Kreeg vandaag deze mail binnen :
Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....
Eerst een beetje geschiedenis.
In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ,
kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
dus 1 vat koste 72 Euro.
aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.
In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus....,
krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......
En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!
Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn ,dat kan niet anders !
Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn .....
Leuke rekensom eh !
Waar zit de fout........ff tellen.......
Moderator: ghulst
even voor de duidelijkheid;
In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... werden we al belazerd door onze regering.
In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus...., worden we nog steeds belazerd door onze regering.
Dus wat is het punt?
maar tegen de tijd dat husaberg op diesel gaat, word ik echt boos!
In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... werden we al belazerd door onze regering.
In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus...., worden we nog steeds belazerd door onze regering.
Dus wat is het punt?
maar tegen de tijd dat husaberg op diesel gaat, word ik echt boos!
Belgie is echt duur. Ik betaal nog maar 1,20 per liter
Maar ik begrijp het probleem, of eigenlijk ik begrijp het niet! Vat olie goedkoper, diesel duurder, onkosten hoger?
Heeft het met aandeelhouders te maken, of gouden handdrukken?
Krijgt de regering welk deel van die 1,25?
Maar ik begrijp het probleem, of eigenlijk ik begrijp het niet! Vat olie goedkoper, diesel duurder, onkosten hoger?
Heeft het met aandeelhouders te maken, of gouden handdrukken?
Krijgt de regering welk deel van die 1,25?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Ik dacht dat 67% van benzine prijs naar inhaligvreetkaboutertje Bos gaat
Grootste dieven doen aan legaal stelen en het resideerd in den haag
Grootste dieven doen aan legaal stelen en het resideerd in den haag
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Andere rekensom:
Stel je mag een leaseauto rijden die voor de consument +/_ 35K kost:
Aanschaf
BPM= +/_€8000
BTW=+/_€4300
Netto kost hij dus +/_€22700
Bijtelling
fiscale waarde= 35K:
35K x 25%=€8750 daar moet je ongeveer €3670 van betalen rekeninghoudend met een jaarsalaris qua middelloon.
Dit doen we maal 4 (je rijdt de auto 4 jaar)
4x€3670=€14688
Samen met de BPM van €8000 maakt dit €22688
Wegenbelasting diesel 1300 KG= €1120 per jaar
Maal 4 jaar= €4480
Samenvattend: netto kost deze auto €22700 en qua belastingen kost de auto in 4 jaar €27150
En de auto slurpt in die 4 jaar een liter of 8000 aan diesel weg: 8000 liter levert den Haag ook nog eens +/_ €8000 op (literprijs=€1,15 en het gedeelte van de belasting daarin is €1,- per liter
Ok, een normaal mens denkt nu dat de koe onderhand uitgemolken is, maar nee:
vervolgens gaat de auto na 4 trouwe dienstjaren naar een particulier die vervolgens nog een keer de BTW betaald.
Den Haag: Gefeliciteerd
Stel je mag een leaseauto rijden die voor de consument +/_ 35K kost:
Aanschaf
BPM= +/_€8000
BTW=+/_€4300
Netto kost hij dus +/_€22700
Bijtelling
fiscale waarde= 35K:
35K x 25%=€8750 daar moet je ongeveer €3670 van betalen rekeninghoudend met een jaarsalaris qua middelloon.
Dit doen we maal 4 (je rijdt de auto 4 jaar)
4x€3670=€14688
Samen met de BPM van €8000 maakt dit €22688
Wegenbelasting diesel 1300 KG= €1120 per jaar
Maal 4 jaar= €4480
Samenvattend: netto kost deze auto €22700 en qua belastingen kost de auto in 4 jaar €27150
En de auto slurpt in die 4 jaar een liter of 8000 aan diesel weg: 8000 liter levert den Haag ook nog eens +/_ €8000 op (literprijs=€1,15 en het gedeelte van de belasting daarin is €1,- per liter
Ok, een normaal mens denkt nu dat de koe onderhand uitgemolken is, maar nee:
vervolgens gaat de auto na 4 trouwe dienstjaren naar een particulier die vervolgens nog een keer de BTW betaald.
Den Haag: Gefeliciteerd
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
dat zeg ik, dieven
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Iedereen rijdt een gloednieuwe leaseauto van de baas en is ontevreden, toch?!mark20v schreef:Andere rekensom:
Stel je mag een leaseauto rijden die voor de consument +/_ 35K kost:
Aanschaf
BPM= +/_€8000
BTW=+/_€4300
Netto kost hij dus +/_€22700
Bijtelling
fiscale waarde= 35K:
35K x 25%=€8750 daar moet je ongeveer €3670 van betalen rekeninghoudend met een jaarsalaris qua middelloon.
Dit doen we maal 4 (je rijdt de auto 4 jaar)
4x€3670=€14688
Samen met de BPM van €8000 maakt dit €22688
Wegenbelasting diesel 1300 KG= €1120 per jaar
Maal 4 jaar= €4480
Samenvattend: netto kost deze auto €22700 en qua belastingen kost de auto in 4 jaar €27150
En de auto slurpt in die 4 jaar een liter of 8000 aan diesel weg: 8000 liter levert den Haag ook nog eens +/_ €8000 op (literprijs=€1,15 en het gedeelte van de belasting daarin is €1,- per liter
Ok, een normaal mens denkt nu dat de koe onderhand uitgemolken is, maar nee:
vervolgens gaat de auto na 4 trouwe dienstjaren naar een particulier die vervolgens nog een keer de BTW betaald.
Den Haag: Gefeliciteerd
Bij een leaseauto heb je geen onkosten, geen literprijs, je dient alleen 3670 aan de belasting te betalen, wat je baas in de loonprijs stopt, toch?!
Ik dien mijn 14 jaar oude tweedehands bus zelf te onderhouden, vol te gooien. Ik ben daar niet blij mee.
Of ben ik beter uit, dan jullie leasers?
Dat geloof ik niet.
Laatst gewijzigd door huskie op wo apr 16, 2008 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
In mijn geval (en ik denk in de meeste gevallen) rij ik meer kilometers voor de baas dan privé in het liesblik. Bijtelling verrekend met het aantal privé-kilometers levert ondertussen toch een aardig bedrag op qua centen per kilometer.
Okee, het is lekker als er iets kapot gaat, je brengt hem gewoon naar de dealer, neemt een vervangende auto mee en alles wordt (voor mij) kostenloos geregeld. Maar het omslagpunt om de leasebak een schop te geven en weer zelf een (lekker oude slurpende milieuvervuilende Amerikaan of zo) auto aan te schaffen begint steeds dichterbij te komen.
Kan ik in ieder geval een auto kiezen die ik echt leuk vind.
Ik weet het, het klinkt als een verwend jong
Okee, het is lekker als er iets kapot gaat, je brengt hem gewoon naar de dealer, neemt een vervangende auto mee en alles wordt (voor mij) kostenloos geregeld. Maar het omslagpunt om de leasebak een schop te geven en weer zelf een (lekker oude slurpende milieuvervuilende Amerikaan of zo) auto aan te schaffen begint steeds dichterbij te komen.
Kan ik in ieder geval een auto kiezen die ik echt leuk vind.
Ik weet het, het klinkt als een verwend jong
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Volgens mij zijn ze daar in Den Haag ook naar op zoek.
Wanneer ga jij weer wat anders doen, en daar dan NET voor gaan zitten zodat het spekken van de kas toch een paar dubbeltjes goedkoper is.
Voor het geld wat je kwijt bent aan bijtelling enzo kun je natuurlijk NOOIT zelf zo'n auto rijden...
Wanneer ga jij weer wat anders doen, en daar dan NET voor gaan zitten zodat het spekken van de kas toch een paar dubbeltjes goedkoper is.
Voor het geld wat je kwijt bent aan bijtelling enzo kun je natuurlijk NOOIT zelf zo'n auto rijden...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Mocht ik weer een privé-auto gaan rijden dan verzinnen ze in Den Haag vast weer wel met een belasting op privé-gereden kilometers met de eigen auto
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Daar gaat het niet om.Hoelio schreef: Voor het geld wat je kwijt bent aan bijtelling enzo kun je natuurlijk NOOIT zelf zo'n auto rijden...
Of jij nu betaald of je baas is niet relevant. Waar het om gaat is dat den Haag meer aan de auto's "verdient" dan de autoindustrie.
En wat krijgen we daarvoor terug...????
Je werkgever daarintegen moet wel concureren en prestaties leveren die de facturen waard zijn. En als de bazen dat niet meer kunnen, o.a. omdat ze bijv. teveel kwijt zijn aan kosten (lees belastingen) van de leaseauto's dan hebben de werknemers ook een probleem.
smurf.
Je moet dat allemaal niet uit gaan rekenen of bij gaan houden. Raak je alleen maar door gefrustreerd.
Waar je wel naar moet kijken zijn je maandlasten en of je dat op kunt brengen. Meer niet. Dan valt de frustratie ook wel mee .
Waar je wel naar moet kijken zijn je maandlasten en of je dat op kunt brengen. Meer niet. Dan valt de frustratie ook wel mee .
verstand op nul en nadenken
Gewoon niet over nadenken en lekker met zijn allen PvdA blijven stemmen. Houden we die lijn lekker vast!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Neuj ........Fox-kid schreef:Gewoon niet over nadenken en lekker met zijn allen PvdA blijven stemmen. Houden we die lijn lekker vast!
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
wel erg kortaf vandaag heSjokske schreef:Neuj ........Fox-kid schreef:Gewoon niet over nadenken en lekker met zijn allen PvdA blijven stemmen. Houden we die lijn lekker vast!
Begrijp die korte reactie wel. Van alleen de gedachte aan de PvdA wordt ik ook kort-ademig...henk-v schreef:wel erg kortaf vandaag heSjokske schreef:Neuj ........Fox-kid schreef:Gewoon niet over nadenken en lekker met zijn allen PvdA blijven stemmen. Houden we die lijn lekker vast!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R