Aangezien ik in het westen woon waar weinig offroad mogelijkheden zijn, staat mijn KTM buiten het offroadrittenseizoen grotendeels stil. Om in die tijd toch wat te hobbyen, denk ik eraan om te gaan karten.
In de kartwereld wordt veel gereden met 125cc cross blokken, maar de baan bij mij in de buurt weert 2-takten. Dus denk ik erover om m'n 520 blok op een kart te bouwen.
Kan dat straffeloos, of loop ik risico dat het blok schade oploopt doordat de oliepomp lucht hapt in de bochten?
KTM 520 blok in een kart?
Moderator: ghulst
Op een motorfiets zal de olie nooit door middelpuntvliedende/zoekende krachten opzij worden geslingerd in de bocht, omdat de motor meehelt.
Een tweesporig gevaarte blijft vlak in de bocht, dus de olie zoekt in de bocht de buitenkant op. Bij quads kennen ze hetzelfde probleem. Ik heb alleen geen idee hoe ernstig het is: misschien staat de olie wel zo hoog in m'n KTM dat je bochten met 3G moet nemen om problemen te veroorzaken.
Maarreh... jij hebt het vaker succesvol gezien?
Een tweesporig gevaarte blijft vlak in de bocht, dus de olie zoekt in de bocht de buitenkant op. Bij quads kennen ze hetzelfde probleem. Ik heb alleen geen idee hoe ernstig het is: misschien staat de olie wel zo hoog in m'n KTM dat je bochten met 3G moet nemen om problemen te veroorzaken.
Maarreh... jij hebt het vaker succesvol gezien?
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Heb in mijn karttijd wel karts gezien voorzien van Yamaha 426-blokken, en die hielden het toch netjes vol (en die liepen vooral op de rechte stukken van het nationale circuit van Assen errug hard, terwijl ik daar met een aangepaste gearing en een TM 125 crossblok al bijna aan de 190 kwam )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!