Ik moet bekennen dat ik de veer nog niet heb gedemonteerd. Maar ik vraag me al wel af wat het eventueel kan zijn.
Na een wedstrijd kwam ik er achter dat mijn acterveer niet meer omhoog komt. Hij zakt een heel eind in en blijft op deze stand staan.
Nu weet ik dat als ik aan de stelschroeven draai, dat hij zo heftig kan dempen dat hij erg langzaam omhoog komt! Maar nu maakt het echter niet uit op welke standen in de stelschroeven zet. hij blijft ingeveerd staan (als ik er op zit natuurlijk). Ik heb de veer ook niet zien lekken.
Iemand een idee wat het mogelijk kan zijn?
Achterveer kapot?
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
Hmm..
Lijkt mij eerder een linklager die vastzit. Dan is hij hard en blijft hij onderin staan.
Bij een lekke veer gaat hij juist als een spingveer tekeer. Tenzij er iets met de geleidebus is natuurlijk, maar ik gok dus op de linklagers.
Lijkt mij eerder een linklager die vastzit. Dan is hij hard en blijft hij onderin staan.
Bij een lekke veer gaat hij juist als een spingveer tekeer. Tenzij er iets met de geleidebus is natuurlijk, maar ik gok dus op de linklagers.
Zou heel goed kunnen Mario en zal hier eens op letten (was eigenlijk niet in mij opgekomen ). Als het daadwerkelijk zo is zal ik het raar vinden. Mede omdat er na nieuwe lagers/vet en keeringen er 2 wedstrijden mee is gereden... wel is waar 2x 8uur
verstand op nul en nadenken
Is op zich makkelijk te zien. Gewoon even de moeren van de link los draaien en als het daar aan ligt gaat hij wel weer omhoog wanneer ze losser komen.
2x8 uur zou niet mogen, maar als er ook maar iets niet goed, of juist te strak zit.. You never know!
2x8 uur zou niet mogen, maar als er ook maar iets niet goed, of juist te strak zit.. You never know!
Mijn vermoedens klopten. Linksysteem is nog perfect. Kon ook niet anders leek me.
Heb de veer er al af. En heb het euvel ook al gevonden. Ik kan ze zuigerstang in de cilinder duwen. Maar deze komt niet meer uitzich zelf naar buiten. Sterker nog, ik moet al mijn oerkrachten er op loslaten om de zuigerstang weer uit de cilinder te trekken.
Ik denk dat hij binnen in vacuum trekt .
Goed. Binnenkort maar eens loshalen.
Iemand enig idee misschien?
Heb de veer er al af. En heb het euvel ook al gevonden. Ik kan ze zuigerstang in de cilinder duwen. Maar deze komt niet meer uitzich zelf naar buiten. Sterker nog, ik moet al mijn oerkrachten er op loslaten om de zuigerstang weer uit de cilinder te trekken.
Ik denk dat hij binnen in vacuum trekt .
Goed. Binnenkort maar eens loshalen.
Iemand enig idee misschien?
verstand op nul en nadenken
heb je al ooit een schoker gemaakt? Hiervoor heb je stikstof nodig, een trekkertje voor op het ventiel,.. en goed opletten hoe het zit. als je de zuiger er terug uit trekt blijft hij dan in die positie staan of gaat hij terug naar binnen? als hij niet terug naar binnen gaat is het normaal gezien al geen vacuum. veel zit er niet in een schoker, zuiger , vatje voor de stikstof , shims voor de in en uitgaande demping.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Ik denk dat al het stikstof uit het reservoir is gelekt of iemand heeft het ventiel op het reservoir ingedrukt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Zou je denken? Zelfs zonder stikstof op het potje kwam de veer/zuigerstang terug namelijk (toen de springveer nog inorde was). Ik heb het potje ook snel ingedrukt om te kijekn of er nog wat in zat en er zat goed druk op wel.
Volgende week loshalen maar. Heb over een maandje al weer een 6uren cross.
Volgende week loshalen maar. Heb over een maandje al weer een 6uren cross.
verstand op nul en nadenken
het lijkt er op, dat je uitgaandedemping verstopt zit
als je demper uitveert loopt er olie door de zuigerstang
deze is in te stellen door een verstelbare naald
het is mogenlijk dat er een poortje verstopt zit, of de naald zit vast
als je demper uitveert loopt er olie door de zuigerstang
deze is in te stellen door een verstelbare naald
het is mogenlijk dat er een poortje verstopt zit, of de naald zit vast
never drive faster then your angel can fly
Àlles duid er op dat de boel verstopt zat/ de olie te oud/smerig was.
Alles gedemonteerd en schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet met nieuwe olie en de zuigerstang komt nu weer uitzich zelf omhoog in varierende snelheden (demping).
Deze week maar een keer de veer terugmontere en kijken hoe die veert.
Bedankt voor de reacties!
Alles gedemonteerd en schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet met nieuwe olie en de zuigerstang komt nu weer uitzich zelf omhoog in varierende snelheden (demping).
Deze week maar een keer de veer terugmontere en kijken hoe die veert.
Bedankt voor de reacties!
verstand op nul en nadenken