Beste Biggers.
Nadat ik na twee orders van Hessler eindelijk na 3 maanden mijn carb he gereviseerd en gemonteerd heb ik gebrpobeerd de Big weer aan de praat te krijgen.
Helaas op beide bougies geen vonken. Wat kan het zijn.
CDI?
Overigens ben ik aan nets anders geweest. Kan de CDI uitvallen als de fiets 3 maanden stil ligt?
Andre
Hulp geen spark op beide bougies
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
start motor draait wel? dan niet bovengenoemde..
roest/oxidatie bij de bobines? Zekering? al nieuwe kaars gestoken?
roest/oxidatie bij de bobines? Zekering? al nieuwe kaars gestoken?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 20:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
OK
Jifty switch en die van de koppeling moet ik nagaan.
Tank was inderdaad niet op de fiets dus ook op roest bij de bobines controleren.
Motor draait alle overige elctra werkt.
Alvast bedankt.
Hou jullie op de hoogte wat de resultaten zijn.
Groeten
Andre
Jifty switch en die van de koppeling moet ik nagaan.
Tank was inderdaad niet op de fiets dus ook op roest bij de bobines controleren.
Motor draait alle overige elctra werkt.
Alvast bedankt.
Hou jullie op de hoogte wat de resultaten zijn.
Groeten
Andre
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Jifty switch en koppeling switch en dodemans knop niet het probleem als de start motor draait.. [ DR 800 '93]
bougie doppen vast op kabel?
je zit ver weg anders had ik een CDI en bobines om te proberen
Suc6 Zappa
bougie doppen vast op kabel?
je zit ver weg anders had ik een CDI en bobines om te proberen

Suc6 Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 20:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Dacht ook dat als de motor draait het niet de veiligheids switches kunnen zijn.
Past een Dr750 CDI en Bobines op een DR800?
Misschien dat ik nog een Dr750 op de kop kan tikken als sloop in Suriname.
Past een Dr750 CDI en Bobines op een DR800?
Misschien dat ik nog een Dr750 op de kop kan tikken als sloop in Suriname.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Volgens mij niet, andere ontstekings momenten..
Maar weet het niet zeker..
Maar weet het niet zeker..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Het is onwaarschijnlijk dat beide bobine's het tergelijk begeven. De enige mogelijkheid dat je bobine's tergelijk overlijden is dat ervoor iets kortsluiting heeft gemaakt, maar die kans lijkt me niet zo groot.
Bij een dr750 gaat de startmotor NIET rond als de jiffy uit staat/koppeling niet is ingedrukt. Dus het lijkt me dat de beveiligingsschakelaars niet de oorzaak zijn, iig als het met een dr800 ook zo werkt. Een cdi van een 800 is ook anders dan eentje van een 750, volgens mij kan Big88 daar wel wat meer over vertellen.
Het feit dat beide bougie's het niet doen lijkt erop te duiden dat het niet aan de bobine's ligt omdat dit érg toevallig zou moeten zijn als de bobine's tergelijk overlijden.
Ik zou kijken naar de electriciteit kabels/stekkers van en naar de CDI toe. Volgens mij staat er in het WPHB ook een manier om de CDI door te meten met een multimeter...maar dat durf ik niet met 100% zeker te zeggen omdat ik mijn WPHB niet bij de hand heb.
Uiteindelijk gaat er vanaf het vliegwiel naar de cdi een draad welke het signaal van onsteking doorgeeft, mocht deze onderbroken zijn zal de cdi ook niets doorgeven. Dus ook het controleren waard.
Bij een dr750 gaat de startmotor NIET rond als de jiffy uit staat/koppeling niet is ingedrukt. Dus het lijkt me dat de beveiligingsschakelaars niet de oorzaak zijn, iig als het met een dr800 ook zo werkt. Een cdi van een 800 is ook anders dan eentje van een 750, volgens mij kan Big88 daar wel wat meer over vertellen.
Het feit dat beide bougie's het niet doen lijkt erop te duiden dat het niet aan de bobine's ligt omdat dit érg toevallig zou moeten zijn als de bobine's tergelijk overlijden.
Ik zou kijken naar de electriciteit kabels/stekkers van en naar de CDI toe. Volgens mij staat er in het WPHB ook een manier om de CDI door te meten met een multimeter...maar dat durf ik niet met 100% zeker te zeggen omdat ik mijn WPHB niet bij de hand heb.
Uiteindelijk gaat er vanaf het vliegwiel naar de cdi een draad welke het signaal van onsteking doorgeeft, mocht deze onderbroken zijn zal de cdi ook niets doorgeven. Dus ook het controleren waard.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
De decompressie hendel zit aan de koppelingskant bij een sr41/42.
Een sr43 heeft geen handmatige decompressie hendel maar een automatisch. Ik durf alleen niet te zeggen hoe deze precies loopt bij een sr43 maar het zou mischien wel een een mogelijk oorzaak kunnen zijn als hier een storing in zit bij andre.
Een sr43 heeft geen handmatige decompressie hendel maar een automatisch. Ik durf alleen niet te zeggen hoe deze precies loopt bij een sr43 maar het zou mischien wel een een mogelijk oorzaak kunnen zijn als hier een storing in zit bij andre.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 12:19
- Locatie: Leuven
Ik heb "lange tijd" rondgereden met maar 1 werkende bobine, en toen ik dan plots zonder vonken zat, was de andere kaars versleten. pas dan ben ik gaan checken en erachter gekomen waar het allemaal mis zat.
hij plofte met 1 kaars veel harder als ik gas loste, en de kaars zelf was vol roet en snel versleten, maar ik zou het niet gemerkt hebben dat ik maar op 1 kaars reed als de andere het niet had begeven.
wat de andere bobine betreft, het witte kabeltje ernaartoe was stukgesleten tegen het frame of de naftbak ofzo, dus dat viel mee.
Wat ik na lang stilstaan zelf eens heb laten vervangen, was de spoel op het carterdeksel. (is dit de CDI?) plots overleden. gelukkig heb ik op ebay een gevonden voor een prijs (90euro) want nieuw is ie onbetaalbaar. De suzukidealer had er geen uitkleg voor waarom dit het begeeft na paar maanden winterslaap, goed gereden tot de laatste moment, en geen plof meer na paar maanden.
spooky, maar vooral "kl
te"
ik hoop dat het de kaarsen zijn....
hij plofte met 1 kaars veel harder als ik gas loste, en de kaars zelf was vol roet en snel versleten, maar ik zou het niet gemerkt hebben dat ik maar op 1 kaars reed als de andere het niet had begeven.

wat de andere bobine betreft, het witte kabeltje ernaartoe was stukgesleten tegen het frame of de naftbak ofzo, dus dat viel mee.
Wat ik na lang stilstaan zelf eens heb laten vervangen, was de spoel op het carterdeksel. (is dit de CDI?) plots overleden. gelukkig heb ik op ebay een gevonden voor een prijs (90euro) want nieuw is ie onbetaalbaar. De suzukidealer had er geen uitkleg voor waarom dit het begeeft na paar maanden winterslaap, goed gereden tot de laatste moment, en geen plof meer na paar maanden.
spooky, maar vooral "kl

ik hoop dat het de kaarsen zijn....
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
He Andre, probeer het hier eens, zitten een paar BIG expers..
http://www.suzukiownersclub.co.uk/forum ... FID=2&PN=1
http://www.suzukiownersclub.co.uk/forum ... FID=2&PN=1
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 20:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Beste Big riders.
Hartelijk dank voor de adviezen.
Ik heb alles op een rij gezet en ook de monteur die voor het laatst op heeft gezeten voor die ik de laan had op gestuurd.
Die goede man had de linker zijpan gedemonteerd en in de haast weer opegschroefd. Daar is het fout gegaan hij heeft een van de kabels die eruit lopen geknepen tussen het midden blok en de zijpan. En ja de na de reparatie te hebben uitgevoerd startte de Big gelijk.
Die kabels zitten inderdaad krap met de ruimte. Dus oppassen als jullie de zijpan demonteren om de ketting te stellen.
Ik ben wel op zoek nu naar die kabels. April komt familie naar Suriname en als iemand een reserve heeft liggen of weet waar die te koop zou kunnen zijn kan ik het aanschaffen en deze laten leveren in Flevoland.
Andre
Hartelijk dank voor de adviezen.
Ik heb alles op een rij gezet en ook de monteur die voor het laatst op heeft gezeten voor die ik de laan had op gestuurd.
Die goede man had de linker zijpan gedemonteerd en in de haast weer opegschroefd. Daar is het fout gegaan hij heeft een van de kabels die eruit lopen geknepen tussen het midden blok en de zijpan. En ja de na de reparatie te hebben uitgevoerd startte de Big gelijk.
Die kabels zitten inderdaad krap met de ruimte. Dus oppassen als jullie de zijpan demonteren om de ketting te stellen.
Ik ben wel op zoek nu naar die kabels. April komt familie naar Suriname en als iemand een reserve heeft liggen of weet waar die te koop zou kunnen zijn kan ik het aanschaffen en deze laten leveren in Flevoland.
Andre
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ah, had niet verteld dat de linker carter er af was geweest, eerste keer dat ik balansas ketting spande had ik ook een draadje klem gezet
Deed het toen ook niet meer
Zal een kjiken of ik het los kan halen bij m'n oude blok, 1 draadje is dan gerepareerd met krimp kous.. laat het morgen wel weten..

Deed het toen ook niet meer

Zal een kjiken of ik het los kan halen bij m'n oude blok, 1 draadje is dan gerepareerd met krimp kous.. laat het morgen wel weten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
He Andre, hier kan je zien wat je nodig hebt om je kabel boom te herstellen
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-21.html
deel 1.. je kan ook zien wat ie kost..
Stattor assy E502.50
Die van mij heeft 1 draad door maar herstelt, en 1 beschadigt zag ik net..
Kan hem over nemen... maar
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-21.html
deel 1.. je kan ook zien wat ie kost..
Stattor assy E502.50

Die van mij heeft 1 draad door maar herstelt, en 1 beschadigt zag ik net..
Kan hem over nemen... maar

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 20:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
He Zappa,
Zal nog even rond kijken opm diverse lokaties.
Ik hou je aanbod als optie.
Ik wil gewoon een reserve.
Laatste aanpassingen
Renthal stuur, Acerbis Rally Brush Guards geplaatst, Carb Revisie, Nw rem zuigers en sinterd rem blokjes (v&a), besteld bij Hessler.
Sander bracht ook een setje mee uit Nederland voor me mee.
Zal nog even rond kijken opm diverse lokaties.
Ik hou je aanbod als optie.
Ik wil gewoon een reserve.
Laatste aanpassingen
Renthal stuur, Acerbis Rally Brush Guards geplaatst, Carb Revisie, Nw rem zuigers en sinterd rem blokjes (v&a), besteld bij Hessler.
Sander bracht ook een setje mee uit Nederland voor me mee.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Word nog een rally monster..
Draden zijn bij mij beschadigt boven de rubber afdichting, kan geen kwaad dus..
Jammer dat jij en Sander niet even heben kunnen spelen off road
Draden zijn bij mij beschadigt boven de rubber afdichting, kan geen kwaad dus..
Jammer dat jij en Sander niet even heben kunnen spelen off road

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997