Positieve noot

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Noppy

:D :D

Mooi deze felle teksten.

Waar knelt volgens mij het schoentje :roll: :?:

Bij het feit dat dienders / boswachters de wet ongenuanceerd interpreteren en loslaten op onze mogelijke overtredingen. Hierdoor verdwijnt ons respect.

Er is iets dat onze dienders te weinig gebruiken en dat is hun 'discretionaire bevoegdheid'. Simpel gezegd betekent dit dat er i.p.v. een engeltje op hun schouder en soort 'rijdende rechter' zit die hun waarschuwt voor onredelijk gedrag of het verkeerd gebruik van de wet.

Ik wordt ook regelmatig aangehouden en ben meer genegen te luisteren (en zelfs te verbeteren) als ze me ergens op wijzen wat niet goed is, maar me er niet voor bekeuren of afzijken. Gewoon even van mens tot mens waarschuwen is vaak zat.

http://www.stand.nl/forum/showpost.php? ... ostcount=7

Het is ook het machogedrag waar wij vaak een bloedhekel aan hebben:
- boswachter rijdt verdwaalde allroadrijder van opzij aan terwijl die stilstaat; deze had de verkeerde afslag genomen en stond 10 meter in een verkeerde onverharde weg, waar overigens geen énkel verbod gold...
- VW busje met politie rijdt stilstaande motorrijder van achteren aan, terwijl hij voor een verkeerslicht staat, om hem vervolgens met 4 man sterk aan te houden / vast te houden... Geen excuus, geen wederzijds respect.

Maar er zijn vast ook voorbeelden te noemen waarbij motorrijders / bromfietsrijders zich fout gedragen en dan nog fout vluchten.

Het mooiste voorbeeld van ik bij een filmpje van 'Blik op de weg' waarbij een jonge bromfietsrijder gemaand wordt te stoppen en die vlucht heel dapper. Houdt het ook best nog wel lang droog, met een auto én een motoragent achter hem aan, volgens mij zelfs op onverhard :shock:
:toost:
Noppy

Ik geef Erik in deze gelijk. Zelfs als je in Belgié beleefd stopt, dan nog kan het zijn dat ze je motor in beslag nemen. Plus de regels / bebording zijn daar veel vager dan in Nederland.
Erik V schreef:Ik kan me er bij aansluiten : ik stop NOOIT, ook niet bij een stopteken, ook niet bij loeiende sirenes en zwaailichten en ook niet bij een achtervolging. Voorlopig ging het tot nu toe altijd goed, dus blijven volhouden.... :?
Zot
Contacteer:

>>>> borrelpraat
Afbeelding
zappa.suzuki

Krijg alleen maar koffie bij jou :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Noppy

Niets geen borrelpraat: Karsmakers is zijn motor daar 2 jaar kwijtgeweest! Heb het verhaal gehoord van zijn zoon die toen weggereden is.

Agenten en boswachters in camouflagepakken, met takjes op het hoofd zoals in 'Daar komen de schutters' :lol:

Afbeelding

Procederen om je motor terug te krijgen -> advocaatkosten

Boete was alleen al iets van 1.500 Euro.

Zal wel een hele zware 'milieu overtreding' geweest zijn. :cry:

De uitnodiging om met zijn zoon daar nog eens te gaan rijden heb ik luchtigjes in het midden gelaten.
Houten Klaas

Wanneer je door wie dan ook wordt aangehouden is het een kansloze discussie, die je moet aangaan. Je verliest altijd en het is verspilde tijd.
Houten Klaas

Volgens mij krijgt Peter heimwee naar nederland. Allroadmaniacs, Aprilia Riders, Noppenforum en nog wat andere fora.
BIG88

melkboer marco schreef:ze wilden kenteken en naam graag hebben.
ze wilden graag weten wie er hier zo al rond reed.
ze zeiden ook dat we ons netjes hadden gedragen
als je netjes rond rijd lijkt het mij bemoeizucht om je aan te houden
en ik heb er al helemaal geen behoefte aan om overal genoteerd te staan
ze krijgen met cameras boven de weg problemen met de privacywet
maar wij worden wel regelmatig geregistreerd zonder overtreding :evil:
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie