Verslag Malgré Tout 2003

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Zoals aangekondigd heb ik dit weekend voor de derde keer de Malgré Tout gereden (met quad) in Frankrijk, in Chamouille, bij Laon, even voor Reims.

Het weer was prachtig, een beetje te warm zelfs, zodat je niet de moeite deed om te stoppen want dan werd het pas echt warm en liep het zweet van je rug. Twee liter water waren echt het minimum om de dag door te komen.

Woensdagavond aangekomen. Tentje opgezet, quad klaar gezet voor de start, nog even administratieve en technische controle en we konden naar de bar van de camping die als uitvalsbasis dienst deed om de bekenden van de vorige jaren tegen het lijf te lopen. Dit liep natuurlijk alweer uit de hand zodat ik pas om 1.30 u in mijn bed rolde, niet echt de voorbeeldige start dus. Om 6.30 u stond de haan al te kraaien om op te staan want om 7 u ontbijt en om 8 u briefing.

Die briefing is onvoorstelbaar. The boss kan er blijven over hetzelfde zagen, tot het langs je strot uitkomt. Daardoor kan je pas om 10.30 u vertrekken, na het onvermijdelijke plakwerk van het roadbook.

De eerste dag gaat het richting Ardennen, met 550 situaties op het programma, goed voor een 300 km. De ritten waren dit jaar bijzonder goed, max 10-15 % asfalt, gevarieerde ritten, snelle pistes, hobbelpistes (één stuk van 4 km waar maar geen eind aan kwam, beenhard, diepe putten, dacht dat mijn darmen uit mijn buik zouden vliegen en de wielen van mijn quad zouden vallen...), verraderlijke grasbanen, en iedere dag een drietal bourbiers (modderbakken) die hun naam meer dan waardig waren. Niet echt de technische ritten, we zaten aan een gemiddelde gereden snelheid van 50 km/u, wat toch vrij hoog is naar mijn norm.

Soms is het wat laveren dus de jeeps (70-tal) maar de meeste zijn wel zo vriendelijk direct aan de kant te gaan, want in het stof rijden was echt niet lang vol te houden. Je zag van kilometers ver welke kant je uit moest door de stofwolken van de voorgangers.

De tweede dag was nog mooier, dwars door de Champagnestreek, mét onderweg nog een degustatiestop. Terug 300 km op de teller.

Zaterdag een kortere rit van 250 km want 's avonds 'gala avond' met de onvermijdelijke mooie meiden show. Ieder jaar worden er een paar nieuwkomers uit het publiek gepikt om als aangeduide vrijwilliger ontkleed te worden door één van de drie meisjes. Voor mij was het de derde deelname, dus kwam ik niet meer in aanmerking...

Zondag na een korte nacht nog een ritje van 100 km richting terrein van Les 5 Piliers, waar je wat trial en technische stukken hebt en een ondergrondse grot van 5 ha waar je kan inrijden. Echt wel eens tof om te doen, en lekker fris, zeker welkom in deze dagen.

Onderweg waren er ook nog wat praktische proeven waarmee punten verdiend konden worden. Hiermee werd ik voor het tweede jaar op rij eerste bij de quads en heb hiermee terug een bon gewonnen voor gratis deelname volgend jaar. Zo kan mijn vrouw nu weer niet weigeren om mij te laten gaan :lol:

Tot volgend jaar zou ik zeggen, en zorg dat je erbij bent. Het is echt de moeite om te doen en de asfalt kilometers van de vorige jaren zijn nu volledig uit het roadbook verdwenen. Enige minpunt van de roadbooks is dat de tankmogelijkheden er niet op staan, wat soms wat zoekwerk oplevert en hopen dat je niet zonder valt, heb mij toch een keer moeten laten slepen voor de laatste 2 km...

Echt de moeite om te doen !
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

't Was dus van mij hé, dat stomme inloggen...
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Airhead
Berichten: 153
Lid geworden op: di jun 11, 2002 15:21

Hé Grizzly,

Leuk verhaal. Goed te horen dat de asfaltkilometers een stuk minder zijn.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn...
Hoe groot was de club met motorrijders en quadrijders dit jaar?
En zaten daar ook Nederlanders en Belgen bij?
Gast

Weinig moto's dit jaar, denk dat ze de asfalt van de vorige jaren niet goed verteerd hadden. Denk een 15-tal moto's, waaronder 2 nederlanders, heb er wel geen contact mee gehad, rijden met een BMW 5 met aanhangwagen, weet niet goed meer welke moto's.

Ook een 15-tal quads, waarvan 6 sportquads, de rest allemaal 4x4. Ze hebben echt hun best gedaan voor de roadbooks, na een tijdje was je zelfs eens blij een stukje baan te hebben om wat te rusten. Denk dat er stukken bij zaten van wel 15 km aan één stuk dokkeren. Roadbooks waren duidelijk en maar een drietal foutjes op 960 km, dus alles ok.

Bij de belgen op moto's Koen Verburg van Brugge met Suzuki en Bart Regheere uit Alveringem met Honda 650, dan nog de drie mannen van Evergem en Eeklo met Honda 400 en Husqvarna.

Zou volgende week direct weer willen vertrekken voor een nieuwe Malgré Tout. Wel eerst eens een groot onderhoudje doen en een kruiwagen modder afspoelen. Rollementen van de wielen hebben ook nogal afgezien. Moet dit ook nog eens nakijken. Deze zomer terug 1000 km voor de boeg in Spanje op roadbook, met twee quads zonder begeleiding. Van Val d'Aran naar Andorra (400 km) en in Andorra nog eens een lus van 550 km. Roadbooks van Vibraction www.vibraction.org Heb de roadbooks besteld, kosten mij 125 €, moet ze wel nog verknippen want zijn van boven naar onder opgesteld ipv links naar rechts. Zal mijn vrouw eens aan 't werk zetten :-) Wie een kopietje wil moet maar iets laten weten, dan kunnen we de kosten delen.

Nikolas
Gebruikersavatar
Husky 100
Berichten: 15
Lid geworden op: do jan 09, 2003 11:12
Locatie: Elversele Belgium

Hallo,

Na het lezen van je verslag is mijn interesse gewekt.
Heb je soms nog kontaktinfo van de organisator ?
Hoe verliep het overnachten ?
Is er mogelijkheid om te overnachten in plaatselijke hotels of zijn er andere mogelijkheden ?

groeten
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

Nord Raid Organisation (NRO) jbillau@nordnet.fr spreekt enkel Frans.

Overnachting op comfortabele camping inbegrepen. Je kan ook op hotels in de buurt als je dat wil.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Plaats reactie