laser MX5

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jo
Berichten: 56
Lid geworden op: do feb 20, 2003 16:02
Locatie: ieper

dit weekend een laser MX5 gekocht, einde reeks, everts replica.
rij normmaal op de gs met een shuberth concept...
vorig jaar twee weken europa doorkruist en iedere dag tien tot twaalf uur op de moto gezeten, smoeltje was volledig verbrand dat de veller ebij hingen, daarom dit jaat de gok om met een crosshelm op pad te gaan.
zonneklep en lekker veel koele wind in mijn gezicht waren de reden,
ik zocht eigenlijk een arai crosshelm met volledig scherm maar vond ze te duur en niet voorradig...

vraag: wat als het regent?? hou je het in zo'n crosshelm een beetje droog of is het huilen met de pet op?

is een crossbril voldoende als het water giet?

is die laser die kocht een goeie helm? of heb ik me weer wat stoms aangeschaft?

greetz

jo
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

jo schreef: is een crossbril voldoende als het water giet?
Als je niet te comfortabel bent aangelegd --> ja
Anders --> neen

Je voorhoofd en mond/kin/wangen zullen wel zeiknat worden. Je kan natuurlijk wel een dun damesverband of inlegkruisje (van die zwarte vallen dan natuurlijk bijna niet op :wink: ) boven je bril doen (echt waar), dan blijft het aan de bovenkant alvast wat droger...

Enne, een crosshelm maakt meestal serieus wat lawaai als je meer dan 100 KM/u rijdt... Al geprobeerd ?

Jo VdB
jo
Berichten: 56
Lid geworden op: do feb 20, 2003 16:02
Locatie: ieper

lawaai?? wat is dat? :shock:
nee, even ernstig, het lawaai en de turbulenties heb ik weggewerkt voor de prijs van een redelijke helm, door het aeroflow scherm op de GS kan ik desnoods blootshoofd rijden, met de crosshelm deze middag even getest en ik hoor nog mijn versnellingsbak knarsen en de banden grommen aan snelheden van rond de 180, dus dat zit wel goed, was bovendien zonder crossbril (heb ik nog niet)
ik draag een gewone bril en dat is bij mooi weer meer dan voldoende, zelfs een zwerm insecten kreeg ik alleen op armen en bovenkant van de helm...
bij regen is het minder leuk, dan waaien de druppels van de rand van het scherm gedeeltelijk in je gezicht, wel geen rechtstreekse regen zolang je een beetje vooruit gaat
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Oeps,

ik was eigenlijk vergeten dat het diende voor op je BMW GeländeSport !!

Daar zit inderdaad al zo'n ruitje op...

Ik zou overigens best zelf ook wel zo'n GS willen !! Ik denk dat er er eens een ga huren in de zomermaanden.
Alleen zijn die dingen zo duur ... En het geld groeit helaas niet op mijn rug.

Jo VdB
Plaats reactie