Verslag Enduro Holten

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

divaha
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 11:30
Locatie: Midden des Lands
Contacteer:

was deze nou zwaarder dan afgelopen jaar?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

nee, even zwaar. Toen was het volgens mij nog iets natter en dit jaar was proef3? verlengd met zwaar bouwland.
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Nou nou wat een verhalen over Holten zeg!
Heb vorig jaar gekeken en kreeg het er al warm van ......
Huskie heeft in ieder geval weer conditie genoeg voor de clubtrial van aanstaande zondag (je moet je leidende positie verdedigen!).
Ook voor Henkzelf m'n petje af om dit op jouw leeftijd (niet neerbuigend bedoeld) allemaal nog uit te oefenen.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hee Hein,
maar van aankomende zondag weet ik het niet hoor. Ben nog steeds aan het herstellen :shock:
Enne, is het waar dat endurosport je jong houdt, Henk?:wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

huskie schreef:Hee Hein,
maar van aankomende zondag weet ik het niet hoor. Ben nog steeds aan het herstellen :shock:
Enne, is het waar dat endurosport je jong houdt, Henk?:wink:
Ik heb ff een kort moment naast Henk gezeten in de kantine, maar ik kon niet zeggen dat hij jonger van Holten was geworden. :lol: Bennie Memo zag er wel fris uit. Oh ja die had niet gereden.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Had bij Romviel in Boekel een Honda gezien, waarvan de drijfstang door het blok aan de onderkant naar buiten kwam!!! Had het zwaar te verduren gehad, denk ik.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

henkzelf schreef:
Houten Klaas schreef:Henk was jij dat, ik heb me ook niet vastgereden.
Ja met 711. Nou, petje af want dit shot was in de 2e ronde en toen was het linksaf niet best meer.

Nou ben ik alleen nog nieuwsgierig waarom Sanne een "D" heeft staan?
In crossproef drie is de achterkant van mijn demper eraf geschoten en had ik dus iets meer geluid dan toegestaan. Ik heb de proef niet eens afgemaakt maar ben direct naar start/finish gereden.
Jammer dat het gebeurde maar aan de andere kant had ik niet de illusie dat ik deze enduro zou hebben uit gereden.
Hierdoor heb ik wel mooi naar de toppers kunnen kijken en dat was wel weer erg fijn. Wat zijn er toch een aantal snelle rijders :shock:
Echt shocking hoe hard meneer Vogels door de prut gaat
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Rolando schreef:Had bij Romviel in Boekel een Honda gezien, waarvan de drijfstang door het blok aan de onderkant naar buiten kwam!!!
Ziedewel, het kan zelfs de beste (slijmslijm richting Adje) overkomen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
wheeling_jo
Berichten: 218
Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
Locatie: Haaltert

Sjokske schreef:
Rolando schreef:Had bij Romviel in Boekel een Honda gezien, waarvan de drijfstang door het blok aan de onderkant naar buiten kwam!!!
Ziedewel, het kan zelfs de beste (slijmslijm richting Adje) overkomen.
Man man, ik ben nogal een beetje blij dat ik de overstap gemaakt heb van SM (Supermoto he gasten) naar enduro en nu nog zo eens een sappige wedstrijd meerijden en mijn droom is werkelijkheid ....

Josken
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

En hier nog wat Holten foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zondag maar weer de prut in in Ruinen.
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Houten Klaas schreef:
huskie schreef:Hee Hein,
maar van aankomende zondag weet ik het niet hoor. Ben nog steeds aan het herstellen :shock:
Enne, is het waar dat endurosport je jong houdt, Henk?:wink:
Ik heb ff een kort moment naast Henk gezeten in de kantine, maar ik kon niet zeggen dat hij jonger van Holten was geworden. :lol: Bennie Memo zag er wel fris uit. Oh ja die had niet gereden.
Nee, minstens een dag ouder.
BTW, deze maand wordt ik 60 en met de VUT: mooi, eindelijk tijd om te trainen en dat is wel nodig om met plezier enduro te rijden en uit te rijden :twisted:
Want al te vaak niet uitrijden en 's zondags toch veel pijn is slecht voor de motivatie hoor.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hee Mech,
wel een beetje schijterig om bij die proef via het kantje te gaan, toch :twisted:

Wat me op viel, is dat er toch wel veel nieuw materiaal dit jaar rondrijdt, of komt dat omdat ik nu zelf op het nieuwste materiaal rond rijd :roll:

En Henk,
als je nu meer tijd zou krijgen, hoe zou je dan meer willen trainen? Volgens mij is alleen meer trainen op een zware zandbaan een goede voorbereiding op de enduro. Maar ik ben het met je eens als je zegt dat om een enduro goed te beleven, te kunnen genieten, je goed getraind moet zijn.
En ik ben dan ook van plan om zeker wat meer op het crosscircuit te gaan trainen, zodat ik in de herfst voor een goede klassering kan gaan. :D
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Eerst en vooral conditie-training. Daar had ik de laatste 2 jaar geen tijd voor; te druk op het werk, te laat thuis en begin 2007 nog met een rugblessure gezeten enz enz. Nu MTB en straks ook hardlopen.
Tussendoor minstens één keer in de week naar de sportschool voor specifieke spiergroepen.
In 2006 en 2007 totaal misschien 10 keer op de motor gezeten (ook belachelijk weinig natuurljk). Moet naar één keer in de week!
's Zomers op een gewone crossbaan; 3 setjes van 20 minuten.
Hoeft voor mij geen zandbak te zijn. Waarom wil jij dat? Omdat het lekker zwaar is?
Als je op een halfharde baan langer en harder rijdt wordt het toch ook zwaar! En echt zand kom je in enduro's weinig tegen hoor (behalve Havelte).
EN: trainen voor opbouw moet niet zo zwaar zijn dat je total-loss bent hè!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Henkzelf , wil je er wel rekening mee houden dat je 60 bent en geen 16 :shock:
Als je zoveel wil gaan trainen op die leeftijd dan zal je van goede huizen moeten komen :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

vandaag 3 rondes Ruinen was ook geen slechte training. Alleen gestopt om snel te tanken en meteen door. Was te koud voor pause.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ja Mech, was vandaag erg nat. Trial clubwedstrijd gereden. Rot weer. Waar blijft de zomer?

Henk,
ik merkte dat dat sporenrijden van afgelopen Holten wel wat specifieke training kon gebruiken, en na een paar uurtjes op een zandbaan weet je zeker dat je wat spoortjes krijgt, vooral uit de bochten.
En natuurlijk, op een semi-harde baan, rijdt het lekker en wordt je zeker ook moe, maar is minder zwaar imo.
En Adje, leeftijd is niet de graadmeter, maar je fysieke gesteldheid. Sommige mensen zijn op een 40-ste al oude lullen en andere pas op hun 80-ste :wink: :lol:
:oops: Sorry, ik bedoel eigenlijk, sommige blijven kinds :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

lekker OffTopic maar wou ik ook nog bij Ad navragen wat hij bedoelde?
Ik pas de intensiteit uiteraard aan mijn conditie aan, dus hartslag onder de 135 a 140 houden bij mountainbike duurtraining enz.
Ik ga natuurlijk niet drie keer in de week in het rood, dan breek je alleen maar af, jong of oud.
Of bedoelde je iets anders?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Henk, voor veel mensen is het niet te begrijpen waarom sport nog zoveel los maakt bij een persoon.
Zoals ik al zei, sommige mensen gaan in slaapstand bij de leeftijd van 40 plus, vaak al eerder. Zelfs personen die op jonge leeftijd vaak best wel goed waren in hun sport.
Trouwen, kinderen, verantwoordelijke baan, hebben op deze mensen een vernietigende uitwerking wat sportbeleving betreft :(
Maar weet je wat? Ik open een nieuw Topic.
Hier gaan we verder aangaande training, leeftijd, sportbeleving.
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... 9442#69442
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

henkzelf schreef:lekker OffTopic maar wou ik ook nog bij Ad navragen wat hij bedoelde?
Ik pas de intensiteit uiteraard aan mijn conditie aan, dus hartslag onder de 135 a 140 houden bij mountainbike duurtraining enz.
Ik ga natuurlijk niet drie keer in de week in het rood, dan breek je alleen maar af, jong of oud.
Of bedoelde je iets anders?
Ik wou je natuurlijk niet beledigen maar het scheelt natuurlijk wel dat je 60 jaar bent.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je wel moet weten wat je doet.
Ik voel me met mijn 42 jaar ook nog steeds niet versleten en afgelopen jaar was mijn conditie zelfs nog beter dan dat die ooit was geweest , zelfs beter dan toen ik 20 jaar was.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

he ad, ik heb niet van die lange tenen hoor; ik was alleen maar nieuwsgierig wat je bedoelde. En allicht, het te behalen eindnivo is in principe omgekeerd evenredig aan de leeftijd :idea:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Dus als je 60 bent wordt je (0)6e :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Sjokske schreef:Dus als je 60 bent wordt je (0)6e :wink:
Richtig! :twisted:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

Ik heb 6 dagen achter een man van 70 plus gereden op harde gravelpaden en modder en nat gras in Noord Frankrijk. Het op de motor komen gaat wellicht wat moeizamer dan 40 jaar geleden maar hij is ook niet zo groot. Maar als ie rijdt dan rijdt hij.

Ik hoop met 70 ook nog lekker offroad touring te rijden.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Jij bedoelt Appie?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

yep
Meneer Wagenaar
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Plaats reactie