaker koppen er af gehaald zonder de bouten te vervangen en tot nu toe ging het goed, ik weet niet of het bij een husqy een kritisch punt is.
en volgens mij moet je officieel altijd je kopbouten mee vervangen, dit zijn in dit geval tapeinden met moeren. deze tapeinden zijn verjongt en bij de eerste keer aanspannen rek je ze zoveel op dat ze niet meer helemaal terug rekken.
als je ze vervolgens weer op spanning zet rekken ze niet meer zoveel, daardoor kunnen of je moeren los lopen of je bouten breken.
maar ik heb wel vaker koppen er af gehaald zonder de bouten te vervangen en tot nu toe ging het goed, ik weet niet of het bij een husqy een kritisch punt is.
Oke ik snap em.
Jij hebt dus verjongde tapeinden maar ik heb verjongde bouten. Lood om oud ijzer dus.
Ik vervang ze nooit maar ik draai ze vast met moment sleutel dan blijf je dus binnen de rek tolerantie(of hoe het ook heet) Bij mij staat ook niet in de manual vervang ze nadat je ze hebt los gedraaid, dus....
Wel natuurlijk even nieuwe pakking gebruiken, maar dat spreekt voor zich.
Heb je trouwens de oorzaak gevonden. Kromme kop?
Jij hebt dus verjongde tapeinden maar ik heb verjongde bouten. Lood om oud ijzer dus.
Ik vervang ze nooit maar ik draai ze vast met moment sleutel dan blijf je dus binnen de rek tolerantie(of hoe het ook heet) Bij mij staat ook niet in de manual vervang ze nadat je ze hebt los gedraaid, dus....
Wel natuurlijk even nieuwe pakking gebruiken, maar dat spreekt voor zich.
Heb je trouwens de oorzaak gevonden. Kromme kop?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
recente prijzen ken ik niet. Paar jaar geleden betaalde ik 34€ voor een koppakking en 4,25€ voor een voetpakking van 'n 610.BSX schreef:kan iemand mij misschien een prijs indicatie geven voor zo'n pakking?
kan wel duur worden zeker voor een husq?
tja lijkt weinig inderdaad.
maar of het nou veel of weinig was ik heb er toch een nodig.
maar zou het door de radiateur dop kunnen komen? die had ik net daarvoor vervangen.
druk te hoog misschien, maar dan zou die het eerst ergens anders uit persen of niet/
maar of het nou veel of weinig was ik heb er toch een nodig.
maar zou het door de radiateur dop kunnen komen? die had ik net daarvoor vervangen.
druk te hoog misschien, maar dan zou die het eerst ergens anders uit persen of niet/
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Vooral bij diesel's blijkt het nodig te zijn om ze te vervangen (daar trekken ze ze zo vast dat ze blijvend vervormt zijn).huskie schreef:Oke ik snap em.
Jij hebt dus verjongde tapeinden maar ik heb verjongde bouten. Lood om oud ijzer dus.
Ik vervang ze nooit maar ik draai ze vast met moment sleutel dan blijf je dus binnen de rek tolerantie(of hoe het ook heet) Bij mij staat ook niet in de manual vervang ze nadat je ze hebt los gedraaid, dus....
Wel natuurlijk even nieuwe pakking gebruiken, maar dat spreekt voor zich.
Heb je trouwens de oorzaak gevonden. Kromme kop?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Rudy schreef:Vooral bij diesel's blijkt het nodig te zijn om ze te vervangen (daar trekken ze ze zo vast dat ze blijvend vervormt zijn).huskie schreef:Oke ik snap em.
Jij hebt dus verjongde tapeinden maar ik heb verjongde bouten. Lood om oud ijzer dus.
Ik vervang ze nooit maar ik draai ze vast met moment sleutel dan blijf je dus binnen de rek tolerantie(of hoe het ook heet) Bij mij staat ook niet in de manual vervang ze nadat je ze hebt los gedraaid, dus....
Wel natuurlijk even nieuwe pakking gebruiken, maar dat spreekt voor zich.
Heb je trouwens de oorzaak gevonden. Kromme kop?
noem mij een diesel crosser uit dit tijdperk op en i kzal niet meer zeuren
greetz hondaracer