Deze ga ik rijden.
Wie zou ik aankomende zaterdag tegen kunnen komen?
Adje, Erwin?
Ik rij daglicentie....
Verslag Enduro Holten
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Je zou mij kunnen tegenkomen, 606 bij NV 40. Ouw lulle klasse.
Mij zal je niet tegen komen of het moet zijn dat je in Noord Brabant komt rijden
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Mij ook 621 nv 40. en ik zwaai naar iedereen die mij voorbij komt wat zal ik een lamme arm krijgen
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Ik ben er ook bij nr. 442 N2 klasse
ik ben er ook bij de daglicenties
Ik verwacht dat Mech ook meedoet?!
En Erwin, waar is die? Je Huskie doet het toch weer, of zit die weer ergens in de woestijn?
Pruus niet natuurlijk, want die is weer aan het herstellen.
Hee Adje, ik dacht dat je bij de NV40-ers reed dit jaar?
En Erwin, waar is die? Je Huskie doet het toch weer, of zit die weer ergens in de woestijn?
Pruus niet natuurlijk, want die is weer aan het herstellen.
Hee Adje, ik dacht dat je bij de NV40-ers reed dit jaar?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Erwin is druk bezig met de voorbereiding voor zijn west afrika trip. Ik denk dat hij daarom niet mee zal doen.
http://weghanahuis.waarbenjij.nu
Afgelopen zaterdag met Mech over de crossbanen in zijn buurt wezen boenderen en hij is er heeeeel redelijk klaar voor.
http://weghanahuis.waarbenjij.nu
Afgelopen zaterdag met Mech over de crossbanen in zijn buurt wezen boenderen en hij is er heeeeel redelijk klaar voor.
Hier in Noord-Holland is het heel slecht weer en ik hoorde dat het er voor het weekend niet veel beter uit ziet. Dat wordt in de modder zwemmen
(sommige mensen geven daar bakken met geld voor uit in de beauty saloons en wij krijgen het gratis als extra handicap)
(sommige mensen geven daar bakken met geld voor uit in de beauty saloons en wij krijgen het gratis als extra handicap)
Als ik dit jaar nog een rijdende motor ga bezitten, waag ik het misschien weer een enduro te rijden.huskie schreef:Deze ga ik rijden.
Wie zou ik aankomende zaterdag tegen kunnen komen?
Adje, Erwin?
Ik rij daglicentie....
Heb ik toch maar van af gezien.huskie schreef:I
Hee Adje, ik dacht dat je bij de NV40-ers reed dit jaar?
Ik vind het gewoon veel te duur om voor die paar wedstrijden een paar honderd euro neer te tellen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
He Rolando, je clubleden rijden op zo'n mooie spaanse schone,
is dat niet wat voor je
is dat niet wat voor je
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Ik wil geen problemen met rijden!!schildertje schreef: He Rolando, je clubleden rijden op zo'n mooie spaanse schone,
is dat niet wat voor je
Mischien ga ik de offroad rit rijden na de enduro.
Ik kom zobizo kijken bij de enduro proeven
Ik kom zobizo kijken bij de enduro proeven
Honda xr250r '88
Starttijden van de enduro zijn bekend.
Wat is die Inters E2 klasse een sterke snelle klasse geworden
Het is niet zo handig dat ze de Inters 40+ klasse tussen de andere Inters laten starten.
Wat is die Inters E2 klasse een sterke snelle klasse geworden
Het is niet zo handig dat ze de Inters 40+ klasse tussen de andere Inters laten starten.
Laatst gewijzigd door kevin T op wo feb 27, 2008 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom niet??kevin T schreef:Starttijden van de enduro zijn bekend.
Wat is die Inters E2 klasse een sterke snelle klasse geworden
Het is niet zo handig dat ze de Inters 40+ klasse tussen de andere Inters laten starten.
Omdat de andere Inters harder gaan dan de 40+'ers, en dan moeten de Inters steeds weer mensen inhalen.Rolando schreef:Waarom niet??kevin T schreef:Starttijden van de enduro zijn bekend.
Wat is die Inters E2 klasse een sterke snelle klasse geworden
Het is niet zo handig dat ze de Inters 40+ klasse tussen de andere Inters laten starten.
Dat is zeker niet zeker!!
Pas op: Er zijn inters in de 40+ die zeker nog mee kunnen bij de "echte" inters, dus inhalen is er zeker niet bij.
En als er iemand echt sneller is, halen ze toch wel in.
Pas op: Er zijn inters in de 40+ die zeker nog mee kunnen bij de "echte" inters, dus inhalen is er zeker niet bij.
En als er iemand echt sneller is, halen ze toch wel in.
Ik weet nog als de dag van gisteren, mijn eerste enduro Borculo. Ik had al strafminuten voordat de wedstrijd begonnen was, want mijn huskie had hoogtevrees op dat startpodium en als toetje moest ik mijn voorrem tijdens de wedstrijd repareren, met hulp van omstanders, maar gelukkig onder toeziend oog van een knmv official en zo eindigde ik de dag tussen de inters
Ik geloof zeker dat ik de uitslag wat beinvloed zal hebben, want ik dacht dat het een wedstrijd was, en dus liet ik in de specials niemand voorbij.
Ze schreeuwde wel, maar ik hield me doof
Die dag heeft een volledige ousider de wedstrijd gewonnen.
Ik geloof dat hij Eric Nijzink heette, of zoiets.
Ik geloof zeker dat ik de uitslag wat beinvloed zal hebben, want ik dacht dat het een wedstrijd was, en dus liet ik in de specials niemand voorbij.
Ze schreeuwde wel, maar ik hield me doof
Die dag heeft een volledige ousider de wedstrijd gewonnen.
Ik geloof dat hij Eric Nijzink heette, of zoiets.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Dat zeker, er zitten zat snelle bij, maar ook langzamere, en probeer jij die langzamere maar eens in een kruip-door-sluip-door proef in te halen als ze ook nog moeilijk doen om je er voorbij laten.Rolando schreef:Dat is zeker niet zeker!!
Pas op: Er zijn inters in de 40+ die zeker nog mee kunnen bij de "echte" inters, dus inhalen is er zeker niet bij.
En als er iemand echt sneller is, halen ze toch wel in.
Kijk, dat is nou enduro rijden. Waar bijna iedereen gas terugnam en de boel even afwoog, daar trok Hans Vogels de boel gewoon volgas doorheen . Wat een durf en klasse.
Het was bij een van de vele modderplekken, waar ik toch nog even wilde gaan kijken, om te zien hoe een inter daar zich doorheen worstelde.
Daar waar menig rijder dacht dat langs het kantje de beste plekken waren om er doorheen te geraken, daar trokken de toppers gewoon een spoor middendoor. Wat nou moeilijk?? Niks aan, gewoon gas erop
Van dat soort mannen gaat je hart vanzelf harder kloppen, en het heeft weinig met romantiek te maken, met des te meer met ontzag voor hun kunde. Met dik 80 per uur door een diep spoor van modder, je moet het maar durfen. En natuurlijk sloeg de achterkant en voorkant heen en weer, maar bij de toppers was het altijd onder controle. Bij de iets mindere goden, zag je nog wel eens een glijer van links naar rechts door het spoor, en bij de daglicenties had je er diverse die er middenin stil kwamen te staan
En ik.... ik hield het na een rondje voor gezien. En dat terwijl de dag zo heerlijk begon.
De 200exc stond klaar op het start podium en ging als eerste van start. Een keer trappen lopen. Op weg naar de eerste proef die de eerste ronde nog niet meetelde, kwam niemand me voorbij, en dus was ik koploper van mijn minuut bij aankomst van de zuurberg proef. Ik voelde me dus lekker en ontspannen maar toen kwam dus de zuurbergproef. Eigenlijk ging die in het begin best wel lekker. Van de rijders die bij mij in de minuut zaten kwam er een tijdens die proef voorbij, om meteen daarna op zijn plaat te gaan in een glad spoor, en zelf haalde ik diverse rijders in. Ik reed dus goed tempo rond, maar toch "verzuurde" mijn onderarmen in het tweede gedeelte behoorlijk.Aan het eind van de proef kon ik nog amper mijn stuur vasthouden, maar gelukkig kwam er daarna veel asfalt om te herstellen. Op het asfalt reed ik gemiddeld 80, maar al gauw kwamen ze me aan alle kanten voorbij, ik ging te langzaam? Huh?
Ik wilde niet harder gaan rijden, want ik wilde herstellen van die opgezette onderarmen, maar dat bleek dus dom. Een minuut straf bij de eerste TC. Dat begon lekker
Ok, minuutje straf moet kunnen, want toen had ik al door dat er weinig daglicenties zouden uitrijden. Dat gevoel kreeg ik nog meer, nadat ik de volgende 2 proeven had gedaan. Helshuizen ging nog, maar daarna kwam "imhof crosscircuit"en dat was een grote prutzooi. Wat een diepe bagger was dat, sporen zo diep als het motorblok, waar je je voorwiel in de bochten op het hoge moest laten meelopen, anders zou je nooit meer uit het spoor kunnen geraken. Akkers die een grote modderpoel werden, en dit was dan ook de plek, die ik later ging bekijken met de inters als acteurs.
Ik kwam weer terug bij start/finish met een speling van 5 minuten. Krapjes maar het kon. Maar toen wilde ik gaan tanken, en begon het me toch te hagelen/regenen en waaien, niet normaal. En ook kwam ik erachter dat in mijn schenktuutje was vergeten, en toen keek ik naar mijn nieuwe motor en herkende hem niet meer
Nou, mannen en vrouwen, ik ben niet echt tevreden over deze eerste enduro na lange tijd, maar geheel ontvreden ben ik ook niet.
Wat er nog aan schort is endurance van de armen, snelheid op het asfalt en motivatie om ook tijdens een hagelbui gewoon de motor vol te gooien met peut.
Ik heb links en rechts wat afgebabbeld en ben wat bekende tegen gekomen.
Het blijft een leuk wereldje, de endurowereld, en het lijkt wel wat op het trial wereldje. Lekker gemoedelijk, want iedereen weet dat hij of zij er alleen voorstaat tijdens de wedstrijd. En ja, dat die inters, steeds weer een schoon jasje kunnen aantrekken etc, nou ok, dat is dan hun enige voordeel.
Ze hebben leuke helpers en aan het eind van de dag, gaat toch bij iedereen wel het kaarsje uit, behalve bij een handjevol toppers.
Ik heb nog een aantal daglicenties naar de eindstreep geschreeuwd ook al wilde ze heeel graag stoppen.
Maar als je de tweede ronde ingaat, dan doe je ook de derde.... toch.
Iedereen die heeft uitgereden,
Het was bij een van de vele modderplekken, waar ik toch nog even wilde gaan kijken, om te zien hoe een inter daar zich doorheen worstelde.
Daar waar menig rijder dacht dat langs het kantje de beste plekken waren om er doorheen te geraken, daar trokken de toppers gewoon een spoor middendoor. Wat nou moeilijk?? Niks aan, gewoon gas erop
Van dat soort mannen gaat je hart vanzelf harder kloppen, en het heeft weinig met romantiek te maken, met des te meer met ontzag voor hun kunde. Met dik 80 per uur door een diep spoor van modder, je moet het maar durfen. En natuurlijk sloeg de achterkant en voorkant heen en weer, maar bij de toppers was het altijd onder controle. Bij de iets mindere goden, zag je nog wel eens een glijer van links naar rechts door het spoor, en bij de daglicenties had je er diverse die er middenin stil kwamen te staan
En ik.... ik hield het na een rondje voor gezien. En dat terwijl de dag zo heerlijk begon.
De 200exc stond klaar op het start podium en ging als eerste van start. Een keer trappen lopen. Op weg naar de eerste proef die de eerste ronde nog niet meetelde, kwam niemand me voorbij, en dus was ik koploper van mijn minuut bij aankomst van de zuurberg proef. Ik voelde me dus lekker en ontspannen maar toen kwam dus de zuurbergproef. Eigenlijk ging die in het begin best wel lekker. Van de rijders die bij mij in de minuut zaten kwam er een tijdens die proef voorbij, om meteen daarna op zijn plaat te gaan in een glad spoor, en zelf haalde ik diverse rijders in. Ik reed dus goed tempo rond, maar toch "verzuurde" mijn onderarmen in het tweede gedeelte behoorlijk.Aan het eind van de proef kon ik nog amper mijn stuur vasthouden, maar gelukkig kwam er daarna veel asfalt om te herstellen. Op het asfalt reed ik gemiddeld 80, maar al gauw kwamen ze me aan alle kanten voorbij, ik ging te langzaam? Huh?
Ik wilde niet harder gaan rijden, want ik wilde herstellen van die opgezette onderarmen, maar dat bleek dus dom. Een minuut straf bij de eerste TC. Dat begon lekker
Ok, minuutje straf moet kunnen, want toen had ik al door dat er weinig daglicenties zouden uitrijden. Dat gevoel kreeg ik nog meer, nadat ik de volgende 2 proeven had gedaan. Helshuizen ging nog, maar daarna kwam "imhof crosscircuit"en dat was een grote prutzooi. Wat een diepe bagger was dat, sporen zo diep als het motorblok, waar je je voorwiel in de bochten op het hoge moest laten meelopen, anders zou je nooit meer uit het spoor kunnen geraken. Akkers die een grote modderpoel werden, en dit was dan ook de plek, die ik later ging bekijken met de inters als acteurs.
Ik kwam weer terug bij start/finish met een speling van 5 minuten. Krapjes maar het kon. Maar toen wilde ik gaan tanken, en begon het me toch te hagelen/regenen en waaien, niet normaal. En ook kwam ik erachter dat in mijn schenktuutje was vergeten, en toen keek ik naar mijn nieuwe motor en herkende hem niet meer
Nou, mannen en vrouwen, ik ben niet echt tevreden over deze eerste enduro na lange tijd, maar geheel ontvreden ben ik ook niet.
Wat er nog aan schort is endurance van de armen, snelheid op het asfalt en motivatie om ook tijdens een hagelbui gewoon de motor vol te gooien met peut.
Ik heb links en rechts wat afgebabbeld en ben wat bekende tegen gekomen.
Het blijft een leuk wereldje, de endurowereld, en het lijkt wel wat op het trial wereldje. Lekker gemoedelijk, want iedereen weet dat hij of zij er alleen voorstaat tijdens de wedstrijd. En ja, dat die inters, steeds weer een schoon jasje kunnen aantrekken etc, nou ok, dat is dan hun enige voordeel.
Ze hebben leuke helpers en aan het eind van de dag, gaat toch bij iedereen wel het kaarsje uit, behalve bij een handjevol toppers.
Ik heb nog een aantal daglicenties naar de eindstreep geschreeuwd ook al wilde ze heeel graag stoppen.
Maar als je de tweede ronde ingaat, dan doe je ook de derde.... toch.
Iedereen die heeft uitgereden,
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?