Herkansing roadbook rit Capella

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb mij zojuist opgegeven voor deze rit:
p.s. er zijn nog een paar plaatsen vrij voor extra deelnemers. Heb je iemand, laat het dan weten via info@mpsadventure.nl (Peter van der Sanden). Van elke deelnemer willen we wel naam, adres, woonplaats, telefoon, e-mail en motormerk-type hebben.
Bij deze stuur ik je de informatie voor dinsdag 5 februari. Het steekt die dag wat anders in elkaar dan je gewend bent. Maar het belangrijkste lijkt ons dat je in ieder geval een hele dag off road kunt rijden.

De start is in Uden

Gedurende de dag trek je je eigen plan. Heb je honger dan moet je onderweg zelf een plekje zoeken waar je wat kunt eten. De meeste zaken zijn open op de laatste dag van carnaval. Tankstations staan aangegeven op het roadbook. De route is zo'n 220 km. Bij nat weer is het een hele kluif maar voor het donker terug hoeft geen probleem te zijn.
Iemand die zich aansluit bij mij?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

had er wel zin in maar ben op dat moment in suriname.....

ook leuk toch..?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

K*t, ga die baan waar ik dinsdag zou beginnen maar weer af zeggen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Niemand :(
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik heb het geprobeerd, maar mocht niet van Peter :(
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

das balen als je niet mee mag spelen :cry:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Zo net weer terug, dat was me een dagje wél! 110km van de 220 gereden.

Erg veel blubber met sporen en knippen, pfft, het was erg zwaar maar wel erg leerzaam en leuk. Gelukkig geen bodemonderzoek gedaan, vaak een beentje moeten gebruiken om hem recht te houden :shock:

Qua banden schoot ik ook wat te kort, voor dit blubber werk wil je écht echte crossbanden! Nu een mt21 voor en een Kenda k270 achter.

Verder had ik in het begin wat problemen dat me motor spontaan uitging, later bleek dat ik teveel met me voeten op de stepjes naar achteren stond en met me hiel de zijstandaard iets omlaag drukte waardoor de schakelaar werd geactiveerd.

Verder heb ik nu echt gemerkt dat ik me stepjes echt verder naar achteren wil, ik hang echt teveel aan het stuur en dat merk je in kramp wat je op den duur krijgt. Ik wil ze zo'n 3cm naar achteren plaatsen. Hebben jullie hier geen last van?

Verder niet zoveel stuk gegaan, me snelheids kabel hing op een moment ineens naar buiten, was losgeschoten uit zijn huis. Deze heb ik vervolgens vastgezet met een ty-rapjes en dat was voldoende.

Helaas geen foto's, te druk met rijden,
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Tsjjj
het is toch wel discriminatie dat jij op je dr wel mag, en ik met een lief, klein, 2taktje niet mag. :wink:
Ik heb hem ooit een keer gereden, en heb toen ook heel veel water gezien, met heel wat trikkie slootkantjes.
Ook een van de eerste keren dat ik Henno tegen kwam. Ik ben altijd wel een beetje een late starter op dat soort ritjes, maar Henno komt gewoon rond een uur of 11.00 aankakken met z'n dikke xr. Halverwege de rit is die dan al de helft, die om 0900 starten, gepasseerd. :D
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

't was moii, 't was leuk, 't was bijna de hele dag droog, 't was toch heeel nat en vooral heel glad.

Uiteindelijk toch de hele rit uit kunnen rijden, net voor het donker

bedankt mannen van CS!!
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He shifty, dat je het probeert met die k270 achter.. wat een k*t band :evil:
levens gevaarlijk op natte weg en in het terrein waardeloos..
neem voor mul of modder de k760, kan je ineens lekker rijden :twisted:
stepjes geen probleem mee, pas me aan op m'n fiets..
maar probeer toch elke 2/3 weken een paar uur te spelen, dus dan geen last van kramp [ sta/loop ook 8.5 uur per dag, zal ook wel helpen]

jammer dat ik niet mee kon maar ook blij dat ik weer aan't werk ben na 3 maanden ww :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Een goede noppenband had inderdaad een stuk fijner geweest, dan had ik die dr bean eens laten zien wat rijden is :oops:

