Uuuhg, ergens heb ik gelezen dat een winkel GPS toestellen kon verhuren. En ik meende daar ook gelezen te hebben dat ze de route in de GSP zouden kunnen inladen.
Maar.... kan het begod nie meer terugvinden boehoe....
Kan zijn dat mijn getergde hersenkronkels (laatste dagen zijn nogal zwaar geweest) me iets aan het wijsmaken zijn.
Maar omdat ik het zelf niet kan, routes direct inladen, leek het me wel leuk om eens te zien hoe het ging.
Sorry als ik een misverstand de lucht in heb geschoten.
Allee, CU all there.
Midsummer Sunrisetour 600km
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: di dec 31, 2002 00:48
- Locatie: Leuven, België
- Contacteer:
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Met de Garmin-software en een PC-kabeltje, kun je de routes in je GPS laden.
Voor deze lange rit kun je vooraf bij mijn huis het eerste deel van de route laden. Na 220 km kom je weer langs mijn huis en dan kun je het 2e deel van de route laden. Het volgende (en laatste) oplaadpunt is dan bij de GPS-shop in Notter.
Voor deze lange rit kun je vooraf bij mijn huis het eerste deel van de route laden. Na 220 km kom je weer langs mijn huis en dan kun je het 2e deel van de route laden. Het volgende (en laatste) oplaadpunt is dan bij de GPS-shop in Notter.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Hoi Freek,
Uit hoeveel waypoints bestaat de route dan? Dat uploaden 2 keer nodig is
de oudere Garmins kunnen al 10 routes aan van 30 waypoints
Niet voldoende?
Of zijn het tracklogs? Ik wil anders best een avondje puzzelen om de
tracklogs uit te kleden (bv alle onnodige punten er uit halen op een rechte weg)
En er evt ook routes van maken.
Laat maar weten
Uit hoeveel waypoints bestaat de route dan? Dat uploaden 2 keer nodig is
de oudere Garmins kunnen al 10 routes aan van 30 waypoints
Niet voldoende?
Of zijn het tracklogs? Ik wil anders best een avondje puzzelen om de
tracklogs uit te kleden (bv alle onnodige punten er uit halen op een rechte weg)
En er evt ook routes van maken.
Laat maar weten
Greetz
Henry
Henry
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Het zijn tracklogs. En waypoints om tankstations aan te geven.
Ik heb het aantal trackpunten handmatig al behoorlijk teruggebracht.
Ik wil de routes nog een keer vastleggen met de lage resolutie instelling.
Een 2+ kan 1025 punten aan, dus hier wil ik onderblijven.
Als ik de Balkbrugroute (140km) op normale resolutie vastleg, dan heb ik al 1500 trackpunten.
Waarom zou ik er routes van maken ?
Een track met uitgeschakelde kaart(=overbodige info) is prima na te rijden.
Ik heb het aantal trackpunten handmatig al behoorlijk teruggebracht.
Ik wil de routes nog een keer vastleggen met de lage resolutie instelling.
Een 2+ kan 1025 punten aan, dus hier wil ik onderblijven.
Als ik de Balkbrugroute (140km) op normale resolutie vastleg, dan heb ik al 1500 trackpunten.
Waarom zou ik er routes van maken ?
Een track met uitgeschakelde kaart(=overbodige info) is prima na te rijden.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Eens,Freek schreef:Een track met uitgeschakelde kaart(=overbodige info) is prima na te rijden.
Je kan alleen niet achter je pijlje aanrijden. en je moet even weten waar het begin is (om hem niet achterstevoren te rijden)
Maar dat mag echt geen naam hebben.
Greetz
Henry
Henry
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
In de blokhut ( http://home.planet.nl/~freekkno/page8.html )kunnen ong. 8 man liggen, en als ze elkaar aardig vinden ook wel 10.
verder kan ik wel een stuk of 15 kleine tentjes hebben.
Alleen het parkeren wordt moeilijk als er teveel met de auto komen.
Maar even met de buren praten.
verder kan ik wel een stuk of 15 kleine tentjes hebben.
Alleen het parkeren wordt moeilijk als er teveel met de auto komen.
Maar even met de buren praten.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Deze info interesseert me echt wel. En als dit een pos ervaring wordt zal ik me die kabeltjes en software zo goed als zeker aanschaffen.
Enige puntje: heeft er 1 van jullie een macintosh?
Freek, begrijp ik het goed dat ik dus terecht zou kunnen in een oplaadpunt om die route in mijn GPS te steken?
Groetjes,
Pieter.
Enige puntje: heeft er 1 van jullie een macintosh?
Freek, begrijp ik het goed dat ik dus terecht zou kunnen in een oplaadpunt om die route in mijn GPS te steken?
Groetjes,
Pieter.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Ja, als je een Garmin hebt is het zeker geen probleem.
De route is in 3 delen opgedeeld. Voor de start laad je hier het eerste deel van de route, na 220 km laad je weer hier het 2e deel en het derde deel laad je bij de GPS-shop in Notter.
De route is in 3 delen opgedeeld. Voor de start laad je hier het eerste deel van de route, na 220 km laad je weer hier het 2e deel en het derde deel laad je bij de GPS-shop in Notter.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Het max. aantal deelnemers is bereikt, dus in principe is het niet meer mogelijk om in te schrijven.
Het is wel mogelijk om op een reservelijst geplaatst te worden.
Het is wel mogelijk om op een reservelijst geplaatst te worden.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
freek bij nader inzien hoeft tanken geen probleem te zijn , bij alle grotere tankstations kun je tanken met je pinpas
Het zal alleen uitgezocht moeten worden waar de tankstations zijn en eventueel met de gps coordinaten ideetje?
Het zal alleen uitgezocht moeten worden waar de tankstations zijn en eventueel met de gps coordinaten ideetje?
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
20 km na vertrek, kom je inderdaad een tankstation tegen waar je met een bankpas kunt tanken, maar dat is een beetje vroeg.
De noordelijke route moet ik nog rijden dus ik weet nog niet hoe de situatie daar is.
Maar ik heb al eventueel al een vrijwilliger, die met benzine op pad wil.
Komt wel goed dus.
De noordelijke route moet ik nog rijden dus ik weet nog niet hoe de situatie daar is.
Maar ik heb al eventueel al een vrijwilliger, die met benzine op pad wil.
Komt wel goed dus.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Vandaag het laatste gat in de route gesloten. (de gaten in de wegen zitten er gelukkig nog in).
Het wordt zo'n 584 km
Het wordt zo'n 584 km
Laatst gewijzigd door Freek op za mei 10, 2003 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr jan 03, 2003 13:04
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Nou ik ben er ook bij hoor! Fantastisch evenement Ik heb me aangesloten bij de GS-rijders en ik voorzie een zware dag
Tot de 21ste!
Cheers,
Rene
Tot de 21ste!
Cheers,
Rene
Veel plezier tijdens de komende 600km+ !! Eerst nog een slaapfeestje en om 05:00 gaan de eerste er tegenaan. Ik kijk uit naar de eerste stoere verhalen hier! En hopelijk -als de organisatie besluit tot een vervolg- kan ik volgend jaar ook mee!
Groetjes DareDevillin
Groetjes DareDevillin
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Het is volbracht.
De laatste deelnemers zijn net weer vertrokken naar huis.
Alle 25 deelnemers zijn op komen dagen en de helft heeft de 600 km volgemaakt.
Op een enkele schaafplek na(op mens en machine) , zijn er geen rare dingen gebeurd.
De uitgebreidere verhalen zullen nog wel komen.
De laatste deelnemers zijn net weer vertrokken naar huis.
Alle 25 deelnemers zijn op komen dagen en de helft heeft de 600 km volgemaakt.
Op een enkele schaafplek na(op mens en machine) , zijn er geen rare dingen gebeurd.
De uitgebreidere verhalen zullen nog wel komen.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Freek,
Ik kan niet wachten tot ik de eerste verslagen zie.
Baal verschrikkelijk dat ik er niet bij kon zijn.
600 km off-road in Nederland is echt uniek!!
De volgende keer ben ik er bij.
Groeten,
Fr@venture
die nog aan het bijkomen is van een liesbreukoperatie
Ik kan niet wachten tot ik de eerste verslagen zie.
Baal verschrikkelijk dat ik er niet bij kon zijn.
600 km off-road in Nederland is echt uniek!!
De volgende keer ben ik er bij.
Groeten,
Fr@venture
die nog aan het bijkomen is van een liesbreukoperatie
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Zo jongens, morgen zijn jullie wel weer genoeg bijgekomen hè? We (thuusblijvers) lezen hier graag jullie belevingen!
Dare Devillin
Dare Devillin
Ok dan,
Ons "team" bestond uit 4 personen. Lucas, Paul, Erik en ik
Allen op een BMW GS (100,1100 *2,1150) waarmee we gelijk het zwaarste team waren (1000kg aan motorfiets)
Lucas heeft foto's op het forum gezet
http://www.noppenforum.messageboard.nl/ ... php?t=1097
en op
http://luckyluke.smugmug.com/gallery/10299/1/335354
Vrijdagavond vast naar Freek gereden,
Na een praatje en biertje m'n slaapzak uitgerold in de blokhut. De rest had een tent meegenomen, zeker bang dat ik snurk...
IIIII, IIIIII, IIIIII ...de wekker...
Het is 4.30 uur en stap m'n slaapzak uit om het langzame proces van wakkerworden op te starten.
Buiten was het al een aardige drukte, in 4 pannen werden er uitsmijters gebakken en de koffie automaat was ook erg populair.
Nog even staan knoeien om tracklogs in een streetpilot te laden, iets wat we niet voor elkaar kregen.
Lullig, want dat was de enige GPS voor het Yami team, Deze hebben toen aangehaakt bij de Transalp rijders.
we moesten om 5.17 starten, maar door het GPS verhaal werd dat 5.30.
Erik navigeerde als eerste, en zetten er een beheerst tempo in om op gang te komen.
Na een 15 Minuten was mens en machine warm gedraaid en het tempo werd opgevoerd naar een stevig gangetje
(voor GS begrippen) dat betekende van 2de versnelling werk voor de lastige stukken (de GS is erg slecht in knippen)
tot over de 100 op de overzichtelijke zandwegen. Op asvalt normale snelheid gereden, kan je even rusten en drinken (iedereen had cammelbag bij zich)
Deze tactiek was al van te voren doorgesproken, stevig doorrijden maar niet racen. Zo loop je weinig risico op schade of valpartij en put je jezelf niet uit.
Na een uurtje of anderhalf kwamen we bij een diepe plas waar iedereen mooi omheen stuurde maar waar Paul natuurlijk weer door moest. (zie foto's) Als laatste rijder had hij natuurlijk de minste tijd om te reageren (tuurlijk Paul...)
Hier maar direct een korte pauze ingelast van een paar minuten. Even een broodje eten, aftappen (je blijft plassen als je aan een cammelbak lurkt) en weer verder. Dit zouden we de hele dag herhalen, korte pauze na een km of 80-100.
Later zou ik de enige val maken die ons team heeft gehad, dit op de voor mijn standaard manier.
Dat wil zeggen, goed door de lastigst passages rijden, maar (door gebrek aan concentratie ?) op het makkelijke stuk langzaam rijdend onderuit gaan. Brommer opgeraapt, graspol tussen de cilinder en valbeugen wegtrokken en rijden weer.
Rond 11.00 hadden we het eerste deel er Opzitten (230Km) en kwamen na een tankstop weer bij Freek aan om het tweede deel van de route in de GPSII te laden, cammelbag af te vullen, en dankbaar gebruik maken van de koffie automaat.
Na een half uurtje zijn we weer te paard gegaan om met volle tank aan deel twee te beginnen.
In de middag had iedereen wel even een half uurtje dat het niet zo lekker meer ging, maar dat beperkte zich in het wat rustiger nemen van de bochten en wat minder "spelen" onderweg
Het ging in een goed tempo door met af en toe de bekende 5 min. broodje/plas stop. Na 280 km voor de zekerheid nog even getankt omdat we niet meer zeker wisten hoe lang de tocht was.
Rond 19.00 reden we bij Freek het erf op, zeer voldaan, zeer hard aan een biertje toe!
Score: 574km, in 10,44 uur. Niet slecht vonden we zelf, zeker nadat we begrepen hadden dat de helft eerder afgehaakt was
Na een hardnodige wasbeurt onder freeks buitenkraantje aangeschoven aan de BBQ,
Moet zeggen dat ik erg goed geslapen heb die nacht erna.
Zondag om 9.30 wakker geschrokken van een wekker van een mede blokhut bewoner, mmmm, mooie tijd om op te staan.
Rustig spullen weer op de brommer geladen (zonder spierpijn) en rustig de 130 km naar huis getuft.
Freek, volgend jaar weer?
Ons "team" bestond uit 4 personen. Lucas, Paul, Erik en ik
Allen op een BMW GS (100,1100 *2,1150) waarmee we gelijk het zwaarste team waren (1000kg aan motorfiets)
Lucas heeft foto's op het forum gezet
http://www.noppenforum.messageboard.nl/ ... php?t=1097
en op
http://luckyluke.smugmug.com/gallery/10299/1/335354
Vrijdagavond vast naar Freek gereden,
Na een praatje en biertje m'n slaapzak uitgerold in de blokhut. De rest had een tent meegenomen, zeker bang dat ik snurk...
IIIII, IIIIII, IIIIII ...de wekker...
Het is 4.30 uur en stap m'n slaapzak uit om het langzame proces van wakkerworden op te starten.
Buiten was het al een aardige drukte, in 4 pannen werden er uitsmijters gebakken en de koffie automaat was ook erg populair.
Nog even staan knoeien om tracklogs in een streetpilot te laden, iets wat we niet voor elkaar kregen.
Lullig, want dat was de enige GPS voor het Yami team, Deze hebben toen aangehaakt bij de Transalp rijders.
we moesten om 5.17 starten, maar door het GPS verhaal werd dat 5.30.
Erik navigeerde als eerste, en zetten er een beheerst tempo in om op gang te komen.
Na een 15 Minuten was mens en machine warm gedraaid en het tempo werd opgevoerd naar een stevig gangetje
(voor GS begrippen) dat betekende van 2de versnelling werk voor de lastige stukken (de GS is erg slecht in knippen)
tot over de 100 op de overzichtelijke zandwegen. Op asvalt normale snelheid gereden, kan je even rusten en drinken (iedereen had cammelbag bij zich)
Deze tactiek was al van te voren doorgesproken, stevig doorrijden maar niet racen. Zo loop je weinig risico op schade of valpartij en put je jezelf niet uit.
Na een uurtje of anderhalf kwamen we bij een diepe plas waar iedereen mooi omheen stuurde maar waar Paul natuurlijk weer door moest. (zie foto's) Als laatste rijder had hij natuurlijk de minste tijd om te reageren (tuurlijk Paul...)
Hier maar direct een korte pauze ingelast van een paar minuten. Even een broodje eten, aftappen (je blijft plassen als je aan een cammelbak lurkt) en weer verder. Dit zouden we de hele dag herhalen, korte pauze na een km of 80-100.
Later zou ik de enige val maken die ons team heeft gehad, dit op de voor mijn standaard manier.
Dat wil zeggen, goed door de lastigst passages rijden, maar (door gebrek aan concentratie ?) op het makkelijke stuk langzaam rijdend onderuit gaan. Brommer opgeraapt, graspol tussen de cilinder en valbeugen wegtrokken en rijden weer.
Rond 11.00 hadden we het eerste deel er Opzitten (230Km) en kwamen na een tankstop weer bij Freek aan om het tweede deel van de route in de GPSII te laden, cammelbag af te vullen, en dankbaar gebruik maken van de koffie automaat.
Na een half uurtje zijn we weer te paard gegaan om met volle tank aan deel twee te beginnen.
In de middag had iedereen wel even een half uurtje dat het niet zo lekker meer ging, maar dat beperkte zich in het wat rustiger nemen van de bochten en wat minder "spelen" onderweg
Het ging in een goed tempo door met af en toe de bekende 5 min. broodje/plas stop. Na 280 km voor de zekerheid nog even getankt omdat we niet meer zeker wisten hoe lang de tocht was.
Rond 19.00 reden we bij Freek het erf op, zeer voldaan, zeer hard aan een biertje toe!
Score: 574km, in 10,44 uur. Niet slecht vonden we zelf, zeker nadat we begrepen hadden dat de helft eerder afgehaakt was
Na een hardnodige wasbeurt onder freeks buitenkraantje aangeschoven aan de BBQ,
Moet zeggen dat ik erg goed geslapen heb die nacht erna.
Zondag om 9.30 wakker geschrokken van een wekker van een mede blokhut bewoner, mmmm, mooie tijd om op te staan.
Rustig spullen weer op de brommer geladen (zonder spierpijn) en rustig de 130 km naar huis getuft.
Freek, volgend jaar weer?
Greetz
Henry
Henry