YZF450 spring uit zijn vrij

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
michael32

Hallo.
Heb hier een yzf450 uit 2005, blok is uit elkaar geweest en gereviseerd.
weet 99,9% zker dat ik alles goed in elkaar heb gezet.. kan hem ook niet starten omdat hij dan door de trillingen in zijn versnelling schiet. krijg hem ook heel moeilijk in zijn vrij moet het met de hand doen met de voet lukt het niet.. te weinig gevoel. heeft het iets te maken met de neutraal switch?? want met de kopling ingehouden krijg ik hem niet aan de gang,onbelast wel als de ketting ervan af is.
iemand een idee??... zal wel weer blok uit elkaar halen worden vrees ik :? :cry:
pHreaC

Zal toch ergens niet goed ineen zitten mijn gedacht...ook al is die kans maar 0.1%...
Afbeelding
Zeeuwse Klei

Ik denk dat de arreteerveer (die je schakelals in zijn versnelling klikt zeg maar) lam, los oid is. Is meestal een rolletje wat door een veer in een inkeping wordt gedrukt.

Heb even in een stel online-fiches zitten kijken. Bij een 2000 426 is het een hefboompje met rolletje wat door een torsieveertje op zijn plek word gedrukt. Kan allicht zijn dat die gebroken of losgeschoten is, of gewoon niet goed op zijn plaats ligt..
stimpie

Altijd als je de carters terug tegen mekaar trekt kijken of alle versnellinge werken zoals het hoort.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Klx300R

inderdaad, heb je je versnellingen nagezien als je de karters net dicht gevezen hebt? heb je 2 bijeenhorende carters genomen en niet bevoorbeeld carter1van blok a en carter 2van blok b, anders heb je het vlaggen.
zitten je vorken zoals ze horen? volgens A-B-C (soms L-C-R)
overal de juiste diktespacers tussen je tandwielen? kan van alle oorzaken hebben, dat je blok zo davert is zeker niet normaal... balansas een tandje verkeerd?
boeltje opensmijten en opnieuw beginnen met de juiste tekeningen.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
michael32

Hey bedankt voor de reakties.

Heb hem net aan de kant van de kickstarter open gemaakt, dan zie je het schakelmechanisme zitten.. ik zie dat als ik de motor in zijn vrij zet.. dat het schakelwalsje niet in de goeie slot valt van het segment. heb gekeken in het boek ,het schakelwalsje moet in het slot van het segment vallen.. maar als ie in zijn vrij staat staat ie net boven op zo'n nokje van het segment.. heb het idee dat de schakelvork niet in de goeie positie of gleuf staat in de schakelwals..heb wel degelijk de goeie vorken aan de goeie kant.. maar had het idee dat ze er maar op 1 manier in konden in de schakelwals. het blok zal toch wel weer open moeten vrees ik.. maarja.. weer wat te doen :? er zal wel geen andere manier zijn om het van de kant van de kickstarter voor elkaar te krijgen, ga het nog even uitvogelen.

Gr Michael
Plaats reactie