Maar het kost weer dat extra beetje moeite om een aanhanger te regelen weg te brengen, op en af te laden, en dan voor een half dagje crossen.
Vond het zo ook wel best, dan maar genoegen nemen met wat minder grip. Zit er tenminste nog een beetje uitdaging in :roll:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Aanhanger? k760 is snelweg gekeurd... hou de top op 100km max, dan slijt ie niet te snel, kost achter e55/45 dus daar hoef je het niet voor te laten, als je v-rem niet te veel gebruikt op de weg gaat je v-band lang mee :wink:
en steek anders achter een mefo stonemaster/ T63 en voor een k760, ben je dan een stuk stabiler, spaart je knie :wink:
Maar GEEN K270 :evil:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

17'' K760 trakmaster voor €50.00 :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Shifty-PK schreef: Verder heb ik nu echt gemerkt dat ik me stepjes echt verder naar achteren wil, ik hang echt teveel aan het stuur en dat merk je in kramp wat je op den duur krijgt. Ik wil ze zo'n 3cm naar achteren plaatsen. Hebben jullie hier geen last van?
Je kunt ook stuurverhogers nemen die het stuur 3 cm naar voren brengen (richting het voorwiel). Dit scheelt ook fors.

Als je een stuur hebt met van die markeringen zoals -4 tot + 4, zet hem voor de gein eens in standje +3. Je kunt ook een stuur nemen met een andere 'sweep' waardoor je houding relaxter is. Bij mij hielp het eerste.

Noppy
:toost:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Zappa, jij staat ook niet zo vaak als ik doe, dus dat is mischien ook een verklaring(en mischien sta je niet zo vaak omdat het accelerend niet echt goed vol te houden is). Of staan ze op een sr43 meer naar achteren?

Verder is op het oog al te zien dat de stepjes relatief ver naar voren staan. Ik wil door mijn gewicht te verplaatsen de voorkant lichter maken bij lastige stukken. Dus het verplaatsen van het stuur naar voren zorgt alleen maar voor meer gewicht op de voorkant, daarnaast zou dit voor wat problemen in de cockpit zorgen, want het stuur staat nu al tegen het ruitje aan bij volledige aanslag.

Wél heb ik gisteren het stuur iets naar voren gekanteld, ik schat dat ze nu op +2 staan, op mijn stuur heb ik wel markeringen maar niet op de klemmen van het stuur.

Eerst maar een 2e setje velgen kopen, staat ook maanden op mijn lijstje maar het is er nog niet van gekomen...
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Ha de Shifty, je maakt van je big echt geen exc. Misschien kan je je rijstijl aan de motor aanpassen, lijkt me makkelijker dan de motor :wink:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Shifty, is alweer een tijdje geleden dat we gereden hebben, zinsdien ben ik wel meer gaan staan, maar ga idd zitten als het kan :wink:
verder sta ik weleens met 140km/u op de snelweg voor de lol/rug, maar moet zeggen dat bij op schakelen vaak even ga zitten, vind dit staand lastig en hou naar gevoel zo meer controle op dat moment..
maar behalve staan de hele dag sleutel ik de halve dag.. heb redelijk wat kracht in de handen.. [ en al 40.000km op de BIG :lol: ]
Hoe de stepjes staan bij m'n SR43 weet ik niet, probeer het maar binnenkort in almeria..
gewicht mischien bij mij anders, is voor lichter [48.5%]

en ben het wel eens met Barros, rij met je fiets zo als ie wil..
mischien langzaam in de bochten maar daarna maken de pk's veel goed :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

welke PK's
tegenwoordig heb je die pktjes in een 400 van 120kg :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Zij die er gisteren waren weten ... dat je aan pk's gisteren niet zo veel had

:lol:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

BIG88 schreef:welke PK's
tegenwoordig heb je die pktjes in een 400 van 120kg :roll:
Ssst, laat me nu lekker dromen :roll:
Maar die lopen geen ton rond zonder revisie.. hoop ik. en rijden niet zo lekker op de weg.. hoop ik.. zo wel.. 2 BIG's te koop :wink:
Maar is in ieder geval nog even de grootste serie 1 pitter [ tot KTK een paar jaar verder is :wink: ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie