hard zadel

Voor de zware jongens op (semi)noppenbanden

Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v

Plaats reactie
Freek
Site Admin
Contacteer:

Op langere (on-road) ritten krijg ik altijd een zere kont. (ondanks de schapenvacht op m'n zadel)

Nu kan ik m'n zadel wel laten verbouwen, maar daar heb ik niet zoveel zin in.

Bestaan er geen (gel)kussentjes die je gewoon in je motorbroek kan plakken met klitteband ?

Een wielrennersbroek met zeemleer onder m'n motorbroek scheelt ook al, maar het zeemleer is net te smal.

Iemand een goed :idea: :?:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Zot
Contacteer:

Ik heb een keer een vriendin gehad, die een onderbroek uit zeemleer heeft gemaakt. Maar 1 keer gedragen, want daarna stond dat ding echt vreselijk.
Hij ligt nu ergens in Turkije :)
Afbeelding
Erik
Contacteer:

KTM heeft dacht ik speciale rallye zadels. Het schijnt een verbetering te zijn maar heb het als BMW rijder uitsluitend van de KTM-ers vernomen en niet zelf geprobeerd. Don't shoot the messenger....
Freek
Site Admin
Contacteer:

Ja dat klopt.

Probleem is echter dat ik na een proefritje van 8 uur pas weet of ik m'n geld zinvol besteed heb of niet.

Bovendien bevalt m'n zadel voor normaal gebruik prima.

Ik kan me niet voorstellen dat er niets in de handel is, wat je kant en klaar in je motorbroek kan plakken/klitten
Freek

Rudy
Contacteer:

Misschien is zo'n nieuwe Adventure 950 wel wat freek :D.

Zo'n wielrenners ding lijkt me persoolijk niet echt een succes
Freek
Site Admin
Contacteer:

Nee, geef mij voorlopig maar m'n 640.

Wat de wielrennersbroek betreft;

Je krijgt om 2 redenen zere billen;

1) door een te hard of te zacht zadel
2) geiriteerde huid door zweet of vochtig weer.

In het laatste geval helpt het zeemleer uit de wielrennersbroek wel. Alleen zou het breder moeten zijn.
Freek

Freek
Site Admin
Contacteer:

Agu levert een losse, bredere zeem die je in je motorbroek kunt bevestigen. art.nr. 403.165 € 6,50
Freek

annelrob

probeer Sommer-KTM in Oberhausen eens. Die hebben verschillende schuimvullingen voor het zadel, hard, zacht, hoger, lager. Vaak kan je het originele dekje en bodemplaat gebruiken.

Gel vullingen zijn er ook. Aan de buitenkant zie je geen verschil maar het schuim wordt uitgesneden en gedeeltelijk opgevuld met die gel vulling. Probeer voor dit EVAmotors (geen motorzaak maar doet alleen aanpassingen op maat) in Valkenburg (ZH) eens. Grootste probleem bij bijv. de 640 Adventure model 2001 is dat de buddy te schuin naar voren loopt. Broek gaat opstropen en je zit op een ribbel met als gevolg pijn je r..t. De hardheid van het schuim vond ik wel redelijk.
Fr@venture

Freek,
Ik heb twee zadels op m'n Adventure.
Een orgineel en een andere heb ik zelf aangepast voor lange ritten.
Dit zadel is breder en vlakker (je zit minder in een kuil) en ik heb er uren achter elkaar ECHT op gezeten (alsof ik op een goldwing reed).
Dit zadel is voor vakantie ritten en niet te zwaar off-road gebruik perfect.
Je mag het een tijdje uitproberen. Want als ik niet op vakantie ben is zo'n orgineel hard zadel gewoon veel fijner. Je moet 'm dan wel zelf komen halen.
Overigens past een 2003 Adventure zadel ook op jou 2001 Adventure.

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Freek
Site Admin
Contacteer:

mooi aanbod.

Wellicht kan ik zaterdag 5juli op weg naar Bilstain even langs komen ?
Freek

Gentle Giant
Contacteer:

Freek schreef:Op langere (on-road) ritten krijg ik altijd een zere kont. (ondanks de schapenvacht op m'n zadel)

Nu kan ik m'n zadel wel laten verbouwen, maar daar heb ik niet zoveel zin in.

Bestaan er geen (gel)kussentjes die je gewoon in je motorbroek kan plakken met klitteband ?

Een wielrennersbroek met zeemleer onder m'n motorbroek scheelt ook al, maar het zeemleer is net te smal.

Iemand een goed :idea: :?:
Normaliter wordt zadelpijn juist veroorzaakt door een te zacht zadel, en zou een harder zadel uitkomst kunnen brengen (een Corbin ofzo).
Helaas is mijn ervaring (met een wegmotor) dat een te hard zadel bij "ruw" wegdek minder dempt en dan weer rugklachten op kan leveren :cry: . Bij een OTR, die wat soepeler vering heeft, heb ik dat nog niet gemerkt. voor zover mijn 2€c
Plaats reactie