Wat is momenteel de beste all-road die je kan kopen voor woon-werk verkeer?
Vroeger had je de XR650, de DR650...
nu heb je enkel nog die plastieke prullen zoals de nieuwe transalp, v-storm etc....
Is er nergens nog een ECHTE allroad te vinden van het type 1 cilinder, eventueel luchtgekoeld???
...een echte goeie oerbetrouwbare moto zonder al die franjes...
grtz,
pHreaC
All road
Moderator: ghulst
De BMW GS800 misschien wel ?
Als het iets meer mag zijn, de KTM 990 Adventure ?
Jo VdB
Als het iets meer mag zijn, de KTM 990 Adventure ?
Jo VdB
BMW, Suzuki DRZ400, Honda heeft niks, Yamaha WR en div andere modellen, KTM adventure/LC4 (1 cilinder) of de nieuwe 690 enduro...
Ga gewoon eens alle bekende merken sites af..
Door jouw genoemde Vstrom, transalp etc... is allemaal 2 clinder!
Ga gewoon eens alle bekende merken sites af..
Door jouw genoemde Vstrom, transalp etc... is allemaal 2 clinder!
-
neem de suzuki Dr 800 BIG, 1 cilinder, 800cc, lucht en olie gekoeld.
simpel onderhoud, betrouwbaar, top tot 180km/u.
24/29 liter tank. hoge zit, redelijke vering.. ideaal voor woon/werk en voor buiten spelen, rij er 20.000km per jaar mee tussen file en door de stad., en rij er rustig een hele dag op voor de lol, zit zalig
met een set valbeugels kan je hem laten vallen zonder schade, kost je tussen de e1.500 en e3.000 en loopt rustig 100.000km op een blok.
simpel onderhoud, betrouwbaar, top tot 180km/u.
24/29 liter tank. hoge zit, redelijke vering.. ideaal voor woon/werk en voor buiten spelen, rij er 20.000km per jaar mee tussen file en door de stad., en rij er rustig een hele dag op voor de lol, zit zalig
met een set valbeugels kan je hem laten vallen zonder schade, kost je tussen de e1.500 en e3.000 en loopt rustig 100.000km op een blok.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Het was in de richting van de DR dat ik zat te denken...hoe jong kan je zo een motor nog vinden/kopen...heb gezien dat ze de dr650 nog nieuw invoeren in de VS, pracht van een machine!
Heb een WR gehad, is niet meteen een 'allroad' in mijn boek, is eerder enduro...
Zoek een lichtgewicht motor om woon-werk verkeer te doen, die oerbetrouwbaar is en waar je mooi rechtop op zit...ik kom van een WR450 en heb nu een yz250, vroeger nog een bandit 1200n gehad, maar dit is iets erover voor mijn toepassing.
Trouwens woon-werk is 15km enkel (dus geen echt supergrote afstand)
grtz,
pHreaC
Heb een WR gehad, is niet meteen een 'allroad' in mijn boek, is eerder enduro...
Zoek een lichtgewicht motor om woon-werk verkeer te doen, die oerbetrouwbaar is en waar je mooi rechtop op zit...ik kom van een WR450 en heb nu een yz250, vroeger nog een bandit 1200n gehad, maar dit is iets erover voor mijn toepassing.
Trouwens woon-werk is 15km enkel (dus geen echt supergrote afstand)
grtz,
pHreaC
TT600RE uit 2004/5 Ben ik meerdere van tegengekomen die ook voor woon/werk gebruikt zijn.
Of zoek je een hele nieuwe motor?
KLR650, pas nog een vrijwel nieuwe verkocht zien worden op allroadmaniacs.nl (of was dat toch hier?)
Of zoek je een hele nieuwe motor?
KLR650, pas nog een vrijwel nieuwe verkocht zien worden op allroadmaniacs.nl (of was dat toch hier?)
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
Een BIG komt tot '98 maar is niet licht, 194 kg
Maar pk/kg verdeling is nog steeds ok vergeleken met de nieuwe XT
Maar pk/kg verdeling is nog steeds ok vergeleken met de nieuwe XT
-
yip, bij Ro van Snel motoren te zeist..
En jij was vast degene die met een grote stapel noppenbandjes de deur uit ging
Nog veel lol met het verslijten er van
En jij was vast degene die met een grote stapel noppenbandjes de deur uit ging
Nog veel lol met het verslijten er van
zappa.suzuki schreef: En jij was vast degene die met een grote stapel noppenbandjes de deur uit ging
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
http://www.motorbikes.be/nl/Suzuki/2001 ... 0Freewind/
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
pHreaC schreef:Wat is momenteel de beste all-road die je kan kopen voor woon-werk verkeer?
Vroeger had je de XR650, de DR650...
nu heb je enkel nog die plastieke prullen zoals de nieuwe transalp, v-storm etc....
Is er nergens nog een ECHTE allroad te vinden van het type 1 cilinder, eventueel luchtgekoeld???
...een echte goeie oerbetrouwbare moto zonder al die franjes...
grtz,
pHreaC
Ro had voor een aantal motormaffers een nette prijs gemaakt voor de bandjes, en geen verzendkostenadje schreef:zappa.suzuki schreef: En jij was vast degene die met een grote stapel noppenbandjes de deur uit ging
Allways replace the cheapest parts first