YZF450 slaat af na revisie en niet meer aan de praat krijgen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
michael32

Hallo.

Ik heb eeb yzf 450 uit 2005. die heb ik helemaal vernieuwd bijna. kapot gekocht.nieuwe carters,nieuwe cilinder,zuiger,krukas, dus veel nieuw.
aan de carburateur nooit niks gedaan in het begin,toen de motor in elkaar zat en ik hem voor de eerste keer starte.deed hij het geweldig.liep mooi alleen had toen een probleem met de versnelling waarover ik hier al eerder een topic had geopend.was dus het pinnetje op de schakelwals waar je segment in moet vallen.. maargoed.. probleem opgelost..Toen weer in elkaar gezet en weer starten.. hij liep even en sloeg af.. weer een keer starten en sloeg toen weer af.. nu krijg ik hem met geen honderd paarden nog aan de gang. van alles geprobeerd. ook een keer aangetrokken met de auto, maar niks. af en toe ploft ie in de uitlaat dus je zou zeggen hij staat misschien niet op tijd maar ik wist zeker dat ik dat geoed gedaan had en dat was dus ook zo toen ik ging controleren. de carburateur heb ik ook al doorgeblazen met lucht en onder de vlotterbak deksel eraf gehaald en schoongemaakt en nagekeken. nou heb ik van de carburateur niet echt heel erg veel kaas gegeten maar weet het een en ander wel een beetje. ook heb ik een goeie vonk bij de bougie is natuurlijk voor de zekerheid een nieuwe. beetje alle kabels en connecties van stekkertjes nagekeken.ook de plunger van de hotstart schoongemaakt en beetje vaseline op gedaan.. maar nee hoor niks.. je hoort met starten ook helemaal niks dat ie ook maar en beetje wil. de bougie word dan een heel klein beetje nat maar niet veel. ook gooit ie omdat ie natuurlijk niet ontbrandt de benzine een klein beetje uit de overloopslangen van de carburateur maar ook niet echt veel.. in iedergeval ik weet het niet meer.. kunnen natuurlijk heel veel dingen zijn..maar het is gewoon gek dat ie liep en daarna niet meer.. iemand hier ervaring mee???

Groeten

Michael
adje

Heb je het plaatje dat tegen de gasschuif zit wel op de goede manier er in gezet ?
Zit er wel benzine in :lol:
Heb je misschien een prop papier of doek in je luchtfilterslang laten zitten ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
michael32

Hey adje

Aan de carburateur heb ik niks verranderd.en die speling hoever de gasschuif open moet staan stond goed.. heb in het boek gekeken.. maar ik denk dat ik al weet wat het moet zijn..het heeft met mijn kleppen te maken..moet eerst effe de kleppenspeling opmeten en dan zitten er onder die hoedjes die jou kleppen naar beneden drukken van die opvulplaatjes en zullen wel versleten zijn dat moet de oorzaak zijn anders weet ik het niet..trouwens die kop is tweedehands dus daar heb je het al.. hij liep wel in het begin maar denk dat die plaatjes toen pas goed op hun plaats zijn gedruk en nu klopt het niet meer, dus die zal ik wel nieuwe moeten bestellen.
laat het wel weten of het dat was..maar kan wel effe duren.. weet niet of ik ze mee laat komen uit amerika met andere spullen.. is wat goedkoper.

Gr michael
adje

Die opvulplaatjes ( shimmetjes ) verslijten niet maar de inlaatkleppen kunnen ingeslagen zijn waardoor de klepspeling te klein wordt.

Afbeelding Afbeelding

Dr_Bean
Contacteer:

gewoon alles systematisch aflopen:

- vonk? (buig effe de electrode van de oude bougie flink open en trap een paar keer met de bougie tegen de cilinder: je moet dan een mooie (>4mm) vonk zien (soms buiten in zonlicht slecht te zien)
ps.: je kunt pech hebben... probeer ook nog eens een andere nieuwe bougie

- Benzine: Je zegt al dat de bougie nat wordt, dus dan moet ie op zijn minst iets doen, dat hoor je altijd wel, en daar heb je wienig veranderd

- compressie: Kan je meestal gewoon goed voelen bij het aantrappen. (tenzij je zo'n autodecompresseur hebt die altijd werkt)
Te weinig klepspeling geeft je ook geen compressie.

Timing van de vonk: meestal moeilijk na te meten, electronisch. check alle massaaansluitingen en stekkers.

Is dit allemaal ok, dan moet ie eigenlijk altijd wel draaien (misschien niet perfect, maar wel iets...)
Lijkt er het meest op dat je geen vonk hebt. Ontsteking stuk? massa ergens los?
Hansie

Als de shims niet goed onder de kapjes zitten dan zou ik denken dat de zuiger de kleppen kan raken. Maar als dit net goed gaat dan zou je geen
compressie opbouwen en dat zou je moeten merken.

Heb je al geprobeerd om de motor te starten en dan tegelijk ook het heveltje vande hotstart in trekken?
Na het servicen van mijn yamaha kreeg ik hem ook moeizaam aan de praat en alleen door de hotstart te gebruiken lukte het.
Sjokske

Hansie schreef:Als de shims niet goed onder de kapjes zitten dan zou ik denken dat de zuiger de kleppen kan raken.
Hoeft niet persé. Ik heb een keer een kop van een WRF450 eraf gehad en bij het terug monteren is blijkbaar één van de shims op het randje van de schotel net scheef gaan liggen. Gevolg : geen compressie, maar gelukkig ook geen tegen de zuiger tikkende kleppen. Klepdeksel weer gedemonteerd en gelukkig snel gezien wat de oorzaak was :oops:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
mx jake

vliegwiel goed vast gezet?
misschien je spie gebroken
gevolg= ontsteking niet optijd
maar wel een vonk
never drive faster then your angel can fly
adje

mx jake schreef:vliegwiel goed vast gezet?
misschien je spie gebroken
gevolg= ontsteking niet optijd
maar wel een vonk
Dit is een goede tip , zeker eens nakijken.
Je zal niet de eerste zijn die dit heeft.

Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie