Afgelopen enduro in Holten, heb ik het weer aan den lijve ondervonden:
het niet genoeg getraind hebben met alle risico's van dien.
Mijn onderarmen voelde als keiharde gespannen kabels, na slechts 15km gereden te hebben in de wedstrijd
De rest van de enige ronde die ik in Holten gereden heb, heb ik constant in "safe mode" gereden. Na 15km kon ik eigenlijk geen goed gas meer geven, koppelen of stuur vasthouden.
Wat eigenlijk het meest vreemde is, ik rij wel degelijk elke week op mijn motor. Ik loop af en toe s'avonds en ik kan best wel zeggen dat er weinig mensen van 45 zullen rondlopen met een betere conditie. Ik vind trainen eigenlijk gewoon erg gaaf en fijn. Endomorfines die door je lichaam gieren, als je steenkapot zit. Heerlijk
Toch ging het licht uit, in mijn onderarmen. Best wel een lullige plaats in je lichaam, aangezien je daarmee het stuur vasthoudt.
Ik baal van mezelf als ik een mooie enduro, offroad rit, verkloot omdat ik aan het eind zo stervens moe word. Dat je alleen maar denkt: ik wou dat het voorbij was
Trainen is geen straf!!!
Moderator: ghulst
Phreac, je was te snel met je opmerking, want het betreft hier enkel en alleen motorsport. Bedsport is een ander forum.
En voor de duidelijkheid. We hebben zojuist het "Holten Enduro" topic door offtopic gezwam om zeep geholpen, of bijna dus als jij hier nu meteen weer begint wordt het een lekker topic. Terwijl je er een mooi interessant topic van zou kunnen maken, door aan te geven hoe tevreden jij bent over je conditie. Of juist niet En hoe jij je goddelijke lichaam zo goed in vorm houdt
En voor de duidelijkheid. We hebben zojuist het "Holten Enduro" topic door offtopic gezwam om zeep geholpen, of bijna dus als jij hier nu meteen weer begint wordt het een lekker topic. Terwijl je er een mooi interessant topic van zou kunnen maken, door aan te geven hoe tevreden jij bent over je conditie. Of juist niet En hoe jij je goddelijke lichaam zo goed in vorm houdt
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ktm125sx
ik vraag geen advies.
Vertel liever hoe jij traint, hoe vaak en of je dat genoeg vindt. Vindt je het leuk om te trainen of rij je liever een keer per maand een wedstrijdje? Zou je vaker willen trainen dan nu? bla bla bla
Waarschijnlijk ben je nog erg jong. jaartje of 15, en zit je de hele week op de bank chips te eten en cola te drinken, en heb je in het weekend tijdens een urenlange training geen vermoeid lichaam.
Zo'n lichaam had ik vroeger ook
ik vraag geen advies.
Vertel liever hoe jij traint, hoe vaak en of je dat genoeg vindt. Vindt je het leuk om te trainen of rij je liever een keer per maand een wedstrijdje? Zou je vaker willen trainen dan nu? bla bla bla
Waarschijnlijk ben je nog erg jong. jaartje of 15, en zit je de hele week op de bank chips te eten en cola te drinken, en heb je in het weekend tijdens een urenlange training geen vermoeid lichaam.
Zo'n lichaam had ik vroeger ook
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik probeer 3 keer per week kracht training te doen. Heb een mooi handboek gevonden van het leger.
Daarnaast 1 dag mountainbiken of een stevig eind joggen, meestal in het weekend.
En uiteraard minstens 1 dag per week op de crossbaan, of 100 km offroad rijden.
Het is voor mij redelijk makkelijk te doen omdat ik student ben, ik heb veel vrije dagen om overal de tijd voor te nemen.
Wat mx jake zij: ik ben het er mee eens, al zeggen ze dat overtrainen ook weer niet goed is. Zeker niet kwa knijpen omdat je dan zo sterk wordt dat je juist weer harder gaat knijpen in je stuur en dus weer eerder last van je armen krijgt..
Maarja dat heb ik nog niet gemerkt.
Daarnaast 1 dag mountainbiken of een stevig eind joggen, meestal in het weekend.
En uiteraard minstens 1 dag per week op de crossbaan, of 100 km offroad rijden.
Het is voor mij redelijk makkelijk te doen omdat ik student ben, ik heb veel vrije dagen om overal de tijd voor te nemen.
Wat mx jake zij: ik ben het er mee eens, al zeggen ze dat overtrainen ook weer niet goed is. Zeker niet kwa knijpen omdat je dan zo sterk wordt dat je juist weer harder gaat knijpen in je stuur en dus weer eerder last van je armen krijgt..
Maarja dat heb ik nog niet gemerkt.
Honda crf 250
niet dat ik zo`n onwijze crack ben,
maar als ik een stuk off road heb gereden merk ik dat voornamelijk mijn liezen en onderarmen vermoeid raken.
wat ik doe is;
-op èèn been staan en dan door de knie buigen evt later met bal overgooien voor balans (evenwicht) en kracht in lies streek
-met een gewicht aan een touwtje deze oprollen op stokje (1kg is genoeg)
maar als ik een stuk off road heb gereden merk ik dat voornamelijk mijn liezen en onderarmen vermoeid raken.
wat ik doe is;
-op èèn been staan en dan door de knie buigen evt later met bal overgooien voor balans (evenwicht) en kracht in lies streek
-met een gewicht aan een touwtje deze oprollen op stokje (1kg is genoeg)
Ah ik dacht dat je hulp zocht voor die armen...huskie schreef:Ktm125sx
ik vraag geen advies.
Vertel liever hoe jij traint, hoe vaak en of je dat genoeg vindt. Vindt je het leuk om te trainen of rij je liever een keer per maand een wedstrijdje? Zou je vaker willen trainen dan nu? bla bla bla
Waarschijnlijk ben je nog erg jong. jaartje of 15, en zit je de hele week op de bank chips te eten en cola te drinken, en heb je in het weekend tijdens een urenlange training geen vermoeid lichaam.
Zo'n lichaam had ik vroeger ook
Excuses dan maar.
Als je moe bent, stop je toch gewoon ff...is en blijft een obbi...
en daarbij, meestal zijn men mederijders veel eerder dan mij uitgeput
Ik kan geen honderd meter lopen, maar ik kan wel uren en uren enduro-en...vind het zelf wel een beetje raar dat iemand met zo een superslechte fysiek bij het motorrijden niet snel moe wordt...onderarmen heb ik bijna nooit problemen van, heb vroeger wel wat krachttraining gedaan (HIT), denk dat ik daar de voordelen nog van meedraag...
grtz,
pHreaC
en daarbij, meestal zijn men mederijders veel eerder dan mij uitgeput
Ik kan geen honderd meter lopen, maar ik kan wel uren en uren enduro-en...vind het zelf wel een beetje raar dat iemand met zo een superslechte fysiek bij het motorrijden niet snel moe wordt...onderarmen heb ik bijna nooit problemen van, heb vroeger wel wat krachttraining gedaan (HIT), denk dat ik daar de voordelen nog van meedraag...
grtz,
pHreaC
Niet zo krampachtig rijden.
Het onderarmen verhaal komt meestal van mensen die te krampachtig rijden en veel te hard in hun handvaten knijpen.
Ik heb er zelf nog nooit last van gehad.
Het onderarmen verhaal komt meestal van mensen die te krampachtig rijden en veel te hard in hun handvaten knijpen.
Ik heb er zelf nog nooit last van gehad.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ben ik met Adje eens, ook leren om de motor vast te houden met de benen helpt heel veel. Probeer maar eens met de motor op de steun te gaan staan en dan achterover gaan leunen zonder het stuur vast te houden. Alleen door de motor te klemmen met de benen je balans houden.
Hier is wat ik doe voor de konditie:
Maandag- lichte warming up door demontage van WT, WC, bad cq douche en radiator. Dan begint het betere werk met het omlaagtrekken van het plafond en het opruimen. (meestal via de trap, minimaal een verdieping)
Na de lunch sloophamer 4 kilo voor verwijderen wandtegels. Traplopen met twee emmers puin. Naar huis, liter bier, vrouw vervelen.
Dinsdag- geen warming up maar meteen hakken aan de resterende wandtegels. Puin schouwen. 11 kilo sloophamer voor vloer. Met emmers omlaag. Na de middag sleuven hakken tbv installatie. Naar huis, vrouw verwennen. Glaasje wijn erbij.
Woensdag- installatie, 1000 mal op de knien of enkele trips naar de kruipruimte. Geen lunch want trek ontbreekt naar al dat gepor in die strontpijp. Enkele Whisky ter ontsmetting.
Donderdag- zie woensdag maar ter aanvulling goochelen met electriciteitskabels en dit grotendeels boven het hoofd. Thuis misschien goedmaken van woensdag...
Vrijdag- Alnaar gelang het goedmaken is gelukt..... Dan ca een ton aan mortel inladen, omhoogslepen, aanmaken en op de wanden smeren. Thuiskomen en in coma vallen en hopen dat het " goedmaken "voldoende goodwill heeft opgeleverd dat madam me gaat wassen, voeren en masseren.
Zaterdag- of service met veel koffie, of ontwerpen maken in showroom met veel koffie. Tussendoor zuipen wat je kunt pakken. Thuis slijmen bij de vrouw dat ze me gaat helpen met de voorberijdingen voor de dag van morgen.
Zondag- knallen, kneedouwn of offroad
Maandag- dinsdag en woensdag- tegels plakken. Totaal met alles zeker 750 kg. Tussendoor een wijf van 60 kg.
Donderdag- Plafond knutselen en vloer tegelen in specie, plusminus 500 kg.
Vrijdag- sanitair plaatsen en beuren
Zaterdag- thuiskomen van vrijdag en motor klarmaken voor zondag. Vrouw ontlopen.
Zondag- wat d8 je???
Maandag- lichte warming up door demontage van WT, WC, bad cq douche en radiator. Dan begint het betere werk met het omlaagtrekken van het plafond en het opruimen. (meestal via de trap, minimaal een verdieping)
Na de lunch sloophamer 4 kilo voor verwijderen wandtegels. Traplopen met twee emmers puin. Naar huis, liter bier, vrouw vervelen.
Dinsdag- geen warming up maar meteen hakken aan de resterende wandtegels. Puin schouwen. 11 kilo sloophamer voor vloer. Met emmers omlaag. Na de middag sleuven hakken tbv installatie. Naar huis, vrouw verwennen. Glaasje wijn erbij.
Woensdag- installatie, 1000 mal op de knien of enkele trips naar de kruipruimte. Geen lunch want trek ontbreekt naar al dat gepor in die strontpijp. Enkele Whisky ter ontsmetting.
Donderdag- zie woensdag maar ter aanvulling goochelen met electriciteitskabels en dit grotendeels boven het hoofd. Thuis misschien goedmaken van woensdag...
Vrijdag- Alnaar gelang het goedmaken is gelukt..... Dan ca een ton aan mortel inladen, omhoogslepen, aanmaken en op de wanden smeren. Thuiskomen en in coma vallen en hopen dat het " goedmaken "voldoende goodwill heeft opgeleverd dat madam me gaat wassen, voeren en masseren.
Zaterdag- of service met veel koffie, of ontwerpen maken in showroom met veel koffie. Tussendoor zuipen wat je kunt pakken. Thuis slijmen bij de vrouw dat ze me gaat helpen met de voorberijdingen voor de dag van morgen.
Zondag- knallen, kneedouwn of offroad
Maandag- dinsdag en woensdag- tegels plakken. Totaal met alles zeker 750 kg. Tussendoor een wijf van 60 kg.
Donderdag- Plafond knutselen en vloer tegelen in specie, plusminus 500 kg.
Vrijdag- sanitair plaatsen en beuren
Zaterdag- thuiskomen van vrijdag en motor klarmaken voor zondag. Vrouw ontlopen.
Zondag- wat d8 je???
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
je hebt alleen kramp in de armen en vooral de onder armen?
Ben fietsenmaker in het dure spul en gewend dit soort klachten op te lossen.. Denk ook aan je stuur, je krijgt met een onnatuurlijke hoek in de polsen altijd last van kramp..
ga op je brommer zitten en houd je handen iets boven je stuur met rechte lijn in pols en vingers, komt het stuur niet overeen kan je trainen wat je wilt maar blijf je kramp houden..
Ben fietsenmaker in het dure spul en gewend dit soort klachten op te lossen.. Denk ook aan je stuur, je krijgt met een onnatuurlijke hoek in de polsen altijd last van kramp..
ga op je brommer zitten en houd je handen iets boven je stuur met rechte lijn in pols en vingers, komt het stuur niet overeen kan je trainen wat je wilt maar blijf je kramp houden..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Pruus, yr killing me
Mannen,
vergeet m'n onderarmen nou even , ook al heeft Adje gelijk. Natuurlijk kneep ik veels te hard in m'n stuur, maar ik had een goede reden (of smoes) Ik kwam smorgens aan bij mijn eerste enduro, na vele jaren, en was opgelaten, gespannen, gelukkig en nerveus, om wat ik kon gaan verwachten. De allereerste proef, na jaren, bleek er een te zijn van mega diepe natte drekkerige sporen, meters diep(in mijn verbeelding) en daar moest ik doorheen. Jaren training op lekkere, vlakke bospaden verdwenen als sneeuw voor de zon.
Natuurlijk was ik niet in mijn element, en kneep ik daardoor onbewust wat te hard in de handvaatjes.
Maar....ik weet dat....en het is dus geen probleem.
Ik weet precies hoe ik wereldkampioen kan worden Hoeveel training en talent ik daarvoor nodig heb, nogmaals .
Ik wil van jullie weten, hoeveel hebben jullie er voor over om goed te rijden. Die zware enduro goed te finishen. Om ook de laatste ronde nog lol te hebben.
Of hebben jullie het al opgegeven. En zit je net zoals Pruus elke avond je vrouw te verwennen
Zijn jullie vergeten dat je op jullie leeftijd nog snel kunt worden....of sneller kunt worden, door gewoon iets meer te gaan trainen.
Trainen is Ik wilde dat ik meer tijd had, dan zou ik elke dag gaan trainen. Elke dag een tankie leegrijden.
Een fullprof bestaan, Henk gaat het nu bewijzen, begint op je 60ste
Mannen,
vergeet m'n onderarmen nou even , ook al heeft Adje gelijk. Natuurlijk kneep ik veels te hard in m'n stuur, maar ik had een goede reden (of smoes) Ik kwam smorgens aan bij mijn eerste enduro, na vele jaren, en was opgelaten, gespannen, gelukkig en nerveus, om wat ik kon gaan verwachten. De allereerste proef, na jaren, bleek er een te zijn van mega diepe natte drekkerige sporen, meters diep(in mijn verbeelding) en daar moest ik doorheen. Jaren training op lekkere, vlakke bospaden verdwenen als sneeuw voor de zon.
Natuurlijk was ik niet in mijn element, en kneep ik daardoor onbewust wat te hard in de handvaatjes.
Maar....ik weet dat....en het is dus geen probleem.
Ik weet precies hoe ik wereldkampioen kan worden Hoeveel training en talent ik daarvoor nodig heb, nogmaals .
Ik wil van jullie weten, hoeveel hebben jullie er voor over om goed te rijden. Die zware enduro goed te finishen. Om ook de laatste ronde nog lol te hebben.
Of hebben jullie het al opgegeven. En zit je net zoals Pruus elke avond je vrouw te verwennen
Zijn jullie vergeten dat je op jullie leeftijd nog snel kunt worden....of sneller kunt worden, door gewoon iets meer te gaan trainen.
Trainen is Ik wilde dat ik meer tijd had, dan zou ik elke dag gaan trainen. Elke dag een tankie leegrijden.
