body protector /vest ervaringen?
Moderator: ghulst
Ik heb nu zo'n 'standaard' harde plasticen protector van acerbis. Deze is nu versleten en zit te kijken naar een nieuwe. Nu vind ik dit er interessant uitzien. Maar ik vraag me af of de bescherming in zo'n vest een beetje degelijk is?
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n vest? In nederland zijn ze knap duur.
Toch lijkt me de algehele bescherming beter. Maar het lijkt me niet echt hard plastic wat veel tegenhoud...
Deze vest kost in america 110 dollar = 66,-
In het ergste geval bij controle duane: 117,-
Overgens heb je deze vesten ook t/m 300,- dollar.
verstand op nul en nadenken
Probeer even op een aantal usa forums te kijken hoe ze dit vest vinden. Moet op die mannier wel lukken.
Ik moet ook aan zo'n vest, vind ik zelf. Dus als iemand een vest heeft liggen. Moet wel een kindermaat zijn Mt 48, small.
Ik moet ook aan zo'n vest, vind ik zelf. Dus als iemand een vest heeft liggen. Moet wel een kindermaat zijn Mt 48, small.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hebo en UFO hebben ook deze vesten voor de verschillende prijzen.
Van clubleden hoor ik positieve geluiden. Zelf ben ik niet zo'n voorstander, maar dat heeft meer te maken dat ik me gauw benauwd voel als ik te veel aan heb.
Van clubleden hoor ik positieve geluiden. Zelf ben ik niet zo'n voorstander, maar dat heeft meer te maken dat ik me gauw benauwd voel als ik te veel aan heb.
Ik had eerst zo'n plastic protector, nu zo'n vest. Zo'n vest vind ik wel comfortabeler, en completer, omdat er elleboogbescherming en een niergordel bij zit.
Steve, dat is ook mijn insteek.
Nadeel lijkt mij dat het warm is?
Twijfel punt: Hard plastic beschermt goed tegen harde klappen. Maar hoe zit het met dit?
pluspunten heb je al omschreven
Twijfel punt: Hard plastic beschermt goed tegen harde klappen. Maar hoe zit het met dit?
Daarintegen heb je ook een duurdere versie.
210 dollar mag deze kosten.
Waar dan het verschil in mag zitten... Het is lastig
En natuurlijk ervaringen
Laatst gewijzigd door barry! op vr apr 18, 2008 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind zo`n vest helemaal niets.
Een bodyprotector is eigenlijk voor opgegooide stenen te trotseren.
Ik vind een goede bodyprotector veel comfortabeler zitten dan een zg. suit. Ik wilde ook zo`n suit aanschaffen .Ik naar hannamax motorsport daar hebben ze veel keus en veel merken. Heb 4 / 5 suits aangehad maar heb toch voor een normale bodyprotector gekozen. Ik denk dat zon suit ook heel warm is . Voordat je er een besteld zou ik er maar eerst eens een passen.
succes
Een bodyprotector is eigenlijk voor opgegooide stenen te trotseren.
Ik vind een goede bodyprotector veel comfortabeler zitten dan een zg. suit. Ik wilde ook zo`n suit aanschaffen .Ik naar hannamax motorsport daar hebben ze veel keus en veel merken. Heb 4 / 5 suits aangehad maar heb toch voor een normale bodyprotector gekozen. Ik denk dat zon suit ook heel warm is . Voordat je er een besteld zou ik er maar eerst eens een passen.
succes
De eerste is de zogenaamde Pressure suit. http://www.sixsixone.com/Catalog_661Mot ... 570ed58654
Nog meer types zijn hier te vinden:
http://www.sixsixone.com/Catalog_661Mot ... ef115babfb
Nog meer types zijn hier te vinden:
http://www.sixsixone.com/Catalog_661Mot ... ef115babfb
ik denk dat het erg persoonlijk is. Ik heb mijzelf zo'n plastic bord laten aansmeren, nooit gedragen nadat ik de dag erna een vest aantrok. past als gegoten. Het zal inderdaad wel wat warmer zijn, maar ervaar ik niet als een probleem (tijdens t knoeien krijg ik het evengoed wel warm, al hebbik (bij wijze van spreken ) niks aan)
Allways replace the cheapest parts first
-
- Contacteer:
Rijd al jaren met plezier met een vest van alpinestars.
Ben te vaak, te hard ervan af gestuiterd, en heb op wat spierpijn na nooit ernstig letsel opgelopen.
Geloof me als je toch pittig wil vallen, doe het dan met een vest inclusief rugbeschermer. kan zo'n stukje plastic van een bodyprotector niet tegenop
Vest pakt rug,schouders, elebogen en ribben dussss doe je voordeel.
Warmte valt zat mee.... vind ik.
Ben te vaak, te hard ervan af gestuiterd, en heb op wat spierpijn na nooit ernstig letsel opgelopen.
Geloof me als je toch pittig wil vallen, doe het dan met een vest inclusief rugbeschermer. kan zo'n stukje plastic van een bodyprotector niet tegenop
Vest pakt rug,schouders, elebogen en ribben dussss doe je voordeel.
Warmte valt zat mee.... vind ik.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Begonnen met een harnas.
Sedert enkele jaren met veel plezier een vest (veel meer comfort en het zit allemaal wat steviger ingepakt, niergordel en ellebogen, enzo...)
Afgelopen zondag wezen rijden met het harnas, aangezien ik mijn vest bij een maat had laten liggen.
Maandag, na het werk, direct mijn vest opgehaald !
Sedert enkele jaren met veel plezier een vest (veel meer comfort en het zit allemaal wat steviger ingepakt, niergordel en ellebogen, enzo...)
Afgelopen zondag wezen rijden met het harnas, aangezien ik mijn vest bij een maat had laten liggen.
Maandag, na het werk, direct mijn vest opgehaald !
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Ik heb met zo'n vest in Tunesie gereden, endurojack zonder mouwtjes en een crosshirtje. Prima hoor. Zo'n harnas zit idd niet losser en geeft je daarom een minder bekneld gevoel, maar ik vond die losse platen juist irritant; als ik m wilde kijken zat ik met die kinnebak tegen het schouderstuk aan, dat soort dingen. Maar ik rijd geen enduro's of crosswedstrijden, alleen roadbook en heel soms een offroadritje.barry! schreef:Steve, dat is ook mijn insteek.
Maar idd, als je past en probeert weet je eigen pas zeker of het je zal bevallen of niet.
Laatst gewijzigd door STTEVE op ma apr 21, 2008 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Yep, zelfde ervaring als Stteve...
Heb voorheen met een harde protector gereden en losse elleboog-stukken & niergordel, maar zo'n vest zit stukken comfortabeler. Alles blijft nl op z'n plek zitten
Voor m'n gevoel is zo'n vest idd wat warmer dan een normale protector maar ik heb vorig jaar in september een week in de Algarve gereden bij 40 graden en 't toch uitgehouden...
Deze (UFO / Jopa) heb ik nu een jaar of 2,5 en als 'ie versleten is komt er zeker weer eentje...
Succes!
Arnaud.
Heb voorheen met een harde protector gereden en losse elleboog-stukken & niergordel, maar zo'n vest zit stukken comfortabeler. Alles blijft nl op z'n plek zitten
Voor m'n gevoel is zo'n vest idd wat warmer dan een normale protector maar ik heb vorig jaar in september een week in de Algarve gereden bij 40 graden en 't toch uitgehouden...
Deze (UFO / Jopa) heb ik nu een jaar of 2,5 en als 'ie versleten is komt er zeker weer eentje...
Succes!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Heb er ook eentje van Jopa. Ben daar erg tevreden van. Beschermt mijns inziens beter, of beter gezegd meer lichaamsdelen dan een gewoon cross harnas. Warmte is geen probleem, zweten doe je toch. Je krijgt na verloop van tijd wel een geurtje in de vest, maar hij is zelfs wasmachinebestendig.
Ik heb enkel last van de niergordel die steeds naar boven kruipt. Ligt wss aan mij, mijn buik is dikker dan mijn borst
Ik heb enkel last van de niergordel die steeds naar boven kruipt. Ligt wss aan mij, mijn buik is dikker dan mijn borst
Helemaal akkoord! Ik heb een gewoon cross harnas 1 keer gedragen, maar het drukte in mijn keel.ives schreef:Heb er ook eentje van Jopa. Ben daar erg tevreden van. Beschermt mijns inziens beter, of beter gezegd meer lichaamsdelen dan een gewoon cross harnas. Warmte is geen probleem, zweten doe je toch. Je krijgt na verloop van tijd wel een geurtje in de vest, maar hij is zelfs wasmachinebestendig.
Ik ben heel tevreden van mijn vest. Het is toch erg luchtig, in netkousen-motief? De niergordel heb ik er na een tijdje uitgeknipt. Die kroop ook altijd naar boven (en nee, mijn buik is NIET dikker dan mijn borst! )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Bedankt voor alle reacties!
heb een alpinestar-vest te koop. ( sorry van de spam maar nog geen tijd gehad voor fotos te maken ) dus wie er zin in heeft eff pe-emmen.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent