Zijn dit degelijke machines ?
Hebben ze welgekende kwalen ?
Ik wil namelijk binnekort overstappen op een 250 viertakt, en zag 2 van deze modellen op het net staan voor exact 2000€ beide.
Ze zijn beide uiterlijk in goede staat.
Zuigers hebben nog niet te veel uurtjes enz...
Zijn ze betrouwbaar ? Iemand ervaring met deze motor ?
Yamaha YZF 250 2002
Moderator: ghulst
Deze zijn wel betrouwbaar alleen is de versnelingsbak niet zo goed.
Vraag maar aan Rudy
Vraag maar aan Rudy
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik heb al veel vaker gehoord van kapotte versnellingsbaken bij Yamaha's maar dat kan idd bij elk merk gebeuren.KTM125sx schreef:Geldt dat enkel voor Rudy ?:)
Je moet er toch geluk mee hebben.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
versnellingsbak gaat niet zo vaak kapot bij een yzf 250 , dat de cilinderkop kapot gaat heb ik al vaker gezien. altijd alles netjes en oprijd vervangen. zuiger en distributie ketting om de 15 uur vervangen.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
De 2006 yzf250 had bij de eerste reeksen problemen met de hardheidsbehandeling van de kleppen. Veel van deze blokken zijn hierop stuk gelopen. Is in de loop van 2006 opgelost en zou nu betrouwbaar moeten zijn.
grtz
grtz
2 vrienden van me rijden beide op een yamaha yzf 250 de een uit 2004 en de ander uit 2005. bij de 2004 is de 5e 1 keer kapot geweest en bij de 2005 is 1 keer een klep gebroken, hierdoor de kop flink beschadigd en de cilinder en zuiger kapot. schade viel mer eigelijk nog mee. verder hebben zij er nooit problemen mee gehad
staatscrossbeheer gaat als een speer
??? Om de 15uur, dan wordt het wel een heel duur grapje. Minimaal 250-300 euro aan delen en dan moet je het zelf wel kunnen vervangen, anders tel dat er nog maar een keer bij op.stimpie schreef:versnellingsbak gaat niet zo vaak kapot bij een yzf 250 , dat de cilinderkop kapot gaat heb ik al vaker gezien. altijd alles netjes en oprijd vervangen. zuiger en distributie ketting om de 15 uur vervangen.
Kan je beter kijken naar een KTM 250SXF 2006, die zijn super betrouwbaar en je kan makkelijk een uur of 60 met een zuiger doen. Olie op tijd wisselen en elke keer een schone filter een gaan met het ding. Is nog een stuk sterker en lichter dan een Yam.
ik zelf rij niet op een yzf. de zuiger kosten tussen de 155 en de 165 euro van vertex voor een gewone zuiger. daar de distributie ketting bij en de pakkingen enz.mech schreef:??? Om de 15uur, dan wordt het wel een heel duur grapje. Minimaal 250-300 euro aan delen en dan moet je het zelf wel kunnen vervangen, anders tel dat er nog maar een keer bij op.stimpie schreef:versnellingsbak gaat niet zo vaak kapot bij een yzf 250 , dat de cilinderkop kapot gaat heb ik al vaker gezien. altijd alles netjes en oprijd vervangen. zuiger en distributie ketting om de 15 uur vervangen.
Kan je beter kijken naar een KTM 250SXF 2006, die zijn super betrouwbaar en je kan makkelijk een uur of 60 met een zuiger doen. Olie op tijd wisselen en elke keer een schone filter een gaan met het ding. Is nog een stuk sterker en lichter dan een Yam.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering