Het onderwerp is al (veel) vaker gepasseerd en leidt vaak tot verschillende antwoorden maar....
Wie heeft er tips voor een goed en goedkoop (< 150 euro) setje banden. Ik rijd 99% asfalt maar wil toch geen echte wegbanden. Mijn maten zijn 130/80-17 en 90/90-21 maar dat hoef ik jullie niet te vertellen.
Alle tips voor banden nieuw of bijna nieuw zijn welkom!
Paul P
Amsterdam
Goedkoop setje banden
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Deze heb ik nog liggen
21 inch VOORBANDEN (geen noppen, helaas). een IRC (die is vrijwel nieuw, max 100 kilometer mee gereden, dat is de linker
een BRIDGESTONE (de rechter, dus. deze zat om de TTR toen ik m kocht)
Als je nog een glimmende wegfiets hebt, of een gepoetste XT (maar op andere merken passen ze ook).
Voor 30 euro mag de linker weg, als je de rechter ook meeneemt.
21 inch VOORBANDEN (geen noppen, helaas). een IRC (die is vrijwel nieuw, max 100 kilometer mee gereden, dat is de linker
een BRIDGESTONE (de rechter, dus. deze zat om de TTR toen ik m kocht)
Als je nog een glimmende wegfiets hebt, of een gepoetste XT (maar op andere merken passen ze ook).
Voor 30 euro mag de linker weg, als je de rechter ook meeneemt.
-
Goede grip op de weg en een beetje off road, michellin sirrac..
Goedkoper maar wat minder grip bij nat en iets meer off road Heidenau K60..
Hier onderandere goepkoop bestellen
http://www.rodamoto.es/OnLine/default.aspx
Goedkoper maar wat minder grip bij nat en iets meer off road Heidenau K60..
Hier onderandere goepkoop bestellen
http://www.rodamoto.es/OnLine/default.aspx
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op vr mei 09, 2008 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb nog een Metzeler Enduro III staan waar maar iets van 1000km mee is gereden (wel onder een Super Enduro). Mag je hebben voor een fles wijn.
Verder sluit ik me aan bij mijn bovenbuurman, Heidenau K60 zijn wereldbandjes. Net iets grover dan de Enduro III, en op straat prima.
Verder sluit ik me aan bij mijn bovenbuurman, Heidenau K60 zijn wereldbandjes. Net iets grover dan de Enduro III, en op straat prima.
Bedankt voor alle snelle reacties!
Setje Sirac zou via Ebay ongeveer op 150 euri komen inclusief bezorgen. Iemand een tip waar het goekoper kan?
@ Zappa: Waar kan ik de Heidenau's goedkoop bekomen en hoeveel ongeveer is goedkoop?
@ Max: Bandje ruilen tegen flesje wijn klinkt aantrekkelijk kom helaas niet te vaak in Delfgauw. Betreft het trouwens een voor- of een achter?
Paul P
Setje Sirac zou via Ebay ongeveer op 150 euri komen inclusief bezorgen. Iemand een tip waar het goekoper kan?
@ Zappa: Waar kan ik de Heidenau's goedkoop bekomen en hoeveel ongeveer is goedkoop?
@ Max: Bandje ruilen tegen flesje wijn klinkt aantrekkelijk kom helaas niet te vaak in Delfgauw. Betreft het trouwens een voor- of een achter?
Paul P
www.mopedreifen.de
duitse shop inloggenm op bandenmaat zoekn.
Heidenau K60 of een pirelli MT90ST, achterbandje nieuw voor 65 euro. voorbandje erbij en 10 euro verzendkosten...
duitse shop inloggenm op bandenmaat zoekn.
Heidenau K60 of een pirelli MT90ST, achterbandje nieuw voor 65 euro. voorbandje erbij en 10 euro verzendkosten...
- de antrapper
Ik doe mee met leo, de K60 had ik als setje voor 133 euries op
de stoep liggen, prima band voor nette prijs.
Hans D
de stoep liggen, prima band voor nette prijs.
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
K60 zijn wel redelijk goede banden, maar de achterband vind ik wel snel slijten. Ze zitten er nu 3500 km op en de achterband is al lekker vierkant aan het worden. Zal hem binnenkort vervangen.
De achterband breekt wel snel uit als je in de bocht het gas erop zet. Droog doet hij het al maar als de weg nat is ........ beetje teveel van het goede. Voorband is perfect en nog nooit geen problemen mee gehad.
