Hoi allen,
Na enkele jaren ge-allroad te hebben met de grote fietsen is een groepje rijders van plan om in 2008 met hun lichtere fietsen hun eerste serieuze OTR rit te gaan rijden in Handel.
Wij willen hier voor gaan trainen om niet iedereen voor de wielen te rijden maar we hebben niet echt een idee waar we op moeten trainen.
Iemand een tip ?
Leo
OTR newbies vragen trainingstips
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ja, alle andere offroad ritten ook meerijden
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Handel is pas eind oktober, tijd zat in ieder geval nog. In Handel rijden allerlei kwaliteiten rijders, daar hoef je je niet druk over te maken.
Verder eens met Spfrx, oefening baart kunst.
Verder eens met Spfrx, oefening baart kunst.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Je kan niet verwachten dat je in Handel met iedereen gaat meekunnen, als dat één van je eerste OTR ritten is...
Ga rijden, en doe mee aan alle andere ritten, het maakt niet uit dat je zogezegd nog een newbie bent.Iedereen heeft het ooit moeten leren.
Er bestaat niet zoiets als een snelcursus om binne het uur ervaring te hebben...
En onthoud: Go hard or go home:p
Ga rijden, en doe mee aan alle andere ritten, het maakt niet uit dat je zogezegd nog een newbie bent.Iedereen heeft het ooit moeten leren.
Er bestaat niet zoiets als een snelcursus om binne het uur ervaring te hebben...
En onthoud: Go hard or go home:p
en dat is nu net van toepassing,gewoon je eigen ritme rijden en proberen heel aan het einde te komenEn onthoud: Go hard or go home:p
Die zin moet je niet letterlijk vertalen henk.henk-v schreef:en dat is nu net van toepassing,gewoon je eigen ritme rijden en proberen heel aan het einde te komenEn onthoud: Go hard or go home:p
"Go hard" wil ook gewoon zeggen dat je er 100% voor moet gaan, en dat je jezelf moet inzetten.
Niet zozeer de uitdrukking "Hard/snel gaan".
Ik bedoelde ermee, dat als het even niet lukt, en je merkt dat je niet kan volgen, dat je dan niet moet afstappen en zeggen: Dit is niets voor mij
Crossen leer je nu eenmaal niet op een uurtje.
die OTR ritten kan je gewoon aan meedoen met een motor + kenteken? of heb je nog allerlei andere M.O.N. / KNMV licenties voor nodig?
http://www.enduro.nl/2008kalender.htm =12x off road
http://www.enduro.nl/2008kalender.htm =12x off road
Je hebt bij de meeste ritten een KNMV licentie nodig.800S schreef:die OTR ritten kan je gewoon aan meedoen met een motor + kenteken? of heb je nog allerlei andere M.O.N. / KNMV licenties voor nodig?
http://www.enduro.nl/2008kalender.htm =12x off road
Deze is te halen bij de offroad rit zelf, maar kost 23 euro extra.
Als je er dus 3 of meer rijd kun je beter een jaarlicentie halen.
ik zal dit jaar ook eens een X mijn stoute noppen aantrekken en meedoen met een off road rit!
eens kijken of ik een rondje vol kan maken op mijn DR800 en ervaren hoe het bevalt....
daglicentie lijkt mij dan het meest logische?
eens kijken of ik een rondje vol kan maken op mijn DR800 en ervaren hoe het bevalt....
daglicentie lijkt mij dan het meest logische?
Hey Leo,
Ga je eindelijk de stap zetten?
Ik denk dat het wat kort dag is om nog voor Handel te gaan trainen. Je moet toch minimaal een heel jaar niet drinken, vroeg naar bed, 3x per week naar de sportschool en veel wilde sex met zweepjes en kettingen om Handel uit te kunnen rijden!
Even zonder gekheid: Het ligt eraan wat je er zelf van verwacht. Je hebt niet echt voorbereiding nodig als je gewoon rustig 2 rondjes wilt doen op je XR650R. Elke offroad rit zie je ook zelfs wel enkele gasten met oude of nieuwe BMW 2 cilinders of Yamaha XT's of andere alibi-enduro's op TKC80's. Die gaan wel vaak met een illusie minder terug naar huis!
Jij hebt volgens mij een boel ervaring met zandpaden, dat scheelt. De knippenpaden vergen veel van je conditie. Ook de maisplakken liggen er aan het eind van de dag vaak als wasbord bij. D'r zit een crossbaan in met erg diep zand en de zandbult/afgraving. En wat kruipdoor sluipdoor.
Voor 'in de weg rijden' is elke beginnende offroad rijder bang. Alleen bij de langere kruipdoor/sluipdoor stukken ga ik soms even aan de kant. Op de andere plekken komen ze er wel langs, daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Handel werd dit jaar onder auspicien van MON gereden. Geen KNMV dus; daglicentie was ter plekke verkrijgbaar voor een redelijk bedrag. Je motor moet gewoon in orde zijn, al is de controle bij MON ritten nooit zo streng. Een offroad band met veel nop, zoals een Kenda Trakmaster 760 is wel lekker en uiteraard een redelijk stille uitlaat.
Ga je eindelijk de stap zetten?
Ik denk dat het wat kort dag is om nog voor Handel te gaan trainen. Je moet toch minimaal een heel jaar niet drinken, vroeg naar bed, 3x per week naar de sportschool en veel wilde sex met zweepjes en kettingen om Handel uit te kunnen rijden!
Even zonder gekheid: Het ligt eraan wat je er zelf van verwacht. Je hebt niet echt voorbereiding nodig als je gewoon rustig 2 rondjes wilt doen op je XR650R. Elke offroad rit zie je ook zelfs wel enkele gasten met oude of nieuwe BMW 2 cilinders of Yamaha XT's of andere alibi-enduro's op TKC80's. Die gaan wel vaak met een illusie minder terug naar huis!
Jij hebt volgens mij een boel ervaring met zandpaden, dat scheelt. De knippenpaden vergen veel van je conditie. Ook de maisplakken liggen er aan het eind van de dag vaak als wasbord bij. D'r zit een crossbaan in met erg diep zand en de zandbult/afgraving. En wat kruipdoor sluipdoor.
Voor 'in de weg rijden' is elke beginnende offroad rijder bang. Alleen bij de langere kruipdoor/sluipdoor stukken ga ik soms even aan de kant. Op de andere plekken komen ze er wel langs, daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Handel werd dit jaar onder auspicien van MON gereden. Geen KNMV dus; daglicentie was ter plekke verkrijgbaar voor een redelijk bedrag. Je motor moet gewoon in orde zijn, al is de controle bij MON ritten nooit zo streng. Een offroad band met veel nop, zoals een Kenda Trakmaster 760 is wel lekker en uiteraard een redelijk stille uitlaat.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Heb al verschillende keren Handel aangedaan, en al het bovenvermelde blijf ik er toch gewoon bij doenmmrizio schreef: Ik denk dat het wat kort dag is om nog voor Handel te gaan trainen. Je moet toch minimaal een heel jaar niet drinken, vroeg naar bed, 3x per week naar de sportschool en veel wilde sex met zweepjes en kettingen om Handel uit te kunnen rijden!
Maak je betreffende het in de weg rijden niet druk, er rijden ook quads.
Keuring heb ik er de afgelopen keer niet gezien (tegen alle berichten vooraf in).
Zoals Frankie al zei : "Welcome to the pleasuredome".
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Handel is altijd al onder auspicien van de MON georganiseerd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Zoek een crossbaan op en ga die enkele weekenden onveilig maken.Leo schreef:Hoi allen,
Na enkele jaren ge-allroad te hebben met de grote fietsen is een groepje rijders van plan om in 2008 met hun lichtere fietsen hun eerste serieuze OTR rit te gaan rijden in Handel.
Wij willen hier voor gaan trainen om niet iedereen voor de wielen te rijden maar we hebben niet echt een idee waar we op moeten trainen.
Iemand een tip ?
Leo
Of bedoel je op welke motor?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Yep, de middlife c roept. Ik sta al jaren met de kids bij Handel langs de kant te kijken en nu moet het maar eens gebeuren.mmrizio schreef:Hey Leo, Ga je eindelijk de stap zetten?
Ik zit al in het programma 40 maanden zonder sex dus dat gedeelte zit wel snor maar ik hecht toch meer aan de tips:
- Conditie op pijl brengen
- Crossbaan opzoeken
En die gaan we dus ten uitvoer brengen.
THX voor jullie reacties en als jullie een hele lange gast op een XR650R inhalen in Handel ben ik het waarschijnlijk. Ik weet het, het is niet de meest ideale fiets voor een OTR rit maar voor mij issie OK.
LEO
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Een XR650 op de crossbaan lijkt me ook niet echt ideaal , al is het natuurlijk wel een erg goeie manier om je rijtechnieken te oefenen!
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
He LEo, denk er aan om het te gaan doen op m'n BIG, dus als je een redelijk lange gast in het zwart op een zwarte BIG tegen komt die op de grond licht te puffen til me dan ff op wil je?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
er is een mens met een lc4 640 en die haalt op de crossbaan ook mensen in.
Leo gewoon doen. Het is leuker dan dat je denkt.
Leo gewoon doen. Het is leuker dan dat je denkt.
Laatst gewijzigd door brommer op di jan 22, 2008 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Absoluut, het is leuk en zeer vermoeiend, dus de ideale training, en ook nog eens legaal. Dus zoek een leuk zand-circuit en ga trainen.
Dan garandeer ik je dat dat otr ritje peanuts wordt.
Dan garandeer ik je dat dat otr ritje peanuts wordt.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Veel rijden is voor mij de beste training!!Leo schreef:Hoi allen,
Na enkele jaren ge-allroad te hebben met de grote fietsen is een groepje rijders van plan om in 2008 met hun lichtere fietsen hun eerste serieuze OTR rit te gaan rijden in Handel.
Wij willen hier voor gaan trainen om niet iedereen voor de wielen te rijden maar we hebben niet echt een idee waar we op moeten trainen.
Iemand een tip ?
Leo
Maar mocht het niet zo lukken met de goede voornemens, dan zou ik toch gewoon gaan rijden. Als je het te zwaar vindt dan stop je gewoon wat vaker of wat langer.
Je rijdt voor je eigen lol.
Je rijdt voor je eigen lol.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Ja lach maar, Jij hebt een lichtgewicht crossbaan afgestelde brommer en ik ( en zappa ) hebben een tank in vergelijking met joubrommer schreef:ben zo blij dat iedereen de zelfde antwoorden geeft
Wat zou ik nu graag een CRF450X hebben
Inmiddels is de antieke MTB gesignaleerd op zolder en kan het conditie opbouwen beginnen..........
LEO
die lc4 640 weegt ook ongeveer 160 kilo en die rijdt ook op de crossbaan.
Heb op Heerde een drbig gezien die met tourance!!!!!! door eth mulle zand heen ging alsof ie niet anders deed.
dus een xr650 is te doen, er valt niks te winnen alleen maar plezier is er te beleven.
komt helemaal goed.
Heb op Heerde een drbig gezien die met tourance!!!!!! door eth mulle zand heen ging alsof ie niet anders deed.
dus een xr650 is te doen, er valt niks te winnen alleen maar plezier is er te beleven.
komt helemaal goed.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ik zat eens te kijken welke licentie ik aan moet schaffen...
IK zag dat MON trainings licentie 60 euro kost..
KNMV trainings licentie kost 43 euro.
KNMV enduro licentie kost 65 euro, hiermee kun je traininen en een keer gratis enduro rijden (normale prijs) 30 euro.
Als je de MON trainings licentie neemt, kun je dan zonder daglicenties
Handel en de 4 uurscross rijden en liefhebbersklasses (MON)rijden?
Of moet je daarvoor een MON startbewijs hebben.
groet JAN
IK zag dat MON trainings licentie 60 euro kost..
KNMV trainings licentie kost 43 euro.
KNMV enduro licentie kost 65 euro, hiermee kun je traininen en een keer gratis enduro rijden (normale prijs) 30 euro.
Als je de MON trainings licentie neemt, kun je dan zonder daglicenties
Handel en de 4 uurscross rijden en liefhebbersklasses (MON)rijden?
Of moet je daarvoor een MON startbewijs hebben.
groet JAN