Geachte lotgenoten,
Ik heb een probleem met de versnellingsbak van m'n SR 42 dr big 750 '90.
hij schiet uit z'n tweede versnelling. Tijdens het oer weekend (ik weet het er volgt nog een verslag) werd dit erger. daarvoor dacht ik dat ik hem gewoon niet goed inschakelde, maar tijdens en na het week end werd het erger tot het nu zo is dat ik de tweede maar oversla. Als ik hem in schakel dan voel je hem aan de pook eruit schieten. Ik denk datg ik hem zelf gemoerd heb met het oefenen met wheelieën. dit lukt nu zover dat ik graag naat twee ga om verder op één wiel te rijden maar dan gaat het schkelen snel en onnauwkeurig met waarschijnlijk het genoemde gevolg.
Vraag dus klinkt het jullie bekend en heeft iemand dit al een gehad en gerepareerd? Wat is er dan kapot en moet het hele blok er dan uit.
Ik heb een site gevonden die "alle" originele delen stockeert omdat onze dr al klassiek begint te worden, daar staan ook prachtige exploded view afbeeldingen van onderdelen op misschien dat jullie kunnen aanduiden wat er kapot is.
Greetz Futurist
versnellingsbak
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Net achter de pook zit een deksel op de carter deksel, zit het schakel mechanisme achter.. blok hoeft niet open als het daar mis is..
Maar kijk eerst of je pook niet verbogen is en het carter deksel raakt waardoor hij niet genoeg omhoog kan..
Bij m'n 800 laast een paar keer in een paar dagen gehad, begon me zorgen te maken maar nu al een tijd geen last
Onder aan je blok naast de olie tap zit een dekseltje met 4 bouten, is een bezink bakje, kijk of daar wat ijzer brokjes in liggen, kan zijn dat een brokje ergens iets blokeert en er van zelf weer weg spoelt..
Hoop geen blok uit elkaar voor je
Maar kijk eerst of je pook niet verbogen is en het carter deksel raakt waardoor hij niet genoeg omhoog kan..
Bij m'n 800 laast een paar keer in een paar dagen gehad, begon me zorgen te maken maar nu al een tijd geen last

Onder aan je blok naast de olie tap zit een dekseltje met 4 bouten, is een bezink bakje, kijk of daar wat ijzer brokjes in liggen, kan zijn dat een brokje ergens iets blokeert en er van zelf weer weg spoelt..
Hoop geen blok uit elkaar voor je

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997