Een fullprof bestaan, Henk gaat het nu bewijzen, begint op je 60ste
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Met een verleden als volleyballer van 1m81(wat niet groot is in die sport) moest ik in een vorig leven ook al kompenseren door hoger te springen en fysiek een stapje voor te zijn tov de tegenstanders. Dus naast de ploegtraining deed ik enkele keren per week een duurloop en af en toe wat krachttraining. Dat kwam me later bij het endurorijden goed van pas. Krachttraining doe ik nu niet meer omwille van 2 redenen : ik heb een fysieke job (waar kracht bij nodig is), maar ik ben ook niet overtuigd dat krachttraining, en meer bepaald training voor de onderarmen, goed is voor armpump te voorkomen. Je traint volgens mij alleen maar om harder in je stuur knijpen en zo blijft het probleem alleen maar bestaan. Het is net door je stuur losser vast te houden dat je soepel kunt (blijven) sturen. Wat ook helpt is de stand van je rem- en koppelingshendels zo te zetten dat je ze heel natuurlijk, zonder bijkomende armbeweging, kan bedienen. Nu lees ik regelmatig dat die topper vindt dat ze waterpas moeten staan terwijl een andere testrijder alles weer naar beneden of zelfs omhoog zet. Ik vind dat je dat proefondervindelijk voor jezelf moet uitvissen en niet op de mening van iemand anders moet verdergaan. Als iemand een meer zittende of hangende rijstijl heeft lijkt het me verstandig om de hendels iets hoger te zetten tegenover iemand die veel rechtstaat, die zal ze weer iets meer naar onder zetten.
En om terug op dat trainen te komen : al jaren loop ik regelmatig tot 4 keer per week een tiental km. Door de jaren heen ben ik zo verslaafd geraakt aan dat lopen dat ik momenteel zelfs aan het trainen ben om mijn eerste marathon tot een goed einde te brengen. Dus momenteel doe ik regelmatig trainingen van 15 tot 20 km om op Pinksterzondag 11 mei op 41-jarige leeftijd de Maasmarathon (Visé-Maastricht-Visé) te bedwingen. Mijn vrouw zegt het zo : "Hoe ouder, hoe gekker!"
En om terug op dat trainen te komen : al jaren loop ik regelmatig tot 4 keer per week een tiental km. Door de jaren heen ben ik zo verslaafd geraakt aan dat lopen dat ik momenteel zelfs aan het trainen ben om mijn eerste marathon tot een goed einde te brengen. Dus momenteel doe ik regelmatig trainingen van 15 tot 20 km om op Pinksterzondag 11 mei op 41-jarige leeftijd de Maasmarathon (Visé-Maastricht-Visé) te bedwingen. Mijn vrouw zegt het zo : "Hoe ouder, hoe gekker!"
Ik denk dat je die onderarmen-pump wel kunt remediëren (wat een woord!) door wat aan zandcross (goeie losse lommelzand) te doen. Dit is 'DE' plaats om te leren dat je je stuur moet durven loslaten, laat maar glijden die boel, momentum brengt je waar je moet zijn.
grtz,
pHreaC
grtz,
pHreaC
Aaaah Erik, je bent nog fanatieker dan ik. Een marathon lopen. Ik weet hoe zwaar een halve marathon is, en ik weet sinds toen ook dat "specifieke" training heeeel belangrijk is.
In die tijd was ik amateur wielrenner, maar met een voetbal achtergrond, en ik besloot via mijn werk mee te doen aan de halve marathon van Amsterdam. De collega's allemaal fanatiek lopen door de weeks, en ik, ik dacht dat mijn conditie zo perfect was, en gelet op mijn geschiedenis als voetballer, dat ik dat lopen niet nodig had.
Nou, dat heb ik geweten. De eerste 5 kilometer liep ik als een haas, maar toen kreeg ik een raar gevoel in mijn bovenbenen, en vanaf dat moment zeiden mijn benen: doe het zelf maar, wij stoppen ermee. Kruipend de finish gehaalt
Dus armkramp en ook beenkramp, wat allemaal mogelijk is in het crossen/enduro rijden, kan door specifieke training heel goed verholpen worden. Mijn "armpump" kwam door en 1/onzekerheid 2/getraindheid of gebrek daaraan 3/te hard knijpen, wellicht.
Ik dien gewoon meer en harder te trainen, en dan vooral in die situaties die voorkomen bij een enduro. Dus zware sporen door maisakkers. Nu is dat onmogelijk te trainen, maar het dichts in de buurt komt een zware zandbaan. Uiteindelijk worden de enduro proeven allemaal een soort van crossbaan/proef dus....
Daarnaast is atb-en een heel goede cardio training, maar mis ik daar momenteel de passie voor. Gek eigenlijk als ex-wielrenner. Deed vroeger aan veldrijden, atb-en en wegrennen.
In die tijd was ik amateur wielrenner, maar met een voetbal achtergrond, en ik besloot via mijn werk mee te doen aan de halve marathon van Amsterdam. De collega's allemaal fanatiek lopen door de weeks, en ik, ik dacht dat mijn conditie zo perfect was, en gelet op mijn geschiedenis als voetballer, dat ik dat lopen niet nodig had.
Nou, dat heb ik geweten. De eerste 5 kilometer liep ik als een haas, maar toen kreeg ik een raar gevoel in mijn bovenbenen, en vanaf dat moment zeiden mijn benen: doe het zelf maar, wij stoppen ermee. Kruipend de finish gehaalt
Dus armkramp en ook beenkramp, wat allemaal mogelijk is in het crossen/enduro rijden, kan door specifieke training heel goed verholpen worden. Mijn "armpump" kwam door en 1/onzekerheid 2/getraindheid of gebrek daaraan 3/te hard knijpen, wellicht.
Ik dien gewoon meer en harder te trainen, en dan vooral in die situaties die voorkomen bij een enduro. Dus zware sporen door maisakkers. Nu is dat onmogelijk te trainen, maar het dichts in de buurt komt een zware zandbaan. Uiteindelijk worden de enduro proeven allemaal een soort van crossbaan/proef dus....
Daarnaast is atb-en een heel goede cardio training, maar mis ik daar momenteel de passie voor. Gek eigenlijk als ex-wielrenner. Deed vroeger aan veldrijden, atb-en en wegrennen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hihi, ik ben dus niet de enigeErik V schreef:Door de jaren heen ben ik zo verslaafd geraakt aan dat lopen dat ik momenteel zelfs aan het trainen ben om mijn eerste marathon tot een goed einde te brengen. Dus momenteel doe ik regelmatig trainingen van 15 tot 20 km om op Pinksterzondag 11 mei op 41-jarige leeftijd de Maasmarathon (Visé-Maastricht-Visé) te bedwingen.
Een goeie drie jaar geleden ben ik gestopt met roken, en beginnen lopen, om betere conditie te krijgen voor het endurorijden.
Sinds vorige zomer is het lopen wat uit de hand gelopen, want nu ben ik ook aan het trainen voor mijn eerste marathon, 20 april in Antwerpen. Maar allez, ik ben dan ook nog geen 41, maar amper 40!
Een halve marathon heb ik al eens gedaan, duurloopjes tot 27 km stonden ook al op het programma. Volgende week nog een halve marathon in Leuven, de weken nadien nog een paar duurloopjes van 30 of 32 km, en dan moet ik er klaar voor zijn
Het endurorijden zal de komende weken wel op een lager pitje staan
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Ha George,
Ik lees allemaal momenten van herkenning
Zelf merk ik geen verschil tussen volop trainen en ongetrained rijden. Als ik drie keer per week fitness en behoorlijk groei, dan heb ik nog na een MX-terreintje de volgende dag een spierpijn als een ouwelul.
Zo'n motorfiets is gewoon het grootste en zwaarste fitnessapparaat dat er bestaat (geen flauwe opmerkingen over mijn DRZ a.u.b. ).
