Bestekes,
iemand een idee welke de juiste settings zijn op een 250 4T van 2008?
Ik heb een Akrapovic demper klaar liggen maar weet niet welke stand ik de naald moet plaatsen en welk type van sproeiers er het best ingaan.
Iemand een idee?
Tandwielverhouding?
Voorheen had ik een 300 en vindt dat dit ding niet op gang komt.
Mvg,
ARES
Tuning EXC-F 250 2008
Moderator: ghulst
Carburator
Stationair 40 of 42
Hoofd 178
Naald OBETP clip in 5e positie
Acc pomp timing goed zetten voor minder inspuiting +/- 1 omwenteling indraaien
Brandstof schroef 1,25 tot 1,5 uit.
Ik gebruik dit met Akrapovic uitlaat en Twinair filter kit.
Ook belangrijk is dat je nokkenas timing goed staat, dit scheelt heel veel in het lopen.
Tandwiel verhouding is een kwestie van smaak. Ik gebruik 14-50 maar ik heb een SXF versnellingsbak, normaal is 2/3/4 gelijk aan de EXC bak, jou 1e is iets langer en de 5 en 6 zijn langer.
Als je interesse hebt heb ik nog een Rekluse koppeling en een HGS enduro uitlaat voor een 250 EXCF.
Stationair 40 of 42
Hoofd 178
Naald OBETP clip in 5e positie
Acc pomp timing goed zetten voor minder inspuiting +/- 1 omwenteling indraaien
Brandstof schroef 1,25 tot 1,5 uit.
Ik gebruik dit met Akrapovic uitlaat en Twinair filter kit.
Ook belangrijk is dat je nokkenas timing goed staat, dit scheelt heel veel in het lopen.
Tandwiel verhouding is een kwestie van smaak. Ik gebruik 14-50 maar ik heb een SXF versnellingsbak, normaal is 2/3/4 gelijk aan de EXC bak, jou 1e is iets langer en de 5 en 6 zijn langer.
Als je interesse hebt heb ik nog een Rekluse koppeling en een HGS enduro uitlaat voor een 250 EXCF.
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Hallo,
Ik rij met een tandwielverhouding 13/52.
Naald en sproeiers weet ik momenteel niet,het beestje is nog maar pas nieuw en de dealer heeft de motor perfect geprepareerd vind ik.
Aan het gas draaien en er is direkt iemand thuis.
Ik kom van een 400 EXC en ik vind dat de 250 zeer goed optrekt voor die CC inhoud,minder spectaculair maar hij (of zij?) maakt wel meters.
Ik rij met een originele uitlaat waar de katalisator uit verwijderd is en ik zie niet in waarom een Acrapovic nodig is.
Hoe stiller hoe beter want we krijgen al genoeg 'Trubbles' om onze hobby te kunnen beoefenen...
Ik rij met een tandwielverhouding 13/52.
Naald en sproeiers weet ik momenteel niet,het beestje is nog maar pas nieuw en de dealer heeft de motor perfect geprepareerd vind ik.
Aan het gas draaien en er is direkt iemand thuis.
Ik kom van een 400 EXC en ik vind dat de 250 zeer goed optrekt voor die CC inhoud,minder spectaculair maar hij (of zij?) maakt wel meters.
Ik rij met een originele uitlaat waar de katalisator uit verwijderd is en ik zie niet in waarom een Acrapovic nodig is.
Hoe stiller hoe beter want we krijgen al genoeg 'Trubbles' om onze hobby te kunnen beoefenen...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
ga voor een JD kit: http://www.jdjetting.com
geen gezever of gepruts met spoeiers of naalden,
direct alles op punt, inclusief handleiding met foto's
heb je toch tijd en goesting om te prullen,
zet de naald van de SX-F 250, 4e clip
stationair laat je standaard (40 denk ik)
hoofdsproeier 180 (mag in de winter ietske meer zijn)
rijkdom schroef 1,5 toeren uit
zet een leak jet van 60 ipv de standaard 70 (zorgt dat je, in tegenstelling met wat Mech zegt, meer benzine inspuit bij gas openzetten. Voor een 400-450-525 geeft ik Mech gelijk en moeten ze minder naft krijgen)
verbind de bedieningsarm van de acceleratiepomp met de link zodat je een directere en sterkere inspuiting krijgt
kijk even op http://www.ktmtalk.com en daar vind je veel topics met foto's hoe alles moet
heel belangrijk: geef de moto 10 uur om los te komen
wil je nog meer 'snap', zet de CDI van een SX-F (niet de SXS-F, want dan heb je andere klepveren nodig)
persoonlijk "durf" ik de SX-F niet zetten wanneer we zeer vettige of rotsachtige ondergrond krijgen (ma ja, ik rij dan ook gelijk ne sissie ) want mijn dingske reageert zeer vinnig
persoonlijk rij ik met 13*50, en de moto heeft een heel goede respons en trekt mijn 68kg vlot
maar ik zeg het: het verschil na de rodage en het plaatsen van de JD kit was dag en nacht
ik kan de moto stationair plots gas open zetten, zonder dat die ook maar even stottert.
Dat kon niet voor de kit erin zat
de jouwe zou onderin nog soepeler moeten zijn,
want die heeft de nieuwe nokkenas
brengt me bij de volgende vraag: hoeveel weeg je en waar rij je vooral?
Verwacht niet de power van de 300
zo ja: http://www.kapaza.be, 2008 250 EXC-F, weinig kilometers
je rijstijl zal je moeten aanpassen: de begrenzer ligt op 13700 rpm, da's niet voor niks
je moet niet bang zijn dat je motor dat niet aankan, de 250F is zeer robuust
de mijne is net terug van een revisie na 1 seizoen of 115 uur,
waarvan het volledige BK enduro, MX trainingen (woon op 5Km van Hélécine) en endurances
olie wissel ik alle 1000 km,
oliefilter alle 3000 km
de piston begon heel lichte slijtage markeringen te vertonen,
maar niks om me zorgen over te maken
uit voorzorg ook het big end vervangen, voor 200 euro extra neem ik geen risico's
de kleppen had ik nog nooit aangeraakt, en waren nu nog steeds binnen spec.
koppeling was zo goed als nieuw
voor de rest moet ik me bij Sjikkentip aansluiten.
Ik kwam ook van een 400 EXC
Ik weet nog hoe Sjikkentip zich vorig jaar niet goed thuisvoelde toen hij die superlight uitprobeerde, maar ik denk dat hij zich nu al bekeerd heeft en niet meer terug wil.
Qua geluid is de Acra niet om van te gaan lopen, toch niet als 't een FIM is, maar je gaat er weinig progressie mee maken, tenzij je ook de TI voorbocht erbij koopt
Gery
geen gezever of gepruts met spoeiers of naalden,
direct alles op punt, inclusief handleiding met foto's
heb je toch tijd en goesting om te prullen,
zet de naald van de SX-F 250, 4e clip
stationair laat je standaard (40 denk ik)
hoofdsproeier 180 (mag in de winter ietske meer zijn)
rijkdom schroef 1,5 toeren uit
zet een leak jet van 60 ipv de standaard 70 (zorgt dat je, in tegenstelling met wat Mech zegt, meer benzine inspuit bij gas openzetten. Voor een 400-450-525 geeft ik Mech gelijk en moeten ze minder naft krijgen)
verbind de bedieningsarm van de acceleratiepomp met de link zodat je een directere en sterkere inspuiting krijgt
kijk even op http://www.ktmtalk.com en daar vind je veel topics met foto's hoe alles moet
heel belangrijk: geef de moto 10 uur om los te komen
wil je nog meer 'snap', zet de CDI van een SX-F (niet de SXS-F, want dan heb je andere klepveren nodig)
persoonlijk "durf" ik de SX-F niet zetten wanneer we zeer vettige of rotsachtige ondergrond krijgen (ma ja, ik rij dan ook gelijk ne sissie ) want mijn dingske reageert zeer vinnig
persoonlijk rij ik met 13*50, en de moto heeft een heel goede respons en trekt mijn 68kg vlot
maar ik zeg het: het verschil na de rodage en het plaatsen van de JD kit was dag en nacht
ik kan de moto stationair plots gas open zetten, zonder dat die ook maar even stottert.
Dat kon niet voor de kit erin zat
de jouwe zou onderin nog soepeler moeten zijn,
want die heeft de nieuwe nokkenas
brengt me bij de volgende vraag: hoeveel weeg je en waar rij je vooral?
Verwacht niet de power van de 300
zo ja: http://www.kapaza.be, 2008 250 EXC-F, weinig kilometers
je rijstijl zal je moeten aanpassen: de begrenzer ligt op 13700 rpm, da's niet voor niks
je moet niet bang zijn dat je motor dat niet aankan, de 250F is zeer robuust
de mijne is net terug van een revisie na 1 seizoen of 115 uur,
waarvan het volledige BK enduro, MX trainingen (woon op 5Km van Hélécine) en endurances
olie wissel ik alle 1000 km,
oliefilter alle 3000 km
de piston begon heel lichte slijtage markeringen te vertonen,
maar niks om me zorgen over te maken
uit voorzorg ook het big end vervangen, voor 200 euro extra neem ik geen risico's
de kleppen had ik nog nooit aangeraakt, en waren nu nog steeds binnen spec.
koppeling was zo goed als nieuw
voor de rest moet ik me bij Sjikkentip aansluiten.
Ik kwam ook van een 400 EXC
Ik weet nog hoe Sjikkentip zich vorig jaar niet goed thuisvoelde toen hij die superlight uitprobeerde, maar ik denk dat hij zich nu al bekeerd heeft en niet meer terug wil.
Qua geluid is de Acra niet om van te gaan lopen, toch niet als 't een FIM is, maar je gaat er weinig progressie mee maken, tenzij je ook de TI voorbocht erbij koopt
Gery
Laatst gewijzigd door Gery400 op vr jan 18, 2008 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Gery,ik heb me wel degelijk bekeerd,ik zou niet meer willen terugkeren.Gery400 schreef: voor de rest moet ik me bij Sjikkentip aansluiten.
Ik kwam ook van een 400 EXC
Ik weet nog hoe Sjikkentip zich vorig jaar niet goed thuisvoelde toen hij die superlight uitprobeerde, maar ik denk dat hij zich nu al bekeerd heeft en niet meer terug wil.
Gery
Kan je mij die scan ook eens doorsturen?
Met die JDjetting set,trekt hij dan nog korter op?Of is het grote verschil enkel wanneer je het gas in éénmaal opendraait?
Reageert hij hiermee beter op lager toerental en heeft ie hiermee meer koppel?
Is dit hier ook in den Belgiek ergens te koop?
Thanks....
Laatst gewijzigd door sjikkentip op vr jan 18, 2008 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Ik heb in de mijne een speciaal blok op basis van de SXF, Kop is geflowd en SXS kleppen en veren, cdi is een speciale van fabrieksteam gehad. Dit samen met een akrapovic met die dubbele voorbocht en Fim enduro demper heb je een hele sterke en stille motor.
Ik rijd ook met 14-50 (zelfde als Salminen afgelopen jaar) zodat mijn 1 en 2 wat langer zijn en dan is het karakter ook wat zachter. Je kan trouwens gerust hoog in de toeren rijden daar kan ie wel tegen. Mijn blok gaat elke 60 uur open en er staan nu 175uur op (uren teller)
Bij KTM zetten ze trouwens de inspuiten minder en de stationair iets groter omdat dan de motor beter oppakt, bij teveel inspuiten verslikt die zich, ik heb trouwens ook een 39mm carb zonder leakjet, standaard is 37mm dus daar kan wel verschil in zitten.
Het is trouwens altijd aan te raden om dit te controleren met een nieuwe motor omdat af fabriek dit niet altijd perfect is.
Ik rijd ook met 14-50 (zelfde als Salminen afgelopen jaar) zodat mijn 1 en 2 wat langer zijn en dan is het karakter ook wat zachter. Je kan trouwens gerust hoog in de toeren rijden daar kan ie wel tegen. Mijn blok gaat elke 60 uur open en er staan nu 175uur op (uren teller)
Bij KTM zetten ze trouwens de inspuiten minder en de stationair iets groter omdat dan de motor beter oppakt, bij teveel inspuiten verslikt die zich, ik heb trouwens ook een 39mm carb zonder leakjet, standaard is 37mm dus daar kan wel verschil in zitten.
Het is trouwens altijd aan te raden om dit te controleren met een nieuwe motor omdat af fabriek dit niet altijd perfect is.
Zier er goed uit, Mech.
Maar jongens, die jd-kit is niks speciaals. Je kunt goedkoper gewoon een paar naalden en sproeiers kopen. Ben je voor 20 euro klaar.
Wat is de jd-kit kwa sproeier bezetting?
Maar jongens, die jd-kit is niks speciaals. Je kunt goedkoper gewoon een paar naalden en sproeiers kopen. Ben je voor 20 euro klaar.
Wat is de jd-kit kwa sproeier bezetting?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
scan ligt in uwe baksjikkentip schreef:Kan je mij die scan ook eens doorsturen?
Met die JDjetting set,trekt hij dan nog korter op?Of is het grote verschil enkel wanneer je het gas in éénmaal opendraait?
Reageert hij hiermee beter op lager toerental en heeft ie hiermee meer koppel?
Is dit hier ook in den Belgiek ergens te koop?
Thanks....
kit is enkel in de VS te koop,
het grote verschil is de naald
de SX-F naald zou naar 't schijnt in de buurt komen
maar voor 79$ ga ik niet experimenteren
mijn vorige 400 die uw maat gekocht heeft, daar zit ook zo'n kit in, en dat kon je goed voelen
bij de 250 reageert hij gewoon beter op het gas, bokt niet onderin bij plots openzetten
ik vind de moto iets soepeler en vinniger reageren met de kit
maar zoals ik al zei, je kan aardig in de buurt komen met de SX-F naald.
Voor de rest bestaat de kit uit een andere leak jet (kleiner dan origineel), en een koppel sproeiers.
Al die dingen heeft DAM wel liggen.
Heel belangrijk is ook het verbinden van het pompmechanisme van de acceleratie sproeier.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Kheb nog niets in mennen bak gezien
Het verschil van uwe vorige 400 met die set en mijne vorige 400 voelde je wel,dus heb wel interesse om dit op menne 250 ook te plaatsen.
Onderhoud,lagers,kleppen stellen,enz... heb ik allemaal al gedaan behalve mechaniek aan den blok en carbu...
Is dit ingewikkeld om deze set zelf te plaatsen?
Op wat dien je te letten?
Het verschil van uwe vorige 400 met die set en mijne vorige 400 voelde je wel,dus heb wel interesse om dit op menne 250 ook te plaatsen.
Onderhoud,lagers,kleppen stellen,enz... heb ik allemaal al gedaan behalve mechaniek aan den blok en carbu...
Is dit ingewikkeld om deze set zelf te plaatsen?
Op wat dien je te letten?
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
AHAAA,nu zit het in mennen bak,thanks
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Dat is zonder twijfel de mooiste enduro ooit in mijn ogenmech schreef:Ik heb in de mijne een speciaal blok op basis van de SXF, Kop is geflowd en SXS kleppen en veren, cdi is een speciale van fabrieksteam gehad. Dit samen met een akrapovic met die dubbele voorbocht en Fim enduro demper heb je een hele sterke en stille motor.
Ik rijd ook met 14-50 (zelfde als Salminen afgelopen jaar) zodat mijn 1 en 2 wat langer zijn en dan is het karakter ook wat zachter. Je kan trouwens gerust hoog in de toeren rijden daar kan ie wel tegen. Mijn blok gaat elke 60 uur open en er staan nu 175uur op (uren teller)
Bij KTM zetten ze trouwens de inspuiten minder en de stationair iets groter omdat dan de motor beter oppakt, bij teveel inspuiten verslikt die zich, ik heb trouwens ook een 39mm carb zonder leakjet, standaard is 37mm dus daar kan wel verschil in zitten.
Het is trouwens altijd aan te raden om dit te controleren met een nieuwe motor omdat af fabriek dit niet altijd perfect is.
KTM prachtig.
4T prachtig.
2008 prachtig.
Akra uitlaat prachtig.
Redbull-stickers prachtig.
Motorex stickers prachtig.
Dreamenduro
*kwijlt*
Het mooiste vergeet je zelfsKTM125sx schreef:Dat is zonder twijfel de mooiste enduro ooit in mijn ogenmech schreef:Ik heb in de mijne een speciaal blok op basis van de SXF, Kop is geflowd en SXS kleppen en veren, cdi is een speciale van fabrieksteam gehad. Dit samen met een akrapovic met die dubbele voorbocht en Fim enduro demper heb je een hele sterke en stille motor.
Ik rijd ook met 14-50 (zelfde als Salminen afgelopen jaar) zodat mijn 1 en 2 wat langer zijn en dan is het karakter ook wat zachter. Je kan trouwens gerust hoog in de toeren rijden daar kan ie wel tegen. Mijn blok gaat elke 60 uur open en er staan nu 175uur op (uren teller)
Bij KTM zetten ze trouwens de inspuiten minder en de stationair iets groter omdat dan de motor beter oppakt, bij teveel inspuiten verslikt die zich, ik heb trouwens ook een 39mm carb zonder leakjet, standaard is 37mm dus daar kan wel verschil in zitten.
Het is trouwens altijd aan te raden om dit te controleren met een nieuwe motor omdat af fabriek dit niet altijd perfect is.
KTM prachtig.
4T prachtig.
2008 prachtig.
Akra uitlaat prachtig.
Redbull-stickers prachtig.
Motorex stickers prachtig.
Dreamenduro
*kwijlt*
De fabrieksvering van WP
Ik ook KWIJL KWIJL
Iedereen bedankt voor de zeer nuttige info.
Nu rest mij nog enkel het één en ander uitproberen.
Gery, bedankt voor de scan.
Mech proficiat voor deze zeeeeer mooie bike ( is dit een six days, of heb je al die powerparts achteraf bijgekocht?). Dacht dat Factory's niet in 250 verkocht werden.
Al de rest veel rijplezier en geen ongelukken.
Gery, ik woon in OORBEEK, dus niet zover van je af.
Ik zie je binnenkort misschien eens te Helecine.
Sportieve groeten,
ARES
Nu rest mij nog enkel het één en ander uitproberen.
Gery, bedankt voor de scan.
Mech proficiat voor deze zeeeeer mooie bike ( is dit een six days, of heb je al die powerparts achteraf bijgekocht?). Dacht dat Factory's niet in 250 verkocht werden.
Al de rest veel rijplezier en geen ongelukken.
Gery, ik woon in OORBEEK, dus niet zover van je af.
Ik zie je binnenkort misschien eens te Helecine.
Sportieve groeten,
ARES
't zo simpel als poep...sjikkentip schreef: Is dit ingewikkeld om deze set zelf te plaatsen?
Op wat dien je te letten?
't moeilijkste is de carbu zo te kantelen dat je overal aan kan.
voor de rest is er nix aan
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Gery400 schreef:'t zo simpel als poep...sjikkentip schreef: Is dit ingewikkeld om deze set zelf te plaatsen?
Op wat dien je te letten?
't moeilijkste is de carbu zo te kantelen dat je overal aan kan.
voor de rest is er nix aan
Gery
Gisteren de kit ontvangen en vandaag gemonteerd.De carbu kan op model 2008 wel niet gekanteld worden want hij zit tussen de kader.Je moet hem zowel langs de voor als achterkant losmaken en alle plastiek rondom verwijderen,zo kan je hem kantelen.Tja compacter heeft zen prijs hé...
Was benieuwd naar het resultaat en vlug enkele kilometers getest : fantastisch.......
Geen dood punt meer als men het gas opendraait en veel rapper in de toeren.
Ook vind ik dat men van in lagere toeren beter terug kan optrekken zonder te moeten zakken van versnelling,t'is natuurlijk nog altijd gene 400 maar ruimschoots voldoende.
Ik heb hoofdsproeier 180 geplaatst met de dikke O-ring.
Morgennamiddag eens uitvoerig testen.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Deze namiddag 90 km gaan testrijden en alles werkt zoals ik het wou.
Motor reageert onmiddellijk als je aan de gaskraan draait,ook als je vanuit het niets de hendel in één ruk opent geen probleem.
Dit is wat het moest zijn.Je kan ook beter vanop lagere snelheden en lager toerental terug optrekken zonder van versnelling te moeten zakken.Ik heb dit serieus kunnen testen want het liep vol wandelaars vandaag en dan nog meestal 'van dat soort dat een operatie achter de rug heeft van hun lachspieren'....De korte en steile klimmentjes zijn makkelijk vanuit lage snelheid in 2e te doen,zelfs in 3e.
Ik rij nu met tandwielverhouding 13/52 en ik ga eens een oude set van mijne 400 proberen : 14/52 en zien wat het geeft.Ik hoop dat deze verhouding niet te groot is.Een tandwiel 14 slijt beduidend minder snel als ik vergelijk.Na 700 km is de 13 reeds serieus toegetakeld.Dit ga ik volgende week nog eens proberen voor ik begin februari naar Spanje ga rijden.
Langs de andere kant positief nieuws van men Kyoto achterbandje:na 700 km ziet hij er nog steeds 'deftig' uit.Ik zeg niet dat je er nog aan een wedstrijd moet mee beginnen maar ik heb er al veel andere merken moeten vervangen na 300 a 400km.Dus voor 45€ mag men niet klagen.
Motor reageert onmiddellijk als je aan de gaskraan draait,ook als je vanuit het niets de hendel in één ruk opent geen probleem.
Dit is wat het moest zijn.Je kan ook beter vanop lagere snelheden en lager toerental terug optrekken zonder van versnelling te moeten zakken.Ik heb dit serieus kunnen testen want het liep vol wandelaars vandaag en dan nog meestal 'van dat soort dat een operatie achter de rug heeft van hun lachspieren'....De korte en steile klimmentjes zijn makkelijk vanuit lage snelheid in 2e te doen,zelfs in 3e.
Ik rij nu met tandwielverhouding 13/52 en ik ga eens een oude set van mijne 400 proberen : 14/52 en zien wat het geeft.Ik hoop dat deze verhouding niet te groot is.Een tandwiel 14 slijt beduidend minder snel als ik vergelijk.Na 700 km is de 13 reeds serieus toegetakeld.Dit ga ik volgende week nog eens proberen voor ik begin februari naar Spanje ga rijden.
Langs de andere kant positief nieuws van men Kyoto achterbandje:na 700 km ziet hij er nog steeds 'deftig' uit.Ik zeg niet dat je er nog aan een wedstrijd moet mee beginnen maar ik heb er al veel andere merken moeten vervangen na 300 a 400km.Dus voor 45€ mag men niet klagen.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/