Verslag Enduro Holten

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Super leuk verhaal en vol met herkenning!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Na 2 rondjes ging bij mij het licht uit. Afgestapt. Ik weet het nu zeker, ik ben geen prut rijder.
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Bij mij ging het kaarsje al uit 2e ronde de zuurberg op, vast in dat diepe moddergat, nog geprobeerd om over het kantje te rijden maar dat brak af. Toen ik aankwam stonden er al een stuk of 5 tot het blok in. Samen met een van de club motor eruit gehaald en toen die van hem. Koste al weer 6 minuten pijn. Toch weer verder, 5 minuten gepakt bij de tankstop en meteen door. 2e proef lullig onderuit en motor afgeslagen en niet aan de gang te krijgen, na een minuut of 8 kloten weer verder. Toen nog een minuut gepakt bij de tankstop bij start/finish. Ondertussen al redelijk dood. Toch maar weer verder en op touristen tempo de zuurberg gereden dus weer 5 minuten gepakt bij de tankstop. Op de laatste proef nog een dikke modderbak van dichtbij gezien maar wel uitgereden binnen de tijd. In totaal met mijn geklooi een minuut of 30-35 laten liggen in de proeven en bij de tijdcontroles maar wel 10e aan de finish. Krampen gehad op plekken waar ik niet wist dat het kon maar de finish telt :D
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

chapeau......
ik moet nog steeds mijn eerste off road rijden :-?
morgen komt helaas te vroeg ......
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ja, het was weer een hele ervaring. Dat sporen rijden blijft een uitdaging.
Ik denk dat ik vaker op de crosscircuits moet gaan trainen, en dan vooral zandbanen.
Mech, ik moet wel toegeven dat ik tevreden was over mijn vork :wink:
Die boomwortels heb ik nog nooit zo weinig gevoelt en dat terwijl er genoeg uit de grond omhoog staken. :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

800S schreef:chapeau......
ik moet nog steeds mijn eerste off road rijden :-?
morgen komt helaas te vroeg ......
Off road ritten zijn niets in vergelijking met een enduro, zeg 3x wat we laast deden in vol gas en nog wat zwaarder :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

ahhhh dat wordt dus nog wat trainen..............
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hmm, en lichtere fietsen kopen :wink: of heel hard trainen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Afbeelding
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

Heee huskie dan hebben we staan babbelen tijdens de regen!

Mn 1ste enduro is er 1 om snel te vergeten. 1rondje op de zuurberg deed het voor mij al :? mn gekneusde ribben speelden zo op dat ik verkrampt ging rijden, nu doe ik dat zowie zo wel maar toch. heb enorm veel last ervan gehad. jammer maar heb het iig geprobeert.


Klaas, stoere foto hoor.
En respect voor Bernie 1ste enduro als licentiehouder en gelijk 1ste in zn klasse
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Als Bernhard dit jaar, dit vol kan houden, hebben we een kampioensfeest.

De eerste 30 punten zijn binnen.

Promoveren naar de inters gaat zeker gebeuren, wanneer hij niet geblesseerd raakt. Hij gaat dan volgend jaar zeker 1 of 2 ek's rijden.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

We zijn nog op zoek naar een grote sponsor.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Houten Klaas schreef:We zijn nog op zoek naar een grote sponsor.
Is een wat kleinere sponsor ook goed :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

oossie schreef:Heee huskie dan hebben we staan babbelen tijdens de regen!
Oooh, dat was jij? Leuk!
Je stond in iedergeval bij een hele leuke club mensen. Wie waren dat nou? Was dat een enduro-club?
Beterschap met je ribjes, Oossie, enne waarschijnlijk tot najaar. Kunnen we er weer een paar rijden, want ondanks dat vele asfalt, was het toch wel weer gaaf om bij dat circus rond te rijden.
Trouwens ik had nog een leuk gesprekje met de starter. We stonden op het startpodium en hij legde heel oprecht en vriendelijk uit om vooral maar niet te vroeg te starten, omdat dat dus 60 strafseconden oplevert. Waarop ik antwoordde dat het toch de bedoeling was om als eerste van het startpodium af te geraken :lol:
Hij keek me echt heel verbaast aan, een beetje verdrietig, over zoveel onbegrip van de sport: Enduro.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Overigens Huskie telde de Zuurbergproef ook in de 1e ronde al.
Bij mij ging na 2 ronden ook het licht uit (wegens te weinig training) en mijn voorrem was een spons; ook niet fijn, maar nooit vastgezeten (de oogjes waren goed). En soms heb je geluk: dan staan er al drie vast en , verdomd, je pakt het laatste vrije spoor en dat blijkt te lukken :lol:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Henk,
achteraf heb ik dat begrepen, en ook vooraf stond er iets onduidelijks over "telt de eerste ronde al mee" maar ik vulde dat anders in.
Trouwens alle proeven telden de eerste ronde mee, gelukkig voor mij, want nu kon ik tenminste nog wat tijden vergelijken. En in de zuurberg proef op m'n gemak even m'n regenjas goed doen, omdat hij tussen het achterwiel vastzat, hielp natuurlijk ook niet mee aan een perfect proeftijd. Ook nog even in een singletrack stilgestaan, achter een afgeslagen 4takt. :evil:
Dus, niet goed voorbereid... the end.
Maar, het smaakte weer naar meer. Ik ben toch nog steeds competitief ingesteld en dan is de enduro sport uitermate geschikt, ook omdat het man tegen man, zoals bij een cross niet aanwezig is.
En zoals gisteren blijkt enduro sport, toch nog steeds iets met "endurance" te hebben. Gelukkig maar. :lol:

Btw ik kijk naar de foto's genomen door hendrik Vugteveen, maar waar was dat moddergat op die eerste foto's? Was dat de proef Imhof?
http://enduro.nl/2008fotos/enduronlfoto2008.htm
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

ja, volgens mij het laatste stukje naar de finish (en die meneer met die KTM achter mij rijdt zich zometeen vast :lol: )
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

dat lijkt houten klaas wel :lol:


hmm sponsoring van Bernhard.... Die jong en komt ver, mooie leercruve voor hem in de enduro sport.

Dit zijn gasten die ik wel wil servicen. Heerlijk dan maar niet rijden. En het beter doen dan de service van Plekkie. Nu is dat niet zo moeilijk 8)
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Henk was jij dat, ik heb me ook niet vastgereden.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Houten Klaas schreef:We zijn nog op zoek naar een grote sponsor.
Hofman Installatietechniek :?: :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Houten Klaas schreef:Henk was jij dat, ik heb me ook niet vastgereden.
Ja met 711. Nou, petje af want dit shot was in de 2e ronde en toen was het linksaf niet best meer.

Nou ben ik alleen nog nieuwsgierig waarom Sanne een "D" heeft staan?
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Die had zijn uitlaat demper kapot, dus waarschijnlijk DQ voor te veel geluid. Ik weet dat hij wel hierom gestopt is.
divaha
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 11:30
Locatie: Midden des Lands
Contacteer:

het was weer gezellig! 2de ronde proef 2 was einde oefening.

Wat is dat toch waar zo velen het over hebben 'ahh een echte ouderwets zware enduro'. Gaat er dan niemand met z'n tijd mee?

Heb tijdens de route wel een paar gedacht hoe mooi droog het afgelaste Borculo van een week ervoor had moeten zijn geweest!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Een foto zegt meer als duizend woorden :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Sjokske schreef:
Houten Klaas schreef:We zijn nog op zoek naar een grote sponsor.
Hofman Installatietechniek :?: :idea:
Dat kost mij geld. :wink:
Plaats reactie