betreffende paarden en motorfietsen:
'Caballero' betekent 'heer', 'ruiter' en ' ridder' in het spaans.
Bovenstaande is een kiek uit '74.
In 'Moto Verde' #4 staat een foto van twee veiligheidsmannen bij een internationaal crossevenement: te paard langs de baan
Voor mij is er bar weinig verschil tussen offroad paard- of motorrijden. Ik maak zelfs heel graag gebruik van de twee locale crossbaen als rijbak voor terreindressuur
De welwillende medewerking van de crossjongens is geen enkel probleem en mijn paarden worden als bonus extra bomzeker.
Hoe heet de motorfiets OOK? Het stalen ros
Veel plezier caballeros!
peter
Positieve noot
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Gisteren weer genoeg caballero's tegengekomen, en het lijkt wel of dit de enige hoffelijke mensen zijn die je onderweg ontmoet (als je gewoon rekening met ze houdt).
Dit in tegenstelling tot ............. afijn, daar is al zo dikwijls over geschreven.
Dit in tegenstelling tot ............. afijn, daar is al zo dikwijls over geschreven.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Vandaag ook weer een boswachter tegengekomen.
Hij hield met zijn jeep het pad geblokkeerd en stond met zijn arme over elkaar ons op te wachten. Niet in de gaten hebbend, dat er een ruiterpaadje links om zijn blokkade heen liep.
Hij hield met zijn jeep het pad geblokkeerd en stond met zijn arme over elkaar ons op te wachten. Niet in de gaten hebbend, dat er een ruiterpaadje links om zijn blokkade heen liep.
-
- Contacteer:
Euh... ik denk dat ik je niet of verkeerd begrijp Rolando.
Suggereer je dat jullie over het ruiterpad langs de boswachter gereden zijn terwijl deze jullie vroeg te stoppen of...?
Suggereer je dat jullie over het ruiterpad langs de boswachter gereden zijn terwijl deze jullie vroeg te stoppen of...?
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Als hij met de armen over elkaar blijft staan dan geeft hij toch geen stopteken
Pas bij een stopteken ben je verplicht te stoppen als die persoon bevoegd is
Pas bij een stopteken ben je verplicht te stoppen als die persoon bevoegd is
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
Tja hoe weet je nou of het een bevoegd persoon is, die jou een stopteken geeft. Geen discussie,gas open.
Goed voor je ardenaline spiegel.
Goed voor je ardenaline spiegel.
Dan moet die persoon je zijn legitimatiebewijs laten zien maar dan ben je er al lang voorbij
Inderdaad verkeerd begrepen. (zie reactie Adje)Huertecilla schreef:Euh... ik denk dat ik je niet of verkeerd begrijp Rolando.
-
- Contacteer:
Ok, dan begreep ik het toch goed.
Jullie kregen een verzoek te stoppen en maakten illegaal gebruik van een ruiterpad om hem te ontwijken.
Voor dit gedrag geven jullie vervolgens een smoes. Hoe je het ook wil vermommen, het blijft simpel onbeleefd, asociaal en verboden gedrag.
ALS dit representatief is, dan lijkt mij daardoor de negatieve beeldvorming terecht en een algemeen verbod voor motorrijders in veel gebieden gerechtvaardigd.
Erg jammer voor de caballeros op hun stalen ros die er dan ook niet meer mogen komen.
Mij lijkt een noppenforum een plek waar de deelnemers er belang bij hebben dat het beschreven gedrag binnenskamer ' gecorrigeerd' wordt
Het ligt tenslotte voor de hand dat het in het belang van de noppenrijder is dat de beeldvorming positief is, dat deze als een heer wordt gezien.....
peter
Jullie kregen een verzoek te stoppen en maakten illegaal gebruik van een ruiterpad om hem te ontwijken.
Voor dit gedrag geven jullie vervolgens een smoes. Hoe je het ook wil vermommen, het blijft simpel onbeleefd, asociaal en verboden gedrag.
ALS dit representatief is, dan lijkt mij daardoor de negatieve beeldvorming terecht en een algemeen verbod voor motorrijders in veel gebieden gerechtvaardigd.
Erg jammer voor de caballeros op hun stalen ros die er dan ook niet meer mogen komen.
Mij lijkt een noppenforum een plek waar de deelnemers er belang bij hebben dat het beschreven gedrag binnenskamer ' gecorrigeerd' wordt
Het ligt tenslotte voor de hand dat het in het belang van de noppenrijder is dat de beeldvorming positief is, dat deze als een heer wordt gezien.....
peter
Tja, maar een forum is ook bedoeld om elkaar van informatie te verstrekken.
Maar goed dat we nu dus weten dat als iemand zijn armen gekruisd heeft en geen i.d. laat zien dat je dan niet hoeft te stoppen!!
Stel je voor dat je dat iedere keer dat je iemand zijn armen ziet kruisen zou doen?
Ik wist dit niet, dus jongens...bedankt!!
Maar goed dat we nu dus weten dat als iemand zijn armen gekruisd heeft en geen i.d. laat zien dat je dan niet hoeft te stoppen!!
Stel je voor dat je dat iedere keer dat je iemand zijn armen ziet kruisen zou doen?
Ik wist dit niet, dus jongens...bedankt!!
-
Beste Huertecilla,
Van een belerend toontje houd niemand hier..
Er werd geen stop teken gegeven maar moedwilig een pad geblokkeerd,
dus werd er even een alternative route gekozen.
Stopen is hier in NL vragen om gezeur, gezever en gezoek naar mogelijkheden om je te bekeuren..
Daar houd ook niemand van.
Van een belerend toontje houd niemand hier..
Er werd geen stop teken gegeven maar moedwilig een pad geblokkeerd,
dus werd er even een alternative route gekozen.
Stopen is hier in NL vragen om gezeur, gezever en gezoek naar mogelijkheden om je te bekeuren..
Daar houd ook niemand van.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik kan me er bij aansluiten : ik stop NOOIT, ook niet bij een stopteken, ook niet bij loeiende sirenes en zwaailichten en ook niet bij een achtervolging. Voorlopig ging het tot nu toe altijd goed, dus blijven volhouden....
-
- Contacteer:
Interessante mentaliteit.
Ben bang dat de term caballero daar niet niet op van toepassing is.
'Belerend' is een perceptie en wat geen discussie behoeft is dat die ontvanger(s) in dit geval veel moet(en) leren en het noppenrijden in een kwaad daglicht zetten.
Wellicht is het een nederlands geval van angstagressie door achtervolgingsangst.
Lees dit eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Trail_riding
Geen onderscheid tussen welke voertuig ook. Hou dat zo.
peter
Ben bang dat de term caballero daar niet niet op van toepassing is.
'Belerend' is een perceptie en wat geen discussie behoeft is dat die ontvanger(s) in dit geval veel moet(en) leren en het noppenrijden in een kwaad daglicht zetten.
Wellicht is het een nederlands geval van angstagressie door achtervolgingsangst.
Lees dit eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Trail_riding
Geen onderscheid tussen welke voertuig ook. Hou dat zo.
peter
-
- Contacteer:
Het is wel een verschil of je in spanje rijd of in nederland natuurlijk.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
In spanje zwaaien ze je vriendelijk terug als je zwaait, in nederland schieten ze je al af als je je hand van het stuur dreigt te halen, laat staan in discussie gaat (deze win je toch nooit dus kan je beter doorrijden.)
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
In spanje zwaaien ze je vriendelijk terug als je zwaait, in nederland schieten ze je al af als je je hand van het stuur dreigt te halen, laat staan in discussie gaat (deze win je toch nooit dus kan je beter doorrijden.)
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
als een boswachter of andere, al dan niet geuniformeerd persoon, mij probeert staand te houden dan is dit, althans in deze kontreien, zeker niet om een leuk informatief praatje te houden. Hij wil op zo'n moment alleen mijn geld! Als ik vervolgens ervoor kies om hier niet op in te gaan vindt ik dat geen akt van onbeleefdheid maar van zelfbehoud. Wij kiezen ervoor om niet onnodig gekorrigeerd te worden door mensen die een heel ander belang vervolgen dan het uitleven van ieders persoonlijke vrijheid om de natuur te genieten. Een caballero zou nooit op een pad gaan staan en van iedere passant geld verlangen. Zoiemand noem je een bandito, cabron, maricon, ijo de puta.......
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Tja....dus paard en motor moeten we als gelijke zien?
Nou...ik woon naast een viaduct en elke keer als die paarden de weg daaronder bewandelen en de stijging maken ( de weg onder het viaduct is verlaagd zodat er een doorrijhoogte van 3.80 is) dan schijten ze bij mij voor de deur. Heeft mijn motor nog noooooooit gedaan!!
Zo heb ik hem ook niet opgevoed..
Verder kom ik met regelmaat in Italië en ook daar zijn de regels niet te vergelijken. Hier is het gewoon doorgeslagen richting de andere kant. Motorrijders worden als criminelen gezien die de natuur verpesten..
Ondertussen wil jeniet weten hoeveel plastic zakjes en bekertjes de vissers hier aan het kanaal laten liggen.
Dus...ik ga gewoon op mijn manier verder..
Nou...ik woon naast een viaduct en elke keer als die paarden de weg daaronder bewandelen en de stijging maken ( de weg onder het viaduct is verlaagd zodat er een doorrijhoogte van 3.80 is) dan schijten ze bij mij voor de deur. Heeft mijn motor nog noooooooit gedaan!!
Zo heb ik hem ook niet opgevoed..
Verder kom ik met regelmaat in Italië en ook daar zijn de regels niet te vergelijken. Hier is het gewoon doorgeslagen richting de andere kant. Motorrijders worden als criminelen gezien die de natuur verpesten..
Ondertussen wil jeniet weten hoeveel plastic zakjes en bekertjes de vissers hier aan het kanaal laten liggen.
Dus...ik ga gewoon op mijn manier verder..
Huertecilla, Peter,Huertecilla schreef:Voor dit gedrag geven jullie vervolgens een smoes. het blijft simpel onbeleefd
a) eerst laat je 5 jaar niets van je horen... ook al was je indertijd "moderator" van dit leuke forum... Je laatste bericht dateert immers van oktober 2003...
b) daarna kom je even iemand anders als "onbeleefd" afschilderen... en probeer je a.h.v allerlei "geleerde woorden" je gelijk te krijgen...
--> ik volg je dus niet, en gooi hier graag het spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" in het hoender (excuseer : paarden)hok...
Het lijkt me immers dat je (om gelijk welke reden) indertijd gekozen hebt om het Noppenforum niet meer te frequenteren. Het ware als moderator toen echter BELEEFD geweest om dit even aan de beheerder te melden. Dezelfde beheerder die je toen moderator maakte vanuit een zeker vertrouwen in je integriteit... Nu vertrok jij "als een dief in de nacht" (jij koos dus voor een ander pad )
Als ik een preek wil horen, dan ga ik wel naar de kerk
Ik geef Erik, Adje, Pruus en de anderen dus overschot van gelijk ... wetende dat de situatie in de lage landen anders is dan in het Spaanse binnenland...
Jo VdB
Ik wachtte met reageren omdat ik mezelf nu niet de persoon vind om jou eens 'aan te pakken' hierover.
Maar bij deze: We zijn allemaal oud en wijs genoeg om zelf te beslissen over dit soort dingen, het al dan niet stoppen bedoel ik.
Dan denk ik ook zeker niet dat jij daar een preek over moet geven...
Maar bij deze: We zijn allemaal oud en wijs genoeg om zelf te beslissen over dit soort dingen, het al dan niet stoppen bedoel ik.
Dan denk ik ook zeker niet dat jij daar een preek over moet geven...
AMEN
Jo,
Ik begrijp wat je zegt en begrijp de gevoelige context van Peters 'herintreding'.
Maar de context van vandaag de dag is fors veranderd; we zijn, of we het willen of niet, in een samenleving aangekomen die in 6 maanden tijd veel 'groener' geworden is. Ligt vermoedelijk aan Al Gore en de politieke impact die dat heeft gehad.
Maar even naar de actualiteit, er is een motorrijder gebotst met een paard en nu is de discussie dus actueel. En we hebben nu een discussie bij de hand waar de rijders drie opties hadden:
1) Omdraaien
2) Vluchten via het ruiterpad
3) Een intake-gesprek voor een milieuprent en een preek
En nu staat het vluchten via een ruiterpad ter discussie. Heeft dus iets met paarden te maken.
Peter heeft zich op heldhaftige wijze gemengd in deze motor/paarddiscussie en heeft als ruiter/endurist zowel de positie van de ruiters/eigenaren als die van de enduristen verdedigd. Zowel in de paardenfora als in de motorfora.
De context van waaruit hij dus nu reageert is dus die van de recente botsing.
Ik denk dus dat optie 1 beter was geweest en laten we onthouden dat het een discussieforum is, waar heftig gediscussieerd kan/mag worden.
Buitensluiten van mensen op basis van hun mening en gedrag kan eigenlijk alleen als er forumregels zijn en die hebben we hier gelukkig niet. De manier waarop iemand vertrekt of even niets meer van zich laat horen staat hier volgens mij buiten...
Ik begrijp wat je zegt en begrijp de gevoelige context van Peters 'herintreding'.
Maar de context van vandaag de dag is fors veranderd; we zijn, of we het willen of niet, in een samenleving aangekomen die in 6 maanden tijd veel 'groener' geworden is. Ligt vermoedelijk aan Al Gore en de politieke impact die dat heeft gehad.
Maar even naar de actualiteit, er is een motorrijder gebotst met een paard en nu is de discussie dus actueel. En we hebben nu een discussie bij de hand waar de rijders drie opties hadden:
1) Omdraaien
2) Vluchten via het ruiterpad
3) Een intake-gesprek voor een milieuprent en een preek
En nu staat het vluchten via een ruiterpad ter discussie. Heeft dus iets met paarden te maken.