Wat ik merkte dat bij mij hielp:
1. 24 uur van te voren beginnen met 2.5 liter verspreid in te nemen. Zorg ook voor een klein cambelbackje in je jas, al is het maar een halve liter
2. Multivitamine met minstens magnesium
3. Nooit mijn vingertje van de voorrem en de koppeling afhalen, zelfs al heb je een Rekluse en denk je op een zeker moment dat je echt vijf vingers nodig hebt bij een hindernis. Zodra ik me vasthoud met 5 vingers dan ga ik er op vertrouwen en op de één of andere manier hangen ipv staan en klemmen
4. Stretchen tijdens het rijden om de spieren uit te knijpen. Leg bijv. tijdens het verbindingsasfalt vier vingers bovenop je handvat tijdens het rijden, stoppen is voor watjes. Buig dan je hand naar beneden, houdt je pols gefixeerd en houdt hem daar een seconde of 5 vast. Lekker stretchen
5. Op een MX-circuit werkt tip 4 natuurlijk alleen tijdens airtime
6. Leg een lekkere zak chips in je auto. Het voedsel werkt toch niet snel genoeg voor de achterstand in koolhydraten, maar het zout werkt wel direct.
7. Neem een stuurdemper, dan wordt je minder moe, al is het alleen maar een idee dat in je hoofd zit om je mentaal te laten ontspannen...
8. Attack en geniet!
Ik lees allemaal momenten van herkenning
Zelf merk ik geen verschil tussen volop trainen en ongetrained rijden. Als ik drie keer per week fitness en behoorlijk groei, dan heb ik nog na een MX-terreintje de volgende dag een spierpijn als een ouwelul.
Zo'n motorfiets is gewoon het grootste en zwaarste fitnessapparaat dat er bestaat (geen flauwe opmerkingen over mijn DRZ a.u.b. ).
Wat ik merkte dat bij mij hielp:
1. 24 uur van te voren beginnen met 2.5 liter verspreid in te nemen. Zorg ook voor een klein cambelbackje in je jas, al is het maar een halve liter
2. Multivitamine met minstens magnesium
3. Nooit mijn vingertje van de voorrem en de koppeling afhalen, zelfs al heb je een Rekluse en denk je op een zeker moment dat je echt vijf vingers nodig hebt bij een hindernis. Zodra ik me vasthoud met 5 vingers dan ga ik er op vertrouwen en op de één of andere manier hangen ipv staan en klemmen
4. Stretchen tijdens het rijden om de spieren uit te knijpen. Leg bijv. tijdens het verbindingsasfalt vier vingers bovenop je handvat tijdens het rijden, stoppen is voor watjes. Buig dan je hand naar beneden, houdt je pols gefixeerd en houdt hem daar een seconde of 5 vast. Lekker stretchen
5. Op een MX-circuit werkt tip 4 natuurlijk alleen tijdens airtime
6. Leg een lekkere zak chips in je auto. Het voedsel werkt toch niet snel genoeg voor de achterstand in koolhydraten, maar het zout werkt wel direct.
7. Neem een stuurdemper, dan wordt je minder moe, al is het alleen maar een idee dat in je hoofd zit om je mentaal te laten ontspannen...
8. Attack en geniet!
Laatst gewijzigd door Noppy op di mar 11, 2008 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
pruus schreef:Hier is wat ik doe voor de konditie:
Maandag- lichte warming up door demontage van WT, WC, bad cq douche en radiator. Dan begint het betere werk met het omlaagtrekken van het plafond en het opruimen. (meestal via de trap, minimaal een verdieping)
Na de lunch sloophamer 4 kilo voor verwijderen wandtegels. Traplopen met twee emmers puin. Naar huis, liter bier, vrouw vervelen.
Dinsdag- geen warming up maar meteen hakken aan de resterende wandtegels. Puin schouwen. 11 kilo sloophamer voor vloer. Met emmers omlaag. Na de middag sleuven hakken tbv installatie. Naar huis, vrouw verwennen. Glaasje wijn erbij.
Woensdag- installatie, 1000 mal op de knien of enkele trips naar de kruipruimte. Geen lunch want trek ontbreekt naar al dat gepor in die strontpijp. Enkele Whisky ter ontsmetting.
Donderdag- zie woensdag maar ter aanvulling goochelen met electriciteitskabels en dit grotendeels boven het hoofd. Thuis misschien goedmaken van woensdag...
Vrijdag- Alnaar gelang het goedmaken is gelukt..... Dan ca een ton aan mortel inladen, omhoogslepen, aanmaken en op de wanden smeren. Thuiskomen en in coma vallen en hopen dat het " goedmaken "voldoende goodwill heeft opgeleverd dat madam me gaat wassen, voeren en masseren.
Zaterdag- of service met veel koffie, of ontwerpen maken in showroom met veel koffie. Tussendoor zuipen wat je kunt pakken. Thuis slijmen bij de vrouw dat ze me gaat helpen met de voorberijdingen voor de dag van morgen.
Zondag- knallen, kneedouwn of offroad
Maandag- dinsdag en woensdag- tegels plakken. Totaal met alles zeker 750 kg. Tussendoor een wijf van 60 kg.
Donderdag- Plafond knutselen en vloer tegelen in specie, plusminus 500 kg.
Vrijdag- sanitair plaatsen en beuren
Zaterdag- thuiskomen van vrijdag en motor klarmaken voor zondag. Vrouw ontlopen.
Zondag- wat d8 je???
Dat stretchen tijdens het rijden doe ik ook...denk dat ze mij wel voor gek verklaren bij ons in de straat als ik als een halve acrobaat over mijn motorfiets kruipend voorbij snor op een kille zondagmorgen (ergens een leesteken gemist?!)...
Mijn nieuwe lief heeft trillingsdempers tussen de bevestigingspunten van het stuur en de bovenste kroonplaat, heb na afgelopen zaterdag het idee dat dit toch ook scheelt. Trillingen maken meer kapot dan je lief is (vandaar dat ze van die mooie ultrasoonbadjes hebben voor het reinigen van onderdelen).
@ Pruus : wat ik me afvroeg, heb je die vrouw van 60 kg. tussen de tegels gelijmd ? Of iets met de voeg ?
@ Pruus : wat ik me afvroeg, heb je die vrouw van 60 kg. tussen de tegels gelijmd ? Of iets met de voeg ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ja ik ben ruig, he?! In waarheid ben ik gezegend met een goede gezondheid; voor me leeftijd dan; en heb ik in mijn jeugd gezwommen op nationaal nivo, daarna amateur-wielrenner geweest en toen ik daar te oud voor werd ben ik van die tochten gaan rijden zoals Parijs-Brest-Parijs,
nonstop van thuis naar Strassbourg en terug en een keer heb ik in de winter naar de Noordkaap gefietst. Nou rijd ik al iets van tien jaar endurance-wedstrijden met m'n buikschuiver maar dat ga ik dit jaar overslaan tengunste van meer offroadgenot.
Heb dus echt geen hekel aan sporten maar met mijn fisieke werk moet ik ook opletten dat ik niet teveel doe want dan raak je je weerstand kwijt en wordt je ziek waardoor je konditie alleen maar verslechterd.
Rijden is de beste training!
nonstop van thuis naar Strassbourg en terug en een keer heb ik in de winter naar de Noordkaap gefietst. Nou rijd ik al iets van tien jaar endurance-wedstrijden met m'n buikschuiver maar dat ga ik dit jaar overslaan tengunste van meer offroadgenot.
Heb dus echt geen hekel aan sporten maar met mijn fisieke werk moet ik ook opletten dat ik niet teveel doe want dan raak je je weerstand kwijt en wordt je ziek waardoor je konditie alleen maar verslechterd.
Rijden is de beste training!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
@ Helen : wat is je tijd op de halve ? Op de loopband loop ik hem in 1uur 32min., maar dat tempo is mij te hoog voor de volledige afstand.
De duurlopen van +25km staan voor volgende maand op het programma, hopelijk met wat beter weer dan nu het geval is In ieder geval succes daar in Antwerpen, heb je daar ook een bepaalde tijd vooropgesteld of is uitlopen een doel op zich ?
De duurlopen van +25km staan voor volgende maand op het programma, hopelijk met wat beter weer dan nu het geval is In ieder geval succes daar in Antwerpen, heb je daar ook een bepaalde tijd vooropgesteld of is uitlopen een doel op zich ?