Deugen de KTM 2008 modellen?
Moderator: ghulst
mijn Oranje beest is vrouwelijk want ik rij erg graag op haar... groot voordeel van deze vrouw.... Je kan haar uitzetten en ze rijdt wanneer jij wil rijden..
Mannen ,
Niet alle ervaringen zijn slecht , wij hebben 2 EXC 450 08 modellen lopen en zijn nu bijna 4000 km onderweg , motoren lopen gewoon soepel en goed wel een paar kleine update's gedaan zoals:
verleggen van de carterontluchting en beide carter helften een eigen slang gegeven die kunen lozen.
530 exc (r) zijn niet geheel zonder problemen veel voorkomend probleem met het verdwijnen van de olie van het ene carter naar de andere.
Ik post wel als er problemen optraden !
Niet alle ervaringen zijn slecht , wij hebben 2 EXC 450 08 modellen lopen en zijn nu bijna 4000 km onderweg , motoren lopen gewoon soepel en goed wel een paar kleine update's gedaan zoals:
verleggen van de carterontluchting en beide carter helften een eigen slang gegeven die kunen lozen.
530 exc (r) zijn niet geheel zonder problemen veel voorkomend probleem met het verdwijnen van de olie van het ene carter naar de andere.
Ik post wel als er problemen optraden !
de lokale crossboer vertelde dat de 450 niet vooruit te branden was, de 530 had wel voldoende vermogen?
Wellicht dat een echte crossman meer abrupt vermogen wil?
maar wat is jullie mening?
Wellicht dat een echte crossman meer abrupt vermogen wil?
maar wat is jullie mening?
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik voel niet veel verschil in topvermogen met mijn oude 2005 525 (enduro). Het is wel meer lineair en voelt daardoor iets rustiger aan. Ben verder nog aan het inrijden dus echt vaak heb ik hem nog niet volgas gehad.brommer schreef:de lokale crossboer vertelde dat de 450 niet vooruit te branden was, de 530 had wel voldoende vermogen?
Wellicht dat een echte crossman meer abrupt vermogen wil?
maar wat is jullie mening?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Mooier vermogen en zeker genoeg als je aan de gaskraan durft te draaien , er zijn er maar weinig die zo'n moter echt durfen aanspreken ,de rest heeft hier meer dan genoeg aan.
Onze regerend Nederlands kampioen "Hans Vogels" rijdt ook met een standaard Yamaha WR450F als of zo'n ding vooruit te branden is.
Licht allemaal aan de chauffeur niet aan het brommerke !
Onze regerend Nederlands kampioen "Hans Vogels" rijdt ook met een standaard Yamaha WR450F als of zo'n ding vooruit te branden is.
Licht allemaal aan de chauffeur niet aan het brommerke !
Klopt helemaal. Ik weet dat Knight de keus heeft tussen het 450 SXF blok en het 450 EXC blok en dat hij de voorkeur geeft aan de EXC. Vooral omdat het vermogen soepel inkomt en heel lang doorgaat. De SXF heeft meer vermogen maar dat komt ook veel sneller dus is moeilijker te rijden. Op een crossbaan als is dat goed omdat je weet wat er komen gaat na een ronde maar voor enduro is dat veel te onvoorspelbaar.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma feb 04, 2008 11:27
- Locatie: Utrecht
Als je wat meer navraag blijft doen dan is het 2008 model echt nog met wat problemen onderhevig. Niet alleen mijn motor boer maar ook anderen komen met verhalen waarin KTM getracht heeft om de Honda te imiteren met 2 geschieden olie units maar dat nog niet onder controle weet te krijgen. De 144 bijvoorbeeld heeft weer een zeer moeizaam koelende cilinder. Deze zou dus steeds te warm worden en stug vervangen worden door KTM maar geen resultaat opleveren.
Ik heb vanmiddag een 2009 besteld. Ik ga de gok niet aan met een 2008 en hoop maar dat net als in 2004 de kutzoot van 2003 uitgebannen is.
Ik heb me zelfs laten vertellen dat KTM extra vroeg komt met de 2009 omdat de 2008 toch echt niet helemaal lekker is.....
Don't shoot the messenger, ik vond het alleraardigst om te lezen wat er allemaal speelt maar volgens mij moet het toch echt het 2009 model worden.
Ik heb vanmiddag een 2009 besteld. Ik ga de gok niet aan met een 2008 en hoop maar dat net als in 2004 de kutzoot van 2003 uitgebannen is.
Ik heb me zelfs laten vertellen dat KTM extra vroeg komt met de 2009 omdat de 2008 toch echt niet helemaal lekker is.....
Don't shoot the messenger, ik vond het alleraardigst om te lezen wat er allemaal speelt maar volgens mij moet het toch echt het 2009 model worden.
KTM en/of HONDA
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik ga binnenkort toch eens op een 300 E rijden.FF kort door de straat gereden, maar wat een kracht en...... licht.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
De 2009 koop ik ook weer Als de 2008 niet bevalt dan dus heel snel
Maar tot zover bevalt ie nog prima
Maar tot zover bevalt ie nog prima
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik wacht op de 2010 modellen. het schijnt dat de 2009 modellen andere ventieldopjes krijgen. Wellicht dat die problemen gaan geven en dat risico wil ik niet lopen.
Vooralsnog ben ik met alle macht mijn 2008 300exc aan het slopen want gewoon wil zo'n ding, schijnbaar tegen de gewoonte in, niet kapot.
Vooralsnog ben ik met alle macht mijn 2008 300exc aan het slopen want gewoon wil zo'n ding, schijnbaar tegen de gewoonte in, niet kapot.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Goedemiddag,
Heb de 2008 450excr sinds augustus 2007. Rijd als de brandweer. Heb vanaf begin wel en problem gehad als motor warm werd en dan op driekwart van het gas begon te stotteren en dus niet doortrok. Van alles vervangen via dealer, maar bleek uiteindelijk de CDI unit of de ignition-kabelboom, want die heb ik samen als laatste optie vervangen en probleem opgelost. Heerlijk vermogen, PK's zat!
Inmiddels zo'n 3500 km gereden. Vorige kTM 450exc 2003 geen echte problemen, blok nooit uit elkaar gehad. Mijn 450exc van 2005 idem, 264 uur gelopen, bijna 12000 km, dat alles op 1e zuiger. Nooit aan blok gezeten!
Heb de 2008 450excr sinds augustus 2007. Rijd als de brandweer. Heb vanaf begin wel en problem gehad als motor warm werd en dan op driekwart van het gas begon te stotteren en dus niet doortrok. Van alles vervangen via dealer, maar bleek uiteindelijk de CDI unit of de ignition-kabelboom, want die heb ik samen als laatste optie vervangen en probleem opgelost. Heerlijk vermogen, PK's zat!
Inmiddels zo'n 3500 km gereden. Vorige kTM 450exc 2003 geen echte problemen, blok nooit uit elkaar gehad. Mijn 450exc van 2005 idem, 264 uur gelopen, bijna 12000 km, dat alles op 1e zuiger. Nooit aan blok gezeten!
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
#338 EV 40+
Volgens mij is de 144 een tweetakt en is niet te vergelijken met een Honda of KTM 4-takt. Ook Honda had die problemen met de gescheiden oliecarters (de Baar uitgevallen in Dakar 2006) maar ook met kleppen. Yamaha heeft weer problemen met de versnellingsbakken (gehad).KTM_Wimpie schreef:Als je wat meer navraag blijft doen dan is het 2008 model echt nog met wat problemen onderhevig. Niet alleen mijn motor boer maar ook anderen komen met verhalen waarin KTM getracht heeft om de Honda te imiteren met 2 geschieden olie units maar dat nog niet onder controle weet te krijgen. De 144 bijvoorbeeld heeft weer een zeer moeizaam koelende cilinder. Deze zou dus steeds te warm worden en stug vervangen worden door KTM maar geen resultaat opleveren.
Hou de discussie wel zuiver he?
Wat een onzin! De 2003 4-takt KTMs zijn juist super betrouwbaar en niet kapot te krijgen, alleen in 2004 was er een probleempje met een te kleine accu en het tandwiel van de elektrische starter. Beide problemen waren overigens zeer simpel op te lossen en zijn het jaar erop weer verbeterd.KTM_Wimpie schreef:Ik heb vanmiddag een 2009 besteld. Ik ga de gok niet aan met een 2008 en hoop maar dat net als in 2004 de kutzoot van 2003 uitgebannen is.
Ik weet niet wat je leest en waar (zeker niet op "het" KTM forum ktmtalk.com). Volgens mij moet je niet zo op een enkele wandelgang- en spookverhalen afgaan. Elk merk heeft zo zijn probleempjes, het gaat hier om pure race motoren, super licht en krachtig, en die zijn gewoon wat kwetsbaarder (onderhoud!!) dan bijvoorbeeld een XT500, XR600 of DRZ.KTM_Wimpie schreef:Ik heb me zelfs laten vertellen dat KTM extra vroeg komt met de 2009 omdat de 2008 toch echt niet helemaal lekker is.....
Don't shoot the messenger, ik vond het alleraardigst om te lezen wat er allemaal speelt maar volgens mij moet het toch echt het 2009 model worden.
De DRZ komt aan bod als we meubelzaken gaan bespreken , afdeling bankstellen.Alles is goed, als je de DRZ maar buiten deze discussie laat
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Vandaag ging ik even langs bij de plaatselijke KTM-dealer en vroeg hem als er 1 van bovenvermelde gebreken voorkwamen bij de 2008 4-takten.
Hij zei dat het enige probleem ,waar de KTM-fabriek op gereageerd heeft ,de keerring is tussen blok en bak. Voor de rest heeft hij tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen moeten oplossen. Niet bij de 450 en ook niet bij de 530.
PS : Het is de grootste KTM-dealer van België en hij heeft al een flink aantal 2008 modellen lopen.
Hij zei dat het enige probleem ,waar de KTM-fabriek op gereageerd heeft ,de keerring is tussen blok en bak. Voor de rest heeft hij tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen moeten oplossen. Niet bij de 450 en ook niet bij de 530.
PS : Het is de grootste KTM-dealer van België en hij heeft al een flink aantal 2008 modellen lopen.
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Ik heb nu men 4e KTM (400-450-400-250,allemaal 4 takten) en ik heb nog aan geen enkele speciale onkosten gehad.
Deze werden of worden regelmatig in het buitenland gebruikt dus echte endurokilometers en soms in extreme omstandigheden MAAR perfect onderhouden!
Om de 500km olie en om de 1000km olie + filters vervangen + de nodige kettingsets en remblokken,banden,lagers wielen en thats it.
Voor de rest is uw machine onderhouden van groot belang!
Wie hier spreekt in de naam 'van horen zeggen' daar ga ik niet op voort,enkel KTM eigenaren zelf (als ze hun brommer deftig onderhouden) en betrouwbare KTM dealers, met die hun commentaar hou ik rekening.
In dealers heeft men ook nog soorten,ik ken iemand persoonlijk die pas ne nieuwe 450 gekocht heeft,niet bij mijn dealer,en hij kreeg de moto afgeleverd zonder knipperlichten en zonder de kettingset om enduro mee te rijden.De kettingset voor op straat was nog gemonteerd en hij heeft zelfs nog moeten bijbetalen voor een kettingset om enduro te rijden.Een nieuwe KTM MOET altijd geleverd worden met knipperlichten,al dan niet gemonteerd en 2 kettingsets,2 spiegels,enduro achterstuk voor de nummerplaat,enz...Je moet maar durver.De dealer ontvangt ook een bedrag van KTM zelf om uw machine rijklaar te maken
Ik verkocht 4 jaar geleden mijne toenmalige 450 met 8000km en perfect in orde aan iemand die ik ken met pijn in het hart omdat ik wist dat hij zijn moto onderhoudt op de manier van 'enkel als er iets defect is' vervang ik het...
En inderdaad na een paar maanden stond men vorig brommerken daar te treuren als een echt wrak.
Aan wie ligt het dan?Aan het merk?Aan het model?Of aan het manneke die er mee rijdt?
Slechte motoren worden er tegenwoordig niet meer gemaakt,een nieuw model kan hier of daar een kinderziekte hebben maar de merken voeren dan de herstelling of aanpassing voor hun rekening uit.Een merk kan niet anders voor zijn imago.
Slechte dealers,mekaniekers,piloten anderzijds die bestaan er wel nog...
Deze werden of worden regelmatig in het buitenland gebruikt dus echte endurokilometers en soms in extreme omstandigheden MAAR perfect onderhouden!
Om de 500km olie en om de 1000km olie + filters vervangen + de nodige kettingsets en remblokken,banden,lagers wielen en thats it.
Voor de rest is uw machine onderhouden van groot belang!
Wie hier spreekt in de naam 'van horen zeggen' daar ga ik niet op voort,enkel KTM eigenaren zelf (als ze hun brommer deftig onderhouden) en betrouwbare KTM dealers, met die hun commentaar hou ik rekening.
In dealers heeft men ook nog soorten,ik ken iemand persoonlijk die pas ne nieuwe 450 gekocht heeft,niet bij mijn dealer,en hij kreeg de moto afgeleverd zonder knipperlichten en zonder de kettingset om enduro mee te rijden.De kettingset voor op straat was nog gemonteerd en hij heeft zelfs nog moeten bijbetalen voor een kettingset om enduro te rijden.Een nieuwe KTM MOET altijd geleverd worden met knipperlichten,al dan niet gemonteerd en 2 kettingsets,2 spiegels,enduro achterstuk voor de nummerplaat,enz...Je moet maar durver.De dealer ontvangt ook een bedrag van KTM zelf om uw machine rijklaar te maken
Ik verkocht 4 jaar geleden mijne toenmalige 450 met 8000km en perfect in orde aan iemand die ik ken met pijn in het hart omdat ik wist dat hij zijn moto onderhoudt op de manier van 'enkel als er iets defect is' vervang ik het...
En inderdaad na een paar maanden stond men vorig brommerken daar te treuren als een echt wrak.
Aan wie ligt het dan?Aan het merk?Aan het model?Of aan het manneke die er mee rijdt?
Slechte motoren worden er tegenwoordig niet meer gemaakt,een nieuw model kan hier of daar een kinderziekte hebben maar de merken voeren dan de herstelling of aanpassing voor hun rekening uit.Een merk kan niet anders voor zijn imago.
Slechte dealers,mekaniekers,piloten anderzijds die bestaan er wel nog...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Zowel de 450 exc als de 530 exc hebben geen problemen of kinderziektes !
Verhalen als van horen zeggen heb je niks aan.
Ook zijn er tot nu toe geen modificaties of updates.
Wel is er 1 probleem, in het boek staat 700 cc olie bij de krukas.
Dit is niet juist dit moet 600 cc zijn incl olie filter, kijk gewoon goed op het kijkglas.
De je er gewoon domweg 700 in bestaat inderdaat de kans dat bij een 530 de keerring er uit knalt.
Verhalen als van horen zeggen heb je niks aan.
Ook zijn er tot nu toe geen modificaties of updates.
Wel is er 1 probleem, in het boek staat 700 cc olie bij de krukas.
Dit is niet juist dit moet 600 cc zijn incl olie filter, kijk gewoon goed op het kijkglas.
De je er gewoon domweg 700 in bestaat inderdaat de kans dat bij een 530 de keerring er uit knalt.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Juist terug van de eerste 120km met mijne nieuwe 530xcr-r,ene grote .
Stuurt prachtig met een prachtig linear koppel verloop,minder bruut als mijne 525.Als hem nu even betrouwbaar is als de 525 zijne content.
Stuurt prachtig met een prachtig linear koppel verloop,minder bruut als mijne 525.Als hem nu even betrouwbaar is als de 525 zijne content.
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Alleeeeez,we drinken weer
Proficiat met de nieuwe aankoop en vele veilige endurokilometers toegewenst.
Proficiat met de nieuwe aankoop en vele veilige endurokilometers toegewenst.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
THXsjikkentip schreef:Alleeeeez,we drinken weer
Proficiat met de nieuwe aankoop en vele veilige endurokilometers toegewenst.
Hey Stefaan , proficiat met je nieuwe bike
Ik wou eigenlijk dit weekend ook mijn nieuwe bike gaan uitlaten maar de griep dacht daar anders over
Ik wou eigenlijk dit weekend ook mijn nieuwe bike gaan uitlaten maar de griep dacht daar anders over
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/