Beste mensen,
ik heb een vraag ivm de ontsteking van mijn husqvarna 250 (bwj 94).
Bij aankoop deze winter was er een probleem ivm benzinetoevoer-motor draaide niet lekker-problemen bij warme start. Heb hier toen ook de vraag gesteld met nuttige tips tot gevolg ! Waarvoor dank !
Zelf ben ik totaal een leek op technisch vlak en de moto staat dus sinds deze winter bij mijn schoonbroer die er samen met een vriend van hem heeft aan gewerkt tijdens zijn schaarse vrije tijd. Kort nadien werd ik zwaar ziek waardoor het toch niet echt dringend was om de moto te maken.
Enfin, nu draait hij dus weer goed, start zonder problemen bij warme start. Er was ergens een clips die rond de naald zit afgebroken ??
Alleen wil hij nu niet starten als ie koud staat. Volgens die vriend is het iets met de ontsteking wat hij zelf niet kan maken (is nochtans redelijk gewoon om aan motoren te werken) en zou hij de moto ergens binnen doen om te repareren.
Nu was mijn vraag aan jullie wat er eventueel mis zou kunnen zijn. Voor t zelfde geld is het maar een simpel iets dat ze over t hoofd zien, dus graag jullie suggesties zodat ik die eerst nog eens kan voorleggen.
Misschien moeilijk om te antwoorden maar momenteel weet ik er ook niets meer over.
Toch bedankt voor de pogingen !!!!
Torre
problemen huskie 250 2-t
Moderator: ghulst
Torre ik heb een wr 250 uit '98 maar deze heeft de zelfde ontsteking als de jouwe. Het koud niet willen starten komt niet door de ontsteking. Als de ontsteking het warm(hoe hebben ze hem dan aangekregen als hij koud niet start???)wel doet, dan moet hij het koud ook doen.
Dus er is iets anders aan de hand.
Verklaar even dus in hoeverre hij dus wel of niet start.
Bij mij wil hij koud wel eens niet starten doordat de bougie vet is geslagen tijdens de rit ervoor. De ontsteking doet het dan dus, alleen laat de bougie het afweten. Nieuwe, schone, bougie erin en starten maar.
Dus er is iets anders aan de hand.
Verklaar even dus in hoeverre hij dus wel of niet start.
Bij mij wil hij koud wel eens niet starten doordat de bougie vet is geslagen tijdens de rit ervoor. De ontsteking doet het dan dus, alleen laat de bougie het afweten. Nieuwe, schone, bougie erin en starten maar.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bedankt voor het antwoord Huskie !
Nu doen ze hem draaien door hem in gang te lopen. Eens de moto wat gedraaid heeft kan hij zonder probleem terug met de kickstarter worden gestart. Een nieuwe bougie met de juiste specificaties (toch volgens hen) zit er in.
anders nog tips ???
thx
torre
Nu doen ze hem draaien door hem in gang te lopen. Eens de moto wat gedraaid heeft kan hij zonder probleem terug met de kickstarter worden gestart. Een nieuwe bougie met de juiste specificaties (toch volgens hen) zit er in.
anders nog tips ???
thx
torre
-
- Contacteer:
Zou kunnen dat hij erg arm staat en daarom niet aan wil slaan. Als je hem koud start gebruik je altijd de choke.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Vanavond ga ik eens bij mijn schoonbroer langs.
Dan weet ik alvast meer.
Het wordt stilaan tijd dat ie in orde geraakt. Ik reed tot met Nieuwjaar met een Aprilia 125 om wat in de velden mee te crossen. heb dan die huskie gekocht en bijna direct de aprilia verkocht. Had hem beter nog wat gehouden
Zit nu al bijna 6 maand zonder mijn Huskie door een aanslepende ziekte zou ik toch maar heel af en toe eens kunnen rijden hebben, maar t heeft nu toch al meer dan lang genoeg geduurd.
Ik hou jullie op de hoogte !
thx
Dan weet ik alvast meer.
Het wordt stilaan tijd dat ie in orde geraakt. Ik reed tot met Nieuwjaar met een Aprilia 125 om wat in de velden mee te crossen. heb dan die huskie gekocht en bijna direct de aprilia verkocht. Had hem beter nog wat gehouden
Zit nu al bijna 6 maand zonder mijn Huskie door een aanslepende ziekte zou ik toch maar heel af en toe eens kunnen rijden hebben, maar t heeft nu toch al meer dan lang genoeg geduurd.
Ik hou jullie op de hoogte !
thx
-
- Contacteer:
k weet er allees van van dat niet kunnen rijden
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300