Oi,
Vandaag weer eens lekker wezen crosser, ze zijn weer lekker aan het bouwen geweest en ze hadden een mooie parcour van vlak zand voor mij speciaal gemaakt; 1km x 0,5km...was erg leuk.
Ik wilde er net mee ophouden toen hij wat begon te proesten...300meter verder sloeg die helemaal uit...bleek de benzine leeg te zijn...#%#%
...midden op de zand vlakte...niet echt handig...
Nou ja wat oplossingen bedacht en 1,5uur later weer kunnen rijden. Maar wat me opviel is dat er maar 27,50 liter in ging, ipv 29 liter. Met die 1,5 liter had ik iig nog een tankstation kunnen halen...
Anyway; wat ik me afvroeg is...zijn er mensen die na hun tank leeg te hebben gereden er 29 liter in hebben kunnen gooien? Ik hoorde nog wel wat geklots onderin de tanken, dus hoogst waarschijnlijk zat die 1,5liter nog onderin.
Tank inhoud
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op wo apr 30, 2008 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
Mij werd verteld dat m'n 800 29 liter tank had toen ik hem kocht.. heb er toen idd 24 liter in kunnen gooien
Heb toen geleerd te onthouden hoeveel ik in m'n tank gooi waneer ik hem niet vol gooi..
En te gaan tanken als ie op reserve moet
Maar je hebt lekker gespeeld dus?

Heb toen geleerd te onthouden hoeveel ik in m'n tank gooi waneer ik hem niet vol gooi..
En te gaan tanken als ie op reserve moet

Maar je hebt lekker gespeeld dus?

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
De reden waarom ik nu voor de 2e keer zonder benzine sta... volgens de handleiding gaat er 7 liter reserve in. Echter doordat de motor op zij standaard staat zal er altijd meer benzine in de linker tank zitten; waardoor de motor later op zijn reserve hoeft omdat er links nog 3 liter in zit en rechts maar 2 bijvoorbeeld. Ik dacht dan dat er nog 7 liter in zit maar dat is dus feitelijk nog maar 3,5 liter(Als je de laatste 1,5 liter ook nog eens niet kan gebruiken gaat het hard.)...en daar kom je niet verder mee dan 40km...another lesson learned
Ik heb wel eens gelezen dat de mensen met de grootste tanks het vaakst zonder benzine staan...gaat voor mij dus wel op
Zeker lekker gespeeld, bekijk de afbeeldingen maar...

Ik heb wel eens gelezen dat de mensen met de grootste tanks het vaakst zonder benzine staan...gaat voor mij dus wel op

Zeker lekker gespeeld, bekijk de afbeeldingen maar...
Suzuki DR 750SK Big '89
-
En nog steeds op die rotte K270 zie ik, leer je wel goed rijden op
maar idd leuk plekkie.. en 1 op 20km is netjes

maar idd leuk plekkie.. en 1 op 20km is netjes

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997