DR BIG Meeting 23 Maart 2008.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ridge

Het is nu super lekker weer buiten, beetje fris maar wel lekker :wink:
MuddyWater

Het lijkt super mooi weer op de veluwe ..... ijs op de vijver maar een heerlijk zonnetje. Als de koffie doorgelopen is ga ik naar het Leesten, heb er zin in
Leo

Al iemand weer onder de douche uit ?

LEO
800S

ja, net!!

18;30 terug en half uur nodig gehad om weer op temp te komen......
beetje chinees doet wonderen, morgen de 3 fotos van vandaag hier ff plaatsen.
orga bedankt was TOP!!!!!
ronny

Hallo jongens.
Ik wil iedereen bedanken voor de fijne ontvangst en een heel geslaagde rit ondanks de slechte weersvoorspelling maar gelukkig hebben we daar niet veel van gemerkt vanwege het goede weer.

Ik wil de jongens bedanken voor het uitstippelen van deze mooie rit,goe gedaan zou ik zeggen.
Ik heb er echt van genoten en heel belangrijk veel bijgeleerd en ik ben best tevreden over mijn eigen omdat ik redelijk vlot meekon zonder hinder te veroorzaken voor de andere jongens want daar had ik wat bang voor.

Zappa bedankt voor de handschoenen en bedankt voor het leiden van de groep en de goede zorgen die je had voor de mede rijders want zappa staat direkt klaar met en oplossing (is mijn eerste indruk toch) bij panne of een klein accidentje.
Mannen echt waar het was me een waar genoegen om te mogen deelnemen bij de big boys met mijn xl'tje het was een zeer fijne groep en als een Belg dat zegd van de Hollanders is dat een compliment.
Hoe zeggen de Duitsers dat ook al weer .....alles guttes und gerne wieder.
Tot de volgende keer....enne nogmaals bedankt hé mannen.
:wink: :wink:

Ps....ik was net op tijd thuis voor de paas eike's....
de antrapper

8)
Hier wat bewijs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
ronny

Mooi ...... ik ben benieuwd naar de andere foto's.
:wink:
zappa.suzuki

Net onder de douche vandaan :wink:

Was een pracht weertje, tijdens de rit 5 sneeuwvloken, 10 regendruppels en 8 hagelkorels geteld..
ondergrond was gelukig niet bevroren toen we begonnen aan de rit om 11.20 uur. [ even op de niet gekomen Barros gewacht]
Antrapper kon niet mee wegens omstandigheden maar was wel naar het startpunt gekomen..

vertrokken met 10 man en aangekomen met 10 :) [ was Chris er bij?]
dit dankzij een reserve koppelingshendel van Shifty die Camokat kompleet afgebrokken had na een lichte val partij [ te danken aan z'n banden waar hij het verbazend goed op deed voor z'n eerste offroad ervaring 8) ]

Na het einde van de rit gingen ik met een klein groepje offroad richting Appeldoorn, Shifty bleek een lekke a-band te hebben, half uur later konden we weer dankzij een boomstam waar we z'n Big op hebben gezet en een binnenband die ik bij me had :wink:

Was toen laat, heb spgoesdakar terug begeleid naar het startpunt waar z'n blik met aanhanger stond..

Net de snelweg op nog even een leuke, stevige sneeuwstorm door gescheurd om en 19.15 uur was ik thuis.

De antrapper bedankt voor de start locatie en Muddywater super bedankt voor de warme snert op het pauze punt :D
En Susfan voor de Stickers :D

@ Ronny, goed te horen dat je je vermaakt hebt :D en goed gereden :wink:
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op zo mar 23, 2008 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

:shock: Hoe doetie dat toch?
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki

Geen idee..

Wel dat ik de perfekte voorijders ben vergeten te bedanken :oops:

Shifty en Ridge [Josja en Arjan]
Bedankt :D 8) :lol:
MuddyWater

[quote="zappa.suzuki"]

vertrokken met 10 man en aangekomen met 10 :) [ was Chris er bij?]
dit dankzij een reserve koppelingshendel van Shifty die Camokat kompleet afgebrokken had na een lichte val partij [ te danken aan z'n banden waar hij het verbazend goed op deed voor z'n eerste offroad ervaring 8) ]

Na het einde van de rit gingen ik met een klein groepje offroad richting Appeldoorn, Shifty bleek een lekke a-band te hebben, :wink:[/quote]

Helaas ....... het laatste stukje naar Apeldoorn ging Shifty onderuit over een stuk hout ..... ketting eraf en ..... gat in het carter, echt klote dus. We zijn naar mijn huis gegaan, KNMV heeft de Big opgehaald en Shifty uren later in een auto terug naar Zoetermeer .... balen.

Ik hoop dat e.e.a. goed te herstellen is Shifty
zappa.suzuki

Ah da's shit :evil: op het laatste stuk met jullie 2 dus :?
Nu ja heb dat kapotte blok liggen.. dus maar hopen dat de carter delen het zelfde zijn bij de 750 en 800 :?
Waar is het kapot ? carterhelft rotor zijde? [links?]
of het blok deel links? :(

Laat het even weten Josja, zoeken we uit of het past..
Jij een beetje heel? Hoop het..
Ridge

Het was een schitterende dag gisteren, lekker voorop gereden en geen modder van anderen over mij heen gehad :D . Vooral de diepe plassen waren mooi, staat de bijna zwemervaring van Zappa nog op de film bij die grote plas?

Jammer van Shify, hoop dat de schade meevalt.
brommer

Das balen shifty!
succes met reperatie.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Shifty-PK
Contacteer:

zo mannen, het was zeker een mooie dag rijden. jammer dat het voor mij een minder einde had.

een stom diagonaal glad boomstammetje(20cm hoog) wat ik te laat zag doordat het pad met bladeren was bezaaid schopte mijn voorwiel onderuit en daar ging ik plat over het betonnen fietspad ernaast. optische schade was er bijna niet ook al was het ee vonkfestijn.

wel de ketting van het voortandwiel gelopen, ketting geleider bij het blok kapot geslagen en een gaatje van de linker carter van 3mm eruit geslagen. ketting ook gedraaid dus die is ook afgeschreven. ikzelf stond gelukkig ook direct weer op met alleen een beurse heup en een gaatje in mijn oude broek.

ik vertel nog wel verder als ik op een echte pc zit ipv mijn telefoon nu.

verder top dagje en zappa bedankt voor binnenband(stuur maar pb voor de prijs) en de geregelde dag, en martijn SUPER bedankt voor de gastvrijheid op het eind maar ook voor de welkome middag lunchje!!!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat

Hya,

'k heb vreselijke pijn in me auw ...... maar 't was een fantastische dag :D
Wil meteen ff van de gelegenheid gebruik maken om de voorrijders en Zappa een veer in hun..... hartelijk te danken voor het goede werk.
en in het speciaal Shifty-Pk die er, met een extra koppelingshendel, voor gezorgd heeft dat ik door kon en geen modderfobie opliep.
Vind het dan ook vrij oneerlijk dat de dag voor Shifty zo heeft moeten eindigen ... als ik nog wat voor je kan doen laat 't ff weten.

Tevens iedereen die erbij was ... jullie zijn tof volk Afbeelding en een ieder hartelijk dank voor de tips en info.

Afbeelding . Afbeelding

Afbeelding . Afbeelding

Afbeelding . Afbeelding

........ maarûh .... de volgende keer kom ik op andere banden opzeker! :lol:
(oh, en willen degene van wie ik koffie heb gekregen ff hun rekeningnummer door PB-en of me er volgende rit hardhandig aan herinneren? ... ben door de hyper en adrenaline dit namelijk helemaal vergeten af te rekenen)

cheers,
Dennis 8)
spgoesdakar

Hey hallo allemaal,

was weer een geweldige dag.
Bij deze de organisatie en iedereen bedankt voor deze geslaagde rit.
Shifty, das balen man. Toch veel sterkte en tot de volgende rit.
Foto's volgen nog.

grIwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
CamoKat

als de oudjes de 'kleine' foto's aanklikken worden ze vanzelf groot.
Nu moet iedereen de volledige foto's downloaden of hij ze wil zien of niet.
:idea: :wink:
Leo

Sorry. Niet aan gedacht :oops:
Alles ge"edit".

LEO
ronny

[quote="brommer"]Das balen shifty!
succes met reperatie.[/quote

Van deze kant ook succes met je reperatie,jammer dat het gebeurt is maar belangrijk is dat je gezond en wel bent.
Is er toevallig geen foto van men xl'tje in dat water of in rijden actie,ik zou graag een foto willen plaatsen op het NL xl forum dat een offroad tufke best kan gebruikt worden in de bagger dan op het asfalt.
Groetjes uit Belgie.
Shifty-PK
Contacteer:

Zo, nu heb ik de beschikking over een fatsoenlijke pc.

Deze route leent zich inderdaad goed voor de dr BIG, afhankelijk van het weer zijn goede noppenbanden wel fijn :wink:

Mooie foto's trouwens, die van Martijn met zijn digitale spiegel reflex zijn super genomen, mooie actie foto's en goed kontrast!

Ook weer een hoop nieuwe gezichten gezien, leuk om te zien dat de DR Big community zich ontwikkeld.

Sja alleen jammer dat het voor mij wat minder afliep, eerst een lekke band, welke bijzonder snel gemaakt met hulp van de rest :D Gelukkig had zappa een binnenband mee. Dat haalt de kopzorgen weg dat hij niet snel weer lekt raakt. Helaas heb ik er niet langer dan 3km gebruik heb kunnen maken :evil:

We reden het singletrack paadje af wat een leuk en uitdagend paadje was. Het spoor over en daar een uitgestrekt pad met verhard fietspad ernaast. Het gas kon er goed op want het was flak. Er lag alleen een bladerdek op de grond waardoor de echte ondergrond niet goed zichtbaar was. Ik dacht toen maar gewoon het spoor van Martijn te volgen. Totdat er ineens een boomstammetje van 70cm en een diameter van 20cm had diagonal op het pad lag. Martijn was er net langsgereden en ik zag hem te laat. Wellicht had ik er niet op gereden als ik hem niet had gezien (want je weet, je rijd heen waar je naar kijkt). A fijn, boomstammetje tikt mijn voorwiel weg en ik schrik. Motor komt dwars en ik ging plat...de motor schoof onder mij uit dus die heeft mijzelf geen schade aangedaan, ik heb alleen een flinke beurse plek op mijn dij, maar dat gaat vanzelf weer over.

De motor lag inmiddels 25meter verder van het boomstammetje en heeft zo'n 15 meter gegleden met een flinke vonkenregen wat ik nog goed kon zien. Ik heb de motor vrij snel weer opgeraapt maar het achterwiel blokeerde. De ketting van namelijk van het achtertandwiel geschoten. Vervolgens is de ketting zich bij het voortandwiel gaan ophopen en heeft daar schade aangedaan. De kettinggeleider welke zo moeten voorkomen dat de ketting tegen het blok aankomt was gebroken, zo bleek toen we de beschermer van het voortandwiel eraf hadden gehaald. Ook is er dus een klein stukje van de linker carterhelft ingeslagen, waardoor er al wat olie was uitgelopen toen de motor op zijn kant lag. Daarnaast was de ketting ook nog eens vervrongen en dus niet meer recht. Ik vroeg me trouwens af het zou kunnen zijn dat de ketting eraf kan zijn gevlogen omdat deze net één tandje te los stond? Om dat te voorkomen heb ik iedergeval voor de volgende keer geleerd om van te voren te onthouden op welke kettingspanning stand je achteras staat.

Verder was er op het eerste gezicht eigenlijk geen schade te zien, de valbeugels, handkappen van acerbis, en het gereedschapbakje hebben de klappen opgevangen, maar niets is kapot, dus het heeft zijn werk uitstekend gedaan. Voorlopig lijkt de schade dus te overzien, snavel, tank en kappen en knippers nog prima in orde.

De ketting hebben we er toen afgeponst. Ik had wel een visje erop zitten maar ik kwam er ook achter dat het visje er al een tijdje niet meer op zat. Blijkbaar zat het geheel zo goed geklemd dat het alsnog bleef zitten. Volgende keer dus toch maar zelf de ketting vast ponsen. De ketting hebben we er toen afgehaald en het achterwiel weer vastgezet.

Martijn heeft mij toen de laatste km's naar zijn huis geduwd, Hulde aan Martijn hiervoor om zo'n stuk 200kg vooruit te duwen. Daar ben ik getrakteerd op zelf gemaakte frites door zijn voor, welke ook goed te smikkelen waren, bedank haar nogmaals maar daarvoor Martijn!

Gelukkig was ik per ongeluk nog lid van de KNMV, omdat hun lidmaadschap automatisch wordt verlengt en ik het eerste jaar gratis kreeg van mijn verzekering. Nou dat geld heb ik er alvast goed uit en ik kan het iedereen aanraden die met zijn motor zonder aanhanger naar ritjes rijdt.

De knmv heeft een borgingsbedrijf ingeschakeld welke mijn motor heeft opgehaald en deze dinsdag of woensdag thuis afleverd. De knmv bood mijn een vergoede openbaar vervoers reis, een taxi of (allemaal evt in combinatie een hotel overnachting)aan om thuis te komen. Ik wilde die avond toch wel graag naar huis dus ik koos voor te Taxi. Uiteindelijk was de Knmv dat toch iets te duur en kon ik een leen auto krijgen waarmee ik naar huis kon rijden en nog eens 3 dagen kan gebruiken, super service dus!

Nou het was me een dagje wel, met een hoop lol en een beetje pech, maar its all part of the game!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S

wat fijn dat alles dan nog op zijn pootjes terecht komt shifty en de schade meevalt (lichamelijk)

oh ja, mijn ega vroeg hoe het kwam dat ik zo rook.....?
misschien had ik niet door dèze plas moeten rijden...!!!

http://adventure640.smugmug.com/gallery ... #269744416

hier mijn foto`s

greetz sander

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zappa.suzuki

Mooie foto's :D
jammer dat ik de filpjes niet kan bekijken :cry:
Youtube verteld me dat ik de laatste flashplayer moet gebruiken, na een paar keer proberen eindelijk gelukt maar youtube vind van niet :?
zal m'n oude computer wel wezen :wink:

Goed te horen dat iedereen zich vermaakt heeft :D
deze rit kunnen we zo over doen :wink:
zappa.suzuki

@ martijn, mis ik nu de pics van ons mooie banden wissel moment?
Plaats reactie