luchtstelschroef geblokkeerd

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Hallo jongens en meisjes :D ,
ik slaag er maar niet in om de luchtstelschroef van m'n carburateurs los te krijgen. Die zit al meer dan 10 jaar in dezelfde positie en wil blijkbaar zo blijven zitten, maar daar ik m'n luchtfilter vervangen heb door een schuimfilter, staat-ie nu te arm (uilaatpoort, klepstelen en uitlaat zijn helemaal wit: moet ik nu niet nakijken of de kleppen niet verbrand zijn ook?).
Ik heb reeds kruipolie WD40 geprobeerd, schroefkopje dieper uitgefreesd, tik met de hamer : niets helpt. Heb ook schrik :( om uit te boren, want gevaar voor beschadiging van luchtkanaal en schroefdraad.
Heeft iemand ervaring en/of tips ? :?:
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Hoi Tijn,

de carburateurs liggen er intussen al uit, maar de schroef is nog steeds niet los. :x Heb met een hamertik de schroef al wel een stukje naar beneden getikt, maar dat was niet de bedoeling en losser kwam ze daardoor ook niet.
De kleppen bekijken, dat kan toch alleen als ik de cilinderkop er volledig afhaal, of hoe doe jij dat ?
Bart
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Mensen, 't is in orde gekomen. Gewoon lang genoeg in de kruipolie laten staan en sleuf voor schroevendraaier verder uitgefreesd. Daarna dagelijks geprobeerd los te wrikken met schroevendraaier en engelse sleutel, en op den duur kwam de rotzak een heel klein beetje los. Het gekke is dat er absoluut geen spoor van corrosie of vervuiling op de schroefdraad te merken is. Heb nu een nieuwe stelschroef en die ingesmeerd met kopervet. Hij draait weer als nieuw, dus ik veronderstel/hoop dat ik ook geen schade heb aan m'n kleppen. Merci voor de reacties!
Bart M
Plaats reactie