voor de mengselschroef zit precies een aluminium dopje in de carburator.
kan dit op een makkelijke manier verwijderd worden zonder de carburator te demonteren? iemand ervaring mee?
groetjes
mengselschroef zit verborgen. wr450 '06
Moderator: ghulst
De mengselschroef zit onder in de vlotterbak naast de moer van sleutelwijdte 17 die je los draait als je sproeiers gaat wisselen.
Deze is meestal van messing. ( de orginele is altijd van messing )
Deze is meestal van messing. ( de orginele is altijd van messing )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ok,zover was ik al maar ik vermoed dat yamaha er in fabriek een stopje insteekt om de mengselschroef te borgen of om te voorkomen dat iedereen er zomaar aan kan . Dus nu moet eerst dat stopje eruit en dan kan ik aan de mengselscrhroef. Normaal als je een nieuwe wr koopt zit dat stopje er normaal in denk ik ,dus dan ben ik normaal niet de enige met dit probleem?
Ik heb nog nooit van iemand met een WR450 gehoord dat daar zo'n stopje in zit.
Een maat van mij heeft ook een WR450 van 2006.
Een maat van mij heeft ook een WR450 van 2006.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Stopje = anti-tamperingdevice
Ben ik wel vaker op wr 450's tegengekomen
Zit vaak op japanse motoren
2 oplossingen :
1e : vlotterbak demonteren en met een doorslag een klein tikje .... zit met lichte klempassing in boring
2e : passende schroef monteren , tang op schroef , tikje op tang omlaag
Succes
Ben ik wel vaker op wr 450's tegengekomen
Zit vaak op japanse motoren
2 oplossingen :
1e : vlotterbak demonteren en met een doorslag een klein tikje .... zit met lichte klempassing in boring
2e : passende schroef monteren , tang op schroef , tikje op tang omlaag
Succes
ok merci, met dat schroefje erin draaien ga ik zeker proberen,er zit een klein gaatje in het midden dus dat moet wel lukken.
heb de indruk dat hij wat arm staat bij weinig gas geven ,nu is carburator en uitlaat nog standaard ,valt dat dipje onderin op te lossen met de mengselschroef of zeggen jullie zowieso grotere stationairsproeier?
bij rustig vertrekken houd hij een beetje in . alvast bedankt
heb de indruk dat hij wat arm staat bij weinig gas geven ,nu is carburator en uitlaat nog standaard ,valt dat dipje onderin op te lossen met de mengselschroef of zeggen jullie zowieso grotere stationairsproeier?
bij rustig vertrekken houd hij een beetje in . alvast bedankt
even chekken of de naald al veranderd is, als het nog de standaard naald is is de kans groot dat dit je probleem is, dit is een waar maar 1 stand op staat. bij je kit steekt eentje met 6standen. en die naald doet heeel veel
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
schroefje in dopje ,tang erop en dopje is eruit = goede tip merci
mengselschroef 2 toeren uit en tis al veel beter. stat 48 en hoofdsproeier
170 zit er nu in en lijkt me wel ok. bedankt voor de tips , gasnaald ga ik zeker nog controleren
mengselschroef 2 toeren uit en tis al veel beter. stat 48 en hoofdsproeier
170 zit er nu in en lijkt me wel ok. bedankt voor de tips , gasnaald ga ik zeker nog controleren
Het dopje zit erin om de stelschroef niet te verliezen.
Toen het blikje er niet inzat kitte ik het gaatje altijd af.
Je kan een verlengde stelschroef kopen met een wieltje eraan(steekt onder de vlotterbak uit) zodat je deze makkelijk kan bijstellen zonder de carburateur te demonteren/kantelen
Toen het blikje er niet inzat kitte ik het gaatje altijd af.
Je kan een verlengde stelschroef kopen met een wieltje eraan(steekt onder de vlotterbak uit) zodat je deze makkelijk kan bijstellen zonder de carburateur te demonteren/kantelen
stelschroef zul je bij normaal gebruik niet verliezen,zit op een veertje en zit nog een rubbertje op ook voor af te dichten,vijst zich dus zeker niet van zichzelf uit... dichtkitten zie ik niet zitten, moet nogal leuk zijn om achteraf af te stellen.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Je kunt 'm ook heel makkelijk verstellen door er het losse bitje van je schroeftol in te steken en dan met de hand de stelschroef te verdraaien.han schreef:Het dopje zit erin om de stelschroef niet te verliezen.
Toen het blikje er niet inzat kitte ik het gaatje altijd af.
Je kan een verlengde stelschroef kopen met een wieltje eraan(steekt onder de vlotterbak uit) zodat je deze makkelijk kan bijstellen zonder de carburateur te demonteren/kantelen
Hoef je de carb niet te kantelen en ook geen overtollige gadgets aan te schaffen!
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl