Onderste balhoofdlager verwijderen KTM??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bosje

Titel strekt de lading :P Hoe krijg ik dat ellendige onderste balhoofdlager eraf :?: Wil de lagers vervangen omdat de KTM nu toch helemaal uitelkaar ligt, probleem is dat dan eerst oude lager eraf moet :?

Zit deze er soms opgeperst :?:
Allways replace the cheapest parts first :P
adje

Meestal zit de onderste lager er opgeperst.
Deze kan je er met een lange poelietrekker af halen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
speedphreax

Als je geen lange poelietrekker hebt dan kun je hem ook voorzichtig doorslijpen. Meestal barst hij door de spanning, net voordat hij doorgeslepen is, vanzelf het laatste stukje open
Laatst gewijzigd door speedphreax op zo apr 27, 2008 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Bosje

adje schreef:Meestal zit de onderste lager er opgeperst.
Deze kan je er met een lange poelietrekker af halen.
Maar zit tot onderaan, hoe kom ik er dan onder? (afgezien van het feit dat ik geen lange poelietrekker heb :P )
Marc Otten

Heb je wel een electrisch lasapparaat tot je beschikking?

Een rupsje lassen op de binnenring zodat het lager uitzet. Dan met 2 grote schroevendaaiers eraf wippen?
ktm300mxc
Bosje

Marc Otten schreef:Heb je wel een electrisch lasapparaat tot je beschikking?

Een rupsje lassen op de binnenring zodat het lager uitzet. Dan met 2 grote schroevendaaiers eraf wippen?
das n goeie, morgen ff proberen 8)
Jo VdB

a) met een verfstripper het metaal van het balhoofd warm stoken aan de buitenkant
b) eventueel spuitbusje "metalfreeze" (van die busjes die het metaal afkoelen tot -30°) op de lagerschaal
c) met een lange as (bv oude as van een trapas van een fiets) de schaal eruit tikken vanaf de bovenkant

Jo VdB
Marc Otten

Jo, Dat werkt goed bij de buitenring van het lager dat in het balhoofd(frame) zit.

Zoals ik het verhaal van Bosje begrijp gaat het om het lager dat op de balhoofdpen zit, net boven de onderste kroonplaat.
ktm300mxc
Bosje

Marc Otten schreef:Jo, Dat werkt goed bij de buitenring van het lager dat in het balhoofd(frame) zit.

Zoals ik het verhaal van Bosje begrijp gaat het om het lager dat op de balhoofdpen zit, net boven de onderste kroonplaat.
Klopt, onderste lager zit tegen de kroonplaat aan. Net bij Andre (motors) geweest, moest toch ook PDS lager hebben en oplossing is dus om de balhoofdpen uit de onderste kroonplaat te persen, komt het lager zo mee :)

Wat mij betreft een slotje
Plaats reactie