Peter heeft zich op heldhaftige wijze gemengd in deze motor/paarddiscussie en heeft als ruiter/endurist zowel de positie van de ruiters/eigenaren als die van de enduristen verdedigd. Zowel in de paardenfora als in de motorfora.
De context van waaruit hij dus nu reageert is dus die van de recente botsing.
Ik denk dus dat optie 1 beter was geweest en laten we onthouden dat het een discussieforum is, waar heftig gediscussieerd kan/mag worden.
Buitensluiten van mensen op basis van hun mening en gedrag kan eigenlijk alleen als er forumregels zijn en die hebben we hier gelukkig niet. De manier waarop iemand vertrekt of even niets meer van zich laat horen staat hier volgens mij buiten...
-
Het is alleen het toontje wat een beetje iriteerd..
Hier en op het ARM...
Peter zegt wel zinnige dingen maar..
Hier en op het ARM...
Peter zegt wel zinnige dingen maar..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Juist !
Wij weten ook best dat we onze naam schaden door te vluchten, of door andere stomme dingen te doen...
Maar we hebben van niemand een preek nodig, die ons eigenlijk nog maar eens verteld wat we al lang weten.
Het is daarom ook wel belangrijk dat je hierbij stilstaat om erover te praten (discussiëren), en dat je je er van bewust bent dat je eigen gedrag schade kan toebrengen aan de algemene naam van de enduro-rijders. Meningen zijn verdeeld, dat weet ik, maar dan hebben we nog steeds geen schoolvoorbeeld nodig die 'het hier eens zal komen zeggen wat mag en niet mag'.
In dit geval is dit Huertecilla, maar daar gaat het niet om.
Wij weten ook best dat we onze naam schaden door te vluchten, of door andere stomme dingen te doen...
Maar we hebben van niemand een preek nodig, die ons eigenlijk nog maar eens verteld wat we al lang weten.
Het is daarom ook wel belangrijk dat je hierbij stilstaat om erover te praten (discussiëren), en dat je je er van bewust bent dat je eigen gedrag schade kan toebrengen aan de algemene naam van de enduro-rijders. Meningen zijn verdeeld, dat weet ik, maar dan hebben we nog steeds geen schoolvoorbeeld nodig die 'het hier eens zal komen zeggen wat mag en niet mag'.
In dit geval is dit Huertecilla, maar daar gaat het niet om.
-
ik wil ook graag even mijn verhaal kwijt...:
wij (een mede rijder en ik ) zijn vorige week ook aangehouden door de milieu politie....
ze hadden ons al een tijdje gevolgt.
wij wouden een straat oversteken en toen kwamen zij voor ons staan met hun busje......
wij hadden zat weg kunnen komen, maar aangezien wij in onze ogen niets fout hadden gedaan, zijn wij blijven staan.
ze wilden kenteken en naam graag hebben.
ze wilden graag weten wie er hier zo al rond reed.
ze zeiden ook dat we ons netjes hadden gedragen maar dat de broedtijd er zo aan kwam en bla. bla. bla........
we konden zonder moeite gewoon weer verder rijden.....
(was omg. enschede)
wij kenden daar de weg ook niet zo om er vandoor te knallen, en hadden ook bijna niets fout gedaan....
dus zo kan het ook gaan....
wil ik er maar mee zeggen.
iedereen in z'n waarde laten, en elkaars hobby accepteren...
AMEN......
groet'n Marco
wij (een mede rijder en ik ) zijn vorige week ook aangehouden door de milieu politie....
wij wouden een straat oversteken en toen kwamen zij voor ons staan met hun busje......
wij hadden zat weg kunnen komen, maar aangezien wij in onze ogen niets fout hadden gedaan, zijn wij blijven staan.
ze zeiden ook dat we ons netjes hadden gedragen maar dat de broedtijd er zo aan kwam en bla. bla. bla........
(was omg. enschede)
wij kenden daar de weg ook niet zo om er vandoor te knallen, en hadden ook bijna niets fout gedaan....
AMEN......
groet'n Marco
Nix amen Marco, sorry, maar al heb jij in hun ogen dan deze keer niets fout gedaan (misschien waren ze ook gewoon zo slecht in hun werk dat ze het niet hebben gezien) feit is dat ze er staan om jou of mij te corrigeren en daarvoor betaald krijgen. Als we nou allemaal lekker blijven staan keuvelen met die gasten, wat denk je dan daarmee te berijken? Ik heb liever dat ze gewoon thuis blijven en naar eigen huis en puin kijken.....melkboer marco schreef:ik wil ook graag even mijn verhaal kwijt...:
(was omg. enschede)
AMEN......
groet'n Marco
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent