Sinds vandaag staat er (weer) eentje op mijn naam.
Moet nog groot onderhoud hebben maar het begin is er.
"Nieuwe" BIGrijder
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Weer welkom bij de club LEO
Veel sleutel plezier

Veel sleutel plezier

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Kijk het goede begin is er al dus je bent al halverwege. 

Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
- de antrapper

Daaaag vrije tijd

Big Bigger Tiger en weer Big 

de antrapper schreef:![]()
Daaaag vrije tijd

Ik ben nog bezig met een aanbouwtje dus de BIG moet zoiezo even wachten maar ik als "technisch wonder" kan wel eens heeeeeel lang over een grote beurt gaan doen ja

( gelukkig woont er een BIGdeskundige om de hoek en kunnen we als backup per e-mail raad vragen in Landsmeer )
-
Ach, groot beurtje is zo gebeurd.. olie+filter vervangen, kleppen stellen en balansasketting spannen, luchtfilter en benzinefilter wisselen..
Moet lukken in 3 uur
Ps voor BIG rijders sleutel ik voor 20e per uur
Moet lukken in 3 uur

Ps voor BIG rijders sleutel ik voor 20e per uur

-
Krijg kopijn van die kleine letters 

Ik krijg koppijn als ik terugdenk aan mijn vorige pogingen om een oliefiltertje te vervangenzappa.suzuki schreef:Krijg kopijn van die kleine letters

Nee, deze grote beurt gaat geheel onder toezicht van een deskundige en als die geen tijd heeft wacht ik rustig af want er moet ook serieus naar de kleppenafstelling / balansasketting gekeken worden.
LEO
-
Voor een bigje klaar maken Heb ik altijd wel tijd.
Ge komt mar langs.
gr Iwan
Ge komt mar langs.

gr Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
Olie filter vervangen doe je toch in 3 minuten?Leo schreef:Ik krijg koppijn als ik terugdenk aan mijn vorige pogingen om een oliefiltertje te vervangenzappa.suzuki schreef:Krijg kopijn van die kleine letters![]()
Nee, deze grote beurt gaat geheel onder toezicht van een deskundige en als die geen tijd heeft wacht ik rustig af want er moet ook serieus naar de kleppenafstelling / balansasketting gekeken worden.
LEO
En de rest is ook makkelijk

pas 7 keer gedaan dus wat weet ik er van

Nou, laatste had ik mijn olie filter vervangen en was ik bezig met het dekseltje erop te schroeven.
één schroefje draaide niet zo lekker en had zijn eigen schroefdraad getapt voor 1/3 van de schacht. Tapper erin gedraad, hierna wilde hij pas weer goed erin. Opletten dus
één schroefje draaide niet zo lekker en had zijn eigen schroefdraad getapt voor 1/3 van de schacht. Tapper erin gedraad, hierna wilde hij pas weer goed erin. Opletten dus

Suzuki DR 750SK Big '89
Ik zal je op een BIGmeeting wel eens vertellen hoe een kantoorpik met 2 linker handen zoiets doetzappa.suzuki schreef:....Olie filter vervangen doe je toch in 3 minuten?

Zorg wel dat je iemand in de buurt hebt die je zuurstof kan toedienen voor het geval je in een lachstuip schiet.
@spgoesdakar: THX !

LEO
-
met de slijpschijf?

-
op 80 NM?

aha een kantoorpik .... kantoormensen werken met het geschreven woord hé? en foto's en schemaatjes enzo .... toch?Leo schreef:... wel eens vertellen hoe een kantoorpik met 2 linker handen zoiets doet ....
Koop een manual

Nix technisch inzicht ... gewoon doen wat het boek je voorschrijft en er gaat een wereld voor je open

Mooie DR heb je me daar trouwens, goeie kleur combinatie

cheers,
Dennis

THX ! Die kleurencombi blijft mij achtervolgenCamoKat schreef:Mooie DR heb je me daar trouwens, goeie kleur combinatie

De manual van de big hebbik. Het zat hem meer in het ontbreken van de manual van de momentsleutel

Dennis, heb jij je fiets misschien ooit gekocht bij een meneer uit amersfoort ?
Leo
Hya Leo,
eh .. manual van een moment sleutel? .... eh, okay dan
Nope niet gekocht in Amersfoort ... heb 'm gekocht in Kaatsheuvel (of een dorpje daar heel vlak bij)
in onderdelen, de beste man had schijnbaar 2 linkerhanden en zag er geen gat meer in.
cheers,
Dennis
eh .. manual van een moment sleutel? .... eh, okay dan

Nope niet gekocht in Amersfoort ... heb 'm gekocht in Kaatsheuvel (of een dorpje daar heel vlak bij)
in onderdelen, de beste man had schijnbaar 2 linkerhanden en zag er geen gat meer in.
cheers,
Dennis

-
Schijnt dat LEO alles doet met een slijpschijf 

-
Die van hem zat volgens mij ook in een doos.Leo schreef:THX ! Die kleurencombi blijft mij achtervolgenCamoKat schreef:Mooie DR heb je me daar trouwens, goeie kleur combinatie![]()
De manual van de big hebbik. Het zat hem meer in het ontbreken van de manual van de momentsleutel![]()
Dennis, heb jij je fiets misschien ooit gekocht bij een meneer uit amersfoort ?
Leo
Mischien is ie inmiddels verhuisd naar brabant.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
He Leo, zit er een Marving uitlaat onder je BIG en zo ja, klinkt deze iets beter dan de Lazer??