Trainen is geen straf!!!

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

huskie

Wauw Erik,
dat zijn snelle tijden hoor.
Ik heb ooit de 10km in 45 minuten gelopen, dus ik weet hoe kapot een mens gaat als je een beetje tempo kunt lopen. Ik wilde de halve toen in anderhalf uur lopen. Dat werd dus 2 uur :cry:
Nou Helen, hoe snel loop jij? Een beetje pochem mag, hoor :wink: We komen het toch niet controleren, die dag in antwerpen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Vorig jaar met de Fortis Marathon (kwart) 53 minuten op 12.7 km. 'k Moest wel 2 dagen uitrusten daarna :D Ik ben / was duidelijk te zwaar icm slechte conditie, 92 kg meegezeuld op gemiddeld 170 hartslagen per minuut.
:toost:
Erik V

Noppy schreef:Vorig jaar met de Fortis Marathon (kwart) 53 minuten op 12.7 km. 'k Moest wel 2 dagen uitrusten daarna :D Ik ben / was duidelijk te zwaar icm slechte conditie, 92 kg meegezeuld op gemiddeld 170 hartslagen per minuut.
Meer dan 14,35km/h :shock: Straffe tijd voor niet in konditie te zijn :!:
Noppy

Ja straffe tijd was van mijn collega die ook meeliep. Ik heb het zojuist nog ff nagezocht en ik had 56 minuten. Ik heb mijn collega dan ook alleen maar bij de finish gezien :lol:

Er stond nog een leuke ranke dame naast ons tijdens de start, 45 jaar. Ze gaf het advies absoluut niet hard te starten: 'je zou je zelf anders zeker tegenkomen'. Vervolgens startte ze zelf keihard en kon ik haar niet bijhouden. Ik heb geprobeerd 15 km/h gemiddeld vast te houden, maar ik liet dat los omdat ik onderweg even heel nodig moest plassen :roll:
Erik V

Het blijft een straffe tijd Noppy, 15km/uur lopen is niet aan mij besteed, ook niet achter een vrouw aan :lol:.
Erik V

Noppy schreef:Vorig jaar met de Fortis Marathon (kwart) 53 minuten op 12.7 km. 'k Moest wel 2 dagen uitrusten daarna :D Ik ben / was duidelijk te zwaar icm slechte conditie, 92 kg meegezeuld op gemiddeld 170 hartslagen per minuut.
Nieuwsgierig naar tijden ben ik even gaan checken op de site van de Fortis-marathon, en in 1 klap was ik veel minder onder de indruk van je tijd : 54min 48sec, maar de afstand was "slechts" 10 km :!: :?: , dus 10,95km/u gemiddeld, of zie ik het mis ?
huskie

:oops: Noppy zou zeggen: foutje, ... bedankt :lol:
Waarschijnlijk is Noppy toch een betere rijder, dan loper :wink:
En ook ik moet wat bekennen. Sinds afgelopen Enduro, slechts afgelopen zondag een wedstrijd getrialt, verder helemaal niets gedaan :oops:
Of nee, nog even met mijn zoon langs het talud gereden, hij op z'n puchie, ik op de 200, en daar bleef het bij.
Ik moet echt wat gaan doen, komende weken, maar dat rot weer houdt me binnen. :x
Hopelijk dat ik zondag in arnhem kan gaan trainen. Zwaar zand, en als toetje hebben ze trial mogelijkheden.
:)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Surfroy01

Naast het buikschuiven op het circuit met mijn Ducati wielren en mountainbike ik fanatiek en als het goed waait mag ik graag een paar uurtjes surfen nee niet op het web maar op zee, en dan is 'waven' mijn specialiteit.

Maar sinds ik de CRF heb, ben ik begonnen met mijn mountainbike trail door de desert te rijden, ik was de eerste keer helemaal gebroken. hoe kan dat nou? ik fiets deze route zo vaak en dan ben ik moe maar niet kapot. 1keer met de CRF en ik ben kapot. Nu ik wekelijks met de CRF erop uit trek, merk ik dat ik nog wel goed moe er van wordt maar niet meer kapot ben. Maw ik denk dat je niet specifiek kunt trainen voor onze sport, de beste training is offroad met de fiets! En ik weet het zeker, dit is de zwaarste sport die er bestaat. Verschil met de ATB is denk ik dat je nog geen 10 kilo tussen de benen in bedwang moet houden met max een half pk'tje op het achterwiel. Met de CRF is dat gewicht keer 10 en vermogen keer 100!

Nog een training voor polsen/onderarmen. Op drukbank in de sportschool zitten met in elke hand een gewicht (niet te zwaar), handpalmen naar boven en dan je polsen net over de rand van bank laten rusten, nu de gewichten door je handen laten rollen, van je palmen naar je vingers en terug, maak je feitelijk een knijpbeweging, werkt bij mij altijd goed! Maar het losjes vansthouden van je stuur is de remedie, geldt ook voor op het circuit, losjes aan het stuur en ook je schouders los houden, schudt ze regelmatig los tijdens het rijden!!!!!!
You're free to do as we tell you!
Noppy

Dat kan wel kloppen, ik heb een 'telfoutje' gemaakt in de zin van een kwart marathon is niet 4 x 12.7 maar 4 x 10.7 en die 10.7 wordt idd afgerond naar 10. Op de GPS stonden die 10.7 dus die klopten wel :lol:

Dan kom ik op 11.68 km/u uit. Incl. plassen...

En ik heb 1:48 gejokt :oops: Dat maakt natuurlijk wel verschil.

Foutje, bedankt! (of kennen jullie die reclame niet in België?)
Erik V schreef:
Nieuwsgierig naar tijden ben ik even gaan checken op de site van de Fortis-marathon, en in 1 klap was ik veel minder onder de indruk van je tijd : 54min 48sec, maar de afstand was "slechts" 10 km :!: :?: , dus 10,95km/u gemiddeld, of zie ik het mis ?
Laatst gewijzigd door Noppy op do mar 13, 2008 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Helen

Erik V schreef:@ Helen : wat is je tijd op de halve ? Op de loopband loop ik hem in 1uur 32min., maar dat tempo is mij te hoog voor de volledige afstand.
De duurlopen van +25km staan voor volgende maand op het programma, hopelijk met wat beter weer dan nu het geval is :? In ieder geval succes daar in Antwerpen, heb je daar ook een bepaalde tijd vooropgesteld of is uitlopen een doel op zich ?
In november heb ik 1:50 gelopen op de halve marathon (11,5 km/h). Rond nieuwjaar heb ik spijtig genoeg last gekregen van lichte beenviesontsteking en krampen in de kuiten. Daardoor ben ik noodgedwongen wat trager en minder gaan lopen. Nu ben ik aan een remonte bezig, maar we zijn er nog lang niet.

Vóór die blessures vond ik 11 km/h (dus 3:50) op de marathon nog een realistisch doel, maar nu hoop ik gewoon om uit te lopen. Als je op 20 of 30 km serieus last krijgt van scheenbenen of kuiten, gaat het gewoon niet...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Erik V

Noppy schreef:Dat kan wel kloppen, ik heb een 'telfoutje' gemaakt in de zin van een kwart marathon is niet 4 x 12.7 maar 4 x 10.7 en die 10.7 wordt idd afgerond naar 10. Op de GPS stonden die 10.7 dus die klopten wel :lol:

Dan kom ik op 11.68 km/u uit. Incl. plassen...

En ik heb 1:48 gejokt :oops: Dat maakt natuurlijk wel verschil.

Foutje, bedankt! (of kennen jullie die reclame niet in België?)
Ik ken die reclame niet, maar ik kan er me wel iets bij voorstellen.
Ik KEN wel tellen : afstand marathon = 42,195km, gedeeld door 4 = 10,548km, maar daar heeft de 10km niets mee te maken. De 10 km is gewoon een officiële loopafstand, en die wordt echt wel nagemeten door de organisatie hoor.
pruus
Contacteer:

apropos trainen Erik: Everts niet in de groeve dit jaar? :cry:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Erik V

pruus schreef:apropos trainen Erik: Everts niet in de groeve dit jaar? :cry:
Tot nu toe hoor ik alleen maar geruchten, daarom even een belletje gedaan en met enig voorbehoud (goedkeuring CBR) kan ik meedelen dat het doorgaat op zaterdag 19 juli 2008. Dat zou zowat de enige dag zijn dat Freddy en Stefan zich kunnen vrijmaken. Zo gauw ik meer weet open ik er wel een topic van.
adje

Erik , dan wil ik er weer bij zijn 8)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
huskie

Het lijkt me heerlijk om hier te trainen 8)
http://nl.youtube.com/watch?v=8WygNR_9eU8&NR=1
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Wortel
Contacteer:

Het lijkt me heerlijk om hier te trainen Cool
http://nl.youtube.com/watch?v=8WygNR_9eU8&NR=1
Het lijkt mij heerlijk om net zo soepel als hem te kunnen rijden... Die Everts rijdt zo precies dat hij zelfs bij behoorlijke sprongen zijn veren nauwelijks aanspreekt... Met deze rij techniek wordt je ook veeeeeel minder moe..

Ik zie mij nog ploeteren in Holten en Ruinen... different cookie.. en dan zie je sommige Inters voorbij komen... respect...
Helen

Toch even melden (niet zonder trots!) dat ik gisteren mijn eerste marathon heb uitgelopen in 3:57:19, als 891e van de 1499 finishers. 8)
Hopelijk ben ik zondag voldoende hersteld om eindelijk eens terug op mijn Yama'tje te stappen, want die staat al 2 maanden verweesd in de garage. :wink:
huskie

8)
en dat voor een enduro-rijdster, :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Heel goed Helen,

Chapeau 8)
adje

En Erik V , hoe was je eerste marathon van afgelopen Zondag 11 Mei en op welke plaats ben je geeindigd ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Erik V

Ik ben gefinished op de 208ste plaats op 739 vertrekkers. Mijn wedstrijdtijd was 3 uur 33 min 16 sec (11,87km/uur), mijn werkelijke tijd was 3uur 32min 29sec (11.91km/uur). Niet slecht vond ik zelf.
Tot km 33 ging het heel goed, vanaf daar kreeg ik last van een pijnlijke teennagel en was het krasselen tot aan de finish omdat ik bij iedere stap die nagel in mijn vlees voelde snijden. Wel jammer , want er zat een tijd in rond 3uur 20min (12,65km/uur), wat mijn doelstelling was.
Vandaag ben ik vrij goed gerecupereerd, dat was tot gisteren wel anders :roll:. Misschien doe ik in Eindhoven nog eens mee, later dit jaar, dan zal het ook minder warm zijn, want dat was niet evident om bij 28°C te lopen....
Het wordt misschien wel mijn eerste hobby, want hier in onze streek is het endurorijden echt naar de kl.......n met iedere week controles van de rijkswacht. :cry:
Helen

Erik V schreef:Misschien doe ik in Eindhoven nog eens mee, later dit jaar, dan zal het ook minder warm zijn, want dat was niet evident om bij 28°C te lopen....
Normaal ben ik er ook bij, in Eindhoven.
Chapeau zeg, een marathon lopen bij 28°C 8)
En ik vond het in Antwerpen al warm, met 20°C... :?
huskie

www.marathonlopen.be :lol:

Jullie overdrijven het weer, marathon lopen :?
Ik had het over trainen, niet over je zelf slopen :wink:
Enne Erik, jij en niet meer spelen met je motor, geloof ik geen woord van.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Helen

huskie schreef:www.marathonlopen.be :lol:
Huh :?:
huskie

Helen schreef:
huskie schreef:www.marathonlopen.be :lol:
Huh :?:
Omdat de laatste berichten voornamelijk marathons betrof, typte ik per ongeluk www. marathonlopen.be in, en die geeft die aan als link.
Die site bestaat helemaal niet :) maar wellicht kunnen we hem in het leven roepen nu er zoveel offroaders gaan marathon lopen :twisted:

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een goed loper, en weet dus wat het inhoud om een marathon te volbrengen. Maar geef mijn portie maar aan fikkie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie