aantrappen ktm 500 2takt

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
boer125
Contacteer:

hallo,
ik heb zaterdag voor niks een ktm 500 2 akt op kunne gaan halen bij een vriend. het bouwjaar is 1981 en stond al 10 jaar stil. zondag had ik de tnk leeggehaald, carburateur schoongemaakt, luchtfilter en nieuwe blokolie en benzine erin gedaan. nu zit ik met het probleem dat ik hem zelf niet aan krijg getrapt :x . een man bij mij uit de straat heeft hem wel aangekregen :oops: maar ik krijg hem maar niet rond. heeft iemand ervaring met een 500 2 takt aantrappen en weet messchien iemand hoe ik hem ook aan kan krijgen. we hebben ook al geprobeerd hem aan te slepen met een jeep maar dat leverde ook weinig op en vindde de koppelingsplete niet zo leuk.
ik hoor het graag als iemand tips of trucks heeft om hem aan te krijgen. bvd erwin
staatscrossbeheer gaat als een speer
Surfroy01

Ik had met mijn KTM 300GS ook dat probleem, ik zette hem dan met stuur tegen de muur zodat ik op de steppies kon staan om aan te trappen maar kreeg hem dan 1 keer naar beneden. Totdat iemand mij de tip gaf om niet op het hoogste punt van de compressie aan te willen trappen maar er net na, dan kan je een paar keer blijven trappen met veel minder kracht benodigd tot dat ie aan slaat......en gewoon zittend op zadel.
You're free to do as we tell you!
pHreaC

Je moet je kick duwen tot maximaal compressie en dan 1 klikje er voorbij. Zet je linker voet op een verhoog (trap, kruk...)en met je rechter zou je em zo moeten kunnen in gang trappen.

Als dit nog niet lukt, dan zou ik een lichtere machine zoeken.

grtz
Afbeelding
Rolando
Contacteer:

Surfroy01 schreef:niet op het hoogste punt van de compressie aan te willen trappen maar er net na, dan kan je een paar keer blijven trappen met veel minder kracht benodigd tot dat ie aan slaat......en gewoon zittend op zadel.
Dit is zeer gebruikelijk voor een dikke 2-takt. Had ik ook mijn mijn Honda CR500
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Klx300R

zoals phreac zegt, ingang trappen zoals je met een oude viertakt zonder decompressor doet, hem net door de compressie zetten en meppen, meestal helpt een klein beetje gas ook (niet teveel anders mept die je leuk terug :) ) geen aanrader om zonder stevige schoenen ta stampen.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
boer125
Contacteer:

bedank voor de snelle reactie, ik ga dadelijk eens probere om hem een tikje erna te zetten. ook zag ik dat hij 2 bougies heeft. is dit bij alle oudere zware 2 takten. ik wil de motor ook niet gebruiken om echt te crossen maar meer om te zien hoe die oudere motoren in elkaar zitten en een beetje hobby om hem wat op te knappen. verder zei iemand dat je remreiniger in de cilinder spuuiten en dan kicken dat hij gegarandeerd aangaat, maar is dit wel goed voor hem omdat remreiniger ect beter verbrand als benzine?
erwin
staatscrossbeheer gaat als een speer
adje

Surfroy01 schreef: Totdat iemand mij de tip gaf om niet op het hoogste punt van de compressie aan te willen trappen maar er net na, dan kan je een paar keer blijven trappen met veel minder kracht benodigd tot dat ie aan slaat......en gewoon zittend op zadel.
Dat doe ik zelfs nog wel met mijn CRF450R.
Start dan ook makkelijker ook al heeft ie een automatische decompressie.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
roen

en als je trapt dan niet bang zijn maar doorstoten tot het eind de slag!
anders kan 'ie alsnog terugmeppen!
Plaats reactie