De achterband breekt wel snel uit als je in de bocht het gas erop zet. Droog doet hij het al maar als de weg nat is ........ beetje teveel van het goede. Voorband is perfect en nog nooit geen problemen mee gehad.
-
He Ridge, klopt wat je zegt.. maar die ligt aan de rijstijl [kenelijk het zelfde als van mij ] maar dan vreet je elke a-band op met de dikke klapen van de BIG en zet elke band in min of meer een stapje opzij
Heb de beste ervaring met de sirrac [ iets van e150 bij mopenriefen]
Droog en nat goede grip maar op met 6.000km, dat zijn de meeste km's voor mij tot nu toe
Ben nu de metzeler tourance aan het uit proberen, zouden goede grip hebben en lang mee gaan maar de grip is minder dan de sirrac [droog en vooral nat] en de levensduur moet ik nog zien..
En dan heb ik toch liever grip dan meer km's Die 55pk 60NM per klap sleuren nogal aan de band.. Vooral met sportieve rijstijl..
Vaak gehoord dat het vreemd was dat ik banden vrat maar heb nu meer BIG rijders gesproken met het zelfde rechter handje en korte levensduur van de a-band [ en v-band ivm met hard remmen ]
Maar er zijn er ook die 10.000km+ met een band doen
Heb de beste ervaring met de sirrac [ iets van e150 bij mopenriefen]
Droog en nat goede grip maar op met 6.000km, dat zijn de meeste km's voor mij tot nu toe
Ben nu de metzeler tourance aan het uit proberen, zouden goede grip hebben en lang mee gaan maar de grip is minder dan de sirrac [droog en vooral nat] en de levensduur moet ik nog zien..
En dan heb ik toch liever grip dan meer km's Die 55pk 60NM per klap sleuren nogal aan de band.. Vooral met sportieve rijstijl..
Vaak gehoord dat het vreemd was dat ik banden vrat maar heb nu meer BIG rijders gesproken met het zelfde rechter handje en korte levensduur van de a-band [ en v-band ivm met hard remmen ]
Maar er zijn er ook die 10.000km+ met een band doen
hoi allemaal zit zelf ook te zoeken voor een set nieuwe banden. heb nu meer te grof profiel en wil toch meer naar de weg toe soms een bospad. ik heb nu pirelli 1 zomer zijn al haast kaal wel een goeie band maar toch meer voor het zand.rijd ook niet echt fijn op de weg de achterkant voel je bij 80 km ligt aan de band. dus zoek ik nu een goede band die lekker vast op de weg ligt wel met grof profiel zo als de Pirelli MT90 of Heidenau K60...of een andere goede band...oh ja de banden die er nu op liggen is de mt21
mvg m
mvg m
-
- Contacteer:
kikker..zappa.suzuki schreef:Maar er zijn er ook die 10.000km+ met een band doen
@markzee, welkom, u bent?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Misschien is diy iets voor je??markzee schreef:hoi allemaal zit zelf ook te zoeken voor een set nieuwe banden. heb nu meer te grof profiel en wil toch meer naar de weg toe soms een bospad. ik heb nu pirelli 1 zomer zijn al haast kaal wel een goeie band maar toch meer voor het zand.rijd ook niet echt fijn op de weg de achterkant voel je bij 80 km ligt aan de band. dus zoek ik nu een goede band die lekker vast op de weg ligt wel met grof profiel zo als de Pirelli MT90 of Heidenau K60...of een andere goede band...oh ja de banden die er nu op liggen is de mt21
mvg m
Van Allroadmaniacs
Voor een allroad (o.a. LC4 adventure) heb ik nog;
1x set Metzeler sahara/enduro allroad a 140/80-18 & v 90/90-21
-->banden zijn in goede staat ->75% --> prijs e 60,- voor beide (en da's niet duur!!)
Alleen af te halen in Tjerkgaast
Als je interesse hebt moet je Marten even contacten
-
hierboven genoemde setje is idd goedkoopmarkzee schreef:hoi allemaal zit zelf ook te zoeken voor een set nieuwe banden. heb nu meer te grof profiel en wil toch meer naar de weg toe soms een bospad. ik heb nu pirelli 1 zomer zijn al haast kaal wel een goeie band maar toch meer voor het zand.rijd ook niet echt fijn op de weg de achterkant voel je bij 80 km ligt aan de band. dus zoek ik nu een goede band die lekker vast op de weg ligt wel met grof profiel zo als de Pirelli MT90 of Heidenau K60...of een andere goede band...oh ja de banden die er nu op liggen is de mt21
mvg m
anders een nieuw setje K60, fijn 50/50